Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с ниските обороти. Гаснене.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Проблем с ниските обороти. Гаснене.

    Такааа като спомена "отдушника на резервоара" ми светна една лампичка (в главата). Много вероятно е именно това да е проблема, защото докато пълнеха в една бензиностанция ми казаха, че е възможно нещо не е в ред с него.

    Той къде точно се намира - някъде под корите отзад ли? Кофти е,
    че там ми е газовата уредба...

    Коментар


    • #17
      До: Проблем с ниските обороти. Гаснене.

      Ако нещо не е в ред с отдушника, колата на бензин няма да стигне далече. Иначе, в зависимост от модела, клапанът на отдушника е или в задния десен калник при сепаратора на бензинови пари, или в коша при двигателя, или изобщо няма такъв. Отдушникът с абсолютна сигурност първо ще порази високите режими на двигателя и чак накрая, когато изобщо не може да се пътува - празния ход.

      Коментар


      • #18
        До: Проблем с ниските обороти. Гаснене.

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        Ако нещо не е в ред с отдушника, колата на бензин няма да стигне далече. Иначе, в зависимост от модела, клапанът на отдушника е или в задния десен калник при сепаратора на бензинови пари, или в коша при двигателя, или изобщо няма такъв. Отдушникът с абсолютна сигурност първо ще порази високите режими на двигателя и чак накрая, когато изобщо не може да се пътува - празния ход.
        Значи да не се мъча да го гледам, а е другия вариант? Аз защо бях чувал, че е под кората в купето и на него се дължал лекия "мирис на Лада", т.е. на бензин?

        Този "въздухозаборник" къде се намира и как изглежда? За първи път чувам тази дума Предполагам е нещо свързано с въздушния филтър?

        Коментар


        • #19
          До: Проблем с ниските обороти. Гаснене.

          Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
          Значи да не се мъча да го гледам, а е другия вариант?
          НЯКОЙ от другите варианти.

          Коментар


          • #20
            До: Проблем с ниските обороти. Гаснене.

            Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
            Значи да не се мъча да го гледам, а е другия вариант? Аз защо бях чувал, че е под кората в купето и на него се дължал лекия "мирис на Лада", т.е. на бензин?

            Този "въздухозаборник" къде се намира и как изглежда? За първи път чувам тази дума Предполагам е нещо свързано с въздушния филтър?
            Говоря само за мястото от което влиза(засмуква ) въздуха . То е леко разширение на пластмасата . Нищо друго - извинявай за за "въздухозаборника" - то е при самолетите и е на руски .
            На празен ход да работи двигателя , а ти лееееко притваряш отвора с ръка . Трябва да промени оборотите .
            Ако се вдигнат - търси от къде ти смуче въздух .
            Дали ти е запушен отдушника - проверява се лесно .
            (аз винаги предлагам ПЪРВО най-лесните и леки възможности ) и после преминавам към по-сериозните .
            Като отваряш капачката на резервоара - усещаш ли вакуум . Даже се чува засмукването на въздух към резервоара .
            Никакви кори , никакви ляганици под колата . Елементарно, лесно - показателно !
            Следваща стъпка е регулиране на карбуратора .
            Може първо да навиеш един оборот на винта за празен ход . Има такъв .( брой си оборотите които въртиш на половинки , за да можеш да си върнеш настройката в първоначално положение ).
            Това се прави на бензин .
            Вдигаш оборотите до каквито ти харесват и толкова .
            Ако отново се окаже , че това не помага - трябва си почистване на карбуратора . Ама ти си май инжекция ..... пиши какъв е двигателя и имаш ли карбуратор ...ще продължим по-късно .

            Коментар


            • #21
              До: Проблем с ниските обороти. Гаснене.

              На Нива в резервоара почти винаги има вакуум. Има клапан, който държи налягането в определени граници. Пробата с отварянето на капачката е неудачна.

              Коментар


              • #22
                До: Проблем с ниските обороти. Гаснене.

                Мерси, утре ще пробвам първия вариант

                Инак - на карбуратор съм. Нямам инжекцион.

                Коментар


                • #23
                  До: Проблем с ниските обороти. Гаснене.

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  На Нива в резервоара почти винаги има вакуум. Има клапан, който държи налягането в определени граници. Пробата с отварянето на капачката е неудачна.
                  Да си призная - не съм имал този проблем с Нивата и за това не съм убеден . т.е. - възможно е да си прав .
                  Обаче - нали всеки резервоар освен отдушник (като маркуч и клапан) има и отдушник на капачката на резервоара ( един мнооого малък отвор).
                  Та капачката не позволява онзи голям вакуум който ще окаже влияние на бензиноподаването .
                  Така стана на Форда - ТД - имах такъв проблем .Но се познаваше по трудното влизане на гориво в резервоара като зареждам на бензиностанцията .
                  Нивата обаче е с голяма гърловина и няма как да се познае по вливането на горивото . За това и предложих тази проверка .

                  П.С. Сетих се и друга възможна причина - от леките .
                  Бензиновото филтърче - дали е проходимо . Има ли утайка от горивото - една такава , кафява и .... гадна . Едно филтърче е 2 -3 лева . И лесно се сменя .

                  Коментар


                  • #24
                    До: Проблем с ниските обороти. Гаснене.

                    Изправните резервоари нямат тази дупка, освен може би Трабант. Тя се пробива, за да се прибереш. При Жиповете е съвсем противопоказна, защото през нея ще лее гориво.

                    Филтърчето, както и всичко, което ограничава дебита, влияе първо на високите режими. Чак после на празния ход.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Проблем с ниските обороти. Гаснене.

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      Изправните резервоари нямат тази дупка, освен може би Трабант. Тя се пробива, за да се прибереш. При Жиповете е съвсем противопоказна, защото през нея ще лее гориво.

                      Филтърчето, както и всичко, което ограничава дебита, влияе първо на високите режими. Чак после на празния ход.
                      Ти си винаги на линия .... ама не поддържаш жарта на младите Ниваджии .
                      Нали е добре да се запознае с Нивата . Да пипне тук-там за да придобие представа какво може сам и какво да не пипа неподготвен .
                      По-лесно от това да не върти с ключове , а да си смени филтърче , да си провери маркучлетата за въздух , да проследи бензинопровода и въздуха - няма какво друго .
                      Иначе :
                      1. Да си продуха карбуратора с въздух .
                      2. Да прочисти жигльора за празен ход на карбуратора .
                      3. Да си смени бензиновия филтър.
                      4. Да си регулира оборотите .
                      И ето ти решение на проблема .
                      И най-лесния съвет - " да отиде на ЕЛКОН " .
                      Готов е !
                      Аз не мисля , че така трябва да съветвам един млад и незнаещ какво да пита колега .
                      Млад и със Форума - не знае как да търси и т.н.
                      Млад и с Нивата - пита за елементарни неща .
                      Млад и на възраст .
                      Според мен - постепенно и от по-леко към по-трудно се става истински Колега !
                      Ето защо - поради уважение към по-знаещи колеги - няма повече да пиша в тази тема .
                      А в друга тема - от уважение към мен ( ако го има ) - нека не повдигаме спор помежду ни .Излишен е !
                      Аз не ставам за спорове - вие знаете повече , можете повече и т.н.
                      Не търся признание , нито слава .
                      Просто ми е приятно да общувам с колеги . И младите със своите наивни въпроси не ме дразнят .
                      Напротив - припомнят ми какъв съм бил . За това и им отговарям . За кеф !
                      С усмивка и Ниваджииски поздрав !

                      Коментар


                      • #26
                        До: Проблем с ниските обороти. Гаснене.

                        Аз имах абсолютно същият проблем с един "японец", бях му сложил газов инжекцион...след 4-5 месеца, въпреки редовната употреба на бензин (система за омасляване на клапаните и тн. абе грижех се за нея)..оборотите гледам нещо варират сами на кръстовищата...някой път ахъ да угасне и ги вдига (без да пипам с крак газта, стрелката на оборотите си мърда все едно кардиограма прави)..някой път направо като натисна съеденителя да сменя ниска скорост на кртъстовище и гасне..че и волана като остане без хидравлика в такъв момент страшно става. Целият проблем..ами като отида на майстор и няма проблем . Обяснявам всичко как притриса аха да загасне..как си го прави в зависимост как съм я събудил сутринта..някои дни няма проблем други цял ден ги прави..никой не помогна. Не бяха елкони...автоматичния оборотомер сменяха ( да смешно е, но за човек като мене дето е с две леви ..и така гивизи аутото само и само да не го остави на пътя,че тогава вече не знае какво да прави) слушам и изпълнявам, абе тръбички ли не бяха..нищо..единият път даже минаха към 7 дена преди да го направи номера, че таман си мислих че ми се е разминало..ама не би. Понеже съм нервак, като загасна един ден 3-4 пъти в голям град на кръстовищата...айде, продадох я на безценица..и до ден днешен не съжалявам, скъси ми живота с години тази колица...
                        п.с: та по въпроса колега..не е проблема в това, че е руска машината, не мога да помогна с нищо освен да те поразведря, че не си най- зле..така може и да ти стане по-добре (поне докато намериш решението на проблема за, което аз нямах нервите да изчакам с моята)

                        Коментар


                        • #27
                          До: Проблем с ниските обороти. Гаснене.

                          Може този коментар да се стори малоумен, но... Възможно ли е проблемът с падането на оборотите (НЕ варирането им) да се появява заради това, че сутрин паля на "полусмукач"?

                          Пояснявам - като паля "на студено" колата винаги дърпам смукача. Само, че 2000 оборота ми се струват доста за празен ход и затова го връщам винаги така, че да отидат до 1100-1200. След това чакам да вдигне температурата до 70 и го връщам. При такъв режим оборотите ми падат ниско (както казах варират от много ниски до към 500). Естествено това ме изнервя и пак дърпам смукача... та си карам на "полусмукач".

                          Вчера обаче смених "тактиката". Дръпнах смукача до край и карах така пак докато вдигне 70 градуса. После върнах смукача и... всичко си стана както преди, т.е. оборотите пак варираха, но между 700 и 1000, което се търпи.

                          Нарочно пробвах още веднъж - на палене и загряване при дръпнат докрай смукач оборотите се държат по-високи. После пак пробвах с "полусмукач" - лежат ниско.

                          Monday, Tuesday... W T F

                          Коментар


                          • #28
                            До: Проблем с ниските обороти. Гаснене.

                            Я кажи първо готов ли си да покараш 1-2 дни без усилвател на спирачките?

                            Коментар


                            • #29
                              До: Проблем с ниските обороти. Гаснене.

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              Я кажи първо готов ли си да покараш 1-2 дни без усилвател на спирачките?
                              Този въпрос леко ме стряска Но ако това ще направи някакво чудо - защо не

                              Коментар


                              • #30
                                До: Проблем с ниските обороти. Гаснене.

                                Тогава изнижи маркуча от сервото и го запуши със стара свещ или нещо друго. И кажи дали потръгват нещата.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X