Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моля за помощ при избор на джип (около 15 000лв)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    До: Моля за помощ при избор на джип (около 15 000лв)

    Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
    Защото при тях на практика водещ е само единия мост, и въртящия момент се разпределя 95/5%. Като пробуксуват колелата, виско муфата се загрява и го променя на 93/7%... Реално активноста и е в рамките на 2%.
    Хммм, интересно. Пред мен със 7% от 98 к.с. задния мост на Freelander-а пробоксуваше успешно при едно излизане на колата от затруднена ситуация. Все ми се струва, че за това са необходими повече коне...
    Би ли дал линк към технически данни по въпроса - бих желал да прочета повече по него.
    Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
    „Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
    LZ1EMS

    Коментар


    • #62
      До: Моля за помощ при избор на джип (около 15 000лв)

      Първоначално публикуван от Andrei Преглед на мнение
      За Халдекса не е синкро т.е. не само виско, а компютърно се управлява...проблема е е че предава до 50% мощност, щото не мое да изключи предния мост .... но аз говоря за активните междуосеви дифове на суби или ево лансер.
      Нещо такова ли.
      http://www.wkjeeps.com/wk_4x4.htm#QDII
      Обърни внимание на "– an industry first application – ", годината е 2005.

      За BMW чух че са прекопирали хидравличното управление, за Субару не бях. Всъщност не знам дали BMW са го копирали, но го пуснаха осем години след това.
      http://www.wjjeeps.com/tcases.htm#QUADRA

      Коментар


      • #63
        До: Моля за помощ при избор на джип (около 15 000лв)

        До сега не бях чел за Куадра...интересно...смисъл яката работа. Халдекса е дървен, щото може да предаде само до 50% от мощноста към задния - предния е водещ. Аз за първи в света чак, едва ли. Може да се попрочете за Нисан Скайлайн ГТР от 90-те....там компа който управлява двигателя е колкото кутия цигари, компютъра на междуосевия виско диф е колкото пишеща машина - има акселеметри в него ....следи и кво ли не!

        Коментар


        • #64
          До: Моля за помощ при избор на джип (около 15 000лв)

          аз чета чета ама да се намеся
          колегата ако иска стабилна кола дето се кара с 200 по завои и не харчи много и да моге да иде на пикник на поляната
          едно алди олдоуд или алфа кросвагон са 100 пъти по-добър избор от който и да е джип
          проходимостта на едно мпс в реални условия зависи от задкормилното устройство всъщност

          успех в избора

          ПП кайен (и прочее подобни изгъзици) е толко жип колкото аз карам самолет
          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

          Коментар


          • #65
            До: Моля за помощ при избор на джип (около 15 000лв)

            Ауди оуроуд за 15к? Лева? Кайен? Дайте насам, ще зема 1. То си чешаме езиците пак тука, а човека най-добре да си купи или 1 Диско или 1 Гранд и готово, може и патрул, но знам ли. Диското е избор за дизел, гранда за бенз. Патрула став и 2-те. Не е леко знам, но все ще се намери нещо . Моят съвет е, ако има 15к да купи нещо за 10-11 и да си има 5к за ремонтчета, консумативи, гуми и ала-бала. Щото ако е за 15, трябва да си има поне още 5 заделени и става на 20 ...

            Коментар


            • #66
              Първоначално публикуван от nwobhm Преглед на мнение
              Здравейте, прочетох малко теория за да ми е по-лесно при избора на възможностите на бъдещия ми джип. Ще ми кажете ли, дали съм разбрал правилно нещата?
              I - Поведение на джипа по път
              1. Ако джипа е Full time 4wd ще го карам по асфалт без да се притеснявам от конкретните условия, стига настилката да е сравнително равна.
              2. Ако джипа е Part time 4wd ще мога да го карам 4x4 единствено извън асфалтовите пътища.

              Следователно за шофиране по пътища в зимни условия е по-добре да притежавам джип с full time 4wd. Ако джипа е part time 4wd ще разполагам само със задно предаване (което може би ще ми дава проходимост съизмерима с тази на лека кола?).

              II - Поведение на джипа извън път
              1. Ако джипа е Full time 4wd ще трябва да блокирам централния диференциал, когато излизам по по-неравни поляни или карам по лоши черни пътища.
              2. Когато терена стане много "разоран" е трябва освен централния, да блокирам и диференциалите на предната и задна ос.

              Ако обобщим - за моите нужди перфектна работа ще ми върши джип с Full time 4wd с възможност за блокаж на централния диференциал?

              Благодаря предварително!
              В общи линии е така.
              За блокажите, ... всеки има предимства и недостатъци в зависимост от терена.

              Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение

              ПП кайен (и прочее подобни изгъзици) е толко жип колкото аз карам самолет
              Всички така казват. Аз съм доволен.
              Ходовете му са лоши колкото на Г-класата(мерихме ги и на двете, нещо към 30см беше), и много твърдо блокира колелото без сцепление, но това е шашкашто само в началото. После се свиква.

              Коментар


              • #67
                До: Моля за помощ при избор на джип (около 15 000лв)

                Първоначално публикуван от nwobhm Преглед на мнение

                Следователно за шофиране по пътища в зимни условия е по-добре да притежавам джип с full time 4wd. Ако джипа е part time 4wd ще разполагам само със задно предаване (което може би ще ми дава проходимост съизмерима с тази на лека кола?).
                Общо взето, правилно си схванал нещата.
                97г., зимата, на доста натрупал сняг, с дълъг Патрул GR който е парт тайм пътувах до Русе и обратно на постоянно 4 по 4. Тогава го нямаше тоя форум и знаех доста по малко по въпроса. Проблеми не съм имал никакви, въпреки че като си спомня карах много по бързо отколкото сега мога да си позволя. Спомням си че на връщане в малките нощни часове, сигурно от умората е било, забравих за двата последователни завоя на околовръстното срещу Арена под старата естакада, и влезнах в него с около 100, рязко направих левия завой, джипа се опита да тръгне със задницата, после се върна в завоя и си го взе и си излезна без проблеми.
                Така че бих казал следното: на сняг може без проблеми с 4 по 4, в завоите естественно по внимателно.
                И тука както при всичко останало и двете системи си имат предимства и недостатъци.
                А иначе съм съгласен че за комплексен автомобил фултайма е за предпочитане.

                Коментар


                • #68
                  До: Моля за помощ при избор на джип (около 15 000лв)

                  Първоначално публикуван от Andro_Pajero Преглед на мнение
                  Така че бих казал следното: на сняг може без проблеми с 4 по 4, в завоите естественно по внимателно.
                  На всякаква повърхност с намалено сцепление може да се кара парт тайм машина на 4х4, няма значение дали под това с намаленото сцепление има асвалт. Само бих добавил, че карането на парттайм с включено 4х4 на заснежен път с висока скорост е нож с две остриета. Възможноста да загубиш контрол е по-малка, но продължава да я има... а загубиш ли го, шанса да я овладееш клони към нула, за разлика от предното или задно предаване, където това е възможно.
                  Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                  Коментар


                  • #69
                    До: Моля за помощ при избор на джип (около 15 000лв)

                    Имах възможност да покарам Mitsubishi Pajero II 2.5 TDI дълга база. Това ми беше първия път, когато карам джип, и ми хареса много. Има мощ в тея машинки . Според вас заслужава ли си да дам повече пари за 2.8 двигател, или и 2.5 ще си върши добре работата?
                    Сега съм намерил едно Mitsubishi Pajero II 2.8 TDI къса база 1997г.
                    Ако занижа изискванията за скорост и година на производство на джипа, дали този вариант покрива останалите ми критерии? Също искам да попитам кои елементи от джипа трябва да проверя, когато ходя на оглед?

                    Благодаря предварително!
                    Последно редактирано от nwobhm; 18-08-08, 16:40.

                    Коментар


                    • #70
                      До: Моля за помощ при избор на джип (около 15 000лв)

                      Хлъзгаво нанагорнище със страничен наклон.
                      Забележете как Г-класата (парт-тайм) започва да се свлича, и само уменията на водача я държат в пътя(всъщност път няма). Патрула нямаше този късмет.
                      А първия джип с три освободени диференциала, мина без дори да се подхлъзне. Ама никой не снима първите.
                      Колкото повече блокажи включвахме - толкова по зле ставаше.
                      https://htftp.offroad-bulgaria.com/k...i/MVI_0010.AVI - 12М

                      Коментар


                      • #71
                        До: Моля за помощ при избор на джип (около 15 000лв)

                        Първоначално публикуван от nwobhm Преглед на мнение
                        Здравейте, прочетох малко теория за да ми е по-лесно при избора на възможностите на бъдещия ми джип. Ще ми кажете ли, дали съм разбрал правилно нещата?
                        I - Поведение на джипа по път
                        1. Ако джипа е Full time 4wd ще го карам по асфалт без да се притеснявам от конкретните условия, стига настилката да е сравнително равна.
                        2. Ако джипа е Part time 4wd ще мога да го карам 4x4 единствено извън асфалтовите пътища.

                        Следователно за шофиране по пътища в зимни условия е по-добре да притежавам джип с full time 4wd. Ако джипа е part time 4wd ще разполагам само със задно предаване (което може би ще ми дава проходимост съизмерима с тази на лека кола?).

                        II - Поведение на джипа извън път
                        1. Ако джипа е Full time 4wd ще трябва да блокирам централния диференциал, когато излизам по по-неравни поляни или карам по лоши черни пътища.
                        2. Когато терена стане много "разоран" е трябва освен централния, да блокирам и диференциалите на предната и задна ос.

                        Ако обобщим - за моите нужди перфектна работа ще ми върши джип с Full time 4wd с възможност за блокаж на централния диференциал?

                        Благодаря предварително!
                        Много правилно си разбрал нещата.
                        Само едно доточнение - Дискавъри 2 има няколко системи - против занасяне - тракшън контрол - осъществява се чрез АВС системата, хидравлична система, която контролира страничния наклон и др. Обяснявам го съвсем ламерски, за да ме разбереш. Централния блокаж при този модел е вече само допълнителна опция, необходима само за много хард изпълнения. За целите които си посочил в началото на темата не ти трябват никакви твърди или ЛСД блокажи - всичко се прави от тракшъна чрез АВС системата - забуксува ти някое колело и спирачния апарат го спира, предавайки на практика момента на другите колела. На практика караш непрекъснато с три отворени диференциала. Аз поне така го разбирам, по-големите специалисти да ме поправят, ако бъркам нещо.
                        "Обичам България, само по една причина - защото си е моя! А иначе, кой би живял доброволно в кучи ..."

                        Коментар


                        • #72
                          До: Моля за помощ при избор на джип (около 15 000лв)

                          От всичко прочетено до сега, излиза че Лада Нива е била 'тупаница' (предполагам и Куатро не имало, когато е проектирана).

                          Коментар


                          • #73
                            До: Моля за помощ при избор на джип (около 15 000лв)

                            Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                            Хлъзгаво нанагорнище със страничен наклон.
                            Забележете как Г-класата (парт-тайм) започва да се свлича, и само уменията на водача я държат в пътя(всъщност път няма). Патрула нямаше този късмет.
                            А първия джип с три освободени диференциала, мина без дори да се подхлъзне. Ама никой не снима първите.
                            Колкото повече блокажи включвахме - толкова по зле ставаше.
                            https://htftp.offroad-bulgaria.com/k...i/MVI_0010.AVI - 12М
                            Хмъъ, хубаво филмче.
                            Вижда се една Г класа с три включени блокажа. Вижда се как предницата започва да се свлича и не само водача, ами и блокажа я връща обратно.
                            Вижда се и един Патрул спрял на не най подходящото място.
                            Последно редактирано от Аndro 160; 18-08-08, 23:59.

                            Коментар


                            • #74
                              До: Моля за помощ при избор на джип (около 15 000лв)

                              В този лимит на пари до 15 000, разход свързан с километри в час не можеш да се побереш. Може би няма да намериш 1 автомобил, който да покрие кумулативно дадено и трите ти критерия. Витара дълга база, както и гранд витарата с 2.5 V6 при 130-140 км/ч. е вече на предела на възможностите си и не знам какъв разход ще даде. А 2 паджеро 2 къса база 2.5 тди върху които съм имал поглед горят 10/100 като ги караш под 100 км/ч. Минах преди години с 1 такова 650 км. за 1 ден и ми се скъса кръста, а разхода който ми даде беше около 13-14/100 нафтица-беше ефтина на времето /приятно вспомнит/. Мои познати си купиха ТЛК120 163 к.с. от първите нови 2 бр. и при тях тази скорост не може да бъде постоянна-двг. идва малко слабичък. А цените им втора ръка са около 50 к.
                              Карам Гранд Чироки 99 г. 4.7 V8 и с платформа с АТВ-та на магистрала държа без проблем 130-140, ако не е над 30 гр. навън, че загрява, а иначе мощност има в изобилие, но стандартно на мен ми гори около 15 л/100 км., а и цената е над 15 к.
                              Така е всеки търси хубаво, ефтино и за здравина еш да няма, ам то не може хем ............. хем .....в рая.

                              Пълно щастие няма и всичко на този свят е компромис.
                              Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                              "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                              Коментар


                              • #75
                                До: Моля за помощ при избор на джип (около 15 000лв)

                                Първоначално публикуван от Andro_Pajero Преглед на мнение
                                Хмъъ, хубаво филмче.
                                Вижда се една Г класа с три включени блокажа. Вижда се как предницата започва да се свлича и не само водача, ами и блокажа я връща обратно.
                                Вижда се и един Патрул спрял на не най подходящото място.
                                Не, не е така. Патрула и Г-класата бяха 4х4 без други блокажи. А Патрула изобщо не спря, просто се подхлъзна надолу. После включи заден блокаж и се подхлъзна повече.
                                Г-класата горе тръгна да обръща с преден и заден блокаж и така се изсипа в дърветата че направо ни идваше да я оставим там.
                                И от гумите не е. Щото и аз като тръгнах да обръщам за да дърпам Патрула, в суматохата включих блокажа на междинния, и се усетих каква глупост съм направил чак след като се паркирах между дърветата. Ама го изключих и си припках все едно съм на асфалт. А при парт-тайм това няма как да стане.
                                Истината е че след като ги видях как се свличат с ал-терен а аз бях с МТ, и на мен ми се дръпна ххххххх и се върнахме като охлюви.
                                Последно редактирано от kinex; 19-08-08, 10:48.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X