Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Закупуване на Jeep Grand Cherokee III

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Закупуване на Jeep Grand Cherokee III

    Здравейте,

    От скоро се интересувам от автомобили, изчетох бая интересни и полезни теми във форума. Искам да уча и да почна да 'разбирам', но все още съм много далече от този етап. Бихте ли ми дали съвет за следното:

    Детска мечта ми е да си взема Grand Cherokee - четох/гледах ревюта и гледах цени и ми се стори най-реалистично да спестявам и да дебна WK, параметрите са следните:
    - Бюджет - 13к-14к за покупка и още 3к за обслужване, ако всичко е наред до средата на годината ще съм ги събрал - мислите ли, че биха стигнали за читав екземпляр? (цените в moblie.bg и auto.bg варират в големи граници.. )
    - Ще го ползваме за единствен семеен автомобил, 95% асфалт, 5% черен път, пясък, глина, сняг, планински пътеки. Искам здрав и надежден автомобил - тук мисля, че покрива напълно изискванията?
    - Ниво на оборудване - не ми пука за екстри, каквото ми се падне, за 15г шофьорски стаж съм карал 2 Форда и 1 Опел - Черокито ще е нечовешки ъпгрейд спрямо това, на което съм свикнал
    - Двигател - по възможност бензиновите 3.7 или 4.7. Четох, че дизеловите 3.0 са най-разпространени у нас, но и потенциално най-проблемни - бихте ли ме посъветвали колко точно проблемни са и голяма болка ли би било? Предполагам проблем с дюзите при дизеловите, предимно заради некачествено гориво, което би означавало скъп ремонт?
    - Скоростни кутии - само 5 степенни, не съм имал автомат, но предполагам, че ако се обслужва навреме всичко ще е точно. Четох, че са петстепенни на Mercedes и Американска, като втората е проблемна. Колко проблемна и как да се ориентирам по обявите с коя е?
    - Като се стигне до самата покупка: от обявите от автокъщи в момента, намерих номер на VIN само на 1 - в обявата пишеше, че автомобилът е януари 2008, а като проверих VIN ми излезе 2006. Изобщо нямам доверие на автоджамбази. Може би най-добре да дебна частно лице, който съвествно си е обслужвал автомобила, дори и цената да е по-висока. Даже ако намеря и някой от форума да продава?
    - Сервиз и части - от София съм, бихте ли ми препоръчали някой, който да специализира в марката? Майсторът, който прави Форда ми, каза че може всичко, но не съм напълно сигурен, че ще е добра идея
    - Оглед - ако си харесам нещо в София или околностите - възможно ли е някой от форума да дойде с мен да погледне? Естествено ще ви компенсирам за отделеното време справедливо. Идеята ми е човек, който знае за какво иде реч да погледне автомобила. После го карам на диагностика и гледаме рамата иии.. взимам

    Не ми е спешно, ще изчакам колкото е нужно. Искам просто хубаво да се информирам предварително, за да не се прецакам с нещо блъснато/наводнено/крадено/запорирано и т.н.

    Ако изпускам нещо, моля споделете - отворен съм към всякакви мнения/идеи/препоръки..

    Благодаря!

  • #2
    За София, Дядо Владо в Костинброд и Еди Рангелов Сервиз Мерцедес и двамата имат теми с контактите в раздела.

    За оглед, хората процедират или при дилъра или при Дядо Владо или може би и при Еди. Има още поне един двама фенове и разбиратели на марката от София, и не визирам Голди в Горна Баня,никак дори не визирам него, а по-скоро Димата Куадра.

    Дизела е на Мерцедес и след отстраняване на детските болести не мисля, че е лош избор, аз вече половин година обмислям и дебна подходящ за да си взема един.

    Модела е подходящ за дълъг път, все пак отпред не е с цял мост.

    Прочети достатъчно за да можеш да различаваш по години/двигатели/разновидности кой с каква раздатка/компютър идва и с какви офроуд характеристики, което си е важно.

    Имай в предвид, че марката има слабости, една от досадните и масовите е корозията, друга е електрониката особено ако има хиляда екстри, всичко е лечимо, но корозията е нещо, което аз бих избягвал на всяка цена.

    От към сигурноста, мисля, че преди/около 2006та резервоара е отзад, което е опасно, аз бих взел модел с резервоара встрани, особено ако е бензин.
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • Mitkoztd
      Mitkoztd коментира
      Редактиране на коментар
      Благодаря! Намерих контактите на Еди и Дядо Владо. Това за резервоара е ценен съвет също! Продължавам да чета и да се информирам за марката..

      Корозията и мен ме притеснява.. но това май си е валидно при всички употребявани автомобили.. ще дебна нещо запазено.

  • #3
    За да е избегната корозията май трябва да е италианец,поне моя нямаше грам петънце дори,но имаше друг кусур.
    Имай предвид,че са си лакоми,дори и дизела-на градско под 13 е цяло чудо даже и след чип.
    Аз също много ги харесвам,изглеждат груби(жената каза,че били супер мъжкарски джипове),но си имат доста специфичности особено по ходовата част-раздатки,диференциали,искат си специални масла,страдат от виещи дифове,карета кардани...

    Коментар


    • Mitkoztd
      Mitkoztd коментира
      Редактиране на коментар
      Благодаря! Подготвям се психически за разхода на гориво отсега..

      Относно ходовата част - точно това чета в момента, има и клипчета в ютюб, имам бая да уча.. Предполагам, че ако предишният собственик я е ползвал по предназначение по горите.. ще има доста неща за стягане?

      Жената искаше X3, ML, Touareg, бая време отне да я убедя, че Jeep е нашият избор. Сега остава само внимателно да гледам и да реагирам бързо и адекватно като дойде моментът..

  • #4
    Навигацията нали знаеш-в Бг не работи,просто е един тАлАвизор.

    Коментар


    • Mitkoztd
      Mitkoztd коментира
      Редактиране на коментар
      хаха, да, навигацията ще е от телефона

  • #5
    Хубавото е, че Спарки си е купил същия вид ГЧ 3 и ще следват много интересни технически теми, та ще има кой да ти помага

    Ако вземеш дизел в Астралия/САЩ(по памет, може и да бъркам) имат сериозно лоби със сериозен опит и тунинг части, до колкото виждам и в Англия има доста благини и софтуерни и хардуерни, за това и аз мисля в посока този модел.

    Дизелярите първо почват с премахване на ЕГР клапана, после някакви вихрови клапи, после махат тротъл боди и слагат права тръба, чип тунинги, евтини лифт китове и т.н.
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • Mitkoztd
      Mitkoztd коментира
      Редактиране на коментар
      Супер, ще чета с интерес..

    • Даниел Цветков
      Даниел Цветков коментира
      Редактиране на коментар
      На моя Черок като му сменях маслообменника измих до блясък вихровите клапи и си работеха добре.След чипа леко свали разхода и доста живна танка.

  • #6
    Първоначално публикуван от Mitkoztd Преглед на мнение
    ...Искам здрав и надежден автомобил - тук мисля, че покрива напълно изискванията?...
    Сбъркал си марката.
    Моля!

    Коментар


    • Mitkoztd
      Mitkoztd коментира
      Редактиране на коментар
      Добре, а например при Японска за същия бюджет би било осезаемо по-различно ли?

    • sparkybg
      sparkybg коментира
      Редактиране на коментар
      Японска за същия бюджет и от същите години ще е тотален таралясник.

      И не, предвид модела, не си сбъркал марката. Само си вдигни малко бюджета, за да вземеш нещо по-ново.

      Аз пък съм на мнение че доста "японки" са ултра надценени. Например бензинова Тойота 120-ка почти не можеш да намериш, а в комбинация да не е гнила още по. Дизеловите масово са ръждиви и изобщо да не говорим за едни потенциални 5-8 бона за дюзи или мотор тотал щета, които може да изникнат. Щото и за такова рових. Паджеро 3-4 = гнил кошник, и пак бензинови трудно. Разни RAV4, CR-V, X-Trail, Santa-fe - айде нЕма нужда - изобщо не са в класа на GC.

      13 години карам Nissan и съм фен на японските, но в момента (пък и не само) читавите са малко, а дори и не-читавите "легендарни" модели са ултра надценени. За тоя бюджет най-много да намериш някоя Toyota 95.

    • Mitkoztd
      Mitkoztd коментира
      Редактиране на коментар
      Потвърждаваш наблюденията ми, преди да се спра на GC, пуснах 1 филтър с моя бюджет за LC и Patrol, излязоха малко резултати, които реално бяха с година производство - миналия век..

  • #7
    Първоначално публикуван от noname12 Преглед на мнение

    Сбъркал си марката.
    Моля!
    Колега и аз ще ти бъда много благодарен ако посочиш от коя марка са несчупваемите и супер надежни 4х4 автомобили на по 15тина и по-стари години?
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • sparkybg
      sparkybg коментира
      Редактиране на коментар
      Да формулираме въпроса така: При така заложените изисквания и бюджет, ти към какво би се насочил? За конкретен модел питам?

    • noname12
      noname12 коментира
      Редактиране на коментар
      Цените са отврат в момента, така че това може да му е първата вноска за Дъстър!

    • Mitkoztd
      Mitkoztd коментира
      Редактиране на коментар
      Покрай пандемията много народ си загубиха работата или работата им просто намаля. При това положение повечето не искат (искаме) да изплащат нов автомобил, заради елемент на несигурност.. и това се отразява в допълнително поскъпване на автомобили второ употреба, тъй като търсенето им нараства, а предлагане не виждам да е мега невероятно.. особено за 4х4. Не очакват цените да се нормализират.. от тук нататък ще са само нагоре, както е и с инфлацията на храни и т.н. На мен лично би ми било доста по-спокойно да платя наведнъж автомобила и да не го мисля повече. Но благодаря за съвета за Дъстър, ще го имам предвид..

  • #8
    Към автора на темата - разгледай раздел "Jeep", може и "фейс-групата" има българска такава с "Grand Cherokee WJ / WK" в заглавието и виж от какво най-много реват и се оплакват собствениците. А те са две неща :
    - от мерцедесовия дизелов двигател;
    - от мер..., по-точно мРецедесовата автоматична скоростна кутия.
    Jeep - само бензинов и с възможно най-големия двигател. "Колкото повече - толкова повече"
    В твоя случай - не 3,7 (малее на това купе), не 4,7 шуми (вярно "готин звук на осмак") харчи и не върви по магистрала, а 5,7 - харчи колкото 4,7, има същата ходова част и 4х4 система, но-о-о-о... просто прочети отзивите.
    Ся ще наскачат тука за кой ли път от сектата на "трактористите", но което си е - си е.

    Също така да не забравяме и класиката:

    Мнението на над 90% от участниците във форума е че джипа трябва:
    1. да е с рама- за да има буксирни точки, дето да те сеца трактор с удар, като се окопаш
    2. тегло над 2 тона- за да може да се окопаш хубаво
    3.двигател до 118кс- за да не можеш да се извадиш сам от калта
    4.задължително дизел- за да си щастлив зимата
    5 еле па ако е под 100 коня да е в малкия данък- за да останат пари за гуми
    6.кални 31ци не трабва да може да ги буксува дори и на сняг- за да е сигурен и да не се притесняваш че ще занесе, ако запали
    Успееш ли да изпълниш тези точки, може да се чустваш истински подготвен офроудър.

    Та Jeep ( не Тойота, Нисан, Мицубиши) се купува само с бензинов мотор и никога няма да влезе в горните изисквания за джип.
    И една друга мисъл, от едно немско ТВ-предаване:

    "Ако търсите кола, не взимайте "Jeep". "Jeep" не е кола по начина, по който в Европа си представяме - да те закара от точка А до точка Б с минимум разходи. "Jeep" е устройство за забавление"
    И последно.
    "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

    Коментар


    • Mitkoztd
      Mitkoztd коментира
      Редактиране на коментар
      Гагич, благодаря за линка към темата, ще проверя и фейсбук групата.. Като казваш, че "Jeep се взима само с бензинов мотор". Може ли малко разяснения и за газова уредба - в темата, която си пратил има няколко коментари, но не съм сигурен, че разграничавам дали са сериозни или иронични. Идеята е като ще се ползва за оффроуд да си е на бензин, за да има мощност и да може да излезеш по-лесно от трудни места?

      noname12, правя си списък и с офроуд аксесоараи, за които трябва да се информирам, тъй като там откровено нищо не знам. Доколкото разбирам брони и лебедка са най-важните първоначални инвестиции?

    • sparkybg
      sparkybg коментира
      Редактиране на коментар
      Най-важната първоначално инвестиция е привеждането в техническа изправност и смяна на чорбите. После хубави гуми. И чак като покараш малко и наистина знаеш какво ти трябва, тогава мисли за повече. Най-важни за проходимостта са гумите и мнагарето зад волана.

      GC не е джип за екстремен offroad, и ако ще мислиш за лебедки и брони по-скоро се ориентирай към Wrangler, ако си решил да е Jeep.

    • Mitkoztd
      Mitkoztd коментира
      Редактиране на коментар
      Да, правилно, замечтах се просто Сега приоритет е да събера останалата част от парите, да избера читав екземпляр и да го стегна. Ще съм много внимателен с офф роуда, ще е постепенно и само след като съм напълно уверен, че съм свикнал с автомобила. Екстремни изпълнения - категорично не.

  • #9
    Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение


    И една друга мисъл, от едно немско ТВ-предаване:


    Just for fun е само Wrangler. Другите са си баш да те закара от вкъщи до мола

    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • Bogoljub Gagic
      Bogoljub Gagic коментира
      Редактиране на коментар
      До мола можеш и със "Scion" и разни Нисани-Хуйдаи и т.н. "Jeep" са Sport Utility - да си возиш ските, сърфа, байк-а, таквиз работи, без да си купуваш по-големи батковци като "Събърбан" или "Юкон Денали"

  • #10
    Тези дни имах възможност да се повоза в едно камиоче с емблема на Овен, с мотор 5,7 ХЕМИ, 2019 година. Много ,,дърпа".Става и на LPG. С германският мотор все едно имаш Спринтер-същите проблеми,но не носи пари. Успех.
    FORD Maverik-2,3L, AWD, XLT-2 броя

    Коментар


    • #11
      Корозията НЕ Е проблем, доколкото ми е известно. Или по-точно не повече от на всяка нормална кола. Но за сметка на това се вижда от далече дали има признаци за такава, при отворен преден капак - видиш ли ръждясали глави на болтове, клеми и разни други ръждясяли дреболии тук-там, значи се е подвизалал в по-корозивна среда и трябва да огледаш по-обстойно отдолу, задните врати, задния капак.

      И да, 5.7 е най-добрия избор, особено късните (2009, 2010), но бюджета няма да ти стигне с минимум 2-3 хиляди, ако го купуваш от тук. И не, дизелът не е "по-проблемен", но при положение че 90% от европейските (и тукашните) са дизелови е съвсем в реда на нещата повечето писания и оплаквания да са от дизела. Градския разход в литри е наполовина на 5.7, извънградския с 20-30% надолу. Общо взето в това му е силата.

      Моя 5.7 би-трябвало най-накрая да се вози с автовоз насам. Минаха 5 месеца от търга в щатите, от който го напазарувах, и ми се изчака чакането вече. Но пък през това време се поподготвих със знания, части и консумативи.

      3.7... няма бавни скорости. Дали ще ти е слабоват - ще трябва да пробваш. Но и той не харчи драстично по-малко от 5.7, но със сигурност върви драстично по-малко.

      4.7 късните по-биват (сериозно е вдигната мощността) - това са моделни години 2008 и 2009. 4.7 от 2010-та вече няма.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        Приготвил съм филтри, свещи, амортисьотчета за капаци, тампони за дифове, стопове, инсталации, ролки вериги обтегачи, ремъци...........

      • BatGeorgeone
        BatGeorgeone коментира
        Редактиране на коментар
        Корозията е предимно и основно по крепежите, това на нещата след 2005та, преди тия години направо са си гнили и е въпрос на семантика дали е от годините или от климата или обработката при производството.

        Аз и в България и в Англия съм страдал, и все още продължавам да страдам от корозирали гайки/болтове, навсякъде, от спирачки, през седалки и стигнем до турбо и инжекторите отгоре на двигателя. Наложи се да приема нов "закон" у нас, който гласи, че след накисване с проникващ спрей ако не се отвие за 5 секунди и за още 5 секунди след хубаво нагряване с горелката, провинилия се крепеж се наказва с вадене на плазмата/електрожена или телоподаващото, а ако няма/не е удобно място разпробивам. Факт е, че съм в климат където поне половината година влажноста е около 90-100% перманентно и има големи ежедневни температурни амплитуди, които гарантират "конденз" по всички възможни метални повърхности.
        Последно редактирано от BatGeorgeone; 19-02-22, 15:30.

      • Mitkoztd
        Mitkoztd коментира
        Редактиране на коментар
        Sparkybg - супер съвет за корозия за какво да гледам при отворен капак.. благодаря!

        3.7 - разбрано, 4.7 ок. 5.7 Хеми видях да го споменавате на няколко места във форума, ще прочета повече, за да се информирам..

        Дано скоро да пристигне твоето 5.7. Чудих се за търговете, но откровено не разбирам достатъчно, за да си избера кола по снимки. Твоят леко ударен ли е, за да е от търг? От там идва и по-ниската цена спрямо примерно автокъща тук? Видях, че има и фирми, които срещу комисионна могат да ти намерят автомобил от търг от Щатите, техен 'експерт' да огледа на място, да ти застраховат превоза с контейнер и да ти го докарат до тук. Би ли споделил мнение?

        5.7 2009, 2010 - Ако наистина това е правилният избор, мога да изчакам до края на годината да събера още 3к и да се впишем в бюджета. Въпросът е, че тези са голяма рядкост. Вероятно ще трябва да гледам в Щатите?

    • #12
      За изкарване на пари има камиони-бусове-трактори-баничарки и разни доказано "таксиджийски пригодни" леки коли.
      За "Jeep", както знаем си има акроним
      Just Empty Every Pocket
      "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

      Коментар


      • #13
        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        .... И не, дизелът не е "по-проблемен", но при положение че 90% от европейските (и тукашните) са дизелови е съвсем в реда на нещата повечето писания и оплаквания да са от дизела...
        Що няма оплаквания от бензиновите ? Кинекс беше писал нещо по този въпрос, но не ми се търси. И не, не е щото "тЕрикат мъж не писка".
        Ако има каквото и да било оплакване, то е от общите за целия модел възли и чарколяци - "мултимедията", датчиците за налягане в гумите, управлението на 4х4 системата, задни диференциали, патронник на контактния ключ и т.п.
        Къде са прословутите оплаквания от "калпавата американска скоростна кутия" и прословутите "пропадащи / прегарящи и т.н. легла на клапани" ?
        В този форум няма НИТО ЕДНО. Нула. Празно множество.
        Първо ми беше странно кой аджеба така предварително обработва и подковава кандидат-собствениците, че те знаят (щото всички знаят, цял свят знае) за тия "слаби места", после разбрах, че това са хора, които много разбират от марката и модела, защото веднъж са виждали такъв на паркинга в мола Има даже и специалисти, работили в сервиз и докосвали се до такъв "Jeep" - напомпали са му гумите например
        "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

        Коментар


        • #14
          Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
          Що няма оплаквания от бензиновите ?
          Аз ти го написах - щото са минимум 10 пъти по-малко. Откакто се насочих към закупуване, по улицита съм видял едно SRT8, едно 5.7-ца, и поне 10 CRD-та. Из сайтовете за продаване съотношението е същото.

          Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
          Кинекс беше писал нещо по този въпрос, но не ми се търси. И не, не е щото "тЕрикат мъж не писка".
          Ако има каквото и да било оплакване, то е от общите за целия модел възли и чарколяци - "мултимедията", датчиците за налягане в гумите, управлението на 4х4 системата, задни диференциали, патронник на контактния ключ и т.п.
          Къде са прословутите оплаквания от "калпавата американска скоростна кутия" и прословутите "пропадащи / прегарящи и т.н. легла на клапани" ?
          Падащите легла са факт, до 2008-ма. После няма. После идва hemi-tick, заради VVT-то. Второто е по-евтино за ремонт. При 4.7 не знам как стои въпроса, освен че съм виждал на живо резултат при Деди, на двигател на WJ.

          Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
          В този форум няма НИТО ЕДНО. Нула. Празно множество.
          1. Има.
          2. Този форум отдавна не е това, което беше, та няма как да се смята за индикатор за каквото и да е.

          Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
          Първо ми беше странно кой аджеба така предварително обработва и подковава кандидат-собствениците, че те знаят (щото всички знаят, цял свят знае) за тия "слаби места", после разбрах, че това са хора, които много разбират от марката и модела, защото веднъж са виждали такъв на паркинга в мола Има даже и специалисти, работили в сервиз и докосвали се до такъв "Jeep" - напомпали са му гумите например
          Като имаме предвид как се карат 5.7-ците и последните 4.7-ци, нищо чудно да има образци, които често посещават сервиза. Аз само твърдя че няма някакви драстични проблемации с нито един от вариантите, независимо дали бензин и дизел.

          Ако има някакъв проблемен възел, то това са сравнително слабите за мощността дифове при 5.7 и дизелите, в комбинация с уважаващо себе си магаре зад волана.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #15
            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

            1. Има.
            Ще ме насочиш ли? Линк нещо ?
            Сетих се! Имаше един с ник "Toper" който щеше да купува моето "Хеми", идва да го гледа даже, но си купи някакво газифицирано неизвестно къде и с какво "Хеми" и нещо се оплакваше от гаснене... Явно не го оправи, щото си купи "Track Hawk" Похвали се тука във форума, но-о-о-о беше посрещнат с такова попарващо злобно студено мълчание че се скри и не е влизал повече.
            Та, значи имаме един - една пролет фтички прави ли ?
            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
            ...
            2. Този форум отдавна не е това, което беше, та няма как да се смята за индикатор за каквото и да е.
            ...
            Специално от раздел "Jeep" много хора си тръгнаха (а пишеха само в този раздел) именно заради задружния хейт към марката от разни трактористи, дето са виждали "Jeep" на паркинга в мола и са пипали "Jeep" в сервиз, щото са го мили или са му помпали гумите... Фейсбук може би има някакъв архив, но аз рядко влизам там. Ако влезна веднага изскачат жалби от проблеми с дизелите...

            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
            ...
            Като имаме предвид как се карат 5.7-ците и последните 4.7-ци, нищо чудно да има образци, които често посещават сервиза. Аз само твърдя че няма някакви драстични проблемации с нито един от вариантите, независимо дали бензин и дизел.
            ...
            Как пък се карат ? Имаше, ако си следил тогава раздела, един "тунер" "Бубата", известен от разни тунинг-форуми, той си взе едно, ама 5,9, сложи му турбини-компресори-ковани-бутала-не-знам-още-какво и май му гръмнà ДВГ-то, след което и той не влиза
            "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X