Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с динамото.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Проблем с динамото.

    Зависи от ладата. При него ще стане от Лада 110/111/112/Калина и по-късни екземпляри Самара.

    Коментар


    • #17
      До: Проблем с динамото.

      Днес си купих нов генератор - същият модел, но взех допълнитлно лагери и плочката с диодите. За смяната на плочката трябва само една отверка. Развиват се две болтчета за четкодържателя и после още четри за плочката, плюс една гайка за кондензатора и готово.
      Сега за цените;
      плочката 35лв.
      лагерите 20лв / за моя изненада оргиналните не бяха руски/
      генератор нов 190лв.
      Сега след като си имам генератор в повече, ме човърка един въпрос; могат ли да работят безпроблемно два генератора на един автомобил с един акумулатор.
      Спорът ражда истината, а нуждата - изобретението!

      Ако тръгнеш след муха, непременно ще стигнеш до лйно! /партийна поговорка/

      Коментар


      • #18
        До: Проблем с динамото.

        Първоначално публикуван от vanka.ta Преглед на мнение
        ...могат ли да работят безпроблемно два генератора на един автомобил с един акумулатор.
        Да. Ако си склонен да преживееш плетеницата от ремъци и успееш да го закрепиш добре.

        Коментар


        • #19
          До: Проблем с динамото.

          Първоначално публикуван от vanka.ta Преглед на мнение
          могат ли да работят безпроблемно два генератора на един автомобил с един акумулатор.
          Могат и два генератора с един акумулатор и два акумулатора с един генератор но подобни проблеми се срещат обикновенно при изграждане на доста солидна аудио система но там проблемите се рашават по друг начин на теб за какво ти е повече ток какво ще го правиш втория генератор е свързан и с загуба на мощност която в нивата не се среща в изобилие!
          Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
          Honda doninator 650 4RUNNER 5gen limited

          Sofrace Offroad Team

          Коментар


          • #20
            До: Проблем с динамото.

            Първоначално публикуван от evgeniml Преглед на мнение
            Могат и два генератора с един акумулатор и два акумулатора с един генератор но подобни проблеми се срещат обикновенно при изграждане на доста солидна аудио система но там проблемите се рашават по друг начин на теб за какво ти е повече ток какво ще го правиш втория генератор е свързан и с загуба на мощност която в нивата не се среща в изобилие!
            Загубата на мощност почти не зависи от това с колко и какви алтернатори си окичил двигателя. Зависи главно от консуматорите на ел. енергия.

            Ако генераторите са два, има известно резервиране - може да не се повредят заедно. Това според мен се компенсира от кърпената конструкция, крепяща втория. Тя, може и добре да се направи, но май има смисъл само при далечни и тежки експедиции, в които все едно не генераторът е основен източник на ядове.

            Коментар


            • #21
              До: Проблем с динамото.

              Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
              Ако искаш да сменяш генератора за да си в движение , а после си възстановявай твоя - провери такъв от Трабант дали ти става на стойката . Те са "железни" и ..... стават и са немски ......и ги слагат и на ИФАта и т.н.
              Аз имам такъв - може да ти премеря нещо ако те интересува .( разстояния , диаметри )
              Може да стане без допълнителни преправяния ...?

              Груба грешка, НЕ ГО прави, крие опасност от пожар. На този инжекцион, като му сложиш 40А алтернатор, става следното:

              - запалваш, всичко работи, но зареждането е недопустимо слабо, не го усещаш
              - двигател работи, разреждайки бързо акумулатора (компютър, горивна помпа и какво ли още не, бързо черпят от акумулатора)
              - когато акумулатора се разреди до недопустима стойност, започва да се претоварва хилавия алтернатор
              - ако продължиш нататък, той започва критично да прегрява от претоварване, във всякакви обороти
              -горните тирета, съчетани с каране ( 2-3-4000 об/мин.), довеждат до унищожение на алтернатора от: (строшаване на ротора)

              Тук има два вариянта:
              + изгаря статора, ако преди него не се СТРОШИ ротора

              +ротора, представлява вал с намотки. Намотките, обаче са навити на основа, която е набита на шлици към този вал. Магнитното поле между статор/ротор става толкова силно, че се опитва да спре ротора. Но, двигателя със своята сила, върти вала....и шлиците не издържат, изронват се, изкъртват се и веднъж превъртяли - нарушават силовите лини и работата на целия алтернатор.

              Фактически, ремъка върти шайбата и вала, но ротора остава скъсан и блокирал/задрал в статора. Обикновено, пожара започва, преди да се скъса ,,ротора" от вала си. До тогава, няколко неща ще ти подскажат това - двигателя не иска да развие високи об/мин., не иска да върви и ако угаснеш - няма да запалиш.

              Двата алтернатора....

              При наличието на яка лебедка. Тогава, на празен ход, няма да се налага да пържи единичния. Който в този режим, никак не би зареждал/захранвал, но пък стабилно би загрял. А ще се захранва от двата, които ще насмогват чудесно.

              Коментар


              • #22
                До: Проблем с динамото.

                Първоначално публикуван от Тодор Живков Преглед на мнение
                ...
                Много плашиш човека. Всъщност, нищо от това не може да стане. Алтернатор не може да се претовари по ток (такъв му е принципа на действие). Ще произвежда толкова ток, колкото си знае, независимо че ни трябва повече.

                Просто колата със всичките си инжектори, датчици, компютър, фарове и други нещица ще харчи средно повече ток, отколкото генераторът средно произвежда. Разликата ще се взема от акумулатора, докато енергията в него свърши. После всичко ще спре.

                Коментар


                • #23
                  До: Проблем с динамото.

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  Загубата на мощност почти не зависи от това с колко и какви алтернатори си окичил двигателя. Зависи главно от консуматорите на ел. енергия.
                  Съгласен но всеки който си прави труда да потдържа и мнотира втори алтернатор се предполага,че и двата ще ги натоварва на поне 90% иначе за какво да го монтира втория и тогава се появява това за което говорех на моя автомобил не нивата при скорост около 50км/ч в момента в който започне голямата консумация на ел енергия автомобила започва чувствително да губи мощност.
                  Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
                  Honda doninator 650 4RUNNER 5gen limited

                  Sofrace Offroad Team

                  Коментар


                  • #24
                    До: Проблем с динамото.

                    Консумация от 100 ампера взема около 2 конски сили от двигателя. Способен ли си да ги усетиш върху 80-100? Не изключвам, че може, но аз - не.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Проблем с динамото.

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      Консумация от 100 ампера взема около 2 конски сили от двигателя. Способен ли си да ги усетиш върху 80-100? Не изключвам, че може, но аз - не.
                      100 амп. при 12.5 волта са 1250 вата значи имам консумация около 250 амп на моменти и по голяма но те стресират алтернатора заради рязкия пад и на моменти го претоварват и дори това,че той не може да ги произведе го карат да косумира много повече от 2 конски сили.
                      А и за тая пропорция 100-2 не съм много сигурен защото съм виждал как 75 амп алтернатори затормозяват и по големи мотори и то с много.
                      Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
                      Honda doninator 650 4RUNNER 5gen limited

                      Sofrace Offroad Team

                      Коментар


                      • #26
                        До: Проблем с динамото.

                        Пропорцията е елементарна - тия 1250 вата се вземат от двигателя, примерно с 80% кпд. Значи от двигателя вземаме около 1500, което са около 2 конски сили (1кс = 735 вата).

                        От алтернатор 100 ампера 250 няма да вземеш никога. Максимум ще вземеш 100, а другите 150 - от акумулатора, ако е склонен да ти ги даде. И какво храниш с толкова много ток?

                        Единственият случай, когато аз виждам влияние на алтернатора върху двигателя, е на празен ход. Тогава му повлияват и 100 вата фарове.

                        Коментар


                        • #27
                          До: Проблем с динамото.

                          Първоначално публикуван от Тодор Живков Преглед на мнение

                          При наличието на яка лебедка. Тогава, на празен ход, няма да се налага да пържи единичния. Който в този режим, никак не би зареждал/захранвал, но пък стабилно би загрял. А ще се захранва от двата, които ще насмогват чудесно.
                          А така! Пускайте ми мухата па ми гледайте сайра!
                          Сега като се замисля в колата има монтиран климатик който тази година все още не съм ползвал /въпреки ежедневният пробегот около стотина км./! Май го ползвам десетина дни в годината. Ако изхвърля помпата на климатика и там монтирам алтернатора може и да се получи нещо.Вероятно ще мога да ползвам и стойката на помпата /с малко преправяне/.
                          Спорът ражда истината, а нуждата - изобретението!

                          Ако тръгнеш след муха, непременно ще стигнеш до лйно! /партийна поговорка/

                          Коментар


                          • #28
                            До: Проблем с динамото.

                            Първоначално публикуван от vanka.ta Преглед на мнение
                            А така! Пускайте ми мухата па ми гледайте сайра!
                            Сега като се замисля в колата има монтиран климатик който тази година все още не съм ползвал /въпреки ежедневният пробегот около стотина км./! Май го ползвам десетина дни в годината. Ако изхвърля помпата на климатика и там монтирам алтернатора може и да се получи нещо.Вероятно ще мога да ползвам и стойката на помпата /с малко преправяне/.
                            Я ми дай после карантията на климатика, ще се споразумеем. Няма да я слагам в кола.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Проблем с динамото.

                              Мисля,че твоят е произведен в Словения по поръчка на Авто-ВАЗ Русия.Лепенката която си снимал е изпратена от Русия в Завода- производител и ако не е сложена,алтернаторите няпа да се купят от заявителя.Пазарна икономика.Руският пазар е наобятен.Качеството според мен е на средно Европейско ниво.Ако можеш си намари от тези "Сделано В СССР" ще си решиш всички проблеми за дълаг период от време."От стария материал"Ще е необходимо малко да промениш начина на монтаж,на мастото на съществуващия,би трябвало само с именение на геометрията на планката да успееш да го монтираш на правилното място и по правилния начин.Но имай във предвид ,че тези са със външно РР/реле регуратор/.Ако имаш възможност ползувай услугите на някой ел.техник запознат със ел.схемите на аавтомобилите от миналия век социалистическо производсво

                              Коментар


                              • #30
                                До: Проблем с динамото.

                                Първоначално публикуван от Pwter-D Преглед на мнение
                                Ако можеш си намари от тези "Сделано В СССР" ще си решиш всички проблеми за дълаг период от време."От стария материал"
                                Да това е една наистина добра идея всичките проблеми ще си решиш и с доста нови ще се сдобиеш!
                                По голямата част от автомобилите лада от миналия век бяха с обурудване което беше Сделано в Болгарии стартери ,алтернатори бобина всичко даже и акумулаторите често бяха правени в Толубухин.
                                Преди доста години примерно 12 имах една нива купих я чисто нова 1.6 карбуратор с допълнителни екстри халогени и волтметър в купето който показваше следното нещо при движение в града или на светофар зимата при включени фарове,халогени чистачки предни парно на втора степен при 900 оборота 11.5 в. при 3500 обр. 12.8 в. за да запалиш сутрин трябваше да оставиш колата да работи на място без консуматори поне 10 мин. а за задна чистачка или отопление на задното стъкло и дума да не става ТИ ТАКЪВ ЛИ АЛТЕРНАТОР МУ ПРЕДЛАГАШ ДА СИ МОНТИРА И ДА СИ ИЗХВЪРЛИ НЕГОВИЯ?
                                Този алтернатор е много хубав ама тия 55амп. ги дава най рано при 4000 об.на к.в. и единственото за което той става е да бъде претопен в нещо по смислено та ако ще и по проблемно да е поне времето през което работи няма да се чудиш кое да изключиш за да можеш да запалиш сутрин и фаровете няма да ти светят като свещи зимата повярваи всичко проверих бушона кабелите клемите накрая го смених с чисто нов но нищо не се промени той толкова си можеше!
                                Имам представа за какво става въпрос нивата която сега карам е с алтернатор VALEO френси е не ги харесвам особенно но полужението е доста по различно 6-фара стандартните нивови + 4Х 55вата парно ,чистачки предни и задна отопление на зад.стъкло и накаква музичка 800об. 12.7в. от 1200обр. до 4700 об.напрежението е между 13.6.до 14.0 в. сами си направета сметката има ли смисъл от антикаварния безполезен алтернатор?
                                Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
                                Honda doninator 650 4RUNNER 5gen limited

                                Sofrace Offroad Team

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X