И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Дали така си мисля, или там са забранени електронните системи?
Та, три торсена според мен.
Разпределението на въртящия момент, според модела.
Всъщност, по-често в техническия регламент , разпределението на масите в различните категориЙ е фиксирано.
Последно редактирано от TigerHunter; 19-01-17, 11:07.
Your conscience is all you can take to your grave.
Е, това е особено убедителен довод
А някакви реални доводи освен голословно твърдение?
Ето например обяснението на QD2 с MP3023 : http://www.wk2jeeps.com/wk2_tcases.htm
Не виждам нищо учудващо в горните действия - в края на краищата тези муфи и раздатки се управляват доста лесно с електрониката, а логиката на електрониката може да се направи достатъчно 'умна'...
Колкото и електроника да има, на този етап на автомобилостроенето няма как системата да "предвижда". Като сложиш на снежен режим, пак нищо не предвижда, защото ти си и казал "снежен". Когато е затегнала предварително, пак нищо не предвижда, а пак чака за да се разтовари, а между временно си е с блокиран диф, със всичките произтичащи негативи.
Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
Drag Grand Canyon Daily
Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
LZ1JYM
Всъщност може, но не го правят масово, все още. Системите за автопилоти са на практика радари и датчици, които могат много неща да засекат и да настроят автомобила по текущата обстановка. То с един прост температурен датчик доста неща може да се предвидят, а не е само той... отделно вградени GPS-и, постоянна връзка с Интернет (следене на трафика, затворени пътища, проблемни участъци, метеорологична обстановка, новини и прочие)... с наличната текуща техника възможностите са огромни. Автопроизводителите тепърва почват да ги усвояват, тъй като тези технологии малко ги изпревариха.
За диференциала и ралито... Тия с диф и тия само с разни съединители командвани от електроника, може да си изравнят възможностите, като просто към дифа се добавят подобни съеднители да го блокират когато колкото трябва. Ама като сдадат багажа управления и електроники, дифа си остава да работи. А в тия без диф, в най-добрия случай остава задвижване на единия мост. В цивилна кола, все тая, но в състезателна... От друга страна е по-евтино без диф, та за народа го спестяват.
За предвижданията - предвиждат...ама само каквото им е заложено и както... Изкуствен интелект няма, все идва момент за нещо нелогично, дори и да е от страна на шофьора, на което електрониката реагира неадекватно. А желанията на шофьора не могат да се вкарат в предвижданията.
Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
И сега съвсем за да вдигнем завесата, трябва да разграничим пътно поведение от проходимост.
За да получиш еднакъв въртящ момент на всяко колело, при full-time просто трябва сцеплението под всяко колело да е еднакво и с напълно отворена муфа. От това следва добро поведение в завои, без недозавиване или презавиване. Ако единия от мостовете олекне и започне да боксува, муфата сработва подобрявайки пътното поведения, като разпределя въртящ момент към моста с по-добро сцепление и заедно с това подобрява и проходимостта. Та като извод фултайм системата не прави компромис с пътното поведение заради проходимост, а напротив.
За да получиш еднакъв въртящ момент при on-demand ( което първо е само теоретично възможно, но не и практически) трябва муфата да е заключена 100% поради някакви условие и терена под всички колела да е с еднакво сцепление. Това на практика си е part-time 4x4 което мисля че е ясно как се държи в завой. Та като извод on-demand системата прави компромис с пътното поведение за да постигне проходимост.
Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
Drag Grand Canyon Daily
Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
LZ1JYM
... Като сложиш на снежен режим, пак нищо не предвижда, защото ти си и казал "снежен". Когато е затегнала предварително, пак нищо не предвижда, ...
За Мазда CX-5 бях чел, че по-бързото включване зависи и от показанието на датчика за външната температура и също от това дали са ти включени чистачки и подгреви на стъклата ...
Аз реално знам всичко за което говоря. Не се постига лесно.
Темата наистина е за пътно поведение, а не толкова за проходимост.
Full-time с отворени диференциали дава еднакъв въртящ момент на всички колела ВИНАГИ, независимо от пътните условия и дали някое от колелата буксува или не. Или съотношение на преден и заден мост определено от конструкцията на средния диференциал, но пак независимо от пътните условия и буксуването. Това дава склонност към отделяне на задния мост при завой (т.е. презавиване) и на предния мост при ускоряване/изкачване (тогава недозавива гадината). Работа изцяло на шофьора е да познае кой от двата ефекта ще се прояви в конкретния момент и кога единият ще се преобразува в другия в хода на завоя. Впечатления от Нива, Диско и Субару.
Пътното поведение преди започване на хлъзгането е каквото е, но след това обикновено води до псуване, защото това е единствения начин да управляваш хлъзгането при отворен среден диференциал. При предно или задно даже посредствените шофьори рано или късно придобиват интуитивно правилни реакции. На фултайм това става рядко.
Освен в много ъглови случаи муфата на междуосевия диференциал прехвърля момент винаги към задния мост.
Евентуалното блокиране на средния диференциал (частично или пълно) в завой води до превес на презавиването, като балансът между двата ефекта зависи от поведението на муфата и от това какво е пушил програмистът, ако е електронна.
Като единствено предимство на напълно отворения фултайм мога да отбележа по-късното започване на хлъзгане при много хлъзгав терен спрямо ондеманд схемите. Но пък шофьора толкова го дострашава от хлъзгането след първия път че на практика кара още по-консервативно.
Конструктивно (не експлоатационно) предимство на фултайм задвижването е че при електронно управление през спирачките е необходима по-проста логика. Дали някой се е възползвал от това е отделен въпрос. Електронното управление на муфите му е друга тема.
---
Ондеманд с водещо предно се държи като предно, даже и когато муфата е с предварително сцепление. Освен когато с много газ (което го правиш нарочно) блокираш муфата ако тя подлежи изобщо на достатъчно блокиране, тогава тръгва настрани задният мост. Поведението му е възпроизводимо и лесно се свиква. Разпределението на въртящия момент зависи от пътната настилка и условията и е от 100% отпред до 100% отзад. Каквито и глупости да пише в рекламата.
Ондеманд с водещо задно съм карал малко и не съм натрупал богати впечатления, но малкото които имам показват че се държи като задно и добавянето на още газ не го прави предно. Пълна липса на изненади, освен че изобщо е задно и с това изненадва съвсем неопитни шофьори.
Контролирането на частично или пълно хлъзгане и при двата вида ондеманд е просто и се прави всеки път по един начин.
А какво е на Туарег?
С моя приятел който има Туарег съм забелязал сравнявайки с WJ че на хлъзгав път от Асеновград до Пампорово НЕ мога да го стигна, макар, че карам "на убийство, с вратите напред". А WJ-а е по-проходим, про боксуване, но с много лошо пътно поведение на хлъзгав терен и висока скорост.
Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!
"Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."
А какво е на Туарег?
С моя приятел който има Туарег съм забелязал сравнявайки с WJ че на хлъзгав път от Асеновград до Пампорово НЕ мога да го стигна, макар, че карам "на убийство, с вратите напред". А WJ-а е по-проходим, про боксуване, но с много лошо пътно поведение на хлъзгав терен и висока скорост.
Нищо нелогично няма в това.
Туарег мисля че е фултайм с електроника или поне един от вариантите е такъв. А електрониката е мислена именно за това което си видял.
Колкото и електроника да има, на този етап на автомобилостроенето няма как системата да "предвижда". Като сложиш на снежен режим, пак нищо не предвижда, защото ти си и казал "снежен". Когато е затегнала предварително, пак нищо не предвижда, а пак чака за да се разтовари, а между временно си е с блокиран диф, със всичките произтичащи негативи.
Под 'предвиждане' ако си забелязал, се има предвид предварителна подготовка за дадено действие, докато ти твърдеш по-горе, че се чака да настъпи действието, и чак тогава системата реагира. Точно с това твое мнение аз не съм съгласен и контрирам с описаните доводи... Конкретното приплъзване може да модифицира предварително подготвената настройка - с това съм съгласен, но това не означава, че при определени условия системата не променя параметрите си за да не допусне приплъзване, вместо да се бори впоследствие с настъпилото приплъзване......
Да, на по-старите системи, се изисква да се 'хлъзне' едното колело, например за да заключи диференциал, но при по-новите системи това не е така - те се подготвят предварително за да не се допусне приплъзване, а ако се допусне - вече се борят с приплъзването подобно на по-старите системи..
Последно редактирано от slowtraveler; 19-01-17, 15:07.
Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.
Вчера се засякохме с едно Mitsubishi ASX в еднопосочна улица с леден коловоз, дълбок около 15 см. Тъй като Мицубишито беше в неправилната посока, се опита да излезне от коловоза, да ми направи път. Не успя. Въртеше и черите колела, хлъзгаше се като крава на лед. Не знам каква му е системата, сигурно от модерните с много електроника, но не направи нищо.
Нужни ли са тея препирания, кое е най по и кое по по най, и това май е в почти всяка тема? Колегата turtey написа много правилно "Седя и си мисля - секви системи различни от такива с три диференциала се правят само и единствено щото по-евтино". Какви преимущества има, ако има такива он одеманд без да е заклучен принудително пред фул тайм?
Коментар