Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Турбо на Нива?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Турбо на Нива?

    След малко затишие по темета, имах доста работа до сега и не можах да пиша, имам нови новини. Не сам се отказал от идеята ми. Дори вече си намерих колектор от Уно турбо,турбо, колянов вал готов за употреба(да не се занимав с моя, че е сигурно за ремонт) и биели от Типо 1.6 16V. Скоро ще си взема и Нивов вал бутала и още къm дреболии и след месец два ще си поръчам и електрониката. Така че те първа чакайте развитие. По мой сметки ще литнат около 2000 лева, но манията си е мания.
    Последно редактирано от toni188; 23-08-09, 21:54.

    Коментар


    • #47
      До: Турбо на Нива?

      Добре си подбери буталата. Я, кажи, какви мислиш да взимаш, за да те откажа от евентуални лоши идеи.

      Коментар


      • #48
        До: Турбо на Нива?

        Буталата са интересна тема. Казаха ми, че нивовите за 1700 издържат до 0.5-0.6 налягане, но не са подходящи много. А за други еквиваленти трябва да имат същия отвор за биелата на Нивата, общо взето интересна работа става с тия бутала. А мисля да надувам до към 1 бар и ще ми трябват други определено.

        Коментар


        • #49
          До: Турбо на Нива?

          Колега, много зависи, какви стойности гониш. Ако действаш на принципа ,,Да правя, каквото трябва, пък да стане каквото ще", просто ще строшиш един мотор. Нивовите 1700 бутала са такива чукове, дето изобщо нямат място в турбиниран мотор.

          Просто прецени, дали тоя мотор заслужава да бъде награден с толкова време, усилия и пари. Ако е пътник, недей. Ако става - ще стане пътник. Нищо де.

          -карбуратор или инжекцион ще бъде
          -ако карбуратор - от какво, цена, нагаждане, регулиране и модифициране с ограничител на макс. об/мин. Защото, много, мнооого бързо ще ги стигаш и метода ,, аз на усет мога" тук довежда до потрошени биели, изкъртени блокове, парчета от бутала по асфалта, глави от клапани с тях и прочие.
          -ако инжекцион- от разни дърти италиянски двигатели могат да се използват всмукателни колектори, доработени до известна степен
          - главата, също подлежи на модифициране
          - електроника, управляваща тия работи, намиране, свързване, настройване
          - турбина, каква
          - изпускателна система
          - ти добре ще надуеш на 1 бар, но щатните й бутала, няма да понесат добре това. До 0,5-0,6 бара стандартния мотор живее. До към 120 к.с. държат щатните бутала и биели. И става за всеки ден каране. Но, ако започнеш да го шмулиш в 6-7-8000 об/мин, той просто се разрушава.

          Коментар


          • #50
            До: Турбо на Нива?

            Това дето си го писал ми е ясно и затова сам хвърлил око на бутала от Уно турбо, които са 80.5 мм. и с равно чело. Като диапазон на работа на двигателя мисля да го огранича до 4500 оборота. Нещата ще ги върша лека по лека за да се избегнат грешки. Така, все още нищо не сам изчислявал, а си взимам части от това кеото сам чел, от хора които са правили турбиниране. Изчисленията сам ги оставил по нататък като имам малко повече време свободно.

            Коментар


            • #51
              До: Турбо на Нива?

              При мен са вече буталата от Уно турбо. След 2-3 дена идват и колекторите и турбото. В момента портвам главата и основно се занимавам с нея. Поръчах си части за двигателя, нови биели, съединител, и беригата със зъбчатките. Те ще са единични от 21213, което не посволява използването на делко, което не е проблем, защото Мегата и ЕДИС-а ще се погрижат за това. Поръчах си и хидравличен обтекач на веригата, всичко това е с цел по-тиха работа на двигателя. Лека по-лека се снабдявам с частите които ми трябват. С оглед на това, че все пак колата е Нива и наличието на раздатка се отказах от гонене на голяма мощност, с цел по-дълготрайното и същесвуване. Както и на останалите карантии т.е. дифовете. Степента на сгъстяване по мой сметки ще е 9.

              Коментар


              • #52
                До: Турбо на Нива?

                До тук всичко е ок а помисли ли за спирането , щото тая машина е поне 1200кг и като я засиниш а ти мислиш да го направиш
                Land Rover Discovery II 3,9 V8
                Лада Нива 21214 1,7i

                Коментар


                • #53
                  До: Турбо на Нива?

                  Първоначално публикуван от mkenzie Преглед на мнение
                  До тук всичко е ок а помисли ли за спирането , щото тая машина е поне 1200кг и като я засиниш а ти мислиш да го направиш
                  Нивата е с грубо преоразмерени спирачки, поради предназначението си. На асфалт все едно по-бърза няма да стане, защото там не мощността те ограничава.

                  Коментар


                  • #54
                    До: Турбо на Нива?

                    За спирачките по нататък ще се мисли. Реално едва ли карам по-бързо от 120км/ч., а тя и сега си спира. А и като цяло мощността не е цел,а целта е повишаване въртящия момент, за да стане по-еластична. И като цяло да стане Нива-бегачка.

                    Коментар


                    • #55
                      До: Турбо на Нива?

                      За да я турбинираш ти трябва друг карбуратор и инжекционна бензинова помпа със съответния FPR, защото, когато турбината надуе, бензинът няма да може да влиза в карбуратора.
                      Конкретно за жигулатора става карбуратор от по-старите (карбураторни) Lancia Delta HF, барабар с помпата, интеркулера и турбината.
                      За Нивата, предвид начина на експлоатация, бих избрал изцяло друг агрегат.
                      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                      Коментар


                      • #56
                        До: Турбо на Нива?

                        Няма карбуратор да се ползва, минава се изцяло на инжекжион. По-горе сам писал, че вече имам колектора от Уно турбо.

                        Коментар


                        • #57
                          До: Турбо на Нива?

                          Първоначално публикуван от toni188 Преглед на мнение
                          Няма карбуратор да се ползва, минава се изцяло на инжекжион. По-горе сам писал, че вече имам колектора от Уно турбо.
                          A кАмпютър??? Нали нещо трябва да ръководи инжекцията
                          Където Бирата, Там и Аз...

                          Коментар


                          • #58
                            До: Турбо на Нива?

                            МегаСкърт и Едис-4 ще управлява всичко. Тук с България има една фирма дето я продава платката и е 750 лева. Аз мисля да я поръчвам от щатите и заедно с платката кабелите и реле-платката ще ми излезе 600 лева. Всичко се наглася с лаптоп после и е много удобно за финно нагласяне. А и управлението на турбото става много лесно и така.

                            Коментар


                            • #59
                              До: Турбо на Нива?

                              Извинявам се, че ще дам идея в друга насока. Прогнозираш разход за цялата интервенция около 2000 лева, сложи 20 % непредвидени разходи поне. За тези пари, можеш да намериш дизелов двигател, при това доста съвременен и мощен, с турбина, който да може да се сложи в Нивата. Всеки знае, че при него имаш огромен въртящ момент в ниските обороти. Ако е и с чип - резултатите са доста добри. Всичко е въпрос на точния двигател като монтаж и напасване. Просто идея.
                              Иначе успех при реализирането на проекта.

                              Коментар


                              • #60
                                До: Турбо на Нива?

                                Ами, помисли малко. Не всичко, което трака се яде.

                                Тая Нива, той иска да си я кара, не да му седи за кеф само. Най-малкото, ще му трябва бъдеща регистрация с този агрегат. Тогава, какво правим за да минем? Дизела ще иска и своя предавателна кутия. Защото, Ладовата само това и чака - да й се вкара як въртящ момент и да стане на несъставни части. Като екипираш дизела с неговата кутия, това ще те принуди да промениш още доста неща до отзад. И до отпред. А, дизела едва ли ще е ремонтнопригоден в бойни условия, като щатния бензинов мотор на Нивата. И няма никога да бъде лек и евтин за ремонт, като безразличния чук от Толияти.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X