Искам да питам кой от двата модела е по-удачен за тежки, високи, "рошави" гуми. Има двама приятели и често спорят на тази тема. Единият с Патрул - от стария модел-онези ръбатите, а Паджерото на другия е някъде към 2000-2005г. Интересува ме най-вече кои мостове са по-здрави и не трошат дифове и полуоски. Засега според мен Патрула бие, защото моя човек му е сложил едни големи баници силвърстоуни и дори с някаква доработка по двигателя не е успял да да счупи нешо по-сериозно, а кара в яка кал и дори се пуска в някакви аматьорски състезания. А и как се държат задните им блокажи - надежни ли са на какъв принцип работят? Патрулският май е принудителен, за Паджерото не сме говорили.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Джип за кал: Паджеро или Патрул?
Свий
Темата е затворена.
X
X
-
В калта супер селекта(ако изобщо го има) не е никакво предимство, там просто се заключва диференциала и се кара.
Сина кара У61 с 35 силвърстони, и докато беше цивилен се утрепваше да дърпа другите джипове по разходките. Е, те са си почти стокови де, ама все пак.
Навигатора му от мерак си взе паджеро, и с него същата работа. Ако излизат двамата да карат-разходката е софт, защото паджерото толкова си може. Ходовете му отпред са като на лека кола, то и носачите му са такива. Не може да се повдигне много за да събере по-големи гуми и си кара с 31, пак силвърстон, ама разликата е балкан.
И двата джипа са с 2,8 двигатели, като разликата във вървенето пак е голяма.
Абе паджерото е за леки разходки и не много сериозен офф. Доста здраво е, и няма проблеми с двигател трансмисия и мостове, ама ако се търси проходимост-ня може да се мери с патрола.Има ли желание-има и начин!
Коментар
-
Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнениеВ калта супер селекта(ако изобщо го има) не е никакво предимство, там просто се заключва диференциала и се кара.
Сина кара У61 с 35 силвърстони, и докато беше цивилен се утрепваше да дърпа другите джипове по разходките. Е, те са си почти стокови де, ама все пак.
Навигатора му от мерак си взе паджеро, и с него същата работа. Ако излизат двамата да карат-разходката е софт, защото паджерото толкова си може. Ходовете му отпред са като на лека кола, то и носачите му са такива. Не може да се повдигне много за да събере по-големи гуми и си кара с 31, пак силвърстон, ама разликата е балкан.
И двата джипа са с 2,8 двигатели, като разликата във вървенето пак е голяма.
Абе паджерото е за леки разходки и не много сериозен офф. Доста здраво е, и няма проблеми с двигател трансмисия и мостове, ама ако се търси проходимост-ня може да се мери с патрола.
Коментар
-
Знам, че и Нивата има междуосев диференциал, това означава ли, че и тя е със суперселект?
-
Ако тунинговаш раздатката с наличните вече китове за изключване на предния мост, ще направиш и Нивата суперселект
Най-близо до суперселекта е NP 242 раздатката на тия машинки, дето им пише Jeep на предния капак)))))))))))))))))
-
Не означава.
Супер селекта ти дава възможност да караш само на заден мост, както обикновена парт тайм раздатка, после когато стане по-тегаво-да включиш и предния мост, но през диференциал. Нещо което го няма в парт тайм раздатките. Те си включват предния мост твърдо, и каквото на задния=това и на предния.
А с диференциала карането с два задвижващи моста е лесно, и няма суркане на гумите по асфалта при завой.
Ако стане още по-тегаво-този диференциал се блокира(заключва), и става все едно караш парт тайм-каквото на задния....... Това е за по-гадни ситуации, които обаче са си типични за сериозния офф.
Накрая може да можеш да минеш и на бавни, ако двигателя започне да омалява, ама то това си го има всеки джип с претенции за офроудър, та няма значение за дискусията.
Нивата както и половината джипове по света са с раздатка "фул тайм"-караш си постоянно с два задвижвани моста, а за да го няма приплъзването на гумите в завой(от там и повишено износване на трансмисията)-слага се диференциал.
Другия масов тип е "парт тайм"-караш само на заден мост, и когато се налага включваш и предния, обаче на твърдо, и трябва да се съобразяваш с това.
На кал и сняг няма значение, там каквото има да приплъзва си го прави без да разбереш.
Абе не е хубаво да се дават акъли от този вид, ама ще ти го кажа, защото е истина-вземи да почетеш из форума. Има много писано за раздатки, гуми,
блокажи, коловози, и за всичко относно карането по гаден терен.
Напоследък няма много писано, ама в по-старите дискусии има много. Търси нещо около 2006-2010, там е най- многото информация.
Има и дискусии по марки, има и за оборудването, само трябва мерак за четене.
-
-
Карал съм и двете и Патролът е на светлинни години пред което и да е Паджеро като проходимост. То си е заложено конструктивно. Машините са предвидени за различна употреба. Паджерото върви повече и на хлъзгав, дори и черен ПЪТ е по-добро и може да се кара по-бързо. Супер селектът има отношение повече към пътя, отколкото извън него. Съвсем трето е, че не всеки знае какво е суперселект и с какво се яде... Моето Паджеро 2 имаше и заводски блокаж на задния мост. Служебното П3 имаше нещо като тракшън контрол.
"Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
- 2 likes
Коментар
-
Целта на джипа, ако евентуално се навия ще е следната - наскоро си купих скромна вила в Еленския Балкан и смятам като цяло там да си държа машинката. Сега имам една Нива, но се оказа, че не много удачна за терена. Досега съм я ползвал предимно на сняг и си мислех, че е танк, ама се оказа, че не точно така. В калта и коловозите никаква я няма. Там има някава шайка дървари , известни като "геовците" и са направили ужасни кални коловози по горските пътища. Та, говорих с местните и те казаха, че ми трябват "кални" гуми и машина със здрави мостове основно, защото тези на нивата със сигурност ще се счупят в калта с агресини гуми. Та за това реших да пусна теми за гуми и джип със здрави мостове да видя какъв акъл ще дадете. Благодаря на всички за мненията.
Коментар
-
За коловозите си приготви лебедка.
Каквито и гуми да сложиш на джип-пак ще са по-малки от тези на камионите с които са направени коловозите.
Ако се решиш на лебедка-мисли и за по-корав акумулатор, че той е манджата на лебедката. И спре ли манджата-няма и лебедка.
Местните какво казват не те вълнува. Те в най-добрия случай нямат и една десета от познанията за джипове които имаме тук.
Разбира се-калните гуми са задължителни, а това за здравите мостове може да ти го каже и всеки второкласник.
Та конкретно-Патрол с лифт, с по-големи гуми, и задължително с лебедка е твоят джип.
Гумите може да са тракторна шарка. Те са доста по-евтини от модерните джипови гуми, и в същото време са мнооого по-добри в калта. Само дето изглеждат селски в очите на гражданите.
Лебедката-колкото по-голяма толкова по-добре, но тук нямаме кой знае колко голям избор. Това което се слага типично на Патрол е 12 000 либри. Има разнообразие, цените са от 500-600 лева до няколко хиляди.
Ако някъде по пътя няма дървета за които да се вържеш-трябва ти и котва. Има един вид-елементарна за изработка, но малко тегава за ползване, обаче върши работа и не заема място.
Хай-лифт джек(на български високоповдигащ крик) е най-първото и задължително нещо което всеки джип трябва да има, ако е тръгнал по гадни терени.
Пътечките за под гумите помагат доста, ама заемат място и не са много практични за возене всеки ден.
Разните блокажи вършат доста работа, но ако влезеш в коловоза и увиснеш във въздуха-само лебедка.
А най-важното е да си усещаш машината, и да може да си играеш с нея, а не тя да те командва.
Знанието кое от оборудването как се ползва е също неотменна част от проходимостта на джипа. Уменията за импровизация също помагат доста в трудни ситуации
За последно оставям късмета. Понякога няма нужда от него, ама понякога е решаващ.
-
Ами засега нивата вършеше чудна работа за зимата по баирите в града, с добри зимни гуми, но сега приоритете се сменят. Иначе идеята ми е да обикалям из Еленския балкан, а не просто да изпълзя до вилата, с което Нивата и сега се справя перфектно.
-
-
Краткия отговор - ако ще караш японски джип в дърварски коловози ти трябват като минимум 33ки, а най добре 35ци
което рязко ти стеснява опциитеИ азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Коментар
-
12.00х18
Което е 1м диаметър или 40 инча
И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Коментар
-
Благодаря ви давате много хубави съвети, но аз искам първо да проуча двата модела като здравина, защото нямам безкраен бюджет. Има вариант и да счупя Нивата първо. Та засега ценна информация ми е поддръжка на двете машина и най-вече на мостовете - лагери, полуоски, корони, пиньони и блокажи. На каква цена могат да се закупят, има ли тунинг части за тях? Колко време могат да изкарат преди да дойде време за смяна и такива прости неща, които обаче са важни. Познавам много хора, които си купиха джипове и сега ги държат пред тях поради невъзможност да поемат амортизационните разходи по подръжка. Тези ми двама познати с Патрула и Паджерото нямат много такива главоболия, а си мъчат здраво в калта. За това съм се спрял на двата модела и търся още мнения за тях.
Коментар
-
Патрула е нещо като два пъти по здрав в гората.
Офроуда е малоумно скъпо хоби. Не става за без пари.
Но има и друг тънък момент - натопорчил си едни 37ци, лебедки, чудеса, правиш се на голямата работа, изкатериш се някъде, и там гледаш един чичко с Москвич събира сено.И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Коментар
-
"Колко време могат да изкарат преди да дойде време за смяна и такива прости неща, които обаче са важни. Познавам много хора, които си купиха джипове и сега ги държат пред тях поради невъзможност да поемат амортизационните разходи по подръжка."
Това, само баба Ванга може да ти каже.Но в сравнение с нивата и патрола и паджерото ще ти се сторят вечни.Виж разходите за поддръжка са съвсем различни, ако говорим за поддръжка и на двата варианта с оригинални резервни части, а не специална селекция от еврото.
Коментар
-
Баклански, частите за джиповете са си по-скъпи, но разликата с нивата и УАЗ е, че не се чупят толкова често.
Обаче, ако не си готов за някой малко по-сериозен разход покрай джипа-карай си нивата и си свиркай. Само една лебедка и сложи, и си готов. Само умната къде я захващаш, че с тези ламарини нивата не е много за лебедка.
А и при нормално и недушманско джаскане и двата джипа ще си вървят доста време, само си трябва обслужване. Там масла, филтри...
Също от голямо значение е да поддържаш радиатора чист. Най-вече отвън, че там се цапа най-лесно, но трябва и да се грижиш за чистотата на двигателя отвътре. Започне ли да прегрява-сигурен начин да спукаш глава, а там наистина е скъпо.
Съвсем отделно е цената на купуване, последващо обслужване, и намирането на неизгнил екземпляр. За японски джип е доста трудна работа, ама то други читави почти няма. Освен Мерцедес, ама цената няма да ти хареса. Ако не си готов да се разделиш с едни 10 000, и това само за началото-не си мисли за сериозен джип.
Има друг вариант-Самурайче, То е тясно и едната гума винаги върви извън коловоза, лекичко е, а това е голям плюс, и е доста евтино сравнено с патрола. Обаче вече няма неизгнили, остаряха и те. Джимни е наследника, ама не е толкова добър колкото самурая.
Ако наистина калта и коловозите са сериозни-изобщо не си мисли за Паджеро, особено за трето поколение. Той е предвиден за съвсем друга експлоатация, и за сериозно каране не става.Има ли желание-има и начин!
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар