Обява

Свий
Няма добавени обяви.

MODS 4Runner 2000: Заден отоплител

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • MODS 4Runner 2000: Заден отоплител

    Предишен пост: Круз-контрол 4Runner 2000 https://offroad-bulgaria.com/forum/%...e2#post6616120

    Здравейте колеги

    Известно време се занимавах с разни други задачи вкъщи и не съм имал много време да пускам теми във форума!

    Последено си монтирах отоплител на задните седалки, таман за зимата. Компонентите са вентилатор, който седи под пътническата седалка, и друг вид централна конзола между седалките. На нея е контрола за задното парно, иначе не се различава много от оригиналната базова кутия. Освен тези неща, под купето се връзват и два броя тръбички, които отклоняват антифриза към задната парно.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_image_2020-12-07_22-44-16.jpg
Прегледи:446
Размер:557.1 КБ
ID:6680973

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0211.jpg
Прегледи:519
Размер:129.0 КБ
ID:6680968
    (тази снимка не е моя, монтирах го и след това се сетих да го снимам)

    Отначало мислех, че е необходимо да се взимат мерки за да се пробие пода за да се вкарат двете линии антифриз в купето. Но понеже успях да разглобя топлообменника на радиатора под седалката и да освободя тръбичките, които излизат от него, от скобата, успях да измеря къде точно трябва да се пробие овалния отвор за да се монтира маншона.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:0-02-05-a16ed3e55daa05dfbd07127c42d632c80b572c18788ef182042025aa12897ded_63e386a.jpg
Прегледи:422
Размер:475.1 КБ
ID:6680969

    Стана много по-лесно така отколкото да гледам по снимки и да търся от къде да взимам мерки.

    Маншона го залепих с гарнитурен силикон да пази ламарините да не ръждясват.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:0-02-05-f9a3556fe14900acdda2ba7fb675a5bfa2f00e9677fdc25312c0fe1b6fe76354_e97ff331.jpg
Прегледи:433
Размер:482.1 КБ
ID:6680970

    Тръбопроводите от двигателя, са два модела за годините. Старите тръбички са от черна стомана, а на по-новия файсллифт, са иноксови! Но планките не са и трябваше да ги обгрижа малко. Удобното е, че опорните винтове си бяха вече на файъруола и се монтират с по една гайка.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_image_2020-12-07_21-15-24.jpg
Прегледи:432
Размер:294.9 КБ
ID:6680971

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_image_2020-12-07_21-15-18.jpg
Прегледи:429
Размер:348.2 КБ
ID:6680972

    Гумени маркучи се ползват в двата края на тръбичките, а в края при двгто трябваше да прережа двата маркуча дето вкарват антифриз към предния вентилатор и топлообменник. Тещиците са поцинковани.Системата се самообезвъздушава, само се долива допълнително 1л антифриз.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_image_2020-12-07_21-15-20.jpg
Прегледи:429
Размер:461.4 КБ
ID:6680974

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_image_2020-12-07_22-44-15.jpg
Прегледи:429
Размер:443.7 КБ
ID:6680975

    Препоръчвам скобките да са си оригинални, но не е належащо... но ги препоръчвам. Стискат с правилното усилие.
    Ето два парт номера - 9046722004 и 9046714029 но има и други. Сметнати са за диаметъра на маркучите и е редно да се поръчат с правилния размер. Само ги дръжте здраво с клещите, че иначе бият яко през пръстите.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:90467-22004jpg.image.662x550.jpg
Прегледи:415
Размер:26.0 КБ
ID:6680977

    Гадното беше, че Тойота са спестили двете жици, които са нужни да захранят тая джаджа, и трябваше да ги прекарам през цялото табло до правилните щифтове на главния блок. За съжаление на ООНските Рънери даже и от това бяга спестили. И с право... при положение че, сигурно съм единствения в света, който си слага такова отзад.

    Можех да ги вържа в десния край, където оригинално се включват в буксата, която си е там и позициите са и празни, ама не ми се връзваше допълнителен бушон в десния край на таблото.

    Изрязах една дупка в мокета и се показа смукалката, а духалката е сиво синята пластмаса в ляво, която духа в краката на десния пътник и горе в ляво на снимката е другата духалка за мястото вляво.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_image_2020-12-07_21-15-14 copy.jpg
Прегледи:437
Размер:957.8 КБ
ID:6680976

    Както и да е, стана лесно и топли добре, когато се возя на задната седалка...

    Старата конзола няма да ми трябва, та да знаете че става за Hilux Surf, и ако някой иска двоен чашкодържач, нека се обади. Hilux Surfовете с две места за чаши са редки в бг. Ще я пазя известно време, ако някой иска да ъпгрейдне.
    X-UN T4R2000 TDI3000 1KZ-Ti, MT CDL/RDL3.9
    https://www.taharateq.com
    FB - Toyota 4Runner Bulgaria
    https://www.facebook.com/groups/1394416414101996/

  • #2
    Браво
    Моята баба има фабрично такова отзаде. ГоУем кеф е и стопля купето 10 пъти по-бързо отколкото само с предното парно. Започва да духа топло съвсем бързо за разлика от предното, което има голяма площ за отопление и взима въздух отвън, респективно топлоотдаването е първо на въздуховодите, после на "човека", сиреч на въздуха. Задното грее вътрешен въздух, има голям радиатор и почти никаква топлоотнемаща площ. Затопля въздуха много бързо, а за капак и топлината се разпределя към пода на купето, след което по естествен път се "качва" към тавана и комфорта е пълен.

    Браво още веднъж, да си го ползваш със здраве

    Коментар


    • #3
      Банскалии знаят много за топлото !!!! Не се бях замислял , що задното парно грее повече Браво на Павката ! Да почва климата за отзад. Подсказка :тя пък най-добре е да духа от тавана
      TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

      Коментар


      • #4
        Супер , много полезна екстра.
        Тръбичките, колкото и къси да са те, не е ли по добре да са изолирани? Все пак по време на движение ледения вятър блъска директно в тях?

        Коментар


        • #5
          Първоначално публикуван от sv2006 Преглед на мнение
          Супер , много полезна екстра.
          Тръбичките, колкото и къси да са те, не е ли по добре да са изолирани? Все пак по време на движение ледения вятър блъска директно в тях?
          Мислил съм по този въпрос, да. Оригинално са голи.
          По-добре ще е със сигурност. но не съм намерил подходящ материал или маркуч.

          Ако откриеш нещо, сподели да го пробваме.
          X-UN T4R2000 TDI3000 1KZ-Ti, MT CDL/RDL3.9
          https://www.taharateq.com
          FB - Toyota 4Runner Bulgaria
          https://www.facebook.com/groups/1394416414101996/

          Коментар


          • #6
            Заводски не слагат най вероятно защото това по скоро се води доотоплител. (Мое мнение) Но ако ти се занимава, може да пробваш с тръбна изолация от микропореста гума-затворена клетка, вътрешния диаметър гледам че почва от 6 , 9 , 13 , 15 и т.н. Но за да е всичко както трябва НЕ трябва да я цепиш. По добре разглоби тръбите и я надени върху тях. Със сигурност ще топли по добре радиаторчето

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от sv2006 Преглед на мнение
              Заводски не слагат най вероятно защото това по скоро се води доотоплител. (Мое мнение) Но ако ти се занимава, може да пробваш с тръбна изолация от микропореста гума-затворена клетка.
              Мога да пробвам да ги изолирам. Намерих в нета такива маркучи. Ще поръчам и като дойде зимата, ще ги монтирам, да видим каква е разликата в най-големия студ.
              X-UN T4R2000 TDI3000 1KZ-Ti, MT CDL/RDL3.9
              https://www.taharateq.com
              FB - Toyota 4Runner Bulgaria
              https://www.facebook.com/groups/1394416414101996/

              Коментар


              • #8
                Здравейте,имам пробив в едната тръбичка за задния отоплител.
                Дали да не ги направя от медна тръба или да търся оригинал/изобщо продават ли се/?
                Всякакви идеи и насоки ще ми бъдат полезни.
                0896 396 700 Димчо Костов.

                Коментар


                • #9
                  Първоначално публикуван от sniper elite Преглед на мнение
                  Здравейте,имам пробив в едната тръбичка за задния отоплител.
                  Дали да не ги направя от медна тръба или да търся оригинал/изобщо продават ли се/?
                  Всякакви идеи и насоки ще ми бъдат полезни.
                  Здравей,
                  Значи най-лесно е да смениш гнилата част с парче маркуч от същия диаметър и водни скобки. Ако пък целите са за смяна, то тогава може да ги замениш с маркуч от край до край, или още по-добре да се заменят с нови, че с маркуч ще трябва доста добро закрепване, да се пазят да не ги скъса нещо при офроуд.
                  С нови пък ще трябва да се види дали все още може да се намерят.

                  Ако искаш търси ето тук за парт номер на тия тръби на твоя Рънер - toyotamarket.ru. Имат и схемите. Или ако пък искаш, дай номер на рама или поне каталожния номер от табелката, да знаем кой вариант Рънер имаш, та да изберем правилният парт номер.
                  Иначе може би може да се изработят от неръждаема стомана, както са на последните фейслифтове от поколението, ако с трето поколение.

                  Единствено не знам медта как се би държала в контакт с антифриза, който ще циркулира през такива тръби. Тука може алхимиците да се отзоват.
                  Поздрави и успех

                  Павел
                  X-UN T4R2000 TDI3000 1KZ-Ti, MT CDL/RDL3.9
                  https://www.taharateq.com
                  FB - Toyota 4Runner Bulgaria
                  https://www.facebook.com/groups/1394416414101996/

                  Коментар


                  • #10
                    Вчера свалих тръбичките ,пробива е само в самия край на едната тъба,точно преди са влезнат в маркучите.
                    Общото им състояние е добро ,ще трябва само по дълъг маркуч.
                    Трябва да се извиня ,че не съм написал че съм с къс КРУЗЕР 90 .
                    Благодаря за отговора.
                    0896 396 700 Димчо Костов.

                    Коментар


                    • #11
                      Първоначално публикуван от sniper elite Преглед на мнение
                      Вчера свалих тръбичките ,пробива е само в самия край на едната тъба,точно преди са влезнат в маркучите.
                      Общото им състояние е добро ,ще трябва само по дълъг маркуч.
                      Трябва да се извиня ,че не съм написал че съм с къс КРУЗЕР 90 .
                      Благодаря за отговора.
                      A няма проблем, Рънер крузер 90 са доста сходни. Може би само с маркуч да се оправи. Ако е възможно, недей да режеш тръбичката до здраво. Не режи фланеца от към спуканата страна, а нахлузи маркуча да стигне и подмине спуканото и сложи две скоби, една оригинално където си седи след фланеца и една след спуканото. Така ще имаш фланец който да държи маркуча да не се изхлузи, а втората скоба ще пази да не тече антифриз.

                      Поздрави
                      X-UN T4R2000 TDI3000 1KZ-Ti, MT CDL/RDL3.9
                      https://www.taharateq.com
                      FB - Toyota 4Runner Bulgaria
                      https://www.facebook.com/groups/1394416414101996/

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X