Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем със запалителната уредба

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    От: Проблем със запалителната уредба

    Добре, стана ми ясно след последното обяснение "for dummies". Май ще отида да си купя един учебник по електротехника да се приспивам с него, че никъде нито в гимназията, нито в университета не съм учил, и ми е като китайски.

    Лека нощ.
    Александър

    Коментар


    • #92
      От: Проблем със запалителната уредба

      Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
      ... Май ще отида да си купя един учебник по електротехника да се приспивам с него...

      Това е ужасно!

      Коментар


      • #93
        От: Проблем със запалителната уредба

        Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
        Добре, стана ми ясно след последното обяснение "for dummies". Май ще отида да си купя един учебник по електротехника да се приспивам с него, че никъде нито в гимназията, нито в университета не съм учил, и ми е като китайски.

        Лека нощ.
        Добро утро!
        Като имаш път насам, обади се да те снабдя.
        А иначе потърси по "Славейков" книжката "Аз ремонтирам Лада". Много е полезна за приспиване.

        Коментар


        • #94
          От: Проблем със запалителната уредба

          Ще си я взема, но този руския сайт е доста добре направен - с диагносика и всичко останало, веднага знаех, че е от стартера проблема само по описанието, само че дотам Днес ще го реша проблема и ще пиша какво е станало.
          Александър

          Коментар


          • #95
            От: Проблем със запалителната уредба

            Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
            http://www.autoprospect.ru/vaz/21213...-startera.html
            На втората снимка човека е хванал едно червено кабелче. Премери има ли ток на него, като си завъртял контактния ключ на стартер. Ако няма ток проблема не е в стартера, а в управляващата верига до шалтера.
            Освен шалтер, причина може да бъде "четки".
            Тъкмо щях да пиша че е несериозно да карат човека да сменя шалтер при тая диагноза.Проблема наи-вероятно е четки.
            Калин Владов,09РСПБЗН

            Коментар


            • #96
              От: Проблем със запалителната уредба

              А сега де. Знам ли вече какъв е проблема.
              Купил съм шалтер, но не ми пречи да го върна или заменя за нещо друго. Има и един стартер за 50 лв. втора употреба, който ме чака. Имам обаче съмнения, че не е изобщо този шалтер или нещо по стартера, а най-вероятно е релето, което се намира между ключа за запалване и стартера - нали има такова (поне на схемите го има). Искам да се оплача от нашия нивок - днес ми се скапа и мотора на чистачките в най-големия дъжд. Имам подозрения, че проблема се крие някъде дълбоко в ел. инсталацията на автомобила. Както и да е, утре ще се борим с нея.
              Александър

              Коментар


              • #97
                От: Проблем със запалителната уредба

                Ето ти една страница от бъдещия ти учебник :
                Цялото купе е "маса" за тока, т.е минуса.Стартера е замасен чрез болтовете към двигателя.
                Плюса - тръгва от акумулатора по два кабела. Единия е дебел (около 10 мм ) и отива директно в стартера захванат с гайка 13.
                При всеки ремонт на стартер този кабел е опасен и за това се откачва акумулатора.
                Втори кабел отива от акум. до контактния ключ.Отзад на контактния ключ има много клеми(клеморед,клиноред) и една от тези клеми е за стартирането. Когато завъртиш ключа подаваш ток от тази клема до тази част която обсъждаме(включвателя). Той (нали е електромагнит) се задейства и подава въртенето към двигателя (както ти обясних по-горе).
                Общо взето това е стартирането.
                Възможните повреди са ги изброили колегите:
                - включвател
                - четки на стартера
                - повреден клеморед на контактния ключ
                - разхлабен кабел от тези до стартера и конт. ключ
                Друго по-сложно не виждам при твоя проблем (не , че няма ) но да не те претоварвам .
                Успех с ремонта !

                Коментар


                • #98
                  От: Проблем със запалителната уредба

                  http://www.autoprospect.ru/vaz/21213...loka-rele.html
                  Имах предвид това реле
                  Александър

                  Коментар


                  • #99
                    От: Проблем със запалителната уредба

                    Сега прочетох твоя пост. (писали сме едновременно)
                    Не се колебай, а свали стартера. Пробвай го както е свален и ще се разбере какъв е проблема.
                    Не е трудно. Просто започваш работа и стъпка по стъпка за един час си готов.
                    1. Откачваш акумулатора
                    2. Започваш и развиваш трите гайки на стартера с които е захванат към двигателя
                    3. Развиваш дебелия кабел (който идва от акум. )
                    4. Вадиш с малко "пиниз" стартера
                    5. Пробваш го - корпуса на минуса, а с кабел подаваш ток на стартера
                    6. Когато подадеш ток И НА ВКЛЮЧВАТЕЛЯ виждаш как работи и какъв е проблема на стартера
                    Пишеш и продължаваме.
                    Или отиваш на майстор.............

                    Коментар


                    • От: Проблем със запалителната уредба

                      Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
                      http://www.autoprospect.ru/vaz/21213...loka-rele.html
                      Имах предвид това реле
                      Я пиши отново какво прави стартера ? (това реле е малко вероятно)

                      Коментар


                      • От: Проблем със запалителната уредба

                        Ще разкажа:
                        Сутринта влизам в колата, въртя ключа и нищо. Лампите на таблото реагират при подаване на контакт - т.е. от акумулатора се подава ток. Отварям капака и вратата за да чувам добре какво става. Въртя ключа - чува се нещо като прещракване на реле, няма силен шум, стартера не развърта изобщо. Така няколко пъти. Взех гаечен ключ и ударих стартера няколко пъти. Въртя - пак не пали. Въртя вече за 10-ти път с "мамата" - запали. След това карах известно време (около 30 км градско). Оставих колата на обяд по топлото пред общината в Панчарево и след около половин час се върнах - не пали - пак въртя 10-тина пъти, вадя ключа, пак въртя 5 пъти и пали. След това карах още 10 км и я оставих за 15 минути - пак не пали - пак въртя като гламав и запали. После я спирах, оствях я за 10 минути и си палеше перфектно. Отидох при майсторите в Лозен - там да им покажа как не пали. Е седя 1 час там колата, чаках я да изстине, но не можех да им покажа как не пали. После като се връщах ми се скапаха и чистачките.
                        Александър

                        Коментар


                        • От: Проблем със запалителната уредба

                          Взимаш от наи-близките вторични един стартер на късмет и не се занимаваш с ремонти .
                          [SIGPIC][/SIGPIC][B]Bore[/B]

                          Коментар


                          • От: Проблем със запалителната уредба

                            Първоначално публикуван от b.bore@mail.bg Преглед на мнение
                            Взимаш от наи-близките вторични един стартер на късмет и не се занимаваш с ремонти .
                            Колега, ако си чел темата, вече няколко души ме посъветваха това. Какъв е късмета обаче, не знам. Проверих и струва около 50 лева, ще го спазаря да речем на 40 лв. И ако даде фира какво? Ако се стигне до решение стартер 2-ра ръка или нов, ще взема нов - "българските" на елхово са по 90 лв., има и по 70 лв. но не се знае колко са български. Защото искам да го сложа и докато не и окапят ламарините да не го мисля повече, а този от вторичните е 50:50 вероятно да е по-голям боклук и от сегашния ми. Така разсъждавам аз, може и да греша.
                            Какво може да се счупи на стартера - доколкото успях да разбера това са износени четки (8 лв. комплекта), износени втулки - сигурно и те толкова, скапан шалтер. За бендикса не знам дали може да се скапе за 90 000 км - той на практика представлява няколко зъбни колела на ос (поне аз така го виждам). Най-лошия вариант е Шалтер+втулки+четки или около 40 лв за части + още толкова за ремонт = нов стартер от елхово.
                            Александър

                            Коментар


                            • От: Проблем със запалителната уредба

                              Александър

                              Коментар


                              • От: Проблем със запалителната уредба

                                Добре де-какви са толкова кахърите не мога да разбера???Нали говорим за обикновен Нивов стартер.Ами сваляш го и му правиш пълна профилактика.Каквото е нужно просто го подменяш и караш.Проблема,който ти се явява НЕ Е някакъв странен и нечуван-или е включвателя,или са заминали четките.Моя Лятото също го ремонтирах-бяха му заминали втулките и се товареше страшно-ротора триеше в статора.....как не съм го изгорил не зная?Набих му нови втулки,подмених му и четките за всеки случай и край-сега ще изкара буталата.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X