Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Напрежение в Нива 21214

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: V на Нива 21214

    Колеги, още веднъж благодарение на този прекрасен форум, проблема е решен почти напълно.
    Утечката беше 6-7 ампера и се оказа от неправилно монтиран датчик за спирачката (от мен) - просто снощи по тъмно се мъчих да разбера защо не ми работят стоповете. Вероятно причината е била в разхлабен бушон.

    След като оправих тази грешка, утечката дойде 1 ампер, но след като затиснах датчика за отворен капак на мотора, падна до 13,5 Ma.

    Остава един проблем - напрежението на клемите на акумулатора при работещ ДВГ ми дава 17 волта ! Това не е никак добре и вероятно проблема е в реле регулатора, но там ще се справя някак.

    Всъщност акумулатора го зареждах около 2 часа и го занесох в колата, ще се дозарежда по пътя...
    Александър

    Коментар


    • #17
      От: V на Нива 21214

      Ако мултицетът ти е точен, наистина не е добре. Ако имаш възможност, иди до някой сервиз за акумулатори да го проверят (знам 2 - на бул. България и в Люлин, зад Кауфланд). Ако волтажът е толкова висок, ще се наложи смяна на релето.
      ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

      Коментар


      • #18
        От: V на Нива 21214

        Напрежението във всички режими трябва да е 14V +/- 0.2V, и то при зареден акумулатор.
        Под 13.8 ще имате проблем, особено зимата когато има повече консуматори.
        14.3-14.5 е на горната граница на разумното, след това акумулатора става на чайник, особено лятото когато по-рядко се ползват фарове, вентилатора на парното и др.

        Ако на и над средни обороти напрежението е в нормите, но на празен ход пада на 13.5-12.5, и не свети лампата , значи ви е изпукал някой друг диод на алтернатора.

        Ако лампата присветва или свети на празен ход, но като дадете газ (като се вдигнат оборотите) изгасва, значи са ви се износили четките на релето за зареждане.

        Ако това с лампата се случва със свирене на ремъка (особено когато е студено и влажно), и като спре да свири лампата изгасва, си стегнете ремъка.
        При поблема със свиренето на ремъка лампата може и да не светва въобще, но алтернатора няма да зарежда добре, затова има ли свирене/присвирване трябва да си стегнете (НО НЕ ПРЕСТЕГНЕТЕ !!!) ремъка.

        При по-сериозен проблем се обръщайте към майстори.


        Айде и една хитрина от мен, как да се спасите от медния сулфат (дето му казвате "окиса" ) по клемите.

        1 Разхлабвате клемите и ги махате от акумулатора.
        2 Измивате ги добре с вода, включително и "тия работи" дето стърчат на акумулатора.
        3 Подсушавате.
        4 Намазвате (НЕ ОМАЗВАТЕ) добре клемите с технически вазелин (става и с обикновен дерматичен от аптеката) или със пециален силиконов спрей за тази цел, в краен случай става и с грес.
        5 Слагате клемите на акумулатора и ги стягате добре !
        6 Слагате 1,2 или 5 стотинки от тези преди 1990-91 по-близо до тази клема която се е "окислявала", а ако не се сещате коя е, слагате стотинката по средата м/у клемите, и медния сулфат ще се отлага на нея.
        7 Переодично (поне един път в годината, за препоръчване е късна есен, преди влажния зимен период) ревизирате състоянието на клемите, и измивате или сменяте стотинката.

        Като направите това ще си ползвате колата / и акумулатора/ дълго и щастливо.

        P.S. Абе заглавието на темата верно е доста подвеждащо !
        ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

        Коментар


        • #19
          От: Напрежение в Нива 21214

          И точка 3.5 - със шабър, или шкурка над 100 почиствате контактните повърхности до блясък.

          Коментар


          • #20
            От: V на Нива 21214

            Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение

            След като оправих тази грешка, утечката дойде 1 ампер, но след като затиснах датчика за отворен капак на мотора, падна до 13,5 Ma.

            Остава един проблем - напрежението на клемите на акумулатора при работещ ДВГ ми дава 17 волта ! Това не е никак добре и вероятно проблема е в реле регулатора, но там ще се справя някак.

            ..
            Този ампер е от лампа палеща се от този бутон.
            17 волта са много. Сигурен ли си, че уреда е верен? При остаряла батерия /на уреда/ показанията нарастват. Защо - не знам, но по едно време мерех в къщи 270 Волта, докато се усетя за какво иде реч.

            Коментар


            • #21
              От: Напрежение в Нива 21214

              Да дам и аз 5 стотинки за темата. За измиването на акумулатора и клемите е по-добре да се ползва вода с разтворена в нея сода за хляб. На една кофичка от кисело мляко една препълнена супена лъжица сода. Кабелните клеми се накисват вътре и до половин час стават чисти и медночервени като при излизането от магазина. Със същия разтвор може да се полее и акумулатора отгоре, но всички тапи на клетките да са плътно затворени. Така се елиминира и слоя от киселина и мърсотия, който покрива акумулатора особено лятно време. И накрая като протекция на клемите може да се направи следното: от тънък велтър или кече се изрязват две шайби с вътрешен отвор равен на диаметъра на клемите и диаметър равен на този на клемите + 2см. Тези шайби се накисват добре с моторно масло, изцеждат се и се нанизват на клемите. Върху тях се поставят кабелните клеми. Когато се поставят такива шайби може и да не се маже с грес.
              Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
              Из "Златния телец"

              Коментар


              • #22
                От: Напрежение в Нива 21214

                Колеги, волтажа си стана 14. Просто в началото може нещо да съм измерил грешно. Всичко си влезе в норма. После го мериха пак в сервиз - нямаше отклонение - 13,8 волта на празен ход, като подадеш газ 14 - 14,2. Утечки няма, дава си 13 Мah консумация от алармата, което е напълно нормално.

                Просто снощи вече беше тъмно и не съм нагласил добре датчика за спирачките. Оттам цяла нощ е смукало 6 ампера ток и акумулатора е паднал. Сега си имам зарядно за акумулатор и едно на ум.

                П.П. Всички кабелни обувки към и от алтернатора ги почистих до блясък с пила, за шкурка не се сетих. Тези дни ще взема по-фина шкурка и ще ги шлайфам с нея. Клемите почистих само с обезмаслител, но те не бяха и много зацапани.

                Поне вече измерих консумацията на плафоните - 1 ампер, а на стоповете - 6 ампера. За 1 нощ стоповете стопяват 63 Ah акумулатор, ако приемем, че е бил зареден на 100%
                Александър

                Коментар


                • #23
                  От: Напрежение в Нива 21214

                  Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
                  . Клемите почистих само с обезмаслител, но те не бяха и много зацапани.
                  Но са мътно сиви. Преди закачане е добре да блестят. Аз ги минавам и със шкурка 600.
                  Това с кечето - работи.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Напрежение в Нива 21214

                    Утре ще ги почистя! Благодаря за съветите.
                    Александър

                    Коментар


                    • #25
                      От: Напрежение в Нива 21214

                      Ще трябва да ремонтирам алтернатора. Мисля да сменя диодния блок и реле-регулатора с нови. Трябва ли канал за тази работа и има ли някакви тънкости при свалянето и качването на алтернатора и смяната на чарковете - някакви реглажи и т.н?
                      ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                      Коментар


                      • #26
                        От: Напрежение в Нива 21214

                        За да не се окисляват клемите, най-ефикасно работи пробито парче кече, напоено с масло. Нахлузва се на клемата на акумулатора, подобно на шайба, след което се свързат кабелите.
                        17V е прекалено много, при каквито и да е обороти. Ако е вярно, би трябвало балоните на лампите по колата да са метализирани отвътре. Погледни продължително светещите лампи (габарити или подсветката на таблото) за почернели крушки.
                        Ладовото зареждане определено не е най-доброто на света и ако има аномалии по него те съветвам да си вземеш за 30-40лв един алтернатор с вграден РР и по-голяма мощност. Има във всяка автоморга. Тази инвестиция ще ти се отблагодари многократно откъм надеждност и откъм възможност за включване на по-сериозни консуматори.
                        Твоят жигулатор, няма ли вграден волтметър на таблото? При всичките им кусури, уредите на съветската техника са доста прецизни.
                        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                        Коментар


                        • #27
                          От: Напрежение в Нива 21214

                          При инжекционите алтернатора определено се вади отдолу. Имаше някаква разлика в моделите 213 и 214 по отношение на предния лагер. На единия алтернатор се сменява целия преден капак заедно с лагера. За регулиране мисля, че е само опъването на ремъка. Най-важното е внимателно да разглобяваш и да запомниш къде какви изолационни шайби и втулки са поставени. Задължително е преди разглобяването да бележиш с чертилка или маркер положението на капаците и статора.
                          Последно редактирано от коко келеша; 12-06-11, 08:15. Причина: допълнение
                          Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                          Из "Златния телец"

                          Коментар


                          • #28
                            От: Напрежение в Нива 21214

                            Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                            За да не се окисляват клемите, най-ефикасно работи пробито парче кече, напоено с масло. Нахлузва се на клемата на акумулатора, подобно на шайба, след което се свързат кабелите.
                            17V е прекалено много, при каквито и да е обороти. Ако е вярно, би трябвало балоните на лампите по колата да са метализирани отвътре. Погледни продължително светещите лампи (габарити или подсветката на таблото) за почернели крушки.
                            Ладовото зареждане определено не е най-доброто на света и ако има аномалии по него те съветвам да си вземеш за 30-40лв един алтернатор с вграден РР и по-голяма мощност. Има във всяка автоморга. Тази инвестиция ще ти се отблагодари многократно откъм надеждност и откъм възможност за включване на по-сериозни консуматори.
                            Твоят жигулатор, няма ли вграден волтметър на таблото? При всичките им кусури, уредите на съветската техника са доста прецизни.
                            Вече писах, грешно съм измерил. Всичко е наред. За какъв алтернатор говорим, че нещо не ми става ясно - той нивовия е 60 А, а има и по-нов модел 80 или 90 А, не помня точно. Освен да се приспособява от друга кола, но от каква.
                            Александър

                            Коментар


                            • #29
                              От: Напрежение в Нива 21214

                              Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
                              При инжекционите алтернатора определено се вади отдолу. Имаше някаква разлика в моделите 213 и 214 по отношение на предния лагер. На единия алтернатор се сменява целия преден капак заедно с лагера. За регулиране мисля, че е само опъването на ремъка. Най-важното е внимателно да разглобяваш и да запомниш къде какви изолационни шайби и втулки са поставени. Задължително е преди разглобяването да бележиш с чертилка или маркер положението на капаците и статора.
                              Може да се извади и от горе, правил съм го няколко пъти.
                              Land Rover Discovery II 3,9 V8
                              Лада Нива 21214 1,7i

                              Коментар


                              • #30
                                От: Напрежение в Нива 21214

                                На всички Ниви може да се вади и нагоре, и надолу - като и в двете посоки все нещо пречи и трябва да се махне предварително. Въпрос на предпочитание.

                                Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение
                                Ще трябва да ремонтирам алтернатора. Мисля да сменя диодния блок и реле-регулатора с нови. Трябва ли канал за тази работа и има ли някакви тънкости при свалянето и качването на алтернатора и смяната на чарковете - някакви реглажи и т.н?
                                За да сменяш регулатора и диодния блок трябва да имаш добра причина. Шансът да смениш работещите с ментета не е малък, а и рядко се повреждат две неща наведнъж. Какви точно проблеми ти създават? Диодите се проверяват лесно с акумулатор и крушка. Трябва да пускат ток само в едната посока и да нямат следи от прегряване по изолатора.

                                Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
                                Вече писах, грешно съм измерил. Всичко е наред. За какъв алтернатор говорим, че нещо не ми става ясно - той нивовия е 60 А, а има и по-нов модел 80 или 90 А, не помня точно. Освен да се приспособява от друга кола, но от каква.
                                Нивови алтернатори има 42, 55, 65, 90 и 110 ампера (не знам дали няма и други). Първите три са с едно захващане, 90 и 110 - с друго. И двете захващания са стандартни в автомобилостроенето и разпространени сред много източни и западни машини. Не е трудно да се намери по-мощен, който да пасне напълно. Тези 90 и 110 носят гордото название "Бош" и част от тях се правят извън Русия, което не е повод да не правят бели. Според мен не им е домислено охлаждането на мястото, където са завряни, защото същите в Лада 110-112 не създават проблеми.

                                Другите, с по-малките мощности, обикновено създават простички проблеми, характерни за руското променливо качество - лоша спойка, неточно напрежение на регулатора, износени лагери и четки. Тези пък, освен в Нива, ги има в Жигули (42) и Самара (55 и 65).

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,310 в 20:45 на 05-12-25.

                                Зареждам...
                                X