Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Избор на возило за околосветско пътешествие

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Избор за околосветско пътешествие

    Бюджета е много малък (лично, непрофесионално мнение).
    При тези пари и зададен разход отпада моят фаворит Тойота ЛК 80 и остава само Нисан Патрул - отново с много уговоки, но за мен той е и най-здраво направената "джипка" (за съжаление моят опит с него е две кръгчета).
    Искренно желая Успех, защото аз никога не бих се престрашил на подобно пътуване и се възхищавам на хора склонни да го предприемат!
    Ако си Железен (Не Човек), можеш да започнеш и с къса база (много по-ниска цена), но се приготви за тежки изпитания (Изключително нисък комфорт, от който умората се натрупва с времето, малко място за багаж...).
    Прочети пътеписа за пътуването от полша до магадан с нисан, много неща ще ти се изяснят

    Коментар


    • #47
      От: Избор за околосветско пътешествие

      Първоначално публикуван от alex_markov Преглед на мнение
      ...Прочети пътеписа за пътуването от полша до магадан с нисан, много неща ще ти се изяснят
      Това е темата, за която споменава Алекс, но в нея няма много за самото пътуване:
      http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...53&pagenumber=

      Коментар


      • #48
        От: Избор за околосветско пътешествие

        Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
        И кое му е по-здравото на 61-цата от 60-тката? Освен, че е по-скъпа, по-тежка, но затова пък има повече електроника?...
        За по-тежка - ако няма да се надбягва или да участва в ралита не мисля че е проблем.

        За електрониката - колко повече електроника да има при положение, че и двата са с 2,8 мотор? Единствено климатроникът може би.

        Във форума има доста теми с експедиции с Y 61, последната мисля беше от пътешествие в Америките. Не видях електрониките да са правили проблем въпреки, че автомобилът беше с 3-литровия мотор, който е считан за по-проблемен.

        За комфорта - ами Търтея има право, стария патрул не е от най-добрите в тази насока.

        Коментар


        • #49
          От: Избор за околосветско пътешествие

          Електроника в у61? Аре бе. Е, повече е от на москвич и то при ЗД30 Въпреки че препоръчваният двигател в случая ще бъде TD42T3 пък там електрониката е липсваща.

          А кое е по-здраво ли? Еми всичко, ела да ти покажа двете отдолу една след друга и ще разбереш.

          По-голяма база е от тлк 80, по-дълга и по-широка. Което за експедиция е плюс. А и е по-евтина за придобиване. ИМХО.
          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

          Коментар


          • #50
            От: Избор за околосветско пътешествие

            Първоначално публикуван от Тихомир Преглед на мнение
            За по-тежка - ако няма да се надбягва или да участва в ралита не мисля че е проблем.

            За електрониката - колко повече електроника да има при положение, че и двата са с 2,8 мотор? Единствено климатроникът може би.

            Във форума има доста теми с експедиции с Y 61, последната мисля беше от пътешествие в Америките. Не видях електрониките да са правили проблем въпреки, че автомобилът беше с 3-литровия мотор, който е считан за по-проблемен.

            За комфорта - ами Търтея има право, стария патрул не е от най-добрите в тази насока.

            Това последното не е вярно. Много повече електроника има в 61-та и то там където прави сериозни проблеми. Именно нафтовата помпа е с електронно управление. Определено проблем и то сериозен, имам личен опит. Освен това, макар и двигателят формално да е един и същи има сериозни разлики, като например съединителят, който при 61-та е т.н. "демпферен", по-ненадежден, но за сметка на това 3 пъти по-скъп и респективно труден за намиране. И т.н. 61-цата спрямо 60-та, за дискутираните цели няма никакво предимство, за сметка на стотици недостатъци и възможни проблеми...
            VPetrov.photography

            Коментар


            • #51
              От: Избор за околосветско пътешествие

              Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
              Електроника в у61? Аре бе. Е, повече е от на москвич и то при ЗД30 Въпреки че препоръчваният двигател в случая ще бъде TD42T3 пък там електрониката е липсваща.

              А кое е по-здраво ли? Еми всичко, ела да ти покажа двете отдолу една след друга и ще разбереш.

              По-голяма база е от тлк 80, по-дълга и по-широка. Което за експедиция е плюс. А и е по-евтина за придобиване. ИМХО.
              По една случайност имам и двете, вътрешният обем е на практика еднакъв, патрула е по-дълъг но по-тесен за разлика от 80-ката. Има един сериозен проблем при патрула за дълги пътешествия, липсата на място за голям допълнителен резервоар. При 80-ката се слага ~200литра в допълнение към стандартния 95л. При патрула само може да бъде заменен оригиналният с по-голям ~ 150л.

              Много е писано за разликите няма нужда да се повтаря, но като цяло патрула е малко по-здрав, а 80-ката е малко по-комфортна. И двата са отлични автомобили за дискутираната цел.
              VPetrov.photography

              Коментар


              • #52
                От: Избор за околосветско пътешествие

                Явно ще ни местят в отделна тема

                Ма да кажа още нещо за здравината - ми на 61 дългата база кардана е дебел колкото на тлк моста

                И да РД2,8ТИ е глупав мотор, ама далеч не е единствения. Като се прави дълга ескпедиция ако не може да се намери запазен екземпляр с правилния мотор то той се сменя
                Съединителят се слага от скайлан, 1 мм е по-широк и няма проблеми за вечни времена.

                ПП Тлк 80 имах личен в далечната 1998, 1ХД мотор.

                ППП ТЛК 80 е широка 1930 мм след 92, патрула е 1940 мм. Крайно време е да довършим разговора на бира
                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                Коментар


                • #53
                  От: Избор за околосветско пътешествие

                  Още една идея мога да отправя към започналия темата.
                  Помисли върху варианта за обиколка с мотор.
                  За тези пари можеш да си купиш почти нов мотор, който ще гори много по-малко гориво, ще ти трябват по-малко пари за резервни части и за транспорт през океана.
                  Естествено, ще имаш повече неудобства, но пък си по-близо до хората и природата.
                  Един Българин вече направи такава обиколка с мотор тип чопър. Без изобщо да разбира от ремонт на мотоциклети се справи. Бюджета му също не беше кой знае колко голям, а мотора му не го предаде никъде.

                  Коментар


                  • #54
                    От: Избор за околосветско пътешествие

                    Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                    Явно ще ни местят в отделна тема

                    Ма да кажа още нещо за здравината - ми на 61 дългата база кардана е дебел колкото на тлк моста

                    И да РД2,8ТИ е глупав мотор, ама далеч не е единствения. Като се прави дълга ескпедиция ако не може да се намери запазен екземпляр с правилния мотор то той се сменя
                    Съединителят се слага от скайлан, 1 мм е по-широк и няма проблеми за вечни времена.

                    ПП Тлк 80 имах личен в далечната 1998, 1ХД мотор.

                    ППП ТЛК 80 е широка 1930 мм след 92, патрула е 1940 мм. Крайно време е да довършим разговора на бира

                    Легендите са едно реалността друга. Патрула е точно както и написах малко по-здрав и малко по-некомфортен... Не повече... и това проверено многократно и то както следва. Не много, а подчертавам малко... И двата автомобила си имат конкретни слаби места, при това не се различават много по възможност за чупене... При всички положения обаче, са несравними като надеждност спрямо възможните алтернативи за това пътешествие... 2.8 не е толкова лош двигател, но се присъединявам към мнението, че за целите на това пътуване, не бих се спрял на него... поради много съображения, но ще отнеме страници, пък и вече отдавна го има писано... И да 4.2 литровият двигател е това което е необходимо, без коментар..., няма никаква сериозна алтернатива...
                    VPetrov.photography

                    Коментар


                    • #55
                      От: Избор за околосветско пътешествие

                      Извинявам се за късният отговор, но както Яро вече каза имаше технически проблем със сайта.

                      Искам първо да кажа едно голямо благодаря - не съм и очаквал, че ще получа такава помощ в този форум, при това безрезервна. Нито пък съм вярвал, че идеята (а дори не съм споменавал детайли) ми ще се хареса на толкова много (да за мен това е много) хора, които дори не ме познават. Вие сте едно уникално общество и с удоволствие бих искал да се запозная с вас на следвщия събор или преди това.

                      За последните 24 часа чрез ваша помощ научих доста нови неща, които обаче ме карат да преструктурирам малко организацията. Очевадно е, че ще отидат повече пари за автомобила както и за горивото от първоначално предвидената сума. Бях планирал среден разход 10,5/100, но се оказа че трябва да се подготвя за 15/100 а в Африка дори до 30/100 В крайна сметка идеята е да стане и то както си трябва. Следователно старта на пътуването сигурно ще се отложи или до Ноември 2011, или Март 2012.

                      Хубавото в тази промяна е, че тя ще ми даде достатъчно време:

                      - Да избера читаво возило и да има достатъчно време за техническите въпроси по него
                      - Да се запозная с тънкостите на 4х4 евентуално с помощ на хората от форума
                      - Да намеря все пак няколко спонсора, за да може да не правя компромиси в техническата и персоналната ми сигурност
                      - Да се запозная изцяло с технически знания, които ще са ми необходими на пътия при евентуална авария

                      Отделно ще имам и време на науча и basics на някой друг език освен четирите, които вече знам (мисля да се насоча към Испанския).
                      Надявам се до 2 седмици сайта ми да е готов, на който ще има подробности относно проекта и цялата структура.

                      Руси Русев: Когато прочетох поста ти буквално подскочих - не съм вярвал, че има все още хора като теб. Едно голямо благодаря, ще се свържа с теб с подробности около проекта, които за сега не искам да ги разгласявам

                      Към Админите/Собствениците: Дайте ми баннери, аз държа няколко сайта за запознанства със общ трафик от средно 15.000 уникални на ден, нека ви върна жеста - пишете на мейла

                      Сега, относно возилото: След като Яро ми прати подробна харектеристика на всеки един двигател, купе и т.н. съм се насочил към Land Cruiser 1HZ и 1HD-T, или Defender/Discovery 200tdi и 300tdi. Цяла вечер търсих сервизи на Toyota, Mitsubishi, Nissan, Land Rover и Mercedes по страните през които ще преминавам и като цяло излиза, че Toyota има най-много. Не е приоритетно, но все пак е важно - с това автоматично Nissan, Mitsubishi и Mercedes за мен лично отпадат като марки (въпреки, че тази сутрин гледах една бяла запазена G300 за 8к и ми се искаше да я взема).

                      Коментар


                      • #56
                        От: Избор за околосветско пътешествие

                        И последно, Венци, оситата отдавна имат допълнителен резервояр за патрул дълга база - 70 литра е.
                        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                        Коментар


                        • #57
                          От: Избор за околосветско пътешествие

                          Венци ме е изпреварил.

                          За Търтей:
                          Това, което казваш просто не е така. За кои пазари е произведен или се продава Y61 с TD42, камоли TD42T? Япония и в някви серии - Австралия, но дори там за турбинен TD42 от завода - казват, че са виждали. В Европа и на снимка не са го виждали. За последните 5г. съм видял два 61-ци с 4.2д за продажба в немското мобиле, единия бе с проблем в документите (т.е. няма как да стане сделка в България, страна членка на EU), другия бе на цената на поне 2 80тки. Това, че такъв патрул е по-евтин от една 80-тка е просто мит. 80-тката можеш (вече по-трудно, но все пак) да си я избереш дори и по цвят, все още ги има, докато при Патрула, излезе ли 4.2Д на пазара или го зимаш или зимаш нещо за сън... За 2.8тд или 3.0тд Патрул съм съгласен, че е по-евтин.

                          Малко по-дълъг но не и по-широк (особено вътре) от една 80тка е 61-цата. Мерено. Ако го намериш с тендовагенити както казваше Фулдата (т.е. с ръчки за стъклата) може би идва на широчината на 80-тката отпред и вътре. Комфорта в 61 е по-голям от 60, да, но е далеч от този в 80.

                          За здравината на 60 срещу 61 - не вярвам. Моста при Патрул (както и повечето неща по него) е един от излизането на 60 до последните 61 (с цял мост). Пак питам кое му е по-здраво? Еднакви диференциали, скорости, раздатки, всичко, на по-голямо тегло при 61...

                          Коментар


                          • #58
                            От: Избор за околосветско пътешествие

                            Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                            И последно, Венци, оситата отдавна имат допълнителен резервояр за патрул дълга база - 70 литра е.
                            По този въпрос - допълнителния за 80тка е 160+ литра.

                            При Патрула решението е замяна на оригиналния (~90л.) с тунингов (~160л.) + евентуално втори резервоар (70л.) идва колкото с 2 резервоара при 80-та серия (малко по-малко).

                            Коментар


                            • #59
                              От: Избор за околосветско пътешествие

                              Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                              Еднакви диференциали, скорости, раздатки, всичко, на по-голямо тегло при 61...
                              Ми не са особено еднакви

                              Ма стига спорихме за глупости, повече по темата лично на бира.

                              А колгеката която и от двете коли да вземе няма да сбърка. Всичко останало е компромис. ИМХО.
                              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                              Коментар


                              • #60
                                От: Избор за околосветско пътешествие

                                Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
                                Още една идея мога да отправя към започналия темата.
                                Помисли върху варианта за обиколка с мотор.
                                За тези пари можеш да си купиш почти нов мотор, който ще гори много по-малко гориво, ще ти трябват по-малко пари за резервни части и за транспорт през океана.
                                Естествено, ще имаш повече неудобства, но пък си по-близо до хората и природата.
                                Един Българин вече направи такава обиколка с мотор тип чопър. Без изобщо да разбира от ремонт на мотоциклети се справи. Бюджета му също не беше кой знае колко голям, а мотора му не го предаде никъде.
                                Здравей,

                                знам за момчето, по случайност го гледах в едно предаване и псувах на ум водещия, който постоянно го прекъсваше. Нямам никакъв опит с мотори, и това е причината да не го мсиля в тази насока. Ако няколко години бях моторист - 100%. По-близо си до хората, по-евтино излиза и сякаш е по-романтично Но негативите са също на лице - по опасно, по-малко място за багаж (или сувенири) и по-бавно преминаване на лош път. Имаше един филм по реална история на Че-Гевара, обиколкаята му през Южна Америка с мотор, беше уникален.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X