Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Чип тунинг: за и против

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Чип тунинг: за и против

    Мисля си че за да е полезна темата трябва да се споменават марки, модели на коли и чипове , както и резултати получени на практика. Иначе си теоретизираме вече 4 страници.

    Безспорно е, че по принцип има смисъл в повечето случаи човек да пипне туй онуй по софтуера , особено на по-старичките коли и най-вече дизели. Дали за повече тяга или за повечко икономии - въпрос на вкус. Във фабриката всичко е настройвано с оглед на средностатистическия купувач. А никой от нас няма да се признае за средностатистически! Нали!
    0888932647

    Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

    Коментар


    • #77
      От: Чип тунинг: за и против

      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
      Стандартния чип за ZD30 двигател май е +30 коня. От 155 на 185. И вЕрвай ми, ако тераното ми беше с тоя двигател, със сигурност щях да съм го сложил.
      Може ли по-подробно фирма или линк където ги поставят (на лично да не излезе реклама) и горе долу каква ще е цената.
      Какъв ще е ефекта върху разхода.
      Последно редактирано от gorskia79; 17-04-11, 10:49.
      TERRANO2 R20; ZD30; WAGON; `04
      www.kamino92.com

      Коментар


      • #78
        От: Чип тунинг: за и против

        Първоначално публикуван от gorskia79 Преглед на мнение
        Може ли по-подробно фирма или линк където ги поставят (на лично да не излезе реклама) и горе долу каква ще е цената.
        Какъв ще е ефекта върху разхода.
        Е, почти навсякъде го има. И из чужбина, и в България. Ама търси истински чип, а не пауър бокс.

        Някой питаше за конкретни модели: Террано 2.7TDI 125-145BHP, 270 и нещв - 310Nm. Нямам забележки. Не прегрява, не пуши, освен в супер натоварени режими, и то когато съм го сръчкал здравата. На студено работи с една идея по-твърдо. Това зимата. Лятото няма особена разлика в звука и работата. Разхода си остана практически същия. Градско - 11-13 (зимата 15), извънградско - с ръчкане и над 120 -10.5 - 12. София - Синеморец, пълен до козирката, по магистралата с колкото може (130-140, на моменти и 150, ама за малко, че ми е жал) и с климатик в жегите - 11.5/100.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #79
          От: Чип тунинг: за и против

          На мойта кола след слагането на чип-а имаше покачване на мощноста, но също и вдигане на разхода, като се има предвит, че причината за слагането му беше именно съживявяването на някое друго конче. Като цяло съм много доволен.

          Коментар


          • #80
            От: Чип тунинг: за и против

            Моят автомобил е Мерцедес S203208, по известна, като комби Ц-класата след фейслифта 2005 2.2 ЦДИ 5-степенен автомат. Заводски го дават 150 к.с и 350 Нм. Според производителя на моя бокс резултата трябва да е +25 к.с и + 50 Нм. Никога не съм ходил да го тествам на машина, сложих бокса по-скоро от любопитство. Карам го вече почти година, проблеми за сега нямам, освен че пак ми тропа предницата, ама едва ли е от бокса.
            Разход извън града, по маршрут София-Самоков и обратно(покрай Искъра, давам го защото го пътувам всяка седмица, жената е самоковка), от врата до врата, ми дава среден между 5.5 и 6 л/100км, зависи колко бързо искам да стигна. Веднъж се пробвах колко икономично може да бъде и постигнах 4.9, ама така не мога да карам постоянно, немам толкова нерви. София-морето(без значение Варна или Бургас) съм между 5,5 и 6.3, ама не съм най-примерния в спазването на ограниченията за скорост. Постигал съм 7.2л/100км, но това беше единичен случай и голямо бързане, средна скорост по борд комп от хотела в Приморско до в къщи в София беше 137 км/ч. Разхода до морето е с климатик, а до Самоков по-често без климатик. Без кутийката София-Самоков и обратно ми даваше 5.7-6.1, София-морето 5,7-6,4, като стила на карене не се е променил.
            Прави ми впечатление, че с кутийката 150-170 км/ч(3000-3500 оборота) става много икономична машинат, като преди кутийката това се случваше между 130-150(2500-3000 оборота)
            Градско ми е трудно да определя, че работя и живея с централно софийско, та съм минал на мото часове, иначе борда разправя между 8 и 18л/100. Зависи от сезона и задръстването.
            Преди кутийката, по борд комп среден разход за 13500 км 8.3л/100(като сменям маслото го нулирам тоя брояч).
            След утийката,по борд малко под 11000 км 8,1л/100(същия брояч дето нулирам при смяна на маслото, ама още 2000-3000 до смяна имам).
            Отчета, който си водя по бележки от бензиностанциите, е подозрително близък до борд компютъра, очаквах борда да не е много верен, ама не познах. Зареждам само ОМВ и то предимно от 3-5 бензиностанции в страната, не защото са по-специални, ами все така се случва, най-често на ОМВ на самоковско шосе след околовръстното, после на едно на изхода на Бургас, после на едно в Стара Згора и от скоро на едно във Варна. В София или ОМВ след люлинския тунел или ОМВ на опълченска(от което не съм много доволен, дава ми до 3 литра повече при светеща лампа, ако другаде сипвам 52-53 литра на светеща лапма, там е 55-56). Два пъти съм сипвал на ОМВ-то дето е на подлез на Цар Борис, ама там персонала е отвратителен и го избягвам всячески.
            Надявам се да не преаклено детаилно.

            Коментар


            • #81
              От: Чип тунинг: за и против

              Попринцип на можеш да се съмняваш само на по-старите коли за данните които ти изписват на дисплея, въпреки че на моята А4-ка '97-ми набор пак е вярна информацията кояти ми изписва сравнено с моите си сметки. Разминаването е минимално, понякога в размер на 100-200мл максимум.
              Vorsprung durch technik - Напредък, чрез техника
              MAN, Mercedes-Benz & AUDI uber alles

              Коментар


              • #82
                От: Чип тунинг: за и против

                Гласувах "За", защото сега автомобилът ми е доста по-приятен за каране. Не, че стоков е бил зле, но около и малко над 20 кончета + 70 нютона горница, никак не е зле. Двигателят е на Рено - dCi 90, FAP, Euro5. Съответно всичко е под зоркият контрол на два дино-теста(имам графиките, "разбивки" в екселски таблици на стойностите при замерването, който го интересува). "Проблем" е, че съкратих периодиката за смяна на масло от 20 000 на 15 000 км, но .... това не е проблем.

                Коментар


                • #83
                  От: Чип тунинг: за и против

                  А защо се твърди, че пауър-бокса е вреден, а чипчето -не? Например за Патрол Y61 TD6 се предлага само пауърбокс, тъй като не е комънреъл, а ценичката е солена..,обещават се 30-ина коня и 50нм горница..
                  0899 шест5313нула
                  За всекиго по нещо

                  Коментар


                  • #84
                    От: Чип тунинг: за и против

                    Бокса лъже компира за сигналите от датчиците и така дига конете. Примерно работиш основно студен и така повече нафта и върви поече.
                    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                    Коментар


                    • #85
                      От: Чип тунинг: за и против

                      Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                      Бокса лъже компира за сигналите от датчиците и така дига конете. Примерно работиш основно студен и така повече нафта и върви поече.
                      Точно това, че не е така...изрично във фирмата представител отрекоха тази механизмология...обясниха, че се променя интензитета на впръскване на горивото ! Става въпрос за 600 левчета, за които няма да лъжат темп. датчиците.....
                      0899 шест5313нула
                      За всекиго по нещо

                      Коментар


                      • #86
                        От: Чип тунинг: за и против

                        ЗД мотор не съм отварял та не знам. Ама какво казват в някоя фирма на клиент и каква е истината доста често няма нищо общо
                        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                        Коментар


                        • #87
                          От: Чип тунинг: за и против

                          Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                          ЗД мотор не съм отварял та не знам. Ама какво казват в някоя фирма на клиент и каква е истината доста често няма нищо общо
                          Къв ЗД мотор бре Петраки, за шестака говоря...
                          0899 шест5313нула
                          За всекиго по нещо

                          Коментар


                          • #88
                            От: Чип тунинг: за и против

                            Първоначално публикуван от sonda Преглед на мнение
                            Къв ЗД мотор бре Петраки, за шестака говоря...
                            РД28?
                            Интензитет на впръскване?
                            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                            Коментар


                            • #89
                              От: Чип тунинг: за и против

                              Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                              РД28?
                              Интензитет на впръскване?
                              Дам, через електронная помпа...
                              0899 шест5313нула
                              За всекиго по нещо

                              Коментар


                              • #90
                                От: Чип тунинг: за и против

                                Ни нам, предавам се. Не знам какво правят.
                                Но бръза проверка казва че пипат те тия неща

                                ECU 39 Earth
                                ECU 56/61 Power supply
                                ECU 53/57 Injection pump control sleeve position sensor
                                ECU 63/67 Injection pump control sleeve position sensor
                                ECU 23 Throttle position sensor
                                ECU 35 Air flow meter
                                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X