Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Червената лампичка до акумулатора - за какво е?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Червената лампичка до акумулатора - за какво е?

    Здравейте,

    Искам да попитам за какво е червената правоъгълна лампичка до индикатора за акумулатора. От днес съм с чисто нов акумолатор и лампичката ми светна след 150-200 км. Като изключа фаровете и угасва, но не след дълго пак се включва. Значи ли това че имам проблем с генератора на ток?

  • #2
    До: Червената лампичка до акумулатора - за какво е?

    По4ни от -ремака,после релето,........ДИНАМОТО.
    Иван Дочев-ТЛК 73,4.2l-0888713925

    Коментар


    • #3
      До: Червената лампичка до акумулатора - за какво е?

      Ремъка е чисто нов, днес в един сервиз ми я измериха и ми казаха че си зареждала добре (в момента на меренето въпросната лампичка не светеше). Та въпроса ми остава - какво индикира малката правоъгълна лампичка в дясно от индикатора за акумулатора?

      Коментар


      • #4
        До: Червената лампичка до акумулатора - за какво е?

        Има едно реленце което при лада 2103 и жигулата е закрепено от въртешната страна на калника. В него влизат 3-4 кабела с обувчици/клемички (ги знам аз) - почисти ги и им сложи малко грес. Същото може да направиш и с болчето което държи самото реленце за по-добър контакт.
        Don't hunt IF you can't kill
        първо 0883 после 333 накрая 448

        LZ1BGD

        Коментар


        • #5
          До: Червената лампичка до акумулатора - за какво е?

          Е виж схемата на ладите де. Тая лампа трябва да е 2 вата, и е товарен резистор на възбудителната намотка на динамото. Като свети тя - то не работи.
          Квото ти каза Хамъра - почвай от кофти контакти на това реле.
          Електротехниката - науката за контактите)
          Последно редактирано от Стефан; 19-02-08, 23:32.

          Коментар


          • #6
            До: Червената лампичка до акумулатора - за какво е?

            При мен тази лампича примигваше леко и се оказа реле на алтернатора, което е с някакви четки или там както се казва. 40 лева и въпросът беше изгладен

            Коментар


            • #7
              До: Червената лампичка до акумулатора - за какво е?

              Първоначално публикуван от hammer Преглед на мнение
              Има едно реленце което при лада 2103 и жигулата е закрепено от въртешната страна на калника. В него влизат 3-4 кабела с обувчици/клемички (ги знам аз) - почисти ги и им сложи малко грес. Същото може да направиш и с болчето което държи самото реленце за по-добър контакт.
              На нивата, която той има (щом го има този правоъгълен диод) това реле го няма.

              Светването му означава, че напрежението на системата е извън зададените граници. В конкретния случай, независимо какво са измерили акумулаторджиите, има проблем с алтернатора. Вероятно износени четки.

              Коментар


              • #8
                До: Червената лампичка до акумулатора - за какво е?

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                На нивата, която той има (щом го има този правоъгълен диод) това реле го няма.

                Светването му означава, че напрежението на системата е извън зададените граници. В конкретния случай, независимо какво са измерили акумулаторджиите, има проблем с алтернатора. Вероятно износени четки.
                Благодаря ти Ясене, кратко и ясно както винаги

                Коментар


                • #9
                  До: Червената лампичка до акумулатора - за какво е?

                  Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                  ...Електротехниката - науката за контактите)
                  А па електротехниката в Лада е вуду, черна магия и грозни псувни за контактите. Как не се научиха тези бушмени да ги покриват с нещо, което да изкарва една есен без да добие плътно изолиращ оксиден слой...

                  Коментар


                  • #10
                    До: Червената лампичка до акумулатора - за какво е?

                    Проверих е един магазин за Лада и имаше алтернатори за Лада Самара и 5ца на 120 лв. Изглеждаше досущ като моето, с кръгло реле закрепено за корпуса. Само релето с четките беше 10лв. комплекта. Искам да попитам, ако на някой му е известно, дали алтернатора на Самарата е същия като този на Нивата.

                    Също така, ако реша да си го сменя сам (алтернатора), какъв е подхода - отгоре ли да го демонтирам (отстранявам резервоара за чистачките) или отдолу (под колата). Всякакви съвети и предложвния са добре дошли.

                    П.П.Както се вижда от въпросите съм доста бос в тази област за това имайте милост . Имам огромно желание да се науча

                    Коментар


                    • #11
                      До: Червената лампичка до акумулатора - за какво е?

                      Първоначално публикуван от jkolarov Преглед на мнение
                      Проверих е един магазин за Лада и имаше алтернатори за Лада Самара и 5ца на 120 лв. Изглеждаше досущ като моето, с кръгло реле закрепено за корпуса. Само релето с четките беше 10лв. комплекта. Искам да попитам, ако на някой му е известно, дали алтернатора на Самарата е същия като този на Нивата.

                      Също така, ако реша да си го сменя сам (алтернатора), какъв е подхода - отгоре ли да го демонтирам (отстранявам резервоара за чистачките) или отдолу (под колата). Всякакви съвети и предложвния са добре дошли.

                      П.П.Както се вижда от въпросите съм доста бос в тази област за това имайте милост . Имам огромно желание да се науча
                      Хъ. Говорим за автомобили ВАЗ, нали така?

                      Значи отговорът е такъв: На НЯКОИ ниви алтернаторът е като на НЯКОИ самари. В твоя случай вероятно е точно този алтернатор (55А) - последните карбураторни ниви са с него. На нивата алтернаторът има шапка с въздуховод отзад, но под нея е същия. Биват български и руски, но се различават само външно - частите стават.

                      Точно кръгло реле не съм виждал, но те са поне 10-ина вида в обръщение и повечето са взаимно заменяеми между всички карбураторни лади, с някои особености. Купувай. Има един вид релета, на които четките се изнизват от релето със собствен малък корпус - от такива беж! Там всичко си търси повод как да не прави добър контакт. Правилните релета са с четки, запоени на платката.

                      Алтернаторът, можеш да го свалиш и нагоре, и надолу - откъдето ти е по-удобно. Отдолу (ако не са паднали по пътя) има предпазни кори, които ще трябва да махаш. При монтажа обратно, вземи всякакви мерки никой кабел да не опира в изпускателната система. Приготви си удобни инструменти, за да не смачкаш радиатора със замах. Гайката за опъване на ремъка, при някои е номер 16 - ум не ми побира защо, не всеки има този ключ. При други си е 17, както си трябва.

                      Реле можеш да смениш и без да сваляш алтернатора, но не е тривиална задача.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Червената лампичка до акумулатора - за какво е?

                        Извинявам се, Ладата е НИВА - 21214, моноинжекция. Произведена 07.1997г.

                        На алтернатора който гледах пишеше - 14V/55A. Значи е такъв какъвто ми трябва.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Червената лампичка до акумулатора - за какво е?

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          При монтажа обратно, вземи всякакви мерки никой кабел да не опира в изпускателната система.
                          За по-лесно и за да не става "абе внимавах ама..." земи свали поне една от клемите на акумулатора за да нема заря....
                          Don't hunt IF you can't kill
                          първо 0883 после 333 накрая 448

                          LZ1BGD

                          Коментар


                          • #14
                            До: Червената лампичка до акумулатора - за какво е?

                            Акумулатора вече съм го свалил и е прибран в къщи на топло, достраша ме да не да му стане нещо като седи на студеното и не се зарежда дълго време (незнам кога ще успея да сменя алтернатора), а е новичък. Задължително ще е свален докато демонтирам/монтирам (ако се престраша разбира се)

                            Коментар


                            • #15
                              До: Червената лампичка до акумулатора - за какво е?

                              Няма от какво да те е страх, сменяването на четките е детска работа, заврати ръкавите и човъркай смело.От долу ще ти бъде по-лесно да извадиш динамото. НЯМА НИКОЙ , КОЙТО СЕ Е РОДИЛ НАУЧЕН.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X