Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Турбо на Нива?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    До: Турбо на Нива?

    Тони,така и така си решил да впригнеш конете,хвани се в ръце и полирай буталата,клапаните,главата.Накаси и водачите на клапаните(да равнят с главата)дай-свобода на въздушната струя.
    "Винаги правя това, което не мога, за да мога да се науча да го правя. "о8894оЗ81З

    Коментар


    • #77
      До: Турбо на Нива?

      Буталата ги взех за 100 лева, но сегментите ще ги сменям и те са към 40лв. Биелите за Нивови. Буталата сам ги лъснал до колкото позволява самата повърхност на буталото, все пак не е ново, като накрая сам ги минал с водна шкурка 1500 и вакса. От снимките не си личи много, но и главата е полирана изцяло, само като я нося да я шлайфат ще сложат и подходяща дължина на водачите. Иначе клапаните и тях сам ги обработил но съвсем леко, те са си достатъчно гладки.
      Прикачени файлове

      Коментар


      • #78
        До: Турбо на Нива?

        Ето малко развитието досега в снимки. Блока и главата отидоха на шлайф, както и коляновия вал. Вала е на първи размер взет, блока е резнат 2.9мм., главата колкото да се изравни, клапаните е прибраха с 1.5мм в гнездата, Нивовия вал с нов кожух и това вече е сглобено всичко и е вече в коша. Главата е стегната и остава да се сложат и другите неща около него. Взех си инжектори 270цц висикоомни заедно с кабелите, филтър, бенз. помпа външна 3 бара. Смених единя лагер на полуоската към предния диф и нови гарнитури. Дойде ми и елктрониката, мегаскуйрта, датчиците за водата и въздуха, релетата и кабелите който са нужни. Ламбда сонда Иновейт. Както и запалването вече е налично Едис-4 от Ескорт. Това е засега работата продължава.
        Прикачени файлове

        Коментар


        • #79
          От: До: Турбо на Нива?

          Колеги, най-накрая дойде момента да се довърши проекта, тази есен след като свърши летния сезон, мисля да сложа турбото. Двигателя вече е разработен достатъчно и електрониката е изпробвана достатъчно време. Но идва едно Но. Скоростна кутия! Има ли някой здрав вариант от друга кола която да е достатъчно здрава, не че сегашната не е, но самата 5-та скорост много ме притеснява. Та тя не издържа на доста от сегашните Ниви, а п0ри мен очаквания повишен въртящ момент може да я довърши бързо бързо. А с 4- скорости не си е работа да караш. Има ли някои колега с друга кутия на Нивата?

          Коментар


          • #80
            От: До: Турбо на Нива?

            Първоначално публикуван от toni188 Преглед на мнение
            Колеги, най-накрая дойде момента да се довърши проекта, тази есен след като свърши летния сезон, мисля да сложа турбото. Двигателя вече е разработен достатъчно и електрониката е изпробвана достатъчно време. Но идва едно Но. Скоростна кутия! Има ли някой здрав вариант от друга кола която да е достатъчно здрава, не че сегашната не е, но самата 5-та скорост много ме притеснява. Та тя не издържа на доста от сегашните Ниви, а п0ри мен очаквания повишен въртящ момент може да я довърши бързо бързо. А с 4- скорости не си е работа да караш. Има ли някои колега с друга кутия на Нивата?
            А! Стигнахме и до тоя въпрос.

            НЯМА лесен вариант за други скорости при Нива. Оригиналните са къси, а мястото за тях е ограничено от позицията на раздатъчната кутия, тя пък - от други фактори. Всичко се преодолява, но с много работа.

            Нивовските скорости не ги мори въртящият момент, а топлината - това е и причината за разликата между 4-степенна и 5-степенна. Лекарството - масло от 50лв/л GL4+GL5 и/или кръг за принудително охлаждане.

            Коментар


            • #81
              От: Турбо на Нива?

              Прочетох с интерес темата и ми е интересно как е решен въпроса с повишеното натоварване на биелните лагери.

              Коментар


              • #82
                От: Турбо на Нива?

                Ти, кога си видял Нива да хвърли биелни лагери?

                Коментар


                • #83
                  От: Турбо на Нива?

                  Човекът си ерешил проблема, но теоретически мощност в ниските обороти се постига със механичен компресор.
                  Биелни рагери да не издържат на натоварване съм виждал и гадното е ,че се качват един върху друг и понякога кривят вала.Аз бих шлайфал вала малко по свободно и бих увеличил налягането на маслото в магистралата за да може маслото да поеме натоварването и температурата.

                  Коментар


                  • #84
                    От: До: Турбо на Нива?

                    Да, точно прегряването е проблема и малсото не е проблем само ако може да се измисли някакъв вариант с охлаждането. На Ладите слагат Фиатовски кутии, но те са по-дълги, но при Нивата найстина е много ограничено мястото. А за вала самия вал си има допуски на шлайф и незнам да ли е добре да се излиза от тях, за да е по-свободен вала. Мисля и все пак че няма да се кара в такъв режим и така лудешката, че да задере или превърти биелен лагер.
                    Последно редактирано от toni188; 04-09-10, 12:13.

                    Коментар


                    • #85
                      От: Турбо на Нива?

                      Ето ти идея за охлаждане:

                      Медна тръба Ф10 се огъва на серпентина и се запоява на капака на скоростите, от външната страна. Водата се взема от изхода на радиатора (долу) и се връща във входа на помпата (там, където се връщат кръговете на парното и колекторните тръби).

                      Тръбата може да се остави и от вътрешната страна на капака (има място), тогава няма нужда и да се запоява старателно, само трябва да се уплътнят отворите, през които минава.

                      Вариант 2 - набиваш два щутцера - единият близо до дъното, другият - близо до 5 предавка и прекарваш маслото през малко радиаторче отпред, а на връшане - през помпа. Може да се използва бензинова помпа, а за включването - термодатчик за радиатор, примерно 75/70 градуса, който да закачиш някъде по скоростите.

                      Коментар


                      • #86
                        От: Турбо на Нива?

                        Както винаги Ясен е прав и вариант 2 е най-удачен и реален.Реализирането му няма да надвиши и 100лева.

                        Коментар


                        • #87
                          От: Турбо на Нива?

                          Вариант 1 е даже по-евтин, а дали е по-ефективен - не знам. Поне не предполага литър допълнително масло и нови електрически детайли.

                          Коментар


                          • #88
                            От: Турбо на Нива?

                            И сега така като гледам няма повече инфо...кажете какво стана с този много абициозен и нравещ ми се проект?

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X