Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Full Time или TOD за зимата ?

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Full Time или TOD за зимата ?

    Първоначално публикуван от gabocvet Преглед на мнение
    И тази: http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=138359
    В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

    Коментар


    • #77
      От: Full Time или TOD за зимата ?

      Първоначално публикуван от Джоу (x3mrjoe) Преглед на мнение
      С Торсен в средата е, а ако има и некви тракшъни, нормално да копа добре в снега.
      Не само в средата.
      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

      Коментар


      • #78
        От: Full Time или TOD за зимата ?

        Бах мааа му! Аз съм одъртял тъпанар, щото не разбирам тази тема?! Cecoa1 го е казал още в началото. Най-добре е това, което го кефи шофьора. И точно поради тази причина през всички тези дни си карах доброто старо 22 годишно BMW 525 с блокаж на дифа. Умрях от удоволствие! Та кое е по-добре? Демагогия ....

        П.П. Мислех да не пиша в тази тема, ама не се стърпях.
        Георги Танев (0+)
        Land Rover Discovery 1 300 TDi
        Land Rover Club Bulgaria
        0887 930 238, 0878 797 768

        Коментар


        • #79
          От: Full Time или TOD за зимата ?

          Аре още 50ст и от мен.
          Не е лошо да направим едно теоритично разсъждение за коментираните системи и в други ситуации(освен основната за проходимостта, която описах в първия си пост по темата).
          На път с еднакво сцепление под четирите колела, трите симетрични диференциали предават по 25% от общия момент към колелата. TOD, предава по 50% на задните (за тези варианти беше питането). Следователно при намаляване на сцеплението или при увеличаване на въртящия момент (и равни други условия), предния мост на TOD, ще се е включил още при достигане на половината от максималната теглителна сила в режим 4х4, защото задните колела приблизително тогава ще пробоксуват (приемаме разпределение на теглото 50/50).
          От там нататък какво се случва, зависи от това колко е умна системата и въобще на какъв принцип работи. Нещо, с достатъчно датчици и достатъчно напред с материала, прецизира нещата до толкова, че товари всяко колело почти точно толкова колкото може да понесе преди да загуби сцепление. Друго, не толкова добро, включва/изключва предния мост, зацепва го и почти твърдо, понякога го прави и както, и когато това не е много желателно и полезно за пътното поведение.
          При трите диференциала, момента си е все по 1/4, загубата на сцепление води и до загуби в теглителната сила на колелата с достатъчно сцепление. Не е полезно за ускорение, но поне не влошава управляемостта и поведението е предвидимо. С разни самоблокировки и загубите в тракцията се минимизират, и общото пътно поведение се подобрява понякога до нивото на много умен TOD. А сигурността на действие се гарантира поне до възможностите на чисто механичните компоненти.

          Но и много умен TOD, в някои ситуации може да си пречи с неадекватни действия, докато три блокажа на обикновени дифове, си зависят само от акъла на шофьора.
          Последно редактирано от cecoa1; 17-01-17, 22:33.
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • #80
            От: Full Time или TOD за зимата ?

            Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
            ......От там нататък какво се случва, зависи от това колко е умна системата и въобще на какъв принцип работи. Нещо, с достатъчно датчици и достатъчно напред с материала, прецизира нещата до толкова, че товари всяко колело почти точно толкова колкото може да понесе преди да загуби сцепление. Друго, не толкова добро, включва/изключва предния мост, зацепва го и почти твърдо, понякога го прави и както, и когато това не е много желателно и полезно за пътното поведение. ......
            Или питаме с или без блокаж http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=216218
            А тези простотии се правят от името на всички ни.
            Даника
            Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

            Коментар


            • #81
              От: Full Time или TOD за зимата ?

              Първоначално публикуван от Джоу (x3mrjoe) Преглед на мнение
              С Торсен в средата е, а ако има и некви тракшъни, нормално да копа добре в снега.
              Има и такива екстри. Много бях загледал една такава V6 3.2, ама са на боб зърно тия колици.

              Коментар


              • #82
                От: Full Time или TOD за зимата ?

                Първоначално публикуван от royce Преглед на мнение
                Има и такива екстри. Много бях загледал една такава V6 3.2, ама са на боб зърно тия колици.
                Виден модератор лятото си взе дизелова Brera, и понеже ме кефи, попрочетох това-онова за модела.
                Та има и вариант Q4, но е само с 3.2 V6, като в средата е с Торсен. За другаде не помня, но Търтея да сподели ако иска, щото полицейската е комбито на Brera-та.

                И за да сме по темата, за Дискотеките има китове за раздатката с Торсен, който перфектно се разбира със допълнителните системи, а и е доста удачен вариант за по-силни мотори като осмака на Росен, примерно.
                ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                Коментар


                • #83
                  От: Full Time или TOD за зимата ?

                  Тоя "осмак" нек'ъв уникален ли е? Или от тея дето се хваща морска болест в тях?
                  Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
                  Drag Grand Canyon Daily
                  Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
                  LZ1JYM

                  Коментар


                  • #84
                    От: Full Time или TOD за зимата ?

                    Първоначално публикуван от Jimi Преглед на мнение
                    Абе аз да ти издам една малка тайна, няма как нещо да реагира по-бързо диференциал.

                    Също така няма измислена система да "предвижда". Всички чакат нещо да се случи.
                    Според мен грешиш... Електрониката при правилно програмиране 'предвижда' как трябва да реагира...
                    Както споменах преди това - например Кашкая 'затяга' раздатката (по-точно муфата към задния мост) при определени условия дори ПРЕДИ да си започнал движение...
                    Джипа QD2 също например ако го сложиш на "СНЯГ" променя доста поведението си, защото също затяга раздатката, 'затяга' контрола върху скоростната кутия (превключва доста по-плавно и при ниски обороти), променя настройки на АБС и ТС и т.н...
                    При същите условия 'механиката' би чакала да 'усети' приплъзване, докато електрониката се е подготвила предварително...
                    Да, механиката е 'по-здрава' за вкарване в блатото - безспорно... Но за конкретните случаи (ежедневно шофиране по пътища) според мен електрониката има явно предимство
                    Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                    Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                    Коментар


                    • #85
                      От: Full Time или TOD за зимата ?

                      Не греша.
                      Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
                      Drag Grand Canyon Daily
                      Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
                      LZ1JYM

                      Коментар


                      • #86
                        От: Full Time или TOD за зимата ?

                        Волвото също е така, поне в режим W винаги поне при потегляне задвижва 4-те колелета и превключва изобщо без да усетиш като тролей.
                        И никой не класифицира според заглавието на темата МПС-тата от въпроса ми към Ясен:

                        Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                        @ Ясен: Какво 4х4 задвижване е QD1 и QD2 спрямо описаните от Вас видове? А Опел Мокка, че за него четох в Аутобилд много суперлативи?
                        Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                        "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                        Коментар


                        • #87
                          От: Full Time или TOD за зимата ?

                          Първоначално публикуван от Даниел Чобанов Преглед на мнение
                          Мл w163 сега w164.Според мен най добрата комбинация фул тайм с тракшън и автомат.Тръгва винаги все едно не е хлъзгаво.За сравнение преди тях имах Теракан.
                          Все едно аз съм го писал.....
                          Мноооого зор трябва да ме изненада на сняг с включено есп..... върви си като на сух асфалт.
                          Три отворени дифа, работещи перфектно в комбинация с автомата и ЕСП-то.
                          Изключиш ли го обаче, нещо което често правя - кеф, квот си искаш си правиш.
                          Само да допълня още нещо отличаващо тоз автомобил от останалите паркети.
                          Наличието на бавни със среден блокаж.
                          Това е най доброто което съм карал.
                          Ако беше една идея по-лек......
                          Поздрави!
                          VITARA, SAMURAI
                          FIAT PANDA 4x4 CABRIO
                          RENAULT ESPACE QUADRA
                          ...и едно сивикче за града...

                          Коментар


                          • #88
                            От: Full Time или TOD за зимата ?

                            Първоначално публикуван от Jimi Преглед на мнение
                            Не греша.
                            Е, това е особено убедителен довод
                            А някакви реални доводи освен голословно твърдение?
                            Ето например обяснението на QD2 с MP3023 : http://www.wk2jeeps.com/wk2_tcases.htm
                            Instantly anticipates slip and preemptively redirects torque as needed.
                            За кашкая също имаше в ръководството, че с цел по-бърз старт например подготвя 'затягането' на муфата още преди тръгването (т.е. преди да 'усети' каквото и да е превъртане или въртене на колелата)...
                            Не виждам нищо учудващо в горните действия - в края на краищата тези муфи и раздатки се управляват доста лесно с електрониката, а логиката на електрониката може да се направи достатъчно 'умна'...
                            Както са умни например съвременните скоростни кутии, и при спускане под по-сериозен наклон смъкват по няколко предавки надолу, за да не се налага използване на спирачките...

                            Относно МЛ - доста от 'паркетниците' от този клас имат понижаващи предавки (Джип, Рейндж Ровър и т.н.)... И имат същото поведение както МЛ
                            Удобни за 'снежно' шофиране автомобили са - безспорно... Стига да не се налага да ги буташ/дърпаш, че там теглото им идва повечко
                            Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                            Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                            Коментар


                            • #89
                              От: Full Time или TOD за зимата ?

                              Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                              Е, това е особено убедителен довод
                              А някакви реални доводи освен голословно твърдение?
                              Ми някъде по-нагоре писах - има едно чудо рали шампионат. Там с кво карат?
                              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                              Коментар


                              • #90
                                От: Full Time или TOD за зимата ?

                                С каквото и да се състезават на ралито няма голяма връзка с возенето с евридейката в неразринатия сняг, киша създадена от препаратите за подобряване на сцеплението и леда.
                                Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                                "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X