Първоначално публикуван от StellaP
Преглед на мнение
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Моля за съвет относно покупката на джип 4х4 за каране предимно горско и планинско.
Свий
X
-
Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.
- 1 like
-
Първоначално публикуван от autopilot Преглед на мнениеЗдравейте офроуд експерти, случайно попаднах на темата, която ме вълнува и мен. 4x4 за начални точки за планински преходи, давам и примерни маршрути, Попина лъка - х.Беговица, х.Г.Делчев - х.Безбог, Рилски манастир - кантон Тиха Рила. Без сняг и кал. Гледам следните возила Rav4 g1, Suzuki SJ Samurai и Jimny. Бюджет до 10к.максимум. Да става все пак да се кара и по асфалт . Знам че моделите са повечето доста стари, но така ще взема нещо по запазено. Благодаря за съветите предварително.
- 3 likes
Коментар
-
И аз така с коментарите. Качвал съм се с Фаворита до Безбог преди време, но както казах само един единствен път, без желание за повтаряне, защото смених съединител след това )))
П.П. После имам две качвания с Нива, едно с УАЗ и... нито едно с Черокито )))))))))))))
-
Фаворитът, вероятно не е бил с двойно предаване..
На моята съм забелязал, че първа е много, много бавна. Вероятно с умисъл, тъй като бавни няма.
-
А бе бавна-бавна, колко да е бавна, когато виждаш само небето през предното стъкло и това не помага ))))))))))))
-
Първоначално публикуван от nuclear944 Преглед на мнение
На тези места ходя със '97 ситроен ах на предно от години. Леко повдигнат, спадам гумите..
Коментар
-
Има огромна разлика, но не мога да ти дам конкретни цифри защото зависи от размера на самата гума, температура, както и товара. Спадайки гумата удължаваш стъпката и способността на гумата да обгръща неравностите, да не говорим на дълъг преход по чакъл или камънак возията е пъти по комфортна и жалеща окачването. Аз лично тръгвам ли извън асфалта повече от километър, спадам задължително. Иначе си има разни таблици за различно налягане в зависимост от терена. Най ниско е за пясък.
Трябва да експериментираш, спадаш малко и пробваш, като гледаш да не си извадиш гумата или да издъниш на някой камънак. Естествено, ако си с нископрофилни гуми не е препоръчително. Трябва си някъква височина- мойте летни са 185 65 14, зимните 175 70 14
-
195/65/15. Дават им 2.1-2.2 бара. Мисля, че на 1.5-1.6 не би трябвало да има риск от отлепване от джантата.
-
Само че и клиренса спада ...ако е от значение. Иначе няма риск от отлепване ако не се издевателства върху двигателния мост.
-
-
В крайна сметка взех Сузуки Гранд Витара 1.6 от последните на рама 2005, дано върши работа, малко трябва да го наглася, като всяка нова стара кола и ще го тествам по горските пътища. Трябва ли да го повдигам или само с хубави гуми е достатъчно?
Коментар
-
Първоначално публикуван от cnc82 Преглед на мнениеОтносно повдигането, зависи какви са ти нуждите. Съвет от мен, покарай така, ако видиш, че ти е проблем клиренса тогава вдигаш и по-големи гуми съответно.Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
- 1 like
Коментар
-
В момента е с 215/70/16, най много 225 да поеме без повдигане. Целта на колата е описана разходки до изходни пунктове за преходи(хижи) най-често горски път, който се ползва от джипове.
Коментар
-
Трябва да погледнеш дали ще влезе просто по-висока а не по-широка гума - 215/80/16, което пак ти дава 2 сантиметра клиренс без повдигане. Е, ако гумите са нови и не са за мъгла, естествено ще караш с тях, докато някоя непредвидена ситуация не ти подскаже, че е време да помислиш за по-интересни гуми .
-
-
Juiced коментира
Днес, 12:50
Тая Гранд Витара с един размер нагоре и дотам. Той и мотора не може да носи повече.
П.П. А, питащият е споменал какви са гумите му в момента, значи трябва да се вземе под внимание техния размер
Последно редактирано от коко келеша; 07-04-23, 14:55.Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
Коментар
-
Първоначално публикуван от autopilot Преглед на мнениеБлагодаря ви за коментарите, ще я покарам така и после с някой който разбира повече от мен ще избера гуми.
Форумът има разделче където закъсалите пишат когато не могат да се извадят сами.
Витарата поне е лесна, че не тежи прекалено много и лесно може да и се помогне с каква да е друга машина.
- 2 likes
Коментар
-
Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение205/70/15 e заводския размер. ...
Питам, защото това
беше обуто с това
когато го купих. Резервната гума беше
Таааа, колата я карах няколко месеца в Англия, преди да я изпратя на тъста в България. Карах я само асфалт, не е излизала офроуд.
Предните гуми не закачаха при пълен ляв/десен завой.
Разстоянието от задната гума до калобрана беше около един пръст, а до прага малко повече.
При катерене по тротоари, т.е. 15-тина см бордюр, нямаше проблеми с опиране на гумите.
п.п. По принцип, скоростомерите на колите от тези години показват повече от действителната скорост. Например моето CR-V лъже с 5мили - километражът показва 75мили/ч, а GPS-а 70мили/ч. Първото нещо, което направих, след като видях гумите на Витарата, беше да проверя скоростта по GPS. Показанията бяха 1:1, колкото на километража, колкова и на GPS-а.
п.п.п. Ако имах 16" джанти за моето CR-V, щях да пробвам, как би изглеждало с гумите от Витарата. Щото със заводските 205/70/15 калника е смешно празен
Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto, Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual
Коментар
-
Ако може да се вярва на аутодатата, заводски трябва да е с 215/65/16. На теория разликата е 36мм, което е 18мм в повече по радиус. Стъпката се е разширила с 5мм в посока окачването, което е нищо. Ако беше различна само височината (75) щеше да има още няколко милиметра клиренс в повече )))))))))))))))))). С Черокито въпреки неговите 31ци съм имал проблеми при нескопосано слизане от по-високи бордюри - закачаха кормилните щанги до шенкела (ябълковидния болт).Таа, това, че под дифа има 25 сантима просвет, не винаги е най-важното )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
-
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар