От: По-мощен алтернатор за Нива 2121
Там ремъците са двойни по друга причина (отказоустойчивост).
На Волга (моя двигател на УАЗ е същия) 65А оригинален алтернатор безпроблемно работи и само с единия ремък даже и напълно натоварен. 150 ампера работи с два ремъка на границата - и ако не бях ръчкал Станьо да прави по-малка шайба от оригиналната, сигурно нямаше и да е на границата, ама пуста лакомия...
Слагането на по-малка шайба вдига мощността алтернатора в ниски обороти ама прави и други две неща - намалява площта на която контактува ремъка и повишава нютонметрите които алтернаторът дърпа в ниски обороти.
Първоначално публикуван от триод
Преглед на мнение
На Волга (моя двигател на УАЗ е същия) 65А оригинален алтернатор безпроблемно работи и само с единия ремък даже и напълно натоварен. 150 ампера работи с два ремъка на границата - и ако не бях ръчкал Станьо да прави по-малка шайба от оригиналната, сигурно нямаше и да е на границата, ама пуста лакомия...
Слагането на по-малка шайба вдига мощността алтернатора в ниски обороти ама прави и други две неща - намалява площта на която контактува ремъка и повишава нютонметрите които алтернаторът дърпа в ниски обороти.
Някой по-нагоре в темата правилно беше отбелязал, че все пак става въпрос за 50% използване по предназначение, а другата половина е, за да знаят все пак околните, че това е джип /моля да не се навлиза в излишно дискутиране на това дали е правилен избор/ - демек като си караш из града хората да си казват "Е т'ва е турбо джипка..."
Коментар