Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ремонт на нива - скоростна кутия

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    До: ремонт на нива - скоростна кутия

    Първоначално публикуван от boyan01 Преглед на мнение
    Мога да добавя към темата подобен проблем , който имахме на една служебна НИВА . На въпросната джипка , която не се водеше на нас , някакъв " печен " майстор беше правил ремонт на скоростната кутия , след което започват да изключват 3-та и 4-та . Когато я отворихме в нашия сервиз се оказа , че липсва една пружинна шайба / просто не е била сложена / .
    По схемата - пружинна шайба № 2 .
    Да има и такава шайба но тази е по назад а тази от която изключва 4-та е отпред и е доста по голяма но я няма на схемата ако имаш и другата страница пусния да я покажем и да се приключи.
    Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
    Honda doninator 650 4RUNNER 5gen limited

    Sofrace Offroad Team

    Коментар


    • #62
      До: ремонт на нива - скоростна кутия

      ... да , за проблема с изключването на 4-та скорост от който се тръгна шайбата - виновник е друга - пак № 2 , но на друга схема :
      Прикачени файлове
      Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили “Титаник”.

      Коментар


      • #63
        До: ремонт на нива - скоростна кутия

        ... ОК ???
        Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили “Титаник”.

        Коментар


        • #64
          От: До: ремонт на нива - скоростна кутия

          axlastro,реши ли проблема с изключването на четвъртата и как,че и моята нивичка се разболя от същата болест.Благодаря предварително.
          Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

          Коментар


          • #65
            От: ремонт на нива - скоростна кутия

            Има два варианта да се мине без разглобяване.
            1. Причината да е в гайката на вторичния вал. Тя понякога се разхлабва и валът пътешества напред-назад. Трябва да се затегне и осигури против развиване, за целта трябва да се свали гуменото каре.
            2. Отслабнали или счупени пружини на фиксиращите сачми. Те са достъпни отвън, зад едно капаче, което се държи на два болта.

            Коментар


            • #66
              Фиксаторите ги изключвам,защото като вкарам 4та и държа лоста здраво назад (предполагам доста по здраво от колкото би го държал фиксатора в това положение) при отпускане на съединителя започва здраво хъркане и 4та няма.Това ме навежда на мисълта за аксиален луфт между първичния и вторичния вал,гайката на вторичния вал е затегната.Въпросът ми по-скоро беше дали колегата се е разминал само с претягане на капачето с трите болта; подмяна на пружинната шайба на първичния вал или причината е била някъде другаде.Ако може още един въпрос: как слагате гуменото каре между раздатката и скоростната кутия,че аз видях голям зор докато навра болтовете.
              P.S. Нивичката я имам от скоро(1 год.) ,но вече взех да си припомням времената когато имах москвич.

              Гайката на вторичния вал е затегната.Фиксаторите ги изключвам,защото като вкарам 4та и здраво държа лоста назад (предполагам доста по здраво от колкото би го държал фиксатора) при отпускане на съединителя започва хъркане и 4та няма.По-скоро би трябвало да е някаква осова хлабина между първичния и вторичния вал.Ама знам ли? И ако може още 1 въпрос: как сваляте и слагате гуменото каре между раздатката и скоростната кутия , че видях голям зор докато измъкна раздатката и после докато навра болтовете в карето.
              P.S. Нивичката я имам от скоро и ремонтите смятам да си ги извършвам сам.Надявам се с ваша помощ това да стане по-лесно.
              Последно редактирано от Ясен; 31-10-10, 07:56.
              Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

              Коментар


              • #67
                От: ремонт на нива - скоростна кутия

                Реших го като я дадох за ремонт. Имаше износени муфи и други неща - пружинната шайба, болта на опашката на ск. кутия.
                Александър

                Коментар


                • #68
                  От: ремонт на нива - скоростна кутия

                  Първоначално публикуван от kameno karp Преглед на мнение
                  Фиксаторите ги изключвам,защото като вкарам 4та и държа лоста здраво назад (предполагам доста по здраво от колкото би го държал фиксатора в това положение) при отпускане на съединителя започва здраво хъркане и 4та няма.Това ме навежда на мисълта за аксиален луфт между първичния и вторичния вал,гайката на вторичния вал е затегната.Въпросът ми по-скоро беше дали колегата се е разминал само с претягане на капачето с трите болта; подмяна на пружинната шайба на първичния вал или причината е била някъде другаде.Ако може още един въпрос: как слагате гуменото каре между раздатката и скоростната кутия,че аз видях голям зор докато навра болтовете.
                  P.S. Нивичката я имам от скоро(1 год.) ,но вече взех да си припомням времената когато имах москвич.

                  Гайката на вторичния вал е затегната.Фиксаторите ги изключвам,защото като вкарам 4та и здраво държа лоста назад (предполагам доста по здраво от колкото би го държал фиксатора) при отпускане на съединителя започва хъркане и 4та няма.По-скоро би трябвало да е някаква осова хлабина между първичния и вторичния вал.Ама знам ли? И ако може още 1 въпрос: как сваляте и слагате гуменото каре между раздатката и скоростната кутия , че видях голям зор докато измъкна раздатката и после докато навра болтовете в карето.
                  P.S. Нивичката я имам от скоро и ремонтите смятам да си ги извършвам сам.Надявам се с ваша помощ това да стане по-лесно.
                  Щом си осигурил вторичния да не шава и държиш лоста и пак не става, значи или вилката е много износена/разхлабена, или, по-вероятно, първичният вал е отишъл напред.
                  Болтовете на гуменото каре са си гадост, и аз нямам идея как по-лесно.

                  А, и имай търпение - мненията ти ще излязат, не пускай две еднакви. Новите хора тук са на одобрителен режим, това не е от лошотия. Ако не пишеш простотии, бързо ще минеш на свободния режим.

                  Коментар


                  • #69
                    От: ремонт на нива - скоростна кутия

                    Първоначално публикуван от kameno karp Преглед на мнение
                    Фиксаторите ги изключвам,защото като вкарам 4та и държа лоста здраво назад (предполагам доста по здраво от колкото би го държал фиксатора в това положение) при отпускане на съединителя започва здраво хъркане и 4та няма.Това ме навежда на мисълта за аксиален луфт между първичния и вторичния вал,гайката на вторичния вал е затегната.Въпросът ми по-скоро беше дали колегата се е разминал само с претягане на капачето с трите болта; подмяна на пружинната шайба на първичния вал или причината е била някъде другаде.Ако може още един въпрос: как слагате гуменото каре между раздатката и скоростната кутия,че аз видях голям зор докато навра болтовете.
                    P.S. Нивичката я имам от скоро(1 год.) ,но вече взех да си припомням времената когато имах москвич.

                    Гайката на вторичния вал е затегната.Фиксаторите ги изключвам,защото като вкарам 4та и здраво държа лоста назад (предполагам доста по здраво от колкото би го държал фиксатора) при отпускане на съединителя започва хъркане и 4та няма.По-скоро би трябвало да е някаква осова хлабина между първичния и вторичния вал.Ама знам ли? И ако може още 1 въпрос: как сваляте и слагате гуменото каре между раздатката и скоростната кутия , че видях голям зор докато измъкна раздатката и после докато навра болтовете в карето.
                    P.S. Нивичката я имам от скоро и ремонтите смятам да си ги извършвам сам.Надявам се с ваша помощ това да стане по-лесно.
                    Най-лесно е като се монтира ново!/особенно ако скоро не е сменяно/

                    Коментар


                    • #70
                      От: ремонт на нива - скоростна кутия

                      Колега болтовете на гуменото каре влизат наистина трудно.По принцип става по-лесно като използваш щанга с подложено на тунела подходящо трупче за опора.Но всъщност при сваляне на раздатката аз избягвам да я разделям от гуменото каре.Обикновено "цепя" възела от сачменото каре и фланеца на раздатката.После събирането е по-лесно.П.П.Ако дойде време да сменяш гуменото каре с ново става много лесно,тъй като новите се продават с монтирана монтажна ламарина,която държи карето леко свито под напрежение.Чак след като го монтираш ламарината се прерязва и карето заработва нормално и меко.Успех и леки ремонти.

                      Коментар


                      • #71
                        От: ремонт на нива - скоростна кутия

                        Не плашете колегата със смяната на гуменото каре . Просто си иска една малка щангичка или по здрава отвертка да да си помага при поставянето на всеки болт. Нищо по-различно от въртене на болтове на труднодостъпно място.
                        Освен това - една скоростна кутия (4 степенна ) е 50 лева. Какъв е проблема не виждам.
                        Смяна и газ!
                        Това една година да държиш лоста като си на четвърта си е "доброволно избрани емоции" .

                        Коментар


                        • #72
                          От: ремонт на нива - скоростна кутия

                          За да изключва 4-та има луфт на самия първичен вал и след като гайката на вторичния е стегната. Този луфт на първичния се получава от шайбата която притиска лагера. Ако не се смени на време се изхабяват муфата и синфронизатора, и вилката. Затова ти изключва. Тази шайба струва 2.5лв.

                          Коментар


                          • #73
                            От: ремонт на нива - скоростна кутия

                            Първоначално публикуван от toni188 Преглед на мнение
                            За да изключва 4-та има луфт на самия първичен вал и след като гайката на вторичния е стегната. Този луфт на първичния се получава от шайбата която притиска лагера. Ако не се смени на време се изхабяват муфата и синфронизатора, и вилката. Затова ти изключва. Тази шайба струва 2.5лв.
                            Ами в НАР е 5 лв. , но няма значение - абсолютно правилно си го казал колега. За целта обаче трябва да се свали ск. кутия. При мен май само синхронизатора не се беше изхабил. Колегата по добре 50-100 лв за ремонт сега, отколкото 200 после, те тия неща имат нещо като инфлация на ремонта - колкото повече го бавиш, толкова е по-скъп после.
                            Александър

                            Коментар


                            • #74
                              От: ремонт на нива - скоростна кутия

                              Преди малко приключих с разглобяването.Износена е муфата и има един скъсан болт,мисля че е на петата.Освен с четвърта други проблеми не съм имал.Явно въпросният болт,кой знай каква работа не върши.
                              Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

                              Коментар


                              • #75
                                От: ремонт на нива - скоростна кутия

                                Забравих да спомена,че преди време беше лашната гайката на вторичния вал.Тогава проблеми със скоростите нямах,само се чуваше някакво дрънчене,като от ламарина.Стегнах гайката и шума изчезна След около месец два започна да изключва четвърта.
                                Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

                                Зареждам...
                                X