Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Full Time или TOD за зимата ?

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    От: Full Time или TOD за зимата ?

    Let's agree to disagree
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

    Коментар


    • #92
      От: Full Time или TOD за зимата ?

      Дали така си мисля, или там са забранени електронните системи?
      Та, три торсена според мен.
      Разпределението на въртящия момент, според модела.
      Всъщност, по-често в техническия регламент , разпределението на масите в различните категориЙ е фиксирано.
      Последно редактирано от TigerHunter; 19-01-17, 11:07.
      Your conscience is all you can take to your grave.

      Коментар


      • #93
        От: Full Time или TOD за зимата ?

        Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
        Е, това е особено убедителен довод
        А някакви реални доводи освен голословно твърдение?
        Ето например обяснението на QD2 с MP3023 : http://www.wk2jeeps.com/wk2_tcases.htm

        Не виждам нищо учудващо в горните действия - в края на краищата тези муфи и раздатки се управляват доста лесно с електрониката, а логиката на електрониката може да се направи достатъчно 'умна'...
        Колкото и електроника да има, на този етап на автомобилостроенето няма как системата да "предвижда". Като сложиш на снежен режим, пак нищо не предвижда, защото ти си и казал "снежен". Когато е затегнала предварително, пак нищо не предвижда, а пак чака за да се разтовари, а между временно си е с блокиран диф, със всичките произтичащи негативи.
        Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
        Drag Grand Canyon Daily
        Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
        LZ1JYM

        Коментар


        • #94
          От: Full Time или TOD за зимата ?

          Всъщност може, но не го правят масово, все още. Системите за автопилоти са на практика радари и датчици, които могат много неща да засекат и да настроят автомобила по текущата обстановка. То с един прост температурен датчик доста неща може да се предвидят, а не е само той... отделно вградени GPS-и, постоянна връзка с Интернет (следене на трафика, затворени пътища, проблемни участъци, метеорологична обстановка, новини и прочие)... с наличната текуща техника възможностите са огромни. Автопроизводителите тепърва почват да ги усвояват, тъй като тези технологии малко ги изпревариха.

          Коментар


          • #95
            От: Full Time или TOD за зимата ?

            За диференциала и ралито... Тия с диф и тия само с разни съединители командвани от електроника, може да си изравнят възможностите, като просто към дифа се добавят подобни съеднители да го блокират когато колкото трябва. Ама като сдадат багажа управления и електроники, дифа си остава да работи. А в тия без диф, в най-добрия случай остава задвижване на единия мост. В цивилна кола, все тая, но в състезателна... От друга страна е по-евтино без диф, та за народа го спестяват.

            За предвижданията - предвиждат...ама само каквото им е заложено и както... Изкуствен интелект няма, все идва момент за нещо нелогично, дори и да е от страна на шофьора, на което електрониката реагира неадекватно. А желанията на шофьора не могат да се вкарат в предвижданията.
            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

            Коментар


            • #96
              От: Full Time или TOD за зимата ?

              И сега съвсем за да вдигнем завесата, трябва да разграничим пътно поведение от проходимост.

              За да получиш еднакъв въртящ момент на всяко колело, при full-time просто трябва сцеплението под всяко колело да е еднакво и с напълно отворена муфа. От това следва добро поведение в завои, без недозавиване или презавиване. Ако единия от мостовете олекне и започне да боксува, муфата сработва подобрявайки пътното поведения, като разпределя въртящ момент към моста с по-добро сцепление и заедно с това подобрява и проходимостта. Та като извод фултайм системата не прави компромис с пътното поведение заради проходимост, а напротив.

              За да получиш еднакъв въртящ момент при on-demand ( което първо е само теоретично възможно, но не и практически) трябва муфата да е заключена 100% поради някакви условие и терена под всички колела да е с еднакво сцепление. Това на практика си е part-time 4x4 което мисля че е ясно как се държи в завой. Та като извод on-demand системата прави компромис с пътното поведение за да постигне проходимост.
              Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
              Drag Grand Canyon Daily
              Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
              LZ1JYM

              Коментар


              • #97
                От: Full Time или TOD за зимата ?

                Първоначално публикуван от Jimi Преглед на мнение
                И сега съвсем за да вдигнем завесата, трябва да разграничим пътно поведение от проходимост.
                ...
                Дотук добре ама теоретичната механика не ти е силна страна, та останалия текст е малко условен.

                Коментар


                • #98
                  Full Time или TOD за зимата ?

                  Разказвай, разказвай. Знаем, че всичко знаеш.

                  П.С. Така и не каза каква кола фултайм си карал, освен Нива.
                  Последно редактирано от Jimi; 19-01-17, 13:14.
                  Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
                  Drag Grand Canyon Daily
                  Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
                  LZ1JYM

                  Коментар


                  • #99
                    От: Full Time или TOD за зимата ?

                    Първоначално публикуван от Jimi Преглед на мнение
                    ... Като сложиш на снежен режим, пак нищо не предвижда, защото ти си и казал "снежен". Когато е затегнала предварително, пак нищо не предвижда, ...
                    За Мазда CX-5 бях чел, че по-бързото включване зависи и от показанието на датчика за външната температура и също от това дали са ти включени чистачки и подгреви на стъклата ...

                    Коментар


                    • От: Full Time или TOD за зимата ?

                      Аз реално знам всичко за което говоря. Не се постига лесно.

                      Темата наистина е за пътно поведение, а не толкова за проходимост.

                      Full-time с отворени диференциали дава еднакъв въртящ момент на всички колела ВИНАГИ, независимо от пътните условия и дали някое от колелата буксува или не. Или съотношение на преден и заден мост определено от конструкцията на средния диференциал, но пак независимо от пътните условия и буксуването. Това дава склонност към отделяне на задния мост при завой (т.е. презавиване) и на предния мост при ускоряване/изкачване (тогава недозавива гадината). Работа изцяло на шофьора е да познае кой от двата ефекта ще се прояви в конкретния момент и кога единият ще се преобразува в другия в хода на завоя. Впечатления от Нива, Диско и Субару.

                      Пътното поведение преди започване на хлъзгането е каквото е, но след това обикновено води до псуване, защото това е единствения начин да управляваш хлъзгането при отворен среден диференциал. При предно или задно даже посредствените шофьори рано или късно придобиват интуитивно правилни реакции. На фултайм това става рядко.

                      Освен в много ъглови случаи муфата на междуосевия диференциал прехвърля момент винаги към задния мост.

                      Евентуалното блокиране на средния диференциал (частично или пълно) в завой води до превес на презавиването, като балансът между двата ефекта зависи от поведението на муфата и от това какво е пушил програмистът, ако е електронна.

                      Като единствено предимство на напълно отворения фултайм мога да отбележа по-късното започване на хлъзгане при много хлъзгав терен спрямо ондеманд схемите. Но пък шофьора толкова го дострашава от хлъзгането след първия път че на практика кара още по-консервативно.

                      Конструктивно (не експлоатационно) предимство на фултайм задвижването е че при електронно управление през спирачките е необходима по-проста логика. Дали някой се е възползвал от това е отделен въпрос. Електронното управление на муфите му е друга тема.

                      ---

                      Ондеманд с водещо предно се държи като предно, даже и когато муфата е с предварително сцепление. Освен когато с много газ (което го правиш нарочно) блокираш муфата ако тя подлежи изобщо на достатъчно блокиране, тогава тръгва настрани задният мост. Поведението му е възпроизводимо и лесно се свиква. Разпределението на въртящия момент зависи от пътната настилка и условията и е от 100% отпред до 100% отзад. Каквито и глупости да пише в рекламата.

                      Ондеманд с водещо задно съм карал малко и не съм натрупал богати впечатления, но малкото които имам показват че се държи като задно и добавянето на още газ не го прави предно. Пълна липса на изненади, освен че изобщо е задно и с това изненадва съвсем неопитни шофьори.

                      Контролирането на частично или пълно хлъзгане и при двата вида ондеманд е просто и се прави всеки път по един начин.

                      Коментар


                      • От: Full Time или TOD за зимата ?

                        А какво е на Туарег?
                        С моя приятел който има Туарег съм забелязал сравнявайки с WJ че на хлъзгав път от Асеновград до Пампорово НЕ мога да го стигна, макар, че карам "на убийство, с вратите напред". А WJ-а е по-проходим, про боксуване, но с много лошо пътно поведение на хлъзгав терен и висока скорост.
                        Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                        "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                        Коментар


                        • От: Full Time или TOD за зимата ?

                          Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                          А какво е на Туарег?
                          С моя приятел който има Туарег съм забелязал сравнявайки с WJ че на хлъзгав път от Асеновград до Пампорово НЕ мога да го стигна, макар, че карам "на убийство, с вратите напред". А WJ-а е по-проходим, про боксуване, но с много лошо пътно поведение на хлъзгав терен и висока скорост.
                          Нищо нелогично няма в това.

                          Туарег мисля че е фултайм с електроника или поне един от вариантите е такъв. А електрониката е мислена именно за това което си видял.

                          Коментар


                          • От: Full Time или TOD за зимата ?

                            Първоначално публикуван от Jimi Преглед на мнение
                            Колкото и електроника да има, на този етап на автомобилостроенето няма как системата да "предвижда". Като сложиш на снежен режим, пак нищо не предвижда, защото ти си и казал "снежен". Когато е затегнала предварително, пак нищо не предвижда, а пак чака за да се разтовари, а между временно си е с блокиран диф, със всичките произтичащи негативи.
                            Под 'предвиждане' ако си забелязал, се има предвид предварителна подготовка за дадено действие, докато ти твърдеш по-горе, че се чака да настъпи действието, и чак тогава системата реагира. Точно с това твое мнение аз не съм съгласен и контрирам с описаните доводи... Конкретното приплъзване може да модифицира предварително подготвената настройка - с това съм съгласен, но това не означава, че при определени условия системата не променя параметрите си за да не допусне приплъзване, вместо да се бори впоследствие с настъпилото приплъзване......
                            Да, на по-старите системи, се изисква да се 'хлъзне' едното колело, например за да заключи диференциал, но при по-новите системи това не е така - те се подготвят предварително за да не се допусне приплъзване, а ако се допусне - вече се борят с приплъзването подобно на по-старите системи..
                            Последно редактирано от slowtraveler; 19-01-17, 15:07.
                            Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                            Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                            Коментар


                            • От: Full Time или TOD за зимата ?

                              Вчера се засякохме с едно Mitsubishi ASX в еднопосочна улица с леден коловоз, дълбок около 15 см. Тъй като Мицубишито беше в неправилната посока, се опита да излезне от коловоза, да ми направи път. Не успя. Въртеше и черите колела, хлъзгаше се като крава на лед. Не знам каква му е системата, сигурно от модерните с много електроника, но не направи нищо.
                              Nissan Terrano 2,7 TDI

                              Коментар


                              • От: Full Time или TOD за зимата ?

                                Нужни ли са тея препирания, кое е най по и кое по по най, и това май е в почти всяка тема? Колегата turtey написа много правилно "Седя и си мисля
                                - секви системи различни от такива с три диференциала се правят само и единствено щото по-евтино". Какви преимущества има, ако има такива он одеманд без да е заклучен принудително пред фул тайм?
                                8)

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X