Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Турбо на Нива?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    До: Турбо на Нива?

    Да, другаря Живков е прав за всичко. Така по последни сметки парите отиват към 3000лева. За тези пари и ако продам тази Нива ще си взема по-нова примерно 98-99г., че може и по-нова. Само че новата ще е 80 коня, а тази 130 примерно, и с изцяло ремонтирам двигател ще е много по-добре от по-новата. А за дизеловия двигател е хипер мега голяма хамалогия. Примерно да е от по-старите дизели, шумни и не чак толкова динамични, ако е от новите конън рейл става те са друга приказка, но скъпи за поддръжка. Този двигател трябва да се вземе със скоростите, за да издържи въртящия момент, който примерно е от 250Nm нагоре, раздатката едва ли ще го понесе дълго а отделно и дифовете и те. И отдолу по тунела трябва да се мести мястото за рардатка, която сигурно трябва да се дръпне назад и става една приказка от 1001 нощ. Аз също сам си го мислил да сложа един 2.0 двигател и да си карам, но главния проблем е наличието на раздатка. Ако беше обикновенна Лада става лесно, където и да дойде скоростната кутия режеш кардана, балансираш и готово, а тук е главоблъсканица с раздатката. А и преди всичко евтината подръжка и евтините части са много силен мотив да оставя ладовия двигател. Другото е ентусиазъм.

    Коментар


    • #62
      До: Турбо на Нива?

      Виж, Фиатски мотор ТС 8V от 80-те, можеш да сложиш без хамалогия. Ще трябва да му измениш само картера. Дори да те светна - картера на двигател Лада 1600 и двигател Фиат 131 1600/1800/2000 ТС са напълно идентични от гледна точка форма и разположение на отворите за болтчетата. Може и да успееш да навреш диференциала под него. И е наистина магаре мотор. Ама, нещата, които споменах малко по-горе се отнасят и за него. Но, изобщо нямаше да бъде лош избор. Просто са му скъпи и дефицитни гарнитури, разпределителни валове, читави клапани почти не се откриват и прочие любезности.

      Предполагам, че турбинирания ВАЗ 1600 ще го караш с Ладовата предавателна кутия. Пробвай, при теб може и да остане цяла. Ако никога не въртиш гуми от място, не потегляш, като F1 и не допускаш високи магистрални скорости, няма да имаш проблем със скоростите. Но пък, ще трябва читаво феродо и огледало. Съединител де. На практика, този на Нива 1600 е с широко феродо. Имай го в предвид, защото в магазините имат и от тясното феродо, слагано на слабите мотори от 1200 до 1500.

      Коментар


      • #63
        До: Турбо на Нива?

        Прави сте за поддръжката, най-вероятно няма да е толкова евтина като на ладовия двигател. Но по дизеловия няма да има доработки, не и по него самия. Закрепване към раздатка и т.н. да, но по самия двигател не. Което означава, че няма да има какъвто и да е проблем с него, свързан с различна от предвидената в завода експлоатация, може би тампони или нещо друго.
        А пък и едва ли турбинираният ладов двигател ще може да се ремонтира в полеви условия.
        Говорих с един приятел на тази тема, и той ми спомена, че е чел някъде за поставяне на турбина отзад!!! някъде по изпускателната система. Така се печелят няколко неща - място отпред, по-ниска температура на работа на турбината с около 200 градуса и съответно няма нужда от кулер. Работи се на 0.3 - 0.4 налягане, като се извежда назад маслена магистрала за мазането, съответно турбо пътища напред. Стори ми се доста еретична идея, но явно е осъществена от някой.

        Коментар


        • #64
          До: Турбо на Нива?

          Първоначално публикуван от dobrinb Преглед на мнение
          Прави сте за поддръжката, най-вероятно няма да е толкова евтина като на ладовия двигател. Но по дизеловия няма да има доработки, не и по него самия. Закрепване към раздатка и т.н. да, но по самия двигател не. Което означава, че няма да има какъвто и да е проблем с него, свързан с различна от предвидената в завода експлоатация, може би тампони или нещо друго.
          А пък и едва ли турбинираният ладов двигател ще може да се ремонтира в полеви условия.
          Говорих с един приятел на тази тема, и той ми спомена, че е чел някъде за поставяне на турбина отзад!!! някъде по изпускателната система. Така се печелят няколко неща - място отпред, по-ниска температура на работа на турбината с около 200 градуса и съответно няма нужда от кулер. Работи се на 0.3 - 0.4 налягане, като се извежда назад маслена магистрала за мазането, съответно турбо пътища напред. Стори ми се доста еретична идея, но явно е осъществена от някой.
          Би ли пояснил понятието ,,отзад''
          Виден столичен ихтиолог

          Коментар


          • #65
            До: Турбо на Нива?

            Първоначално публикуван от dobrinb Преглед на мнение
            ...Говорих с един приятел на тази тема, и той ми спомена, че е чел някъде за поставяне на турбина отзад!!! някъде по изпускателната система...
            При тая система, като дадеш газ, ще имаш време да слезнеш от колата, да си свалиш сакото, да го сложиш на закачалка, да ги сложиш в багажника и пак да се качиш. Без да бързаш естествено. Турбината тъкмо ще е почнала да "надува".
            Не чета коментари и не отговарям на такива.

            И коментаторите...

            Коментар


            • #66
              До: Турбо на Нива?

              Тия хора, дето са ,, чели някъде това-онова" не са от полза. Питай правили тази работа. Не за друго, ами за да не патиш излишно.

              Искаше да каже, че някой му казал, че турбината може да се сложи някъде назад по изпускателната тръба, което е свръх далече от изпускателния колектор. И натам да удължава маркучите за маслото. След това, изпод колата да прекара турбо-пътищата напред към всукателния колектор, 5 километра дължина....

              Каквото и да му насадиш, повярвай ми - много ремонтнопригоден е в полеви условия. Просто така е направен, такава е основната идея с която е сложен във ВАЗ. Достъпен е всячески. Дори картера му можеш да свалиш, без да сваляш целия мотор, помпата също без никакъв проблем. Елементарен е и съставните му части са стегнати с най-често използваните инструменти изобщо - три гаечни 8/10, 13/14, 17/19 + една лула 13/14 и един камък/тръба 17....и целия мотор си го разглобил. В това число и почти целия ватомобил. Забравих - една плоска отвертка.

              Коментар


              • #67
                До: Турбо на Нива?

                Първоначално публикуван от Тодор Живков Преглед на мнение
                ...Дори картера му можеш да свалиш, без да сваляш целия мотор
                Това в Нива не е особено полезно - диференциал се сваля горе-долу толкова лесно, колкото и мотор. Но за останалото си прав.

                Коментар


                • #68
                  До: Турбо на Нива?

                  Е, Ясене, подробности. То се е видяло, че ще си шпори с бензинов мотор, ами поне вече се е появил и в един друг форум. Ако е тарикат, ще си набави множество от необходимите му части. Там напоследък, навъдиха се куп турбинирани мотори. Половината с карбуратор, другите с инжекцион. Готови и нагласени елементи се продават от успешните агрегати. Не реклама, просто си бърборя....

                  Коментар


                  • #69
                    До: Турбо на Нива?

                    Да, вече проекта стартира официално, ще видим какво ще стане. Общо взето всичко което ми трябва без електрониката ще е втора ръка. Но няма да има мърлява работа, всичко ще е перфектно. Утре ще кача снимки на това което имам до момента.

                    Коментар


                    • #70
                      До: Турбо на Нива?

                      Първоначално публикуван от Тодор Живков Преглед на мнение

                      Искаше да каже, че някой му казал, че турбината може да се сложи някъде назад по изпускателната тръба, което е свръх далече от изпускателния колектор. И натам да удължава маркучите за маслото. След това, изпод колата да прекара турбо-пътищата напред към всукателния колектор, 5 километра дължина....
                      Ъъ..!!??? Може да ви се стори глупав въпросът ми, ама това не се ли постига с едни "ремус" гърнета и търби...
                      Нали те имат някаква система, с някакви перки в търбите и гърнетата, за да изкарват газовете..

                      Ако се бъркам, моля да ме извините
                      Където Бирата, Там и Аз...

                      Коментар


                      • #71
                        До: Турбо на Нива?

                        Първоначално публикуван от nyvatest Преглед на мнение
                        Ъъ..!!??? Може да ви се стори глупав въпросът ми, ама това не се ли постига с едни "ремус" гърнета и търби...
                        Нали те имат някаква система, с някакви перки в търбите и гърнетата, за да изкарват газовете..

                        Ако се бъркам, моля да ме извините
                        Продуктите на Ремус са за съседите, собствената кола няма особена полза.

                        Коментар


                        • #72
                          До: Турбо на Нива?

                          Според мен е по-лесно и по-ефикасно е, да сложиш някой по-як италиански мотор, примерно от Дедра 1.8 - 2.0 и подобните му.
                          Куплирането към жигулаторската кутия е лесно, мощността, особено на 2.0 - 16V е повече от достатъчна да разруши всичкото силово предаване на Нивата..
                          Здрави, пъргави и надеждни двигатели.
                          Друго преимущество е цената - намират се от 100 до 300лв.
                          Имат добър торк и в ниския и във високия диапазон.
                          Прилежащата му електроника също е лесно(евтино) достъпна.
                          Със сигурност ще се представи по-убедително от всеки жигулски мотор, ако ще и битурбо да му сложиш. Вроятността да извадиш биелите през блока е нулева.
                          Печелиш надеждност и здравина.
                          Друг е въпросът как Нивата и всичко след съединителя ще понесе доста повече коне и въртящ момент.
                          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                          Коментар


                          • #73
                            До: Турбо на Нива?

                            До сега след много телефони и висене по форумите се сбодих с нужните части, които ми трябват преди още да сам разглобил двигателя. А именно буталата и колектора от Уно турбо, тези дни ще ми дойде и рейката за бензина заедно с регулатора. Глава,което купих преди 5-6 месеца, леко с оголемени портове, почистена остава на сложа новите клапани и кобилици и разбира се Нивовия вал. Имам и един колянов вал за всеки случай и нови биели изравнени по маса. Колата още е в движение, защото все още ми трябва, но това ще е още една седмица и я прибирам в гаража и почвам да я изнасилвам . А и меджу другото ударих рекорд, за 800км иминати 1л. масло изгорено, и мисля че няма да са само гумичките заминали, но това ще го разбера като отворя мотора. Ама само се сещам за ония виц, дето един питал свой приятел кога сменя маслото на ладата, а той му казал, че не го сменя а само долива !!!
                            Прикачени файлове

                            Коментар


                            • #74
                              До: Турбо на Нива?

                              Първоначално публикуван от toni188 Преглед на мнение
                              само се сещам за ония виц, дето един питал свой приятел кога сменя маслото на ладата, а той му казал, че не го сменя а само долива !!!
                              Тони,това всъщност не е съвсем виц...точно така си ползват колите в Италия,повярвай ми.Не "Ферари"-тата и "Ламборджини"-тата,а масовите народни автомобилчета.Това не е от дзифтарлък,говорил съм с хората.Просто така са си свикнали.Разбира се,може да има и изключения..
                              Най-страшното в България е, че хората, които пращат SMS-и във ВИП-Брадър,
                              имат право да гласуват на избори.

                              Коментар


                              • #75
                                До: Турбо на Нива?

                                Колега,ако не е тайна на каква цена взе буталата и това нивовите бияли ли са, или на фиатчето.Имам един 1.6 нивов двигател и искам даму правя ремонт,но без турбо и такива екстри,предполагам че тези бутала ще дигнат мощноста.Поздрави

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X