Обява

Свий
Няма добавени обяви.

4x4 за начинаещ (за "забавление")

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • 4x4 за начинаещ (за "забавление")

    Здравейте,

    Бих искал да помоля за съвет при избор на 4x4 превозно средство което ще бъде ползвано само за "забавление" (разбирайте да не се щади и да може да преминава през малко по-труден тип терен от стандартните черни пътища и педя сняг или кал, добра проходимост през каменисти терени). Понякога къмпинг в планината/гората (с допълнителна палатка естествено). За абсолютно начинаещ без никакъв опит с 4x4.

    Ще се ползва не повече от 1-2 пъти месечно, предимно от 2ма души през уикенда, но рядко е възможно и с 4, така че трябва да има поне някакъв приличен обем за пренасяне на екипировка за къмпинг/преход. Единствения асфалтов път/магистрала ще е с цел достигане на дестинацията в планината/гората. Предимно в регион Пловдив, но и до по-далечни точки в страната.

    Целта е да е максимално евтин вариант за първоначална покупка (а и последваща поддръжка) за да може да е вече "прежален".

    Разхода на гориво и комфорта не са от особенно значение, но сигурността е важна (все пак да има някакви системи за подпомагане на движението нагоре/надолу по гореспоменатия тип терени, по възможност и с въздушни възглавници). Бих желал да не се притеснявам че ще ме остави на пътя, което естествено зависи от състоянието, но и модела и марка возилото също е от значение за това. Освен стандартното обсужване след покупка, единствените модификации които съм склонен да направя са разумно повдигане, и оборудването с all terrain гуми.

    Предпочитам да не е машина руско производство, тъй като не го взимам за проект по труд и техника, а и нямам никакъв опит в сферата .

    Четох доста във форума последните дни.

    Не давам бюджет и марки/модели към които съм се насочил, за да мога да получа отговори базирани единствено и само на гореспоменатите нужди.

    По този начин бих желал да видя какви са вашите виждания и за двете променливи в уравнението .

    Благодаря ви предварително!

  • #2
    От: 4x4 за начинаещ (за "забавление")

    Колега,
    Гледай, гледай и не бързай!!! Чети и питай преди да си хвърлиш парите. Аз бях в абсолютно същата ситуация и сега си бера ядовете...


    Коментар


    • #3
      От: 4x4 за начинаещ (за "забавление")

      Всичко зависи от финансовото ти положение и възможности. За едни и 20 бона да даде за возило , то ще е прежалено защото човечеца толкова примерно вади на ден.
      За други и 4 хилки им се виждат много , та търсят нещо така за 2-3 хиляди ако може.

      Пак ти казвам без да знаем с какъв бюджет разполагаш , можем да разтягаме локуми колкото си искаме.
      Който търси , намира !
      Човекът е човек, когато е на път !

      Коментар


      • #4
        От: 4x4 за начинаещ (за "забавление")

        "....по възможност и с въздушни възглавници..."


        Още тука почти ме изгубихте като читател.
        Имате доста много да почетете преди да започвате такива теми!


        И все пак:
        1. 4 човека на къмпинг значи дълга база с 4 врати ;
        2. Не знам какво значи "сигурността е важна" преполагам сигурноста че ще оживеете ако се изтърколите в дерето за това трябва клетка.
        Джиповете дето стават за в гората нямат доста от елементите на модерните сигурни коли с 5 звезден рейтинг на краш тестове.
        Джипа за в гората ако се блъсне в нещо челно на асфалта и пиши хората вътре бегали... Има краш тестове на ЛР и Рено Еспас - познайте в кое има оцелели...
        Land Rover Discovery II, V8 4.0
        VW Golf VI variant
        Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

        Коментар


        • #5
          От: 4x4 за начинаещ (за "забавление")

          Стаматко, откажи се няма да стане Росен ти каза една от причините. Другият вариант е да извадиш едни кинти щом е за "фън-а" чукни в гугъл примерно Polaris Ranger. Американците много се забавляват с тях.

          Коментар


          • #6
            От: 4x4 за начинаещ (за "забавление")

            Благодаря за насоките за уточниения, и да, наистина имам доста за прочитане, но все от някъде трябва да се започне, има още време до отказването . Както следва:

            Да кажем че 4 не ми се виждат много, 8 също не са проблем. 20 хиляди за такава цел обаче не ми се виждат оправдани.

            Под "сигурност" по-скоро имам предвид нещата които биха спомогнали на шофьора да не се озове в дерето, а не толкова за клетката която би била определено в плюс в такава ситуация .

            4 врати са за предпочитане, но не изключвам и модели с 2, при покупка на такъв просто когато се наложи ще се ползва повече от едно возило, така че приемам и препоръки за по-компактни опции.

            Въпросът като цяло е по-скоро коя е марката/модел която отговаря на условията посочени по-горе, на възможно най-ниска теоретична цена за покупка/поддръжка.

            Реално ако има машина която отговаря на тези условия за 4, бих предпочел да взема такава пред друга за 8 която отговаря на условията но има допълнителни неща отгоре. Ако минимума за такава машина е 8, то тогава ше предпочета да взема такава пред друга за 12 с нещо отгоре, това е логиката като цяло, и тя не зависи толкова от субективен бюджет

            Коментар


            • #7
              От: 4x4 за начинаещ (за "забавление")

              Логиката ти е малко странна, но пък си е твоя.
              Относно скока в дерето, той не зависи от джипа, а от джипаджията, а относно това какви пари са "оправдани", ами никакви, щото за горски джип са 100% разход, но кеф цена няма.

              P.S. ... и нещо от мен, първият джип е да си наместиш главата за втория, та без значение кой какво пише, скачай в нещо за 3-4, което веднага ще скочи поне с 2, пък по-натам ше прецениш какво точно ти трябва.
              ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

              Коментар


              • #8
                От: 4x4 за начинаещ (за "забавление")

                Не ти знам бюджета и не е толкова важно. Раздели парите на 2 равни части, за едната половина най-неизгнилата машина която намериш за другата обслужване и гуми
                За всеки ден прекаран в риболов господ дава по два
                0878 79 20 61 Борис

                Коментар


                • #9
                  От: 4x4 за начинаещ (за "забавление")

                  Първоначално публикуван от gabocvet Преглед на мнение
                  Не ти знам бюджета и не е толкова важно. Раздели парите на 2 равни части, за едната половина най-неизгнилата машина която намериш за другата обслужване и гуми
                  Ъхъм, и се поинтересувай дали около тебе(по местоживеене) не се е заформила групичка офроудъри. Ако има такава, се примоли да те вземат на две-три разходки. После току виж ти се изяснили много неща. Успех в начинанието!
                  Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                  Из "Златния телец"

                  Коментар


                  • #10
                    От: 4x4 за начинаещ (за "забавление")

                    Първоначално публикуван от Стаматко Преглед на мнение
                    ...
                    Под "сигурност" по-скоро имам предвид нещата които биха спомогнали на шофьора да не се озове в дерето...
                    Те колегите се чудят как да се озоват в дерето, за което дават луди пари за гуми и лебедки, а ти искаш да бягаш ...
                    Nissan Terrano 2,7 TDI

                    Коментар


                    • #11
                      От: 4x4 за начинаещ (за "забавление")

                      Най смисленото за около 10000 е Нисан Патрол къс с 2 врати 2.8 или 3.0 дизел.
                      Дори има един в карс.бг от Варна за 9900 с МТ гуми и клетка ама нямаш задна седалка
                      Много има написано във форума за точно тези дизелови мотори.
                      Накратко си вземи най неръждивия с най поддържания (вече направен и с история) мотор.
                      Ако напишеш от къде си сигурно ще намериш някой около теб дето разбира от такива возила да удари едно рамо при избора.
                      Идеята за офроуд разходки преди покупката е много добра.


                      Другия вариант за по евтино возило е Нисан Терано 2.7 дизел.
                      Там нямаш цял преден мост и като цяло е по слаб за офроуд от Патрола.
                      Гледа се да няма и точка ръжда никъде най добре от Италия.
                      Мотора е по безпроблемен от на Патрула.
                      Пътно поведение на асфалт по добро.
                      Лошото е че трудно се намират неръждиви.


                      Ако се примириш да караш десен волан (за в гората няма значение) тогава в уравнението могат да се сложат и по различни и по качествени машини.
                      Land Rover Discovery II, V8 4.0
                      VW Golf VI variant
                      Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

                      Коментар


                      • #12
                        От: 4x4 за начинаещ (за "забавление")

                        Първоначално публикуван от Стаматко Преглед на мнение
                        ...
                        Разхода на гориво и комфорта не са от особенно значение, но сигурността е важна (все пак да има някакви системи за подпомагане на движението нагоре/надолу по гореспоменатия тип терени, по възможност и с въздушни възглавници).

                        Бих желал да не се притеснявам че ще ме остави на пътя, което естествено зависи от състоянието, но и модела и марка возилото също е от значение за това.
                        "Някаквите системи" за подпомагане на движението нагоре и надолу са общо взето несъвместими с традиционния офроуд. Примерно на 10-тото упражнение започваш да контролираш колата по-добре отколкото хитрата електроника и нататък тя само ще ти пречи и ще те кара да мислиш и за нея. В гората даже и АБС ти е враг и познавам поне двама, метнали се в дерето защото са забравили да изключат специалното бушонче.

                        То зависи и колко радикален офроуд си представяш. Не един и двама видни джипостроители са тръгвали с наточен джип, повдигнат, с яки гуми, лебедка и какво ли не още, само за да намерят на най-високата поляна стар Голф или още по-стар Москвич, с които местните са отишли да берат диви билки и плодове. На тези коли единственото офроуд-качество е ниската сантиментална стойност - и на, вървят си по черните пътища, поне в хубаво време.

                        Ако си представяш яростна борба с кал над осите - това е друго нещо. Най-вече яма за пари.

                        Въздушни възглавници - хубаво, ако става дума за системата за сигурност на пътниците в купето и не толкова, ако говориш за вид окачване.

                        Първоначално публикуван от Стаматко Преглед на мнение
                        ...
                        Въпросът като цяло е по-скоро коя е марката/модел която отговаря на условията посочени по-горе, на възможно най-ниска теоретична цена за покупка/поддръжка.

                        Реално ако има машина която отговаря на тези условия за 4, бих предпочел да взема такава пред друга за 8 която отговаря на условията но има допълнителни неща отгоре. Ако минимума за такава машина е 8, то тогава ше предпочета да взема такава пред друга за 12 с нещо отгоре, това е логиката като цяло, и тя не зависи толкова от субективен бюджет
                        Минимум няма. С повече късмет можеш да намериш стара, но вървяща Нива/Витара/Самурай за 2-3 и да се пробваш. После ще ти стане по-ясно какво искаш - с уговорката да не се заблуждаваш от първите си впечатления и дане започваш да се кълнеш в първата си джипка.

                        В зависимост от тежестта на "офроуда", който си представяш, без придобиване на знания и умения по техниката няма да минеш.

                        Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
                        Ъхъм, и се поинтересувай дали около тебе(по местоживеене) не се е заформила групичка офроудъри. Ако има такава, се примоли да те вземат на две-три разходки. После току виж ти се изяснили много неща. Успех в начинанието!
                        Това е най-уместната препоръка. Още повече, ако си вземеш кола която не познаваш, но също и предварително.

                        Коментар


                        • #13
                          От: 4x4 за начинаещ (за "забавление")

                          Единствената смислена система която помага (поне на мен) е асистента за слизане по голям наклон - това за Диско 2.
                          Лошото е че работи през АБС-а а знаем че в голямата кал най често не работи
                          Но така или иначе ако си в голяма кал и голям баир надолу си се свличаш като труп в дерето.
                          Т.е. ако караш повече по камъни и имаш такъв асистент си е благинка.


                          А и още нещо - принципно за начинаещ оффоудаджия е по лесно да кара автомат в гората а не ръчка.
                          В много от случаите не трябват дори и бавни скорости.
                          Land Rover Discovery II, V8 4.0
                          VW Golf VI variant
                          Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

                          Коментар


                          • #14
                            От: 4x4 за начинаещ (за "забавление")

                            Поредната тема бла бла на компа.....
                            Колега съвета който ще ти дам е освен с четенето да се заемеш и с гледането.
                            Отиди на някое състезание, виж какво могат подготвени машини, какво могат и машините сток.
                            Говори с конкретните собственици да споделят мнения.
                            Аз така направих преди има нема 20 години, и тогава си купих моя избор.
                            Успех!
                            VITARA, SAMURAI
                            FIAT PANDA 4x4 CABRIO
                            RENAULT ESPACE QUADRA
                            ...и едно сивикче за града...

                            Коментар


                            • #15
                              От: 4x4 за начинаещ (за "забавление")

                              Класиката, класиката да припомним:
                              Първоначално публикуван от teao
                              Мнението на над 90% от участниците във форума е че джипа трябва:
                              1. да е с рама- за да има буксирни точки, дето да те сеца трактор с удар, като се окопаш
                              2. тегло над 2 тона- за да може да се окопаш хубаво
                              3.двигател до 118кс- за да не можеш да се извадиш сам от калта
                              4.задължително дизел- за да си щастлив зимата
                              5 еле па ако е под 100 коня да е в малкия данък- за да останат пари за гуми
                              6.кални 31ци не трабва да може да ги буксува дори и на сняг- за да е сигурен и да не се притесняваш че ще занесе, ако запали
                              Успееш ли да изпълниш тези точки, може да се чустваш истински подготвен офроудър.
                              България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X