Обява

Свий
Няма добавени обяви.

УАЗ, техника и експлоатация

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    Re: УАЗ, техника и експлоатация

    Първоначално публикуван от VPetrov
    ...Основно значение за проходимостта на една машина е нейната тежест в това число и на двигателя и разбира се. Двигателя на УАЗ е сравнително лек за данните, които има - общото му тегло е 168 кг за 2.5л. и 163 кг. за 2.89л. модел. Представете си същият УАЗ но с дизелов двигател - колко ще тежи...
    С колко кг се утежнява колата? Някой правил ли е конкретни сметки?

    Мисля си, че дори и 100кг да е разликата, едва ли е фатална... като се има предвид общото тегло, заедно с допълнителното оборудване... то само хай-лифта и лебедката задно са 50кг... Да не говориме, че "пилота" може да е 60кг, а може и да е 140кг...

    По-скоро проблема е, че тези стари мотори са "тромави" и бавно развиват обороти - това пречи да се засили машината при качване на баирче или подобно препятствие...
    помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

    Коментар


    • #62
      Разликата в теглото на цитирания по-горе двигател и 2.89 литровия на УАЗ е 84 кг. и то като се има в предвид че дизела е с по-малка мощност и по-малък въртящ момент при това при по-високи обороти. Един сериозен офроуд автомобил както съм писал и по-горе задължително е екипиран с лебедка. Монтажа на лебедката и нейното закрепване допълнително изискват около 25 кг. + нейното тегло от около 38 кг. + ролките = 68 кг.

      Общо става разлика в теглата 84 + 68 = 152 кг. Това е с няколко килограма по-малко от теглото на оригиналния двигател! И това допълнително тегло за двигател, който е по-зле като характеристики и с по-малка мощност. Има и друг съществен проблем и той се казва балансиране на машината. Много е важно натоварването на предния и задния мост да е възможно най-равномерно. Ха сега да видим как ще балансираме УАЗ като отпред е със 152 кг. повече? А 152 кг. в повече и то отпред, е сериозен проблем. Погледнете на как на много от траялите състезателите задължително си свалят лебедките, защото точно тези 40 кг. са сериозен проблем.И всъщност какво точно ще получа като краен резултат? Малко по-икономичен двигател, 10л нафта срещу 13-14 бензин? При 5000 км, които евентуално изминавам годишно с УАЗ това прави като пари около 350лв!!!

      Всичко това, което съм писал по-горе важи само и единствено за експлоатация на машината по нейното основно предназначение. Ако ще става въпрос да се ходи по пътища, па макар и черни и без никакъв особен екшън тогава теглото няма да пречи.

      Както много пъти съм казвал всичко зависи от това кой и за какво, как и къде експлоатира машината си.
      VPetrov.photography

      Коментар


      • #63
        Преки наблюдения върху Хънтър

        Настана студ и люлеенето (пиян Хънтър) при УАЗ ХЪНТЪР над 120km/h изчезна моя извод е сменяйте оргиналните амортесиори.

        Коментар


        • #64
          Първоначално публикуван от VPetrov
          Разликата в теглото на цитирания по-горе двигател и 2.89 литровия на УАЗ е 84 кг. ...Монтажа на лебедката и нейното закрепване допълнително изискват около 25 кг. + нейното тегло от около 38 кг. + ролките = 68 кг. Общо става разлика в теглата 84 + 68 = 152 кг. ..
          аз имах предвид, че лебедка ще има и в двата случая... значи разликата си е 84кг... пак не е малко... мислех си, че разликата е 50-ина кг...

          а при изкачване не е ли за предпочитане тежестта да е напред?
          помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

          Коментар


          • #65
            Това с изкачването добре , ама нали после ще трябва и да спускаш
            50:50 е оптимално , но друг е въпроса как се постига

            Коментар


            • #66
              Предлагат ми двигател Мерцедес-2,8/бензин/+автоматична кутия на добра цена.Някой има ли опит за монтажа на такъв двигател на УАЗ?Може ли да се куплира раздатката на УАЗ-ката към автоматика?На Диксъна е с такъв мотор,ако не се лъжа,но не съм обръщал внимание с каква С.К. е Ще бъда благодарен на всеки съвет.

              Коментар


              • #67
                Здравей,
                аз мисля, че Диксъна в момента е с трилитровия УМЗ двигател (купи си го нов).
                По отношение на адаптирането на Мерцедесовия двигател и скоростна кутия към Уазката смятам, че ако наистина си решил да го направиш може да стане. Проблемите ще са основно с автоматичната скоростна кутия. Трябва внимателно да огледаш къде и как ще дойде, няма ли да стърчи много на някъде или пък да опира в купето или елементите на шасито. Също така трябва да има достъп за сервизиране (смяна на масло и филтър например). Не мисля, че е възможно да се куплира автоматика към Уазковата раздатка. Най-лесния за реализация вариант според мен е да използваш раздатка от ГАЗ 69 тя няма проблеми с куплирането към произволна скоростна кутия.
                Важно е все пак да прецениш добре предавателните отношения които ще се получат след преправянето и дали е това което очакваш.
                Трябва да се има предвид също така и това, че теглото на автомобила ще се увеличи значително.

                Поздрави и успех.

                Коментар


                • #68
                  diavol koleda

                  На Диксъна до колкото съм запознат докато беше с мерцедесовия двигател си беше с узкови скорости и раздатка но според мен това не е най-удачния вариант имам такъв пример моя съсед реши да слага дизел на неговат уазка самоче тои кара 452 та реши да и сложи дизел казаха му да си вземе двигател и скорости от 300Д но убезателно да е със скорости щото иначе нещо не си пасвали много много узковите скорсти с мерцедесовия двг сега незнам как е при бензиновия вариант но мисля че със скоростите от мерцедеса ще е по добре също така ще ти трябва и раздатка от Газ-69 но при джипката незнам как може да се сложи при 452 и завариха една греда щото двигателя и скоростите на мерцедеса се оказаха малко по дълги и идват малко по назад при 469 сигурно пак ще е така незнам също така незнам дали да не си намериш ръчни скорости и да продадеш автоматика на негово място сложи ако става разбира се ръчната скоростна кутия мисля че е по добре от автоматика а и още не що как ще става смяната на бързи бавни скорости и изключването на предния мост ако си с автоматик при положение че нямаш съединител това ми е много интересно да го разбера винаги съм се чудел как става
                  ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
                  тел.088четири 9едно9 4нула4
                  -------------------------------------------------------

                  Коментар


                  • #69
                    Ами автоматика има " НЕУТРАЛ " /нулева/ , колега ...
                    Така стават нещата .
                    Според мене , такова ТНТМ е безмислено , но разни хора - разни идеали ...

                    Коментар


                    • #70
                      diavol koleda

                      Не само според теб колега и според мен няма много голям смисъл поне при дизела знам какво става върви добре но по тежък е с цели 200кг. на ниски обороти в кабината неможе да се стои тресе та се нетрае загрява му(ма това е особенност за дизела) но най-вече тия 200кила от горе са си абсолютен недостатък незнам обаче с колко ще е по тежка уазката ако е с бензиновия двг ма тои е шест цилиндъра и може би пак горе долу толкова е не чак 200кг но определено ще е по тежка машината а инче ако му се занимава на човек еи тъй за пробата става ма по добре да се стегне уазковия двг и ако може нещо да се подобри или най-добрия вариант както и направи и Диксъна е нов двигател УМЗ 2,89
                      ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
                      тел.088четири 9едно9 4нула4
                      -------------------------------------------------------

                      Коментар


                      • #71
                        Според мен най-доброто за един УАЗ е неговия оригинален двигател. Всяко драстична промяна като инсталацията на двигател, който е за съвсем друго довежда до изменения в конструкцията, които много трудно могат да се проектират и направят добре в домашни условия.
                        VPetrov.photography

                        Коментар


                        • #72
                          Ами Диксъна най-накрая си седна на ... и стигна до истината , т.е. оригинален двигател

                          Коментар


                          • #73
                            А,какво ще кажете за УАЗ Хънтър-200к.с
                            http://www.mcautotuner.ru/PAGES/Docu...harger-uaz.htm

                            Коментар


                            • #74
                              На много по-тежкият мотор лошото не му е че е тежък изобщо, а че тежи отпред. Това нарушава развесовката, и какъвто и да е въртящият момент той отива в нищото, щото са нарушени условията на сцепление с настилката. А тъкмо буксуването е по-честият проблем, не недостига на сила. Влошава се и управляемостта, и устойчивостта.
                              Освен това, не знам за другите, ама сигурно е същото, УАЗовият преден мост не обича той да е главен Не издържа много дълго. ЛуАЗ-а няма нищо против, ама той и без това си е с предно предаване, така и е смятан.

                              Коментар


                              • #75
                                Първоначално публикуван от Plamen Isaev
                                Предлагат ми двигател Мерцедес-2,8/бензин/+автоматична кутия на добра цена.Някой има ли опит за монтажа на такъв двигател на УАЗ?.
                                Слагай двигателя от мерцедеса с раздатка от газ 69 и ще стане идеално. Аз вече го направих ако искаш мога да ти го покажа.
                                http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X