Обява

Свий
Няма добавени обяви.

НИВА 4х4 - въпрос за бъдещето...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: НИВА 4х4 - въпрос за бъдещето...

    Това, че е по-обезшумена и динамична, не прави промените наистина сериозни. Особено, когато става въпрос за изначално сбъркан автомобил. С кръпки, били те заводски не става - трябва наново.
    УАЗът страда само от лошо изпълнение а Нивата от лошо конструиране И лошо изпълнение.
    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

    Коментар


    • #47
      От: НИВА 4х4 - въпрос за бъдещето...

      Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
      Това, че е по-обезшумена и динамична, не прави промените наистина сериозни. Особено, когато става въпрос за изначално сбъркан автомобил. С кръпки, били те заводски не става - трябва наново.
      УАЗът страда само от лошо изпълнение а Нивата от лошо конструиране И лошо изпълнение.
      С усмивка.... как ми се иска да отидем на разходка заедно - ти с прехвалената марка (западна) , а аз с нивата.
      Иска ми се да ми обясниш къде е грешката в конструирането и изпълнението на нивата сравнено с твоя джип.
      Поради трудностите на времето обясни го първо тук на думи, а после ще го демонстрираш "на живо".
      Къде е грешката?
      Снощи и "Дядо Владо" сподели твоето мнение, но това не ме притеснява.
      Моля колегите да не се палят, за да не влиза в действие "Ясен". Просто да си поговорим за бъдещето.....

      Коментар


      • #48
        От: НИВА 4х4 - въпрос за бъдещето...

        Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
        С усмивка.... как ми се иска да отидем на разходка заедно - ти с прехвалената марка (западна) , а аз с нивата.
        Иска ми се да ми обясниш къде е грешката в конструирането и изпълнението на нивата сравнено с твоя джип.
        Поради трудностите на времето обясни го първо тук на думи, а после ще го демонстрираш "на живо".
        Къде е грешката?
        Снощи и "Дядо Владо" сподели твоето мнение, но това не ме притеснява.
        Моля колегите да не се палят, за да не влиза в действие "Ясен". Просто да си поговорим за бъдещето.....
        За разлика от теб познавам в детайли въпросното чудо на съветския автопром и често ми се налага да ремонтирам или тегля Нива. Та впечатленията ми съвсем не са ЕЖК. Освен това съм щастлив БИВШ собственик на Нива. И изобщо не ме бърка къде е произведено нещо, стига да е направено добре. А нивата категорично не е...
        Общата култура изисква да не наричаме японските коли "западни".
        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

        Коментар


        • #49
          От: НИВА 4х4 - въпрос за бъдещето...

          Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
          За разлика от теб познавам в детайли въпросното чудо на съветския автопром и често ми се налага да ремонтирам или тегля Нива. Та впечатленията ми съвсем не са ЕЖК. Освен това съм щастлив БИВШ собственик на Нива. И изобщо не ме бърка къде е произведено нещо, стига да е направено добре. А нивата категорично не е...
          Общата култура изисква да не наричаме японските коли "западни".
          Празни приказки .... няма смисъл от тях.
          Да те попитам за конкретните ти наблюдения е вид уважение на твоя опит и на твоето мнение.
          Знаещите подкрепят тезата си с факти и аргументи. А не с нападки за обща култура.
          Та - дай нещо разбираемо по темата, за да не става говорилня.
          Каква е и къде е грешката в конструирането на нивата?
          Колко се чупи нивата - обратно пропорционално на знанията и уменията на водача. Така е с всеки джип.
          Когато чуя някой - "колко много му се чупи колата, джипа, нивата" аз си правя изводи за неговите умения и знания, а не за възможностите на конструкторите и механиците на съответното возило.
          Така е и в твоя случай - нямаш достатъчно умения да караш нива - чупи се редовно.
          Нямаш достатъчно умения да я отремонтираш правилно - чупенето продължава.
          И така до твоя "клиничен случай" - омраза към нещо, което друг е създал. (Нива)
          АКО тонът ти се стори гаден, или груб - извинявай!
          Влезнах в твоята игра.

          Коментар


          • #50
            От: НИВА 4х4 - въпрос за бъдещето...

            Ей, "скрапхийп", ама със забележително постоянство и систематичност "ядеш" Нива-те де където свариш и аз с голямо удоволствие ти следя коментарите, щото искрено се веселя и забавлявам!
            И си прав,но..... и не си прав!
            По-лошото е, че наистина не даваш техническа обосновка на твърдението си, а би било интересно да споделиш личен опит в конкретни детайли - напълно сериозно го казвам!

            Иначе Нивата наистина има доста кусури за оправяне, но не мисля, че са конструктивни - понеже припознаваш японските творения за най-качествени /и което аз не оспорвам!/ , да ти обърна внимание, че именно японски конструктор признава създателя на Нивата за "баща" на японската пълноприводна техника! /не си спомням имена и конкретна марка, че отдавна четох информацията, но ме беше впечатлил общия смисъл..../. Толкова по въпроса дали Нива-та е добре произведена, или не!

            С други думи искам да кажа, че меродавно би било мнението на инженер-конструктор, или мн. добър монтьор - иначе влизаме малко в стила "рекъл-казал".

            Ключовата дума по отношение на всичко руско е ИКОНОМИЯ - тя определя и конкретните цели и задачи, откъдето и моето мнение, че те са постигнати успешно! А съм силно на ясно с руските творения още от техникума, а после и от личен опит - на времето всички ми се смееха, че си купих АЛЕКО - само че всички бяха с отличен финансов гръб и от тяхна гледна точка сигурно са били прави, но аз, поради $$$-недостиг нямах друг избор. Оказа се, че който се смее последен най-добре се смее - много приятели с "иномарки" за по мнооого пари вадих от ситуации със "смешния" си автомобил - проблем с поддръжката му не съм имал, докато те постоянно ревяха от цени. Сега имам "западна" кола и кво - като гледам колко ми струва поддръжката й, щях да сменям по една Нива от 2000лв. всяка година. Като гледам и сега с Нива-та нещата ми изглеждат същите - доста инфо прехвърлих и, честно, не разбирам крайната ти Ниво-фобия!? Освен, пак да кажа, да споделиш конкретни факти.

            Що се касае до последните изменения, те си имат своето място както конструктивно, така и приложно-технически, особено погледнато спрямо цената /която, както вече стана дума е водеща при руснаците/. А че ЛАДА принципно по-зле нямаше накъде да отиде е факт, затова и очаквам промените към по-добро да са реални, а не само на книга, за разлика от прехвалените "западно-източни" кошници, които макар и по-рядко, но също се чупят /и колкото по-нова, толкова по-нетрайна/..... със скромната разлика, че ТО и ремонтите им после струват колкото цяла Нива.

            С удоволствие бих карал най-добрите машини във всеки клас автомобили, но не ми е по джоба - означава ли това, че трябва да ползвам само колело /примерно/.
            А и да имам много пари - морално ли е да ги пръсна за скъпа купчина желязо и поддръжката му, когато толкова хора няма какво да ядат и облекат!? Което пък е малко встрани от автомобилната тематика......

            Може би така разсъждавам, защото за мен автомобила има по-различен смисъл от това да демонстрирам "имане" и "ниво" - достатъчно ми е да ми върши работа за възможно повече време и по-малко $$, пък да се казва както ще. А интересно ми е, че Нива купуват и в Япония, Германия, Франция, Италия, Испания - все страни с отлична инженерна мисъл, нали!? Може би и там хората са прости, м.....!?

            Коментар


            • #51
              От: НИВА 4х4 - въпрос за бъдещето...

              Опс, "бгбул", ме преварил - без да искам се съгласявам с него напълно!
              Остава само да сподели защо намира промените за "незначителни", при условие че те водят до съществена разлика в поведението на колата!?

              Коментар


              • #52
                От: НИВА 4х4 - въпрос за бъдещето...

                Нямам време, пък и желание да пиша толкова много, (особено от телефон). Алеко също съм карал. И също немам думи... Само ще ти обърна внимание на факта, че изчезнаха от пътищата а още се срещат обикновените 2140. Естествен подбор... С нова Нива съм имал ядове с абсолютно всичко с изключение на двигател (крайно неподходящ за тази кола) Едната ми японска кола е 30-годишна, другата 20 годишна. Вероятно съм имал основателна причина да КАРАМ тях, вместо да ПРАВЯ НОВА Нива... Изключително неудобна, постоянно трошене на всичко, като почнеш от седалки и стигнеш до скоростна кутия. Нормално ли е например да ти падне раздатката, защото алкохолният гений не е усилил достатъчно местата за болтовете или да ти блокира лагер на главина, защото лагерът е от говнолин и е притегнат некакси. Че вие като трамвай се преживява... Това на нова кола. Мога да пиша много, но няма смисъл... Нехаресването ми е на някаква база за сравнение. Иначе си прав, че е първият безрамен СУВ, но чак родоначалник на японските джипове - мани, недей. Повечето си имат едни дебели железа отдолу, дето им викат рама... Пък и безрамните японки, доста се различават от това недоразумение.
                Тонът на Бгбул ми е транспенис - изводите и познанията му също. Не аз питам из форумите къде ми е изчезнал токът на елементарния автомобил с три жици...
                "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                Коментар


                • #53
                  От: НИВА 4х4 - въпрос за бъдещето...

                  Не е като да не съм карал и поправял това нещо/с това си храня семейството/.Със СССР "технологии"се борих от 1981 до 2000г.От тогава в сервиза ми има табела "ЗАБРАНЕНО за сделани автомобили".
                  Мисленето е труден и бавен процес и не се отдава на всеки.....
                  Grand 3.1TD
                  0898 620 306 Стоян

                  Коментар


                  • #54
                    От: НИВА 4х4 - въпрос за бъдещето...

                    Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                    Иначе си прав, че е първият безрамен СУВ, но чак родоначалник на японските джипове - мани, недей.
                    Аааа, туй съм го чел в изказване на японец и само го преразказвам - инж.-създател на Нива-та го бяха нарекли "баща" на техен модел - мисля, че не беше само за безрамието, ами и за типа 4х4, просто не ми се рови да търся цитат!

                    Като казваш 20-30 годишни "японци" - те не са ли ти се чупили и ако да - какви суми биха ти отишли за оправяне с оригинални части!?

                    За Алекото - 80000км. при мен без нищо сериозно като цифра /разбирай едни шарнири и накрайници и проблем, създаден от "майстори"/ - за сравнение: западния за ок. 60х. - към 10 000лв. разход - някак, когато цифрите говорят и боговете мълчат - това ме насочва обратно към братушките - ЛАДА-та винаги е била с по-евтини части от Москвата /а твърдят и по-добри/, а и някак не мога да повярвам, че всички Ниви са еднакво чупливи - гледам огромно количество по на 200+ хиляди и 25+ години - ми живи са още, движат се, собствениците не споделят моите цифри за поддръжка дори за целия този период на потребяване - определено има противоречие.....

                    ПП: За Космича да не чувам лошо, че..... ; имал съм и 2140 - Алекото по е кола - освен аз да бях случил с много добър екземпляр.....

                    Коментар


                    • #55
                      От: НИВА 4х4 - въпрос за бъдещето...

                      Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                      Нямам време, пък и желание да пиша толкова много........
                      Тонът на Бгбул ми е транспенис - изводите и познанията му също. Не аз питам из форумите къде ми е изчезнал токът на елементарния автомобил с три жици...
                      Аз просто искам една дискусия с факти. Добронамерена.
                      Каквото повикало - такова се обадило. Това важи за нормалните хора. Тона го определяш ти.
                      При теб - и да не те викат, ти се обаждаш във всяка тема за нива. Разваляш всяка тема за нива.
                      Твоето мнение е известно във форума на всички. Дори на мен. И това не пречи да се чувствам добре.
                      Чупенето на един джип е обратно пропорционален на знанията и уменията на водача(собственика).
                      Ти си като Аамериканците - и те над 40 години смятаха, че ракетостроенето на Руснаците (СССР) е конструктивно сбъркано. Имаха си своя конструкция - вече музеен експонат (Совалка).
                      Давай факти вместо празни пориказки.
                      Рамата на джипа с какво ти е помогнала до сега,освен за самочувствието?
                      Къде няма да мина без рама ?
                      Лагерите - хубаво. Слабо място , ако не е правилно натегнат.
                      Последно редактирано от bgbul; 11-11-12, 10:01.

                      Коментар


                      • #56
                        От: НИВА 4х4 - въпрос за бъдещето...

                        Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
                        Ти си като Аамериканците - и те над 40 години смятаха, че ракетостроенето на Руснаците (СССР) е конструктивно сбъркано. Имаха си своя конструкция - вече музеен експонат (Совалка)
                        Ей затова фъркат със руски(сбъркани)мАтори,мисля,че бяха закупили около 100бр за космическата си програма.
                        Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                        Коментар


                        • #57
                          От: НИВА 4х4 - въпрос за бъдещето...

                          Чета тук отново и отново много емоции относно добре познатия у нас "Лек автомобил с повишена проходимост"-Лада НИВА.
                          Хора няма смисъл от много разсъждения,тя е вече 35 години на пазара и това не случайно.....,производителят е казал още през през 1977г.-/"Това е лек автомобил с повишена проходимост",та затова да си напомним-не го сравнявайте с УАЗ,ГАЗ,Тойота,Г-е,Паджеро и какво ли още не,които съвсем не притежават комплекса от потребителски качества,които се опитва и то почти успешно да притежава този автомобил/.
                          И да,тя е на пазара вече толкова време,защото:
                          -е евтина като покупна цена на нов автомобил.
                          -особено последните екземпляри са достатъчно добри,като експлоатационни качества он/офф-роуд-нещо което се изгуби НАЦЯЛО в другите модели леки СУВ-ове.Особенно като става дума за оф-роуд при НИВА всичко начално-зададено си остана непокътнато.
                          -изключително елементарна за ремонт и подръжка,като цяло съпоставена с други машини от лекия клас СУВ-ове.
                          -и не на последно място предвид цените на горивата почти перфектния и надежден,прост 1.7 мотор,който дава достатъчна динамика на асфалта и въртящ момент извън пътя,както и приличнен разход на гориво,въпреки пълноприводното задвижване и "квадратната" аеродинамика.
                          П.П.Моята я карам вече 100 000км.,взех я на 82 000км.,до момента за тези километри-/180 000км./ потроших ск.кутия-/5 степенна/,която веднага почти подарих и сложих 4 степенна-2101,преден диф от яко подскачане по чукарите,както и смяна на генератора с нов,защото стария изгоря от моя акъл и "плаванията" в дълбоките води.
                          Това е основното за 5 години,другото са бели кахъри,оправящи се за час,два и пак газ в гората.
                          Разходът с 4 степенната кутия на асфалт при 90-100км/ч. е 11.л./100км. Пропан-бутан-/засичан много пъти,за мен напълно приличен и оправдан за такъв тип автомобил/.
                          Последно редактирано от Янко Желязков; 12-11-12, 00:43.

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

                          Зареждам...
                          X