Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моля за съвет относно покупката на джип 4х4 за каране предимно горско и планинско.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Моля за съвет относно покупката на джип 4х4 за каране предимно горско и планинско.

    Здравейте, аз съм бъдещ шофьор (скоро взимам книжка) и запален планинар. От известно време проучвам автомобили и се колебая доста в избора си. Мисле че имам нужда от вашата помощ за насоки. Спряла съм се на джиповете по-долу, като задължително за мен е да има 4х4 и да е високо проходим. Основната цел с която го купувам е планинарство и често ще излизам от основните пътища. Бюджетът ми е доста ограничен(ок.5000 за автомобила и още 2/3000 за подобрения,ремонти и тн.), като изключвам варианта за газова уредба. За тези пари ми е ясно че колата ще е над 10/15 годишна. Имам нужда от съвети за това как да избера самият автомобил, какво да гледам като съм при собственика и с какво мога да направя компромис. Най-важното за мене е колата да е здрава, не е нужно да е 200 коня и гори 20 литра . Това са моделите които по моите скромни проучвания отговарят на това което търся, ако имате предложения, ще се радвам да ги разгледам - Honda Cr-v 2.0i 1 и 2 генерация, Land Rover Freelander 2.0 CDTI от около 2004 2005 година, Toyota Rav4 FACELIFT*2.0D4D* пак около15-20 годишна и тук идват два модела които са много под въпрос - Kia Sorento 2.5d 4х4 за която нищо почти не намерих и Hyundai Santa fe FACE LIFT-2.0CRDI който се слави че бил икономичен, ама пък колко е здрав, вие ще кажете. Благодаря !

  • #2
    Здравей, заглавието на темата ти и моделите МПС, които са изборение си противоречат.

    Посоченият бюджет е малък, както за закупуване, така и за последващи подобрения.

    Според мен е добре да опишеш по-подробно в какви терени възнамеряваш да се движиш, колко дълго ще се движиш, ще има ли багаж, който ще се превозва.
    Тогава може да има по-добра насока към конкретен тип МПС.

    "Горско и планинско каране" може да бъде интерпретирано по много начини. Кажи ти как си го представяш.
    Пример. Ще ходя само до хижа или до стартова точка за пешеходен маршрут. Ще карам през всичко и навсякъде, където МПС-то може да премине от към размер...



    Коментар


    • #3
      Значи съм в много грешна насока от към търсене, за съжаление нищо не разбирам
      Ще се кара до хижи и стартови точки на пешеходни маршрути, с малко излизане от пътя до къмпинг зони, просто понеже съм била на повечето маршрути и на мен ми се струват трудно проходими, пък може и да не са чак толкова,просто една ниска кола няма как да мине от там, затова се насочих към тези модели които съм изброила. Няма да се товари прекалено, къмпинг екипировка, но нищо ексесивно, няма да тегля каравана. А относно дължината на пътуване , ще се кара в най-добрия случай всеки уикенд, само в България и то до определена точка, буквално с цел транспорт до дадена местност с цел къмпинг/разходка.

      Коментар


      • To6o
        To6o коментира
        Редактиране на коментар
        Фрилендъра го забрави категорично.
        Системите 4х4 са доста, а Фрилендъра е с най неудачната.
        Предния и заден диференциял са с различни числа. Това е, за да дава 95 % на предните колела. Разчита се на виско муфа със силикон. Силикон се казва на това, на което се вика, синетика, масла, греси...Там въглеродът е изместен от силиций.
        Втвърдяващите се силикони, за гарнитура да кажем са друга бира, имат добавена мравчена киселина, коя трябва да се изпари частично.

        Всички тия "синтетики" като функция, се различават по дължина на молекулата. На виско муфата, силикона е с цифра 100 000.
        Старее след 8мата година, втвърдява се, защото вътре се върти постоянно, бавно, но постоянно, ако няма пребоксуване на предните.
        Отделно, предно каренце на кардана, кое е с малко маншонче, гумено, идва изотвътре. Не можеш да видиш кога се е скъсало. Няма го, не се намира, скъпо е. Отделно, електрифицираното задно стъкло. Изобщо страдания много.

        Витара 1.6 бензин, автоматик, това е моята препоръка, на газ !

    • #4
      В този случай всяко джипообразно МПС със задвижване на 4-те колела е подходящо, в това число изброениете от теб.
      Марка и модел по твой вкус и възможност. Вземи това, което е най-запазено.
      Бих те посъветвал да вземеш приятел, който разбира, когато избираш мпс-то.
      Успех.

      Коментар


      • #5
        Задължително ще взема приятел, който има понятие. Благодаря за отговора !

        Коментар


        • #6
          Здравей,може и да има шанс с посочените МПС, щом ще е само до хижи, пешеходни точки и къмпинги. По-трудно ще е да намериш читаво мпс за твоя бюджет. Наскоро имаше подобно търсене 😉 Прочети последните няколко теми в раздела, имаше добри предложения.
          п.с. Колегата ме е изпреварил, докато пиша 😄
          "Ob Arm, ob Reich, im Tode gleich“
          Русофилия: Тежка, наследствена незаразна болест, която не се лекува и от която за съжаление не се умира. Същата е дефиницията и за шизофрения.

          Коментар


          • #7
            Трябваше първо да разгледам по-обстойно форума, сега виждам, че има информация за абсолютно всичко което ми е любопитно, ама мерак голям да питам. Развълнувала съм се нещо Ще прочета мненията на хората за тези МПСта и ще избера нещо. Пък след някоя друга година, ако ми стане твърде забавно карането извън пътя, ще потърся нещо по-стабилно. Но като за първа и за опипване на почвата, май ще е окей да си взема обикновено SUV. Благодаря отново, ще се позабавлявам с четене във форума!

            Коментар


            • #8
              Honda имат и едно hr v, и то става за целта.

              Коментар


              • #9
                Здравей Стела, ако решиш колата да е фрийлендър и искаш оглед от специалист в марката звънни ми по телефона. Успех!
                Георги Танев (0+)
                Land Rover Discovery 1 300 TDi
                Land Rover Club Bulgaria
                0887 930 238, 0878 797 768

                Коментар


                • Кольо
                  Кольо коментира
                  Редактиране на коментар
                  Айдееее...

              • #10
                Субару импреса 2000-2005г комби - ръчка си има и бавни и е в този бюджет. С едни неагресивни А-Т гуми ще си свиркаш. Като бонус 99% са газифицирани.
                Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
                Ford Fiesta 1.4 Tdci

                Коментар


                • #11
                  "Джип" без бавни скорости обикновено предразполага към издевателства над съединителя при всяко излизане по по-сериозно маршрутче, различно от добре асфалтираното
                  Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                  Из "Златния телец"

                  Коментар


                  • #12
                    Ако ще е РАВ4, то по-добре да е 2.0 бензин. Има и автомат, по желание.

                    Тези автомобили, които си изброила стават за асфалт и сравнително равен и не много разкалян черен път. Ако мислиш да навлизаш навътре в гората, пътищата стават лоши и от изброените става само Соренто и то след немалки модификации.
                    Nissan Terrano 2,7 TDI

                    Коментар


                    • #13
                      Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
                      "Джип" без бавни скорости обикновено предразполага към издевателства над съединителя при всяко излизане по по-сериозно маршрутче, различно от добре асфалтираното
                      На съединителя това му е работата, не е чак драма.
                      Десет години карах диско1, не е да не съм ползвал бавните, ма по черно обикновено си карах в нормален режим. Единственият път когато посегнах към блокажа на раздатката след вече включени и бавни още съвсем скоро след като си го купих, ми стана като обеца на ухото. Зарових се порядъчно, при положение че можех да мина с малко повече мисъл.
                      Ако не си екстремист или не теглиш тежко ремарке, ако си караш по-проходимото возило така, както би карал с нормален автомобил, ще се чудиш после за чий са му на това магаре бавни, като и без тях се справя прилично.

                      Коментар


                      • Кольо
                        Кольо коментира
                        Редактиране на коментар
                        Сто, а когато дъжд забръска-що ще чиниш ти без бавни, предно и добри гуми?
                        За другите офроуд принадлежности да не говорим...

                      • сто
                        сто коментира
                        Редактиране на коментар
                        Следиш, Кольо, прогнозите и не се навираш където и когато не е редно. Че инак и джуган съм виждал по корем да върти гуми.
                        Пък предното защо го броиш за предимство - не те знам, за мен не е. Ако ще избирам между предно и задно за черен път, не бих избрал предно.
                        Офроуд принадлежности, както им казваш, са за офроуд. Тука малко се преиграва с този термин, но по черни пътища, не извън тях, може и с москвич.

                      • Кольо
                        Кольо коментира
                        Редактиране на коментар
                        За предното имам предвид като допълнение към задното Демек-4х4.

                        И да-на теория следиш прогнози, ама се случват и изненади. Или събитието този уикенд е планирано от половин година, и трябва да се състои точно утре. А то вали... Абе случаи всякакви, животът е шарен. Та щом ще се ходи редовно в гората и планината-добре е да се разполага с повечко възможности за реагиране при ситуация.
                        Щото москвича си е москвич, ама калния баир си е кален баир...

                    • #14
                      То основното е да може да кара, пък тогава и с Москвич може.
                      за извън път никое от изброените не става.


                      Рейндж р38 дали се връзва като цена да кажат запознатите.
                      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                      Коментар


                      • #15
                        Първоначално публикуван от Juiced Преглед на мнение
                        Субару импреса 2000-2005г комби - ръчка си има и бавни и е в този бюджет. С едни неагресивни А-Т гуми ще си свиркаш. Като бонус 99% са газифицирани.
                        Ниски са без допълнително повдигане. По-добре форестър.

                        Коментар


                        • Juiced
                          Juiced коментира
                          Редактиране на коментар
                          Ще си я вдигне малко и ще сложи малко по-големи А/Т гуми, колежката казва, че ще има и 2-3к лв за доработки и обслужване след закупуването. И аз се сетих за форестър принципно, но са малко по-скъпи и не влизат в бюджета.

                        • To6o
                          To6o коментира
                          Редактиране на коментар
                          Не повдигайте ! Инженерите от Киото ще ви питат, знаете ли на колко градуса са предвидени вътрешните карета на полуоските.

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X