Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с динамото.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с динамото.

    Днес ми изпуши динамото. Като го разглобих се видя че е изгорял един диод. Май и лагерите нещо свирукат. Подлежи ли това нещо на ремонт и има ли такива части по магазините?
    Ако купувам ново на какво да обърна внимание?

    Спорът ражда истината, а нуждата - изобретението!

    Ако тръгнеш след муха, непременно ще стигнеш до лйно! /партийна поговорка/

  • #2
    До: Проблем с динамото.

    Диодите се сменят със все плочка. Запояват се КАЧЕСТВЕНО, защото горят от лоши спойки. Лагерите си имат номера, пише ги на тях. Вземат се качествени, с двойни гумирани капачета.

    По магазините се ходи със старата диодна плочка, защото са няколко вида.

    Коментар


    • #3
      До: Проблем с динамото.

      Аз си мисля утре с динамото за ръчичка, та същото - ново! Ако намеря части ще ги взема и тях но ремонта ще го правя някога! Сега времето ми е кът!Притесненията са ми дали няма да се натъкна на някакви ментета!
      Забравих да питам ;имате ли представа колко горе-долу струва ново динамо?
      Последно редактирано от vanka.ta; 02-07-09, 21:04.
      Спорът ражда истината, а нуждата - изобретението!

      Ако тръгнеш след муха, непременно ще стигнеш до лйно! /партийна поговорка/

      Коментар


      • #4
        До: Проблем с динамото.

        Ае ся па ново. Зависи от модела, между 100 и 200лв. Твоето май е около 100. Я му снимай захващането или кажи каква е точно нивата?

        п.с. имам два алтернатора от най-стария модел, работещи. Но са за външно реле, твоя е с вътрешно.

        п.с.2 пак погледнах снимката, ако е наистина ISKRA (както си мисля) по-добре не слагай същото ново - не че ще намериш, де. Но диодите са им пукливи.

        Коментар


        • #5
          До: Проблем с динамото.

          Първоначално публикуван от vanka.ta Преглед на мнение
          Аз си мисля утре с динамото за ръчичка, та същото - ново! Ако намеря части ще ги взема и тях но ремонта ще го правя някога! Сега времето ми е кът!Притесненията са ми дали няма да се натъкна на някакви ментета!
          Забравих да питам ;имате ли представа колко горе-долу струва ново динамо?
          Алтернатора или както е по правилно генератора стария го хващаш и право в кофата и си купуваш един нов за 100 лева и всички проблеми за напред ти отпадат.
          Не се занимавай с ремонти на тая цена не си струва разправията а и има реален шанс ако е стар да не можеш да го разглобиш или зглобиш после.
          Моя съвет е нов а и ментета не съм виждал.
          Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
          Honda doninator 650 4RUNNER 5gen limited

          Sofrace Offroad Team

          Коментар


          • #6
            До: Проблем с динамото.

            Хах абе колеги вие тва го нямате за нищо как ново , че какво му е на старото 5лв. са ти лагерчетата и плочката да е 30 - 40 лв. и си готов .
            [B]Mercedes Benz w123 [/B]
            [B]Ford Escort xr3 [/B]
            [B]Aro 10 [/B]
            Плачи! Там близо край град София
            стърчи, аз видях, черно бесило,
            и твой един син, Българийо,
            виси на него със страшна сила.
            0896042536

            Коментар


            • #7
              До: Проблем с динамото.

              Сега се докопах до компа че у нас е навалица ! Ето снимки;







              Нивата е 21214i
              Спорът ражда истината, а нуждата - изобретението!

              Ако тръгнеш след муха, непременно ще стигнеш до лйно! /партийна поговорка/

              Коментар


              • #8
                До: Проблем с динамото.

                Такова не съм виждал. А ново на негово място май ще струва доста. Я ремонтирай, ремонтирай...

                Коментар


                • #9
                  До: Проблем с динамото.

                  Моето е същото-пробвай да го ремонтираш,че този тип са бая пари.Особено,ако всичко друго му е в ред не виждам смисъл да се набутваш.НО ако нямаш мощен поялник по-добре го дай на някой авто еладжия-няма да ти вземе кой знае какви пари и ще си спестиш ядове.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Проблем с динамото.

                    Вземи от някоя морга Бош-ов алтернатор. И повече няма да си тормозен. Ако не - струва си малко преправяне. Голяма е вероятността, да попаднеш на веднага съвместим със стойките на този. 80-90-100 А имат. И не са лоши. Руските алтернатори от новите поколения - просто ги избягвай. Старите СССР са просто вечни, наред с Бош-овите, ако не ги олееш с масло или не им откачиш акумулатора, докато работят.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Проблем с динамото.

                      ако ще правиш ремонт прави го сам,защото се навъдиха много "майстори" дето само ти вземат парите и нищо не правят.
                      тука в Плевен,са само едни в кв.Дружба правят ремонти на стартери и алтенатори,ако си от района бегай далече и не се обърщай
                      миналта зима правиха ремонт на стартера и алетнатора на буса ни./дукато / верно че е маде ин итали,ама и те не бяха го направили със света,бяха разнитили плочката на планетния редуктор и се е мърдала и всичко беше станало на сол вътре.баща ми вика,абе аз го паля,той не отделя...ххааха,а на генератора бяха сменяли диодната плочка ,за сега работи....но ако е било както със стартера...а за труд вземат на час,абе...смяната на оста на стартера струваше 170лв. като баща ми беше купил оста,те трябваше само да я сложат..

                      Коментар


                      • #12
                        До: Проблем с динамото.

                        Първоначално публикуван от Тодор Живков Преглед на мнение
                        Вземи от някоя морга Бош-ов алтернатор. И повече няма да си тормозен. Ако не - струва си малко преправяне. Голяма е вероятността, да попаднеш на веднага съвместим със стойките на този. 80-90-100 А имат. И не са лоши. Руските алтернатори от новите поколения - просто ги избягвай. Старите СССР са просто вечни, наред с Бош-овите, ако не ги олееш с масло или не им откачиш акумулатора, докато работят.
                        Другарят Живков е прав, намирането на алтернатор от доказана марка със същото захващане е добър вариант. Иначе аз мога без пари да ти дам стария вариант, но той е с друго захващане и около двойно по-слаб - на инжекционна Нива няма да е гот.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Проблем с динамото.

                          Нищо сложно няма в ремонта на един генератор .
                          Важното е да се запоява със силен поялник - с домашен ..... малко е съмнително .
                          Като сменяш лагерите( 10 лв ) и плочката ( 15 лв ) не забравяй и втулките ( 2 лв)- една на предния капак и една на задния .
                          Ако отидеш в сервиз където ремонтират стартери и генератори - предварително уточни колко ще ти струва ...... за да не си изненадан после.( лагери , плочка , втулки ).
                          Ако искаш да сменяш генератора за да си в движение , а после си възстановявай твоя - провери такъв от Трабант дали ти става на стойката . Те са "железни" и ..... стават и са немски ......и ги слагат и на ИФАта и т.н.
                          Аз имам такъв - може да ти премеря нещо ако те интересува .( разстояния , диаметри )
                          Може да стане без допълнителни преправяния ...?

                          Коментар


                          • #14
                            Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
                            ... провери такъв от Трабант дали ти става на стойката . Те са "железни" и ..... стават и са немски ......и ги слагат и на ИФАта и т.н.
                            Не препоръчвам. Надеждността им е точно като на старите руски (100000км), но и мощността им е същата (40А). Без преправяне на захващането не стават, за сметка на това вече са музейна рядкост, както и частите за тях (а регулаторите им са малко пукливи, докато уцелиш свестен сменяш 1-2). Повечето са прекарали целия си земен път обляти в масло, колкото и измити да се продават на втората употреба.

                            Втулки за лагеруване има стартерът, а не генераторът.
                            Последно редактирано от Ясен; 03-07-09, 13:18.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Проблем с динамото.

                              колеги от лада няма ли да стане
                              Ако няма каде да отидеш , ела на себеси

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X