От: Full Time или TOD за зимата ?
Има системи и системи...
Кашкая тръгва с двата моста, въпреки, че си е предноприводен с електромеханично управляема муфа към задния мост (електромагнит притиска едно съединителче, което при малко завъртане на кардана спрямо задния диф увлича лоста за 'натяга' на пакета с фрикциони и управляемо може да командва колко да приплъзват)...
Просто електрониката му е така настроена (според книжката) - очакваш ли тръгване - 'затегни' задния мост, а после ще го охлабиш според обстановката...
И съпругата е много доволна от машинката - при непочистени улици и пътища това си върви безпроблемно. Спомням си преди време към х.Ком как докато вадехме закъсали коли паркирах в канавките покрай пътя за ужас на присъстващите (очаквайки, че и мен ще трябва да вадят от дълбокият сняг). А машинката си излизаше без да се замисли (в повечето случаи, и без да ползвам изключването на ТС и нисанската ABLS - Antilock Braking Limited Slip)...
Супер удобен автомобил - поведение в завой повече като предноприводен, но с плюсовете на 4х4...
Гранда ми поне според рекламите е фул-тайм с електрически управляема раздатка/муфа към предния мост... Муфата постоянно е леко зацепена... Ами и така ми е удобен, въпреки, че поведението му е коренно различно от Кашкая - приоритета към задния мост дава да се разбере - настъпиш ли го, често тръгва настрани, въртейки и четирите гуми...
Та общо взето - шофирането и с двата автомобила, въпреки сериозните разлики в задвижването, е безпроблемно зимата.. Просто трябва да се отчитат спецификите при управление и използване на системите...
Има системи и системи...
Кашкая тръгва с двата моста, въпреки, че си е предноприводен с електромеханично управляема муфа към задния мост (електромагнит притиска едно съединителче, което при малко завъртане на кардана спрямо задния диф увлича лоста за 'натяга' на пакета с фрикциони и управляемо може да командва колко да приплъзват)...
Просто електрониката му е така настроена (според книжката) - очакваш ли тръгване - 'затегни' задния мост, а после ще го охлабиш според обстановката...
И съпругата е много доволна от машинката - при непочистени улици и пътища това си върви безпроблемно. Спомням си преди време към х.Ком как докато вадехме закъсали коли паркирах в канавките покрай пътя за ужас на присъстващите (очаквайки, че и мен ще трябва да вадят от дълбокият сняг). А машинката си излизаше без да се замисли (в повечето случаи, и без да ползвам изключването на ТС и нисанската ABLS - Antilock Braking Limited Slip)...
Супер удобен автомобил - поведение в завой повече като предноприводен, но с плюсовете на 4х4...
Гранда ми поне според рекламите е фул-тайм с електрически управляема раздатка/муфа към предния мост... Муфата постоянно е леко зацепена... Ами и така ми е удобен, въпреки, че поведението му е коренно различно от Кашкая - приоритета към задния мост дава да се разбере - настъпиш ли го, често тръгва настрани, въртейки и четирите гуми...
Та общо взето - шофирането и с двата автомобила, въпреки сериозните разлики в задвижването, е безпроблемно зимата.. Просто трябва да се отчитат спецификите при управление и използване на системите...
Коментар