От: ремонт на нива - скоростна кутия
ВАЗовете които карам 2103 и 2107 са с 4-степенни скоростни кутии. Никакви проблеми с тях дори след 200 000 км. "Железни" са не само те, но и двигателите 1500 см3. Имах идея да слагам 5-степенна скоростна кутия на 2107, но се отказах поради изпитаната и доказала се 4-скоростна кутия и лошата аеродинамика на автомобила при висока скорост на магистралата. Над 110 км/ч на газ изпреварването на ТИРовете си е проблем, но като се огледаш и нямаш опашка бавно ускоряваш и си решаваш проблема без да пречиш на бързите автомобили. Сега имам ВАЗ 21214 е с 5-скоростна кутия с къси предавки и лесно се стига до 5-та на 75-80 км. До тук добре, но следват проблемите с лошата аеродинамика, full time зацепването на преден и заден мост, стоманени джанти с тежки гуми ВЛИ-5, а също и оборудването за каране извън асфалта т.е. не е толкова ефикасна 5-та предавка както при съвременните автомобили. Там където свършва асфалта я забравям 5-та предавка. Вярно в моя случай ловните полета са по асфалт на 50 -70 км от града, но в интерес на истината не е толкова важна тази 5-та предавка за конкретното предназначение на колата с повишена проходимост устремила се към коларските пътища в планината. Ако искам да я използвам ефикасно тази 5-та предавка, то трябва да променя и предназначението на нивата т.е. предимно за асфалт. При мен възникне ли проблем със скоростите я сменям тази 5 степенна кутия с "желязна", а за магистралата при 120 км/ч и сега използвам комфортния Renault Megane 1,6 i по предназначение.
ВАЗовете които карам 2103 и 2107 са с 4-степенни скоростни кутии. Никакви проблеми с тях дори след 200 000 км. "Железни" са не само те, но и двигателите 1500 см3. Имах идея да слагам 5-степенна скоростна кутия на 2107, но се отказах поради изпитаната и доказала се 4-скоростна кутия и лошата аеродинамика на автомобила при висока скорост на магистралата. Над 110 км/ч на газ изпреварването на ТИРовете си е проблем, но като се огледаш и нямаш опашка бавно ускоряваш и си решаваш проблема без да пречиш на бързите автомобили. Сега имам ВАЗ 21214 е с 5-скоростна кутия с къси предавки и лесно се стига до 5-та на 75-80 км. До тук добре, но следват проблемите с лошата аеродинамика, full time зацепването на преден и заден мост, стоманени джанти с тежки гуми ВЛИ-5, а също и оборудването за каране извън асфалта т.е. не е толкова ефикасна 5-та предавка както при съвременните автомобили. Там където свършва асфалта я забравям 5-та предавка. Вярно в моя случай ловните полета са по асфалт на 50 -70 км от града, но в интерес на истината не е толкова важна тази 5-та предавка за конкретното предназначение на колата с повишена проходимост устремила се към коларските пътища в планината. Ако искам да я използвам ефикасно тази 5-та предавка, то трябва да променя и предназначението на нивата т.е. предимно за асфалт. При мен възникне ли проблем със скоростите я сменям тази 5 степенна кутия с "желязна", а за магистралата при 120 км/ч и сега използвам комфортния Renault Megane 1,6 i по предназначение.
Ако пък сдаде багажа, първо трябва залепената част да се скъса..И тогава развиването ще е лесно..
Коментар