Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Full Time или TOD за зимата ?

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Full Time или TOD за зимата ?

    Има системи и системи...
    Кашкая тръгва с двата моста, въпреки, че си е предноприводен с електромеханично управляема муфа към задния мост (електромагнит притиска едно съединителче, което при малко завъртане на кардана спрямо задния диф увлича лоста за 'натяга' на пакета с фрикциони и управляемо може да командва колко да приплъзват)...
    Просто електрониката му е така настроена (според книжката) - очакваш ли тръгване - 'затегни' задния мост, а после ще го охлабиш според обстановката...

    И съпругата е много доволна от машинката - при непочистени улици и пътища това си върви безпроблемно. Спомням си преди време към х.Ком как докато вадехме закъсали коли паркирах в канавките покрай пътя за ужас на присъстващите (очаквайки, че и мен ще трябва да вадят от дълбокият сняг). А машинката си излизаше без да се замисли (в повечето случаи, и без да ползвам изключването на ТС и нисанската ABLS - Antilock Braking Limited Slip)...
    Супер удобен автомобил - поведение в завой повече като предноприводен, но с плюсовете на 4х4...

    Гранда ми поне според рекламите е фул-тайм с електрически управляема раздатка/муфа към предния мост... Муфата постоянно е леко зацепена... Ами и така ми е удобен, въпреки, че поведението му е коренно различно от Кашкая - приоритета към задния мост дава да се разбере - настъпиш ли го, често тръгва настрани, въртейки и четирите гуми...
    Та общо взето - шофирането и с двата автомобила, въпреки сериозните разлики в задвижването, е безпроблемно зимата.. Просто трябва да се отчитат спецификите при управление и използване на системите...
    Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
    Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

    Коментар


    • #47
      От: Full Time или TOD за зимата ?

      Колкото повече електроника, толкова по добре за асфалтово каране. Не заради друго, ми е по бърза реакцията от разни торсени, вискота и прочие

      Коментар


      • #48
        От: Full Time или TOD за зимата ?

        Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
        Има системи и системи...
        Кашкая тръгва с двата моста, въпреки, че си е предноприводен с електромеханично управляема муфа към задния мост (електромагнит притиска едно съединителче, което при малко завъртане на кардана спрямо задния диф увлича лоста за 'натяга' на пакета с фрикциони и управляемо може да командва колко да приплъзват)...
        Просто електрониката му е така настроена (според книжката) - очакваш ли тръгване - 'затегни' задния мост, а после ще го охлабиш според обстановката...
        Кашкая сигуро е с ESP. То помага, при липса на спеплениена едно от колелата. Т.е. при разни "окантарващи" ситуации. Не е манна небесна, но позволява измъкване от такива ситуации. Трябва да се вземе в предвид и това. За градски паркетник е едно от най-добрите според мен.

        Затова ще е трудно да се определи, кое ще е най-доброто в снежна градска среда - новите автомобили имат доста допълнителни системи, които допълнително увеличават стабилноста и намаляват превъртането. В общия случай обаче това са full time с отворени дифове и on demand системи прехвърлящи при преплъзване на движещият мост (ако са грамотно изпълнени).


        Първоначално публикуван от tola Преглед на мнение
        За мен разликата между фул тайм и он демант е голяма, като ще се обоснова с карани две такива от мен: Хонда ЦРВ 3 поколение на тръгване при хлъзгав път усещам как пребуксуват предните колела (все едно кола с предно предаване) а при Тойотата Рав4 2ка усещам как тръгва с двата моста (няма го това превъртане на предните колела, тръгва много по сигурно) Това е мое мнение.
        Напълно съм съгласен. На моя архаичен Outlander (full time) е точно същото усещането:
        - тръгва добре от място в снега - т.е. малко превъртане или никакво. Определено по-лесно и стабилно от FWD
        - недозавиване в завоите върху хлъзгава настилка (трябваше ми време да свикна), ако му дадеш зор пък - презавива (по-скоро поднася странично и трябва да коригираш с волана).
        Това върху кишав сняг и лед.

        Коментар


        • #49
          От: Full Time или TOD за зимата ?

          Първоначално публикуван от mikivt Преглед на мнение
          Колкото повече електроника, толкова по добре за асфалтово каране. Не заради друго, ми е по бърза реакцията от разни торсени, вискота и прочие
          А стия по бърз от торсен? По сериозно.
          8)

          Коментар


          • #50
            От: Full Time или TOD за зимата ?

            Абе аз да ти издам една малка тайна, няма как нещо да реагира по-бързо диференциал.

            Също така няма измислена система да "предвижда". Всички чакат нещо да се случи.
            Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
            Drag Grand Canyon Daily
            Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
            LZ1JYM

            Коментар


            • #51
              От: Full Time или TOD за зимата ?

              Тъкмо и аз щях да намекна че няма как да реагира по-бързо от механичната трансмисия.

              Но се случва да реагира по-адекватно. Освен в случаите, когато изобщо не реагира адекватно.

              Коментар


              • #52
                От: Full Time или TOD за зимата ?

                Няма как да е по-бързо от механична връзка.
                Но може да е по-умно.

                Точно затова не може да се каже категоричмно дали full time или on demand е по-добрата система за градския апокалипсис. Зависи конкретният производител какво е направил за конкретният модел. С тази електроника най-важното е вече софтуера как е написан и настроен.

                Ето примерно, това Дъстърче on demand (Нисанско задвижнате), ако нямаше ESP, при тази ситуация нямаше да може да мръдне: https://youtu.be/H1dB81WdGwc
                Точно ESPто помага предното ляво колело да завърти и придвижи колата. Иначе резила щеше да е немалък.


                ЕДИТ: Писали сме с Ясен по едно и също време, напрактика едно и също нещо.
                Последно редактирано от Vitku; 17-01-17, 13:15.

                Коментар


                • #53
                  От: Full Time или TOD за зимата ?

                  Аз обаче все на зле написан софтуер попадам.

                  Коментар


                  • #54
                    От: Full Time или TOD за зимата ?

                    Волво ХС90 с какво задвижване е?
                    От място боксува на сняг, не може да отлепи, но тръгне ли един път е много стобилно и няма спиране. На кални локви с коловози се справя учудващо добре за паркетник без голям ход на окачването. /Мой личен опит/

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    Аз обаче все на зле написан софтуер попадам.
                    Най-добре написания софт за ЕSP за FWD за сняг от автомобилите, които съм карал е Рено Лагуна 2.
                    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                    Коментар


                    • #55
                      От: Full Time или TOD за зимата ?

                      По бързо от диференциал няма, но нали говорим кое по бързо реагира, демек се блокира. Аз така я разбирам темата. Иначе, ако е кое е по добро - фул тайм с отворени диференциали без нищо или он деманд, то е ясно - он деманда не може да изпадне в нелепата ситуация да върти само едно колело.

                      Коментар


                      • #56
                        От: Full Time или TOD за зимата ?

                        Първоначално публикуван от mikivt Преглед на мнение
                        По бързо от диференциал няма, но нали говорим кое по бързо реагира, демек се блокира. Аз така я разбирам темата. Иначе, ако е кое е по добро - фул тайм с отворени диференциали без нищо или он деманд, то е ясно - он деманда не може да изпадне в нелепата ситуация да върти само едно колело.
                        Аз не съм чул за фул тайм с три напълно отворени диференциала. Малкото такива са ESP и тракшън контрол. Имал съм такова (лека кола) и се справяше доста добре. Естествено по-добре да има и няколко торсена (ATB) ама това е друга тема.

                        Коментар


                        • #57
                          От: Full Time или TOD за зимата ?

                          Първоначално публикуван от P2P Преглед на мнение
                          Аз не съм чул за фул тайм с три напълно отворени диференциала.
                          А какви времена бяха - ...

                          Впрочем Нива точно в този си вид (с три напълно отворени диференциала) си се произвежда и сега.

                          Коментар


                          • #58
                            От: Full Time или TOD за зимата ?

                            Е нивата има блокаШ
                            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                            Коментар


                            • #59
                              От: Full Time или TOD за зимата ?

                              Има ако някой го знае.

                              Ако иде реч за напълно отворени диференциали и без възможност за управление - разни по-стари Субару излизат така. Някои ферози също. Чавдар М5... Ама са все стари работи. За нови не знам.

                              Коментар


                              • #60
                                От: Full Time или TOD за зимата ?

                                Ние сега говорим в сегашно, а нивата има и блокаж.

                                Коя система реагира "по-адекватно" зависи изцяло от това какви са очакванията. За това и няма еднозначен отговор на въпроса от заглавието.
                                Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
                                Drag Grand Canyon Daily
                                Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
                                LZ1JYM

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X