Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моля за помощ при избор на джип (около 15 000лв)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Моля за помощ при избор на джип (около 15 000лв)

    Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
    Покрай увеличението на цените на горивата, и постоянните дискусии за разхода, ме накарахте да смятам неща които са напълно незначителни, при положение че разликата от единия до другия край на България е в рамките на 20лв. 10,11,12 има ли значение, като няма смисъл.
    Със 100 120 4.0-11 , 4.7-12 по БК. С малката подробност че и двете са с по-големи гуми и от Кърджали до София показва 200км а то реално е 260.
    Изключенията които са ми правили впечатление:
    4.0 София-Пловдив, среден разход по БК 8 с 33" гуми.
    4.7 София-Пловдив, среден разход по БК 16 със заводските гуми (29") скорост 160 +/- 20км/ч.
    Пламене, ако не е тайна ти със 100 120 по магистралата ли караш или по принцип си правиш офф около нея?
    "Обичам България, само по една причина - защото си е моя! А иначе, кой би живял доброволно в кучи ..."

    Коментар


    • #47
      До: Моля за помощ при избор на джип (около 15 000лв)

      Първоначално публикуван от chris_vicom Преглед на мнение
      Ами например с Гранд от последния модел - V8. Такъв има мой приятел и не мога да кажа че вози лошо, но токущо слизам от Дискавъри 2 - 2003 година - след фейслифта - също на мой приятел. Накарах го да ми демонстрира възможности и тъй, като скоростните възможности на Диско 2 са ми ясни, приятелят ми демонстрира няколко твърде резки завой, при които с моя барутник 200% е сигурно, че щях да се обърна(да направя претъркаляне през таван), но мисля, че и с голяма част от колите от нисък клас би се получило същото. Диското е с пружини и вози в никакъв случай по-зле от горепосочения Гранд. Набирането на Гранда не е кой-знае колко повече от Дискавъри за сметка на горивото, което си е драстично повече.
      Нормално е да са малки разликите. Не сравняваме ЗиЛ с Тестароса.
      Значи това за возията го отдаваме на субективното усещане.
      За динамиката обаче има цифри.
      Дискавъри-2 тежи 2.2тона и с 2.5Td5 (137кс) ускорява до сто за 15.3секунди.
      За колко според теб ускорява новото Гранд Чероки V8. В смисъл това "не е кой-знае колко" в секунди колко е. Три двигателя V8 се вграждат. 4.7, 5.7, 6.1.
      Между другото това как се чувства скоростта е в пряка връзка с окачването.

      Коментар


      • #48
        До: Моля за помощ при избор на джип (около 15 000лв)

        Някъде в темата се казваше, че Черокито имал уникална раздатка и се държи по-добре от куатро или субаро. Навремето правих 'сериозни' проучвания за 4х4 системите.

        Та куатро и субару са рали коли и който и да е джип е сериозно зад тях...просто е джип.

        Куатро

        1 генерация - чиста лада нива т.е. 3 отворени дифа
        2 генерация - преден отворен, междинен торсен, заден с твърд блокаж
        3 генерация - междинен торсен преден и заден отворени но ги блокира ЕСП-то
        4 генерация - неква невероятна компютърно контролирана система.

        за субито да не говорим....по-новите са с активен междинен и шперове отпред до 100% и преден до 30%

        Алфа 156 'кучка' е с три торсена и т.н.

        Това са рали коли и на мокър, снежен или сух асфалт, ще смажат всеки джип, щото са направени за това.

        Коментар


        • #49
          До: Моля за помощ при избор на джип (около 15 000лв)

          Ако колегата покара разни модели, най-лесно ще си избере, каквото му е на сърце

          Коментар


          • #50
            До: Моля за помощ при избор на джип (около 15 000лв)

            Първоначално публикуван от Andrei Преглед на мнение
            Някъде в темата се казваше, че Черокито имал уникална раздатка и се държи по-добре от куатро или субаро. Навремето правих 'сериозни' проучвания за 4х4 системите.

            Та куатро и субару са рали коли и който и да е джип е сериозно зад тях...просто е джип.

            Куатро

            1 генерация - чиста лада нива т.е. 3 отворени дифа
            2 генерация - преден отворен, междинен торсен, заден с твърд блокаж
            3 генерация - междинен торсен преден и заден отворени но ги блокира ЕСП-то
            4 генерация - неква невероятна компютърно контролирана система.

            за субито да не говорим....по-новите са с активен междинен и шперове отпред до 100% и преден до 30%

            Алфа 156 'кучка' е с три торсена и т.н.

            Това са рали коли и на мокър, снежен или сух асфалт, ще смажат всеки джип, щото са направени за това.
            За раздатката на Гранд Чероки 93-95 говорех. Черокито такава няма.
            Новото ГрандЧероки дори е с три LSD.
            Защо да е назад просто защото е джип. Че и всеки джип. През последните години започнаха да правят джипове които правят 100 за 3.8. Даже в София има един такъв.
            Тракшъна не става защото работи постфактум. Спира боксуването след като вече е започнало. А дори и мигновена загуба на сцепление влошава стабилността.

            Коментар


            • #51
              До: Моля за помощ при избор на джип (около 15 000лв)

              Първоначално публикуван от Andro_Pajero Преглед на мнение
              Не мисля че няма смисъл.
              Ония аматьори от Дискавъри, дето разбиват митове, не вървът!
              Чак пък митове. Има ТТ данни на производителите които въпреки че са от лабораторни изследвания, са относително верни.
              Разбиването на митове в интернет не се брои. Всеки може да каже - Тоя ни хвана за канарчета. Виж на живо физиономиите са много интересни.
              В този форум четат доста хора които са виждали на живо, колко харчат бензиновите.

              Коментар


              • #52
                До: Моля за помощ при избор на джип (около 15 000лв)

                Всичко е субективно.
                Един обича компромисите, друг крайностите.

                Аз съм по крайностите, затова Гранда V8 - 5.2, 5.9, 6.1, ми харесва.

                Ускорява, и не му пока от дупките по асвалта. Докато Субару, мубару, при една дупка, тип Софийска подобрена, ще забрави, кода на компютъра, ако не и самия компютър в чакъляка .

                Въобще колега, пробвай да видиш, кое ще ти легне на темперамента и докъде ще ти стиска г@зъ !
                Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                Коментар


                • #53
                  До: Моля за помощ при избор на джип (около 15 000лв)

                  Хмм, 6.1 не бих отказал, но то зависи, не всеки може да кара всеки ден бензика над 5 литра. Инак кефа е пълен, т'ва е ясно. Всеки му спрямо чергата де.

                  Коментар


                  • #54
                    До: Моля за помощ при избор на джип (около 15 000лв)

                    За покупката - никой нячма да ти помогне!!!
                    Ти сам си вадиш, плащаш 15 бона и си носиш радостите и последствията в бъдеще.Няма друг да извади парите вместо теб, че да ти помогне\\

                    Акъл за жена и кола недей да търсиш от никого....Те и двете се избират с мерак и сърце.
                    Основното е да знаеш , че трябва да имаш поне още толкоз пари, колкото си готов да платиш, че да можеш да ползваш придобивката..
                    Щом ще ти е първа - то е ясно , че ще се учиш на нея...гледай техническото състояние, че да не стане положението - каца без дъно.
                    Чети в Интернет - има хубави съпоставки между моделите, оценки по-различни критерии и пр.
                    Това за да имаш що годе представа, иначе си обречен на мъка
                    Когато си решил нещо - прави го, че иначе от много мислене и мъдруване, ще хванеш коча от стадото с овци.
                    Слушай себе си - парите са твои нали!!
                    СИЛНИТЕ КРАДАТ ОТ ЧУЖДИ ДЪРЖАВИ, СЛАБИТЕ - ОТ СВОЯТ НАРОД !

                    Коментар


                    • #55
                      До: Моля за помощ при избор на джип (около 15 000лв)

                      Да бе субаруту през дупка и край....те по ралитата само на асфалтови писти карат и макадами, чакъли и т.н. скокове по 100 метра не са виждали.

                      Съгласен съм че има джипове (3.8с до 100км/ч, което после има управляемост на чук без дръжка), особено по-новите, които са орентирани към бързо каране и комфорт ма едва ли са с по-добро пътно поведение от коли правени за бързо каране. Тънката граница м/у рали колата и джиповете идва до първата преспа - те там свършват, ние там почваме.

                      Коментар


                      • #56
                        До: Моля за помощ при избор на джип (около 15 000лв)

                        А това с тракшъна че е постфактум система беше (всмисъл минало).... напълно механичните блокажи като великия торсен и т.н. се изместват от активните виско дифове со големи помпи и со бързи компове. Даже навремето когато бай Фердинат Пиех като пазаруваше системата Халдекс (която на некои модели се вгражда вместо куатро) беше казал, че ерата на торсените си заминава.

                        Подчертавам че задачите пред колите и джиповете може да се доближават, но все пак са различни и колегите инжове си ги решават....примерно ..цел заден мост при кола вече почти нема, а при джип си ги турат още, ма пред джипа нема условието да влиза с двеста в завой, а да устиска.

                        Коментар


                        • #57
                          До: Моля за помощ при избор на джип (около 15 000лв)

                          Първоначално публикуван от Andrei Преглед на мнение
                          А това с тракшъна че е постфактум система беше (всмисъл минало).... напълно механичните блокажи като великия торсен и т.н. се изместват от активните виско дифове со големи помпи и со бързи компове. Даже навремето когато бай Фердинат Пиех като пазаруваше системата Халдекс (която на некои модели се вгражда вместо куатро) беше казал, че ерата на торсените си заминава.

                          Подчертавам че задачите пред колите и джиповете може да се доближават, но все пак са различни и колегите инжове си ги решават....примерно ..цел заден мост при кола вече почти нема, а при джип си ги турат още, ма пред джипа нема условието да влиза с двеста в завой, а да устиска.
                          Кайена много добре устисква с 200 в завоите, ама се отклоняваме от темата.
                          Прав си че рали бегачките са по-стабилни. От окачването и ниския център на тежестта е. Само че по-горе сравнявахме системите 4х4 като чисто сцепление, без значение какви железа има над колелата.
                          В този смисъл съвършеното 4х4 е това което може да завърти и четирите колела с еднакъв въртящ момент(сила) без абсолютно никакво преплъзване.
                          Хелдекса и изобщо системите При-поискване са пълна бутафория. Създадени са основно от финансови съображения. Хем са по евтини като агрегати, хем осигуряват икономия на гориво.
                          Защото при тях на практика водещ е само единия мост, и въртящия момент се разпределя 95/5%. Като пробуксуват колелата, виско муфата се загрява и го променя на 93/7%. Пълен смях. Гранда 96-98 е така.
                          Няма виско муфа с помпа или комп който да я управлява. Виско муфата е активно LSD само на теория. Реално активноста и е в рамките на 2%.
                          Последно редактирано от kinex; 16-08-08, 10:51.

                          Коментар


                          • #58
                            До: Моля за помощ при избор на джип (около 15 000лв)

                            За Халдекса не е синкро т.е. не само виско, а компютърно се управлява...проблема е е че предава до 50% мощност, щото не мое да изключи предния мост .... но аз говоря за активните междуосеви дифове на суби или ево лансер.

                            Коментар


                            • #59
                              До: Моля за помощ при избор на джип (около 15 000лв)

                              То и от Кайен, до кайен има разлика, скоро видях 1 тунигован в София, беше по-нисък от доста от колито по парикина на Била /там го видях/...

                              Коментар


                              • #60
                                До: Моля за помощ при избор на джип (около 15 000лв)

                                Здравейте, прочетох малко теория за да ми е по-лесно при избора на възможностите на бъдещия ми джип. Ще ми кажете ли, дали съм разбрал правилно нещата?
                                I - Поведение на джипа по път
                                1. Ако джипа е Full time 4wd ще го карам по асфалт без да се притеснявам от конкретните условия, стига настилката да е сравнително равна.
                                2. Ако джипа е Part time 4wd ще мога да го карам 4x4 единствено извън асфалтовите пътища.

                                Следователно за шофиране по пътища в зимни условия е по-добре да притежавам джип с full time 4wd. Ако джипа е part time 4wd ще разполагам само със задно предаване (което може би ще ми дава проходимост съизмерима с тази на лека кола?).

                                II - Поведение на джипа извън път
                                1. Ако джипа е Full time 4wd ще трябва да блокирам централния диференциал, когато излизам по по-неравни поляни или карам по лоши черни пътища.
                                2. Когато терена стане много "разоран" е трябва освен централния, да блокирам и диференциалите на предната и задна ос.

                                Ако обобщим - за моите нужди перфектна работа ще ми върши джип с Full time 4wd с възможност за блокаж на централния диференциал?

                                Благодаря предварително!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X