Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Турбо - Нива

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Турбо - Нива

    Първоначално публикуван от feikot Преглед на мнение
    Не съм сигурен,че е центрован на метан,за първи път карам кола на метан (то не,че има разлика освен колонката) и не и знам чалъмите.Този от който я взех,каза че искала малко предварение за разлика от пропан-бутана.Свалих вчера четвъртата свещ,имаше светло кафяв нагар по цялата искроподаваща част...като котлен камък,не ми се мисли ако отворя главата,какво ще е вътре...клапани и прочие,ама нямам време сега за нея.
    Къде ще я караш повече - по асфалта или в гората ?
    1. Ако е по асфалт - махни пропана. Карай на метан. Колко са големи бутилките (литри и кг - на тях си пише)
    На метан за 100 км асф. ще даваш 10-12 лева. (колкото 4 л. бензин или 8 л газ) Това е добре.
    2. Ако ще си повече в гората, или ежедневно - махни метана. Остани на пропан. Колко ти е литрова бутилката.
    На газ в гората за 100 км (смесено с горското каране) ще даваш 18-20 лв. Което си е пак добре - равнява се на 8 л бензин.
    На бензин - по асфалта си гори 8-10 л, в гората .... не знам, но под 13 едва ли ще е ......
    Според мен - започни от смяна на свещите и центровка на око от някой дето знае какво прави .
    Успех !

    Коментар


    • #32
      От: Турбо - Нива

      Ако е за асфалт - да маха Нивата, преди всичко. Другите разсъждения са ОК.

      Карал съм Нива на метан - след като опознах майката на газаджиите и си оправих чисто новата метанова уредба, проблеми с мощността нямаше. Но останаха:
      1. Тежи - тегличът се влачи по земята, проходимостта страда, с 4 по-едри човека ляга на тампони
      2. Багажник няма.
      3. Запас от гориво - метанстанциите в гората са нарядко, по пътищата - има, но трябва да се съобразяваш къде са. Така или иначе навърташ толкова пробег на бензин, че се обезсмисля икономията.
      4. Или аванс-процесор, или връткане на делкото на всяко сменяне на горивото. И двата подхода имат недостатъци в Нива.

      Пропан-бутановата бутилка може да се вкара на мястото на задното гърне и да има багажник. С 30кг допълнително тегло имаш толкова запас от пробег, колкото с бензина, а ако не държиш казана пълен - няма и допълнително тегло. Газстанции има във всяко село и на бензин се кара само за отчет.

      Коментар


      • #33
        От: Турбо - Нива

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        Майка плаче. Махни едното - според мен, махни метана. Само от олекването ще тръгне по-добре, отделно че едва ли са го направили като хората.
        Махни Нивата
        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

        Коментар


        • #34
          От: Турбо - Нива

          Чак си се радвам понякога,колко ги разбирам тия руски двг-та.Сега е добре,понастроих метана, смених свещи.

          Това с главата е метафорично,да видя какво има вътре разбира се.

          За асфалт-имам пасат 5ца,който е идеален за предназначението си.С нивата -за риба,хижи,гори и вили.Основно за вилата ми до яз.Копринка.

          Бутилката за пропан-бутана е под купето,а метана е в багажника.Колко литра са току що слизах и не можах да видя къде пише,като гледам газовата 2х30 някъде да са.По-скоро по-малки да са.Метанстанцията е на 400 метра от блока ми (единствената) а преходите са от по 40-50 км (до вилата са 15,ако се поразходя по баирите малко).Основно ще се кара събота и неделя,като рядко ще си правя горски разходки.С други думи,няма да се навъртат много километри.Има на тръбата на въздушния филтър,подготовка за шнорхел (с утайника и клапата) тоя мондар преди мен там беше напъхал чашка от кафе машина с дупка в нея (....) защото на метан не иска въздух,а на газ обратно.Поиграх си малко и работата стана перфе,даже си мисля дали да не сложа шнорхел,ей така за авторитет но това е само идея.


          Scrapheap Батка,нивата ми беше цел от много време,знам,че не е с проходимостта,мощността или другите качества на Г класа,но на мен ми е на сърцето,имам сантимент към марката.За пореден път казвам,че имам друга основна кола,тази е само за удоволствие.

          За делкото-няма,не съм я карал до сега на друго гориво,но идеята с аванс процесора е по-добра,от колкото да нагласям всеки път предварение...би ли ми казал малко повече за него ?
          Opel Frontera B 2.2 DTI,Пасат Б5 4motion
          feikot@abv.bg
          Обратно дороги - НЕТ !

          Коментар


          • #35
            От: Турбо - Нива

            Нивата няма нужда от никакъв аванспроцесор. При грамотно подбрани изпарител/смесител, правилен монтаж и регулиране, няма да усетиш осезаема разлика в динамиката между газ и бензин. Метанът не е добра идея, защото отнемаш и без това оскъдния багажник, няма нужната товароносимост, няма нужният двигател, пък и в общия случай метанът свършва бързо, а след това бутилките само тежат докато караш на бензин.. LPG има навсякъде а метан не. Метанът бива за градска кола със здраво окачване но не и за нещо, което ходи в средата на нищото.
            "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

            Коментар


            • #36
              От: Турбо - Нива

              Първоначално публикуван от feikot Преглед на мнение
              Чак си се радвам понякога,колко ги разбирам тия руски двг-та.Сега е добре,понастроих метана, смених свещи.

              Основно ще се кара събота и неделя,като рядко ще си правя горски разходки.С други думи,няма да се навъртат много километри.Има на тръбата на въздушния филтър,подготовка за шнорхел (с утайника и клапата) тоя мондар преди мен там беше напъхал чашка от кафе машина с дупка в нея (....) защото на метан не иска въздух,а на газ обратно.Поиграх си малко и работата стана перфе,даже си мисля дали да не сложа шнорхел,ей така за авторитет но това е само идея.
              Ами ти вече си открил проблема. Няма място за притеснения.
              Клапата веднага я махай. Чашкта от кафе.... вече си я махнал ....
              Метана - пробвай с едно зареждане колко изкарваш и си прецени сам .
              Нивата не е джип, нито е кола.
              Нивата е СВОБОДА !
              Толкова за Нива!

              П.С. За да няма объркване - да кажа , че съм се накарал на други марки и не съм луд фен на Нива, а само практичен свободолюбив човек, който всеки ден е в гората с колата и жената. Това е !
              Последно редактирано от bgbul; 11-07-11, 19:21.

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X