Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за покупка на Лада

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Въпрос за покупка на Лада

    Благодаря много, аз го включвах на място... това дали е порблем? Винаги ли трябва в движение...дано да не съм пре***л нещо!
    Последно редактирано от jkolarov; 04-02-08, 17:53.

    Коментар


    • #47
      До: Въпрос за покупка на Лада

      Нищо срамно няма да попиташ.И двете лостчета влизат в раздатъчната кутия(тя и раздатка,тя и междинен диференциал).Задното(по-дългото) има 3 положения-когато е назад са бързите т.е. си е нормална кола.С тях се движиш по обикновените пътища.Средното положение е неутрално.Когато лостчето е там,няма предаване на движение към мостовете т.е. колата не се движи,дори да включиш на скорост.Предното положение са бавните.Съвсем грубо казано,те са 2 предавки надолу-ако включиш 3-та бавна,горе-долу имаш 1-ва бърза.На 1-ва бавна колата ти развива максималния си въртящ момент-така качваш стръмен баир или теглиш затънала кола.По нормален път НЕ караш на бавни(има изключения-зимата,дълбок сняг и т.н.)
      Предното лостче нормално има две положения(има и "Ниви" с три положения,но това е съвсем друга история).Когато е в положение напред(към двигателя) диференциалът е разблокиран.Мощността се разпределя в съотношение 40:60 между предния и задния мост.Това е нормалното положение за каране на колата.Когато лостчето е издърпано назад(в посока другото лостче) междинният диференциал е блокиран.Тогава съотношението става равно-50:50.Тези 10 процента прехвърлени към предния мост понякога помагат много и те вадят от трудна ситуация.(могат и да те закопаят повече,то си е до опит).
      Не си притеснявай да попиташ нещо.Затова сме тук.
      Да не забравя :ако искаш да имаш по-дълго "Нива",никога НЕ ПИПАШ тези две лостчета по време на движение.При определени условия тези превключвания са възможни и в движение,но не те съветвам.Превключваш при спрял автомобил.

      Ясен ме е изпреварил,виждам.Не ме бива по бързото писане.
      Най-страшното в България е, че хората, които пращат SMS-и във ВИП-Брадър,
      имат право да гласуват на избори.

      Коментар


      • #48
        До: Въпрос за покупка на Лада

        Първоначално публикуван от Hala Преглед на мнение
        ... 40:60 ...50:50...
        Да не забравя :ако искаш да имаш по-дълго "Нива",никога НЕ ПИПАШ тези две лостчета по време на движение.При определени условия тези превключвания са възможни и в движение,но не те съветвам.Превключваш при спрял автомобил.
        Тези числа са дълбоко объркващи и нямат факти в своя подкрепа. Блокировката изменя предаването на мощност и тяга към пътя не с 10%, а в пъти, понякога повече от 10.

        Превключването - за ниски и високи си прав. Блокировка се включва и изключва само в движение, макар и бавно. Така пише и в инструкцията. Ако успееш да я включиш три поредни пъти след спиране на място, ще те почерпя.

        Коментар


        • #49
          До: Въпрос за покупка на Лада

          Първоначално публикуван от jkolarov Преглед на мнение
          Благодаря много, аз го включвах на място... това дали е порблем? Винаги ли трябва в движение...дано да не съм пре***л нещо!
          Не си. Ако си успял, всичко е наред. Ако не влиза - ами не влиза и това е. Не можеш да я повредиш на място.

          Коментар


          • #50
            До: Въпрос за покупка на Лада

            Добре тук виждам противоречиви мнения. Единия казва НИКОГА да не ги пипам в движение а другия точно обратното. За 3-те пъти - вече поне 10на пъти включвам и изключвам блокажа на място - работи си безотказно...

            Объркан съм , как е правилно да се включва блокажа? На място или по начина описан от Ясен по-горе?

            Коментар


            • #51
              До: Въпрос за покупка на Лада

              Първоначално публикуван от jkolarov Преглед на мнение
              Добре тук виждам противоречиви мнения. Единия казва НИКОГА да не ги пипам в движение а другия точно обратното. За 3-те пъти - вече поне 10на пъти включвам и изключвам блокажа на място - работи си безотказно...

              Объркан съм , как е правилно да се включва блокажа? На място или по начина описан от Ясен по-горе?
              Щом искаш, включвай го на място. Няма лошо, просто може и да не стане. Също и с изключването. Е като не стане (а все в някой момент няма да стане, особено изключването), се ползва описаната от мен схема.

              Най-добре просто разгледай устройството на раздатъчната кутия и ще ти стане ясно.

              Коментар


              • #52
                До: Въпрос за покупка на Лада

                Да изкажа и моето мнение: Бързи - бавни, големия лост само в спряло положение. Блокаж, малкия лост в движение при ниска скорост. При включен междуосев диференциал, т.е. блокаж е недопустимо да се извършва завой.
                Случайността е съвпадение на обстоятелства, предварително обмислени и организирани!

                Коментар


                • #53
                  До: Въпрос за покупка на Лада

                  Нещо ново....... Защо при активиран междуосеви диференциал недопустимо "извършване" на завои?
                  Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                  Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                  Коментар


                  • #54
                    До: Въпрос за покупка на Лада

                    Първоначално публикуван от Злой Преглед на мнение
                    Нещо ново....... Защо при активиран междуосеви диференциал недопустимо "извършване" на завои?
                    Е, първо трябва да се каже, че се активира блокировката, а не диференциалът.

                    А чак недопустимо, не може да се каже. Труднопостижимо, да. Вредно за трансмисията, при добро сцепление, пак да.

                    Нивата просто няма мощност, за да се счупи отведнъж заради един завой с блокировка.

                    Коментар


                    • #55
                      До: Въпрос за покупка на Лада

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      Е, първо трябва да се каже, че се активира блокировката, а не диференциалът.

                      А чак недопустимо, не може да се каже. Труднопостижимо, да. Вредно за трансмисията, при добро сцепление, пак да.

                      Нивата просто няма мощност, за да се счупи отведнъж заради един завой с блокировка.

                      Добре де, имаме блокиран междуосеви диф и два СВОБОДНИ/ преден и заден. Та какъв проблем с завиване? И общо взето, на повечето присътсващи тук е ясно, че блокаж на средния диф не се исползва при движении по асфалт........Та ми и интересно при Ниви и извън пътя не може да завива? Или просто не се изсказвате правилно?
                      Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                      Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                      Коментар


                      • #56
                        До: Въпрос за покупка на Лада

                        Първоначално публикуван от Злой Преглед на мнение
                        Добре де, имаме блокиран междуосеви диф и два СВОБОДНИ/ преден и заден. Та какъв проблем с завиване? И общо взето, на повечето присътсващи тук е ясно, че блокаж на средния диф не се исползва при движении по асфалт........Та ми и интересно при Ниви и извън пътя не може да завива? Или просто не се изсказвате правилно?
                        Айдеее, задълбахме.

                        При завиване, най-общо, 4-те колела описват 4 различни по радиус дъги и изминават 4 различни пътища за периода на завиването. Диференциалите на мостовете осигуряват разликите в скоростите на двете си колела, но самите мостове също изминават два различни пътя (предницата винаги пътува повече). Значи карданът на предния и задния мост при завой се завъртат различен брой пъти. Междуосевият диференциал е поставен на мястото си, за да осигурява различни скорости на двата моста при завиване.

                        Блокираният среден диференциал създава проблеми при завиване, защото принуждава двата моста да се въртят с еднаква скорост, а пътят се стреми да върти задния мост по-бавно от предния. Получава се усукващо натоварване на полуосите, карданите и блокирания среден диференциал. Задните колела се опитват да пробуксуват, а предните - да провлачат.

                        Най-общо, при добро сцепление страдат гумите и трансмисията, а при лошо - управляемостта.

                        Въпреки това, завиване е възможно, особено ако се прави с голям радиус.

                        Коментар


                        • #57
                          До: Въпрос за покупка на Лада

                          Ясен е абсолютно прав.
                          Не се препоръчва блокиран междуосев диференциал да се използва на мокър паваж и лед.

                          Коментар


                          • #58
                            До: Въпрос за покупка на Лада

                            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                            Е, първо трябва да се каже, че се активира блокировката, а не диференциалът.

                            А чак недопустимо, не може да се каже. Труднопостижимо, да. Вредно за трансмисията, при добро сцепление, пак да.

                            Нивата просто няма мощност, за да се счупи отведнъж заради един завой с блокировка.
                            Не съм се изказал правилно. При включена блокировка и завиване е вредно за трансмисията.
                            Случайността е съвпадение на обстоятелства, предварително обмислени и организирани!

                            Коментар


                            • #59
                              До: Въпрос за покупка на Лада

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              Айдеее, задълбахме.

                              При завиване, най-общо, 4-те колела описват 4 различни по радиус дъги и изминават 4 различни пътища за периода на завиването. Диференциалите на мостовете осигуряват разликите в скоростите на двете си колела, но самите мостове също изминават два различни пътя (предницата винаги пътува повече). Значи карданът на предния и задния мост при завой се завъртат различен брой пъти. Междуосевият диференциал е поставен на мястото си, за да осигурява различни скорости на двата моста при завиване.

                              Блокираният среден диференциал създава проблеми при завиване, защото принуждава двата моста да се въртят с еднаква скорост, а пътят се стреми да върти задния мост по-бавно от предния. Получава се усукващо натоварване на полуосите, карданите и блокирания среден диференциал. Задните колела се опитват да пробуксуват, а предните - да провлачат.

                              Най-общо, при добро сцепление страдат гумите и трансмисията, а при лошо - управляемостта.

                              Въпреки това, завиване е възможно, особено ако се прави с голям радиус.
                              Всичко си е така. Въпроса ми е следния: Кога в такъв случай ползвате блокиране на среден диференциал? Питам специално за Ниви....
                              Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                              Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                              Коментар


                              • #60
                                До: Въпрос за покупка на Лада

                                Първоначално публикуван от jkolarov Преглед на мнение
                                Добре тук виждам противоречиви мнения. Единия казва НИКОГА да не ги пипам в движение а другия точно обратното. За 3-те пъти - вече поне 10на пъти включвам и изключвам блокажа на място - работи си безотказно...

                                Объркан съм , как е правилно да се включва блокажа? На място или по начина описан от Ясен по-горе?
                                Колеги, стига му пълнихте на човека главата с лоши мисли..
                                На простичък въпрос следва простичък отговор.
                                Колега jkolarov, блокажът на средният диф се включва при необходимост в движение - обикновено, когато колата почне много да буксува, или когато пред тебе изкочи пряспа и искаш да си по-сигурен. Като спре да боксува/ преминеш пряспата го изключваш. Това е.
                                Включвал съм го и при 100км/ч без нищо да се счупи и си влиза като ... онуй. (само не забравяй съединителят!). Изключването става малко по-трудно, обикновено се налага да намалиш скоростта и да понагодиш оборотите.
                                Ако обаче те кефи да си го включваш при спрял автомобил - няма лошо, ама няма сми....
                                Поздрави.
                                Най-елементарното правило за употреба на пълния член е да го слагаш отзад на извършителя на действието!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X