Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Джип за кал: Паджеро или Патрул?

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
    Баклански, частите за джиповете са си по-скъпи, но разликата с нивата и УАЗ е, че не се чупят толкова често.
    Обаче, ако не си готов за някой малко по-сериозен разход покрай джипа-карай си нивата и си свиркай. Само една лебедка и сложи, и си готов. Само умната къде я захващаш, че с тези ламарини нивата не е много за лебедка.
    А и при нормално и недушманско джаскане и двата джипа ще си вървят доста време, само си трябва обслужване. Там масла, филтри...
    Също от голямо значение е да поддържаш радиатора чист. Най-вече отвън, че там се цапа най-лесно, но трябва и да се грижиш за чистотата на двигателя отвътре. Започне ли да прегрява-сигурен начин да спукаш глава, а там наистина е скъпо.

    Съвсем отделно е цената на купуване, последващо обслужване, и намирането на неизгнил екземпляр. За японски джип е доста трудна работа, ама то други читави почти няма. Освен Мерцедес, ама цената няма да ти хареса. Ако не си готов да се разделиш с едни 10 000, и това само за началото-не си мисли за сериозен джип.

    Има друг вариант-Самурайче, То е тясно и едната гума винаги върви извън коловоза, лекичко е, а това е голям плюс, и е доста евтино сравнено с патрола. Обаче вече няма неизгнили, остаряха и те. Джимни е наследника, ама не е толкова добър колкото самурая.

    Ако наистина калта и коловозите са сериозни-изобщо не си мисли за Паджеро, особено за трето поколение. Той е предвиден за съвсем друга експлоатация, и за сериозно каране не става.
    Кое има по-голям клирънс - Самурай с 33'' или Патрул с 35"? За да бъдем реалисти на Самурая 33'' му идват в повече, тесни 32'' са му перфектни с бавна раздатка и жив двигател.
    Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
    Телефон - в профила!

    Коментар


    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      Докато самурая е все още твой-докарай го да го мерим с патрола на Тихомир. И с моя може, ама няма пари за двигател.
      Ще му кажем да не пипа копчето за пушека, и двигателя ще си е в стандартния си вид. Патрола е с 35 силвърстони, доста поизтрити, повдигнат 3 инча, с фабричния си блокаж отзад. За теста може и да не го пускаме.
      И доста е орязан вече, ама това няма много значение за теста.

    • Иван Жоров
      Иван Жоров коментира
      Редактиране на коментар
      С тези малки гуми само на катерене ще го бия. С 32'' и малко работа по окачването ще съм конкурентен. Мислех да му свалям цената малко, но април щяло да има Трявна и няма да бързам. Хич не ми се занимава с него, че не го карам, а има потенциал.

      П.П. Много важно предимство на Самурая е, че е много по-евтин за поддържане и тунинг от Патрула.

    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      Давай го де.
      Ще го биеш, ама насън, преди или след теста няма значение, все ще е насън.

      Самурайчето си е читава машинка, обаче силата му не е в калта, хеле пък сериозната.
      За траял е супер, за в гората не съвсем.

  • #17
    Кольо, патрула както знаеш има много дълги скорости и висят под рамата, от там кофти рампенвинкел/брейковър енгъл не знам как са казва на бг тоз параметър се таковам у кухата лейка.
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

    Коментар


    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      Да, ама най-именития джип в България си е патрола. И има защо.
      То няма джип на който да нне му се намери някакъв кусур, ако се започне да се рови.
      Важното е пърформънса. И аз да се таковам...

    • royce
      royce коментира
      Редактиране на коментар
      Коле, без да се обиждаш, ама човек от твоето поколение да използва изконно българската дума "пърформънс" ...

    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      Бъзикам се с търтьо бе...

  • #18
    balkan1 добре е първо да споделиш какъв бюджет евентуално ще можеш да отделиш за ново возило за балкана. Защото като те слушам - патрули , цели мостове , тунинги , големи кални гуми и т.н..., тва всичко иска пара...
    Който търси , намира !
    Човекът е човек, когато е на път !

    Коментар


    • #19
      За Патрола да го накеркенечи до желаното състояние, ще му идат 30...лева.
      Самурая с 1/3 от това.
      ПП: Ако можех да си ги позволя, между Паджеро и Патрол за посочените изисквания, бих избрал второто.
      Your conscience is all you can take to your grave.

      Коментар


      • #20
        Първоначално публикуван от cnc82 Преглед на мнение
        balkan1 добре е първо да споделиш какъв бюджет евентуално ще можеш да отделиш за ново возило за балкана. Защото като те слушам - патрули , цели мостове , тунинги , големи кални гуми и т.н..., тва всичко иска пара...
        Ами някъде 5-6 хил. лева като за начало си мисля. По-скоро 5 и хиляда за нови гуми задължително. После, ако усетя, че това е моята машина, ще продам нивата и от там ще инвестирам още към 2000лв. За джиповете на Сузуки нямам добро мнение, за мен това е просто японската Нива. Тясно, друса и няма място за багаж. Въобще не ми се връзва с концепцията за пълноценен джип. Имам един приятел горски, само Витари си купува и ги нарича г*зовози. Ама на него това му трябва. Аз искам да си возя семейството - храна, одела, барбекю, багаж и евентуално, ако си вземем куче и него.

        Коментар


        • IvanIvanovi
          IvanIvanovi коментира
          Редактиране на коментар
          С този бюджет опитай да се включиш за дълго Терано

        • cnc82
          cnc82 коментира
          Редактиране на коментар
          И там е зор работата с тези пари.

      • #21
        Първоначално публикуван от balkan1 Преглед на мнение

        Ами някъде 5-6 хил. лева като за начало си мисля. По-скоро 5 и хиляда за нови гуми задължително. После, ако усетя, че това е моята машина, ще продам нивата и от там ще инвестирам още към 2000лв. За джиповете на Сузуки нямам добро мнение, за мен това е просто японската Нива. Тясно, друса и няма място за багаж. Въобще не ми се връзва с концепцията за пълноценен джип. Имам един приятел горски, само Витари си купува и ги нарича г*зовози. Ама на него това му трябва. Аз искам да си возя семейството - храна, одела, барбекю, багаж и евентуално, ако си вземем куче и него.
        Ясно .
        За съжаление с този бюджет няма да можеш да караш джипката там където минават дърварите. 1000 лева само са ти едни гуми 31-ци и то китайчета ( не че са лоши ) , ама ако вземеш возило да кажем стар патрол за 5-6 , ще има за обслужване и ремонти да не кажа голяма дума още толкова.
        Сузуки не харесваш , остава Фронтера , Киа , СангЙонг в този бюджет и то пак ще е трудно с първоначалното му вкарване в релси .
        Който търси , намира !
        Човекът е човек, когато е на път !

        Коментар


        • #22
          Омг 5к

          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

          Коментар


          • #23
            Винаги са ми били странни такива теми и не само в този форум ...
            Искам това и това, ама така да е, совалка да е и 20 мнения (предложения) по-късно се обяви и бюджета.
            И ... блокажите и 40-ки-те гуми изхвърчаха през прозореца ...

            Коментар


            • #24
              Първоначално публикуван от royce Преглед на мнение
              Винаги са ми били странни такива теми и не само в този форум ...
              Искам това и това, ама така да е, совалка да е и 20 мнения (предложения) по-късно се обяви и бюджета.
              И ... блокажите и 40-ки-те гуми изхвърчаха през прозореца ...
              Искам да кажа, че двамата ми познати с Патрула и Паджерто си взеха машините за 5-6хил. и не са надскачали 10 хил. с гумите и тунинга. Вероятно труда в София е в пъти по-скъп. Тук що годе майсторите работят на прилични цени, а някои неща мога да си правя сам. Бюджетът за тук е ОК. В противен слуачай ще вляза в открит конфликт с жена ми, което на този етап не приемлива жертва в името на офроуда В крайна сметка машината ще преодолява 5-6 км. дърварски коловози, докато стигна до живописните части на Балкана. Няма да ходя на съзтезание и прочие извращения. Като гледам местните ловни дружинки може би сумарната цена на целия автопарк не надхвърля 10 000 х. в дадено село Така че ще я карам по-полека с харчовете, да не се окаже, че съм закъсал някъде където минал някой дядо с москвич на задно с гуми тракоторки Пак ще ви помоля за малко повече конкретика относно здравината на мостовете, отделните техни елементи и фабричните блокажи на двата модела. Доста четох в подобни теми във форума, но не открих сериозна и конкретна информация по казуса...

              Коментар


              • royce
                royce коментира
                Редактиране на коментар
                За труда в София не мога да кажа нищо конкретно, защото съм от Шумен.
                Както някой ти каза вече (ако не се лъжа де) при огледи на тия джипки, особено за въпросния бюджет, ключовата думичка е "неизгнил".
                Успех, дано намериш това, което реално да ти свърши работа.

                Просто идея - вземи тия двамата твоите с техните машини и пробвайте въпросните "дърварски коловози" ... ако не сте го правили вече де ...

            • #25
              Първоначално публикуван от balkan1 Преглед на мнение

              Ами някъде 5-6 хил. лева като за начало си мисля. По-скоро 5 и хиляда за нови гуми задължително. После, ако усетя, че това е моята машина, ще продам нивата и от там ще инвестирам още към 2000лв. За джиповете на Сузуки нямам добро мнение, за мен това е просто японската Нива. Тясно, друса и няма място за багаж. Въобще не ми се връзва с концепцията за пълноценен джип. Имам един приятел горски, само Витари си купува и ги нарича г*зовози. Ама на него това му трябва. Аз искам да си возя семейството - храна, одела, барбекю, багаж и евентуално, ако си вземем куче и него.
              Друже, ти не търсиш пълноценен джип а пълноценен автобус, че даже ще ти трябва и ремарке към него. Тия дълги бази, които ще са ти полезни се правят за зад и зад океана. И независимо от емотикончето съм сериозен. Предложението на royce за тест на пригодността е доста удачно. Ако успееш да го организираш, ще си отговориш на (почти) всички въпроси. Имай предвид, че обикновено проходимостта на един джип е обратно пропорционална на дължината му.

              П.П. А в местните ловни дружинки, обикновено ползват "джипки", които могат да се ремонтират с чук, тел, пирон и някоя отвертка. При това си ги ремонтират сами, защото са предимно руски всъдеходи..
              Последно редактирано от коко келеша; 10-02-21, 06:43.
              Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
              Из "Златния телец"

              Коментар


              • Кольо
                Кольо коментира
                Редактиране на коментар
                Напоследък не съм виждал никакъв руски джип в ловците, масово сега се кара терано. Просто руските си отпаднаха по естествен път и вече не може да се намери нещо читаво.

            • #26
              Ловците най редовно плащат на фадрома да пооправи пътя.
              демек, не са критерий за нещо.
              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

              Коментар


              • Kirilpm
                Kirilpm коментира
                Редактиране на коментар
                Критерий са за практичност, няма смисъл да трошиш двайсетина джипа, като с една пета от годишните вложения за поддръжка по дадените джипове можеш да наемеш някой да ти оправи пътя.

            • #27
              Балкански-за 5-6000 може да намериш някой патрол, ама ще е в лоша кондиция. Паджеро същото. То в този бюджет няма нищо читаво де.
              Но все пак-с малко изкърпване, някой друг ремонт-може да стане да върви, но пак ще си е стара бангия с незнайно колко още проблемчета.

              Относно здравина на мостовете и карантиите в тях-ами здрави са. Доста по-здрави от нивата. При нормално каране, без нарочно джаскане и трошене насила-няма да счупиш нищо по мостовете и окачването, имат си достатъчно здравина. Стига преди теб някой да не им е взел здравето де, че не се знае кой и как е карал джипа преди теб. То на състезанията що патроли се джаскат и то душманската, и пак почти няма счупен мост. Изобщо патролските мостове са еталон за здравина.
              Както ти казах-приготви едни 700-800 лева за лебедка, тя е много важна.
              На първо място са гумите разбира се, проходимостта започва от тях. За 1000 лева е трудно да намериш читави гуми в големите размери-33-35 инча. те са някъде по 300-400 лева едната, според марката. Ако имаш късмет-може да намериш нещо втора употреба за 1000, че и по-малко, ама ще са си поизносени, това ще си го решиш сам.
              По-евтин вариант е тракторни гуми. Те са на по-човешки цени, ама за 16 цола избора е само един-12х16. Не съм виждал да се предлага рдуг размер. Ма и този става де, макар да е леко по-малък от другите джипови гуми. Ако си намериш джанти 20 цола-ъам вече иома повече избор, ама нямаш бюджет, та това не е вариант.
              Има ли желание-има и начин!

              Коментар


              • коко келеша
                коко келеша коментира
                Редактиране на коментар
                Къде кърпят и ремонтират за без пари? Просто да го имам предвид за недалечното бъдеще )))))

              • Кольо
                Кольо коментира
                Редактиране на коментар
                У нас, в моя си гараж...

              • коко келеша
                коко келеша коментира
                Редактиране на коментар
                А бе, то и у нас е почти така, но питащия може да не притежава някои от твоите или моите умения )))

            • #28
              Абе, това да не е Влатко с уазките?
              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

              Коментар


              • cnc82
                cnc82 коментира
                Редактиране на коментар
                Доста хора си го помислихме, ама все се надяваме да не е...

              • Чавдар (V93)
                Чавдар (V93) коментира
                Редактиране на коментар
                То сърце юнашко не трае и ще си покаже ...

              • коко келеша
                коко келеша коментира
                Редактиране на коментар
                А бе, важното е т@@ак да става и време да минава ))))))))))))

            • #29
              Първоначално публикуван от tola Преглед на мнение
              А и се съмнявам, че Патрол 2.8 върви повече от Паджеро 2.8.
              Едното съм го карал, другото го имам. Идвете са мъртъвци. Патрула по не върви сякаш, но има едно огромно предимство - няма грам вибрации. Мазна и приятна работа на шестака. Паджерото като спра на светофар му се развиват болтовете на седалката, ако няма пасажер, докато е студен ще падне таблото. Толкова за японския инженерен гений на дизелови двигатели.
              Ford Maverick II 2.3 XLT
              Ford Mondeo MK5

              Коментар


              • Кольо
                Кольо коментира
                Редактиране на коментар
                Паджерото е бегачка.
                Иво Върбанов ги караше на бургия, много вървяха като има кой да ги кара.

                Някой разказваше как Иво ходил на състезание в Германия, и ги набил всички, с много. Е, с бензиново паджеро де, ама не е важно.
                И като взели да му разглеждат джипа какъв е и защо ги е набил-гледат, че си е напълно фабричен.
                Питали го дали има нещо което не виждат, а той на майтап им отговорил, че "бегачката" му се счупила преди състезанието, а той вече бил платил таксата, та взел джипа на жена си дето ходи да пазарува с него...
                Та паджерото си е бегачка, ама за път. Бил той и черен.
                За сериозния офф патрола е машината.

            • #30
              Гледам везните се накланят в полза на Патрула, но от друга страна казвате - дългата база е обратнопропорционална на проходимостта - не мога да разбера къде е тогава логиката? Паджерото е много по-компактно от Патрула? Нещо взех да се обърквам? И пак ще помоля да споделите малко практически опит с някои модели и модификации - предавателни числа на мостове и раздатки, които са по-здрави и подходящи.
              Последно редактирано от balkan1; 10-02-21, 23:19.

              Коментар


              • royce
                royce коментира
                Редактиране на коментар
                Пич, какви "предавателни числа на мостове и раздатки" да ти обяснява някой, след като не можеш да разбереш логиката на "дългата база е обратнопропорционална на проходимостта"?!

              • cnc82
                cnc82 коментира
                Редактиране на коментар
                С тоя бюджет забрави за Патрола. Вчера им гледах цените, ами те почват от 7 к нагоре. Като тези с най-ниски цени очаквано изглеждат гробници.
                Освен това, преди да продължиш със запитвания в темата, първо отиди с твоите приятели с Патрола и Паджерото и покарайте в дърварските коловози както посъветва по-напред друг колега.

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X