Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моля за съвет относно покупката на джип 4х4 за каране предимно горско и планинско.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Първоначално публикуван от StellaP Преглед на мнение
    Здравейте, аз съм бъдещ шофьор (скоро взимам книжка) ...
    ...
    Мисля че изискванията към МПС-то рязко скачат. Неща като плавно потегляне, ползване на инерция и тласъци в нужда, подбиране на стъпки за колелата... трябва да ги изключим. Аз бих ориентирал човека към нещо верижно.
    Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

    Коментар


    • #32
      Първоначално публикуван от autopilot Преглед на мнение
      Здравейте офроуд експерти, случайно попаднах на темата, която ме вълнува и мен. 4x4 за начални точки за планински преходи, давам и примерни маршрути, Попина лъка - х.Беговица, х.Г.Делчев - х.Безбог, Рилски манастир - кантон Тиха Рила. Без сняг и кал. Гледам следните возила Rav4 g1, Suzuki SJ Samurai и Jimny. Бюджет до 10к.максимум. Да става все пак да се кара и по асфалт . Знам че моделите са повечето доста стари, но така ще взема нещо по запазено. Благодаря за съветите предварително.
      На тези места ходя със '97 ситроен ах на предно от години. Леко повдигнат, спадам гумите..
      ​​​​
      Прикачени файлове

      Коментар


      • коко келеша
        коко келеша коментира
        Редактиране на коментар
        И аз така с коментарите. Качвал съм се с Фаворита до Безбог преди време, но както казах само един единствен път, без желание за повтаряне, защото смених съединител след това )))

        П.П. После имам две качвания с Нива, едно с УАЗ и... нито едно с Черокито )))))))))))))

      • TigerHunter
        TigerHunter коментира
        Редактиране на коментар
        Фаворитът, вероятно не е бил с двойно предаване..
        На моята съм забелязал, че първа е много, много бавна. Вероятно с умисъл, тъй като бавни няма.

      • коко келеша
        коко келеша коментира
        Редактиране на коментар
        А бе бавна-бавна, колко да е бавна, когато виждаш само небето през предното стъкло и това не помага ))))))))))))

    • #33
      Първоначално публикуван от nuclear944 Преглед на мнение

      На тези места ходя със '97 ситроен ах на предно от години. Леко повдигнат, спадам гумите..
      ​​​​
      Извинявам се, че се намесвам извън темата, но горе-долу за какво намаляване на налягането спрямо заводското става въпрос? Примерно за условия като на втората снимка със снега? Усеща ли се разлика в сцеплението, в сравнение с нормално напомпани гуми?

      Коментар


      • nuclear944
        nuclear944 коментира
        Редактиране на коментар
        Има огромна разлика, но не мога да ти дам конкретни цифри защото зависи от размера на самата гума, температура, както и товара. Спадайки гумата удължаваш стъпката и способността на гумата да обгръща неравностите, да не говорим на дълъг преход по чакъл или камънак возията е пъти по комфортна и жалеща окачването. Аз лично тръгвам ли извън асфалта повече от километър, спадам задължително. Иначе си има разни таблици за различно налягане в зависимост от терена. Най ниско е за пясък.
        Трябва да експериментираш, спадаш малко и пробваш, като гледаш да не си извадиш гумата или да издъниш на някой камънак. Естествено, ако си с нископрофилни гуми не е препоръчително. Трябва си някъква височина- мойте летни са 185 65 14, зимните 175 70 14

      • Двигателист
        Двигателист коментира
        Редактиране на коментар
        195/65/15. Дават им 2.1-2.2 бара. Мисля, че на 1.5-1.6 не би трябвало да има риск от отлепване от джантата.

      • коко келеша
        коко келеша коментира
        Редактиране на коментар
        Само че и клиренса спада ...ако е от значение. Иначе няма риск от отлепване ако не се издевателства върху двигателния мост.

    • #34
      В крайна сметка взех Сузуки Гранд Витара 1.6 от последните на рама 2005, дано върши работа, малко трябва да го наглася, като всяка нова стара кола и ще го тествам по горските пътища. Трябва ли да го повдигам или само с хубави гуми е достатъчно?

      Коментар


      • #35
        Относно повдигането, зависи какви са ти нуждите. Съвет от мен, покарай така, ако видиш, че ти е проблем клиренса тогава вдигаш и по-големи гуми съответно.
        Който търси , намира !
        Човекът е човек, когато е на път !

        Коментар


        • #36
          Първоначално публикуван от cnc82 Преглед на мнение
          Относно повдигането, зависи какви са ти нуждите. Съвет от мен, покарай така, ако видиш, че ти е проблем клиренса тогава вдигаш и по-големи гуми съответно.
          Аз още от начало бих сложил възможно най-високите гуми, които се събират при стандартно окачване.
          Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
          Из "Златния телец"

          Коментар


          • Juiced
            Juiced коментира
            Редактиране на коментар
            Тая Гранд Витара с един размер нагоре и дотам. Той и мотора не може да носи повече.

        • #37
          В момента е с 215/70/16, най много 225 да поеме без повдигане. Целта на колата е описана разходки до изходни пунктове за преходи(хижи) най-често горски път, който се ползва от джипове.

          Коментар


          • коко келеша
            коко келеша коментира
            Редактиране на коментар
            Трябва да погледнеш дали ще влезе просто по-висока а не по-широка гума - 215/80/16, което пак ти дава 2 сантиметра клиренс без повдигане. Е, ако гумите са нови и не са за мъгла, естествено ще караш с тях, докато някоя непредвидена ситуация не ти подскаже, че е време да помислиш за по-интересни гуми .

        • #38

          Juiced коментира
          Днес, 12:50
          Тая Гранд Витара с един размер нагоре и дотам. Той и мотора не може да носи повече.
          205/70/15 e заводския размер. 205/80/15 е с 4 сантима по-голям диаметър. Ето ти 2 сантиметра клиренс в повече. Съмнявам се, че няма да се съберат, и че няма да може да ги носи. Все пак са само 2 сантиметра в посока. Пък и винаги може да се премери предварително с по едно парче тиксо и парче стиропор. Тук по-скоро трябва постоянно да се помни, че километража ще лъже с 6-7 километра в минус, което може да доведе до някоя неприятна среща с КАТ

          П.П. А, питащият е споменал какви са гумите му в момента, значи трябва да се вземе под внимание техния размер
          Последно редактирано от коко келеша; 07-04-23, 14:55.
          Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
          Из "Златния телец"

          Коментар


          • #39
            Горски път, който се ползва от джипове

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:be4c5d6s-1920.jpg
Прегледи:349
Размер:937.0 КБ
ID:6918833
            Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
            Из "Златния телец"

            Коментар


            • cnc82
              cnc82 коментира
              Редактиране на коментар
              То тук май точно такава Витара е.. 🙂

            • bogilloff
              bogilloff коментира
              Редактиране на коментар
              Това може да излезе само назад и то ако го изтеглят. Напред го чака следващия водопад. Най-смешното в цялата история е шнорхела. В момента генератора му вече не работи.
              Последно редактирано от bogilloff; 07-04-23, 21:17.

          • #40
            Благодаря ви за коментарите, ще я покарам така и после с някой който разбира повече от мен ще избера гуми.

            Коментар


            • #41
              Първоначално публикуван от autopilot Преглед на мнение
              Благодаря ви за коментарите, ще я покарам така и после с някой който разбира повече от мен ще избера гуми.
              Докато не заседнеш няколко пъти няма да знаеш какво ти трябва. Давай смело, то ще се чуе.

              Форумът има разделче където закъсалите пишат когато не могат да се извадят сами.

              Витарата поне е лесна, че не тежи прекалено много и лесно може да и се помогне с каква да е друга машина.

              Коментар


              • #42
                Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
                205/70/15 e заводския размер. ...
                Колко е заводския размер за 16" джанта?

                Питам, защото това

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20200325_094703.jpg
Прегледи:285
Размер:951.4 КБ
ID:6918963

                беше обуто с това

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20200324_175931.jpg
Прегледи:278
Размер:468.1 КБ
ID:6918964

                когато го купих. Резервната гума беше

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20200324_175915.jpg
Прегледи:280
Размер:372.1 КБ
ID:6918965

                Таааа, колата я карах няколко месеца в Англия, преди да я изпратя на тъста в България. Карах я само асфалт, не е излизала офроуд.
                Предните гуми не закачаха при пълен ляв/десен завой.
                Разстоянието от задната гума до калобрана беше около един пръст, а до прага малко повече.
                При катерене по тротоари, т.е. 15-тина см бордюр, нямаше проблеми с опиране на гумите.

                п.п. По принцип, скоростомерите на колите от тези години показват повече от действителната скорост. Например моето CR-V лъже с 5мили - километражът показва 75мили/ч, а GPS-а 70мили/ч. Първото нещо, което направих, след като видях гумите на Витарата, беше да проверя скоростта по GPS. Показанията бяха 1:1, колкото на километража, колкова и на GPS-а.

                п.п.п. Ако имах 16" джанти за моето CR-V, щях да пробвам, как би изглеждало с гумите от Витарата. Щото със заводските 205/70/15 калника е смешно празен

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20200325_094646.jpg
Прегледи:277
Размер:1.10 МБ
ID:6918966
                Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto, Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

                Коментар


                • коко келеша
                  коко келеша коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ако може да се вярва на аутодатата, заводски трябва да е с 215/65/16. На теория разликата е 36мм, което е 18мм в повече по радиус. Стъпката се е разширила с 5мм в посока окачването, което е нищо. Ако беше различна само височината (75) щеше да има още няколко милиметра клиренс в повече )))))))))))))))))). С Черокито въпреки неговите 31ци съм имал проблеми при нескопосано слизане от по-високи бордюри - закачаха кормилните щанги до шенкела (ябълковидния болт).Таа, това, че под дифа има 25 сантима просвет, не винаги е най-важното )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X