Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

    http://www.victronenergy.com/upload/...8%20-%20EN.pdf

    Взимаш от 24v, пада на 13.8v и си зареждаш задния. Става ли?
    https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

    Коментар


    • #62
      От: Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

      Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
      Тогава пак идваме до един от въпросите от началото на темата:
      Ако се добави трети акумулатор, при сегашната компановка (2 акумулатора стандартно и стартер на 24v), ще може ли чрез система за управление (готова или правена) двойката щатни акумулатори да се управляват като един, а третия като втори, предназначен за консуматори?
      Да.
      Конкретиката изисква да се види схемата, по която при палене стартерът ползва двете батерии, но възможните варианти не са безкрайно много и всичките са реализируеми - с някое и друго реленце, ключ-масичка или подобно.
      Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
      http://www.victronenergy.com/upload/documents/Datasheet - Orion DC DC converters - rev 08 - EN.pdf

      Взимаш от 24v, пада на 13.8v и си зареждаш задния. Става ли?
      Не става. В тази кола 24 волта има само докато държиш включен стартера, иначе всичко е на 12.

      И не забравяй, че си на сушата. На цената на това нещо ще си вземе 4 допълнителни акумулатора и ще им направи кутийките.

      Коментар


      • #63
        От: Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

        Я малко да повдигна темата с конкретика за 12В. И така приемаме 1 акумулатор за стартера и 1 за консуматорите (дали този за стартера е един или са два вързани паралелно все тая, играят като един). Нека оставим схемите за свързване да са следствие на избора на акумулатори, а не обратно. И следните комбинации:
        1. Два еднакви стартерни акумулатора около 90-100 Ач.,
        2. Два еднакви стартерни акумулатора от рода на Оптима или Ексайд които имат стартов ток по-голям от стартерните 100 Ач, отнасят се в пъти по добре към дълбокия разряд, но капацитета им е около 50Ач. Тук въпроса е 50 Ач от "правилните" по-добре ли ще понесат всичко от 100 Ач от "неправилните". Много съществено тук, според мен е способността на тези акумулатори да се зареждат много по-бързо от стандартните.
        3. И третия вариянт един стартов и един тягов, все по около 100 Ач, но различни като тип.
        В общи линии, ако под стартерен акумулатор приемем AGM, цените на трите варианта ще са близки... въпроса е дали и резултата ще е близък от компенсиране на положителни и отрицателни ефекти или ще има съществена разлика...
        Technical Rescue Direct - life lies in courage
        http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

        Коментар


        • #64
          От: Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

          Първо, забрави за стартовия ток. Той абсолютно винаги стига, а го пишат само защото е красиво голямо число. В общия случай стига даже и когато ползваш тягов акумулатор за стартерен.
          Забрави и за бързото зареждане - обичайният лимитиращ фактор за скоростта на зареждане е генераторът, поне до достигане на 80-90% степен на зареденост. Казусът е същият, като стартовия ток.

          Това, дали тягов или стартерен, зависи от това колко често ще го употребяваш в дълбок разряд и колко по-евтин е стартерният. Стартерният акумулатор все ще износи 50 цикъла, а ако на година му се събират общо 5, той ще умре накрая от старост, а не по цикли. Още повече, че ако цената е примерно двойно по-ниска, за същите пари ще си купиш двойно по-голям и той хем двойно по-бавно ще навърта цикли, хем като ти потрябва, ще има двойно повече ток. Когато стане дума за продължителна работа на консуматорите, 100 си е двойно повече от 50.

          И накрая, ако много интензивно ще използваш ток, не е зле да се замислиш за опция 4 - ДВА еднакви тягови акумулатора, единият от които в ролята на стартерен, евентуално с периодична размяна на ролите. Достатъчно голям тягов акумулатор няма никакви грижи да върти стартер

          Коментар


          • #65
            От: Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

            Ясене,то е хубаво и да имаш място за "достатъчно голям акумулатор".В повечето случаи обаче не е така

            Коментар


            • #66
              От: Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

              Да няма, да няма, колко да няма? Рядко има автомобил, чиито стартер да е по-мощен от лебедката. Така че, толкова място обикновено имаш и то обикновено е на щатното място на акумулатора.

              Коментар


              • #67
                От: Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                ....

                И накрая, ако много интензивно ще използваш ток, не е зле да се замислиш за опция 4 - ДВА еднакви тягови акумулатора, единият от които в ролята на стартерен, евентуално с периодична размяна на ролите. Достатъчно голям тягов акумулатор няма никакви грижи да върти стартер
                Опция 4 изобщо не съм я отхвърлил, напротив. Но тогава не е ли много по-добре при старт да използваш и двата, така все пак стартовия ток ще е наполовина! И все пак на тяговите батерии обикновено дават 1/10 или 1/20С да де дърпа... сатртера е много повече, отива на около 2С примерно, пък макар и за няколко секунди. В това отношение и за лебедката кой е правилния акумулатор - стартерен или тягов?
                Или два полутягови, но не от типа на Оптимата, обикновени и съответно по 100-тина ампера всеки?

                Относно скоростта на зареждане виж това:



                От тази графика на око лесно може да оцениш количеството заряд по площта затворена от линията на тока за определено време (10, 20, 30 мин) Ако генератора е 100 А (нормално) разликата в скоростта на зареждане е в пъти.... няколко пъти...
                Technical Rescue Direct - life lies in courage
                http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                Коментар


                • #68
                  От: Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

                  Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнение
                  Опция 4 изобщо не съм я отхвърлил, напротив. Но тогава не е ли много по-добре при старт да използваш и двата, така все пак стартовия ток ще е наполовина! И все пак на тяговите батерии обикновено дават 1/10 или 1/20С да де дърпа... сатртера е много повече, отива на около 2С примерно, пък макар и за няколко секунди. В това отношение и за лебедката кой е правилния акумулатор - стартерен или тягов?
                  Или два полутягови, но не от типа на Оптимата, обикновени и съответно по 100-тина ампера всеки?

                  Относно скоростта на зареждане виж това:



                  От тази графика на око лесно може да оцениш количеството заряд по площта затворена от линията на тока за определено време (10, 20, 30 мин) Ако генератора е 100 А (нормално) разликата в скоростта на зареждане е в пъти.... няколко пъти...
                  Тази графика е силно спекулативна. Картинката за абсолютно всеки акумулатор, който съм виждал, изглежда точно като червената линия. Разликата е само в дължината на платото в началото, когато генераторът работи в токов режим. Ако генераторът е с мощност 1C, краят на платото се появява между 30% и 80% за батерии в различно състояние.

                  Да използваш за старт и двата, несъмнено трябва да имаш възможност, но тя се урежда лесно. Само че, нали всичко гласим за този случай, когато единият е разреден.

                  Тяговите батерии си имат нормирани капацитети при ток C/5 и c/20 или C/100, обикновено първият е около 80% от втория или около 75% от третия. Това не значи, че за кратко не могат да работят при 2C или 3C. Колкото и да са по-зле от стартерните, тягов 100Ач само от мащаба ще е толкова или по-добър от стартерен 50Ач, с който колата също пали и който са сложили от завода. Разбира се, в такъв режим ще отдадат 20 или 30% от капацитета си, но точно това важи и за стартерните, по същите причини.

                  Всъщност, тяговите и стартерните батерии се различават не толкова по стартовия ток (който за тяговите обикновено е 40-70% от стартерния ток на стартерните, значи напълно приемлив), колкото по броя цикли, които батерията ще понесе, преди да умре. В това отношение разликата е много голяма - примерно 70-150 за стартерните срещу 2000-4000 за тяговите. Полутяговите са по средата и за двата параметъра - 70-90% за стартерен ток и 700-1500 цикъла.

                  Лебедката не е с нещо по-специална. Ако на година разпъваш 20 лебедки, тягов не е оправдан. Ако са 300 - тягов, и по-голям. Тогава и лебедката е друга.

                  Коментар


                  • #69
                    От: Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

                    Ами не е въпроса само в това колко лебедки ще разпъваш годишно. Сериозния според мен проблем е първо колко реално от капацитета на акумулатора можеш да използваш без да му разкажеш играта за един сезон и второ колко от капацитета му можеш да използваш и след това той да даде ток на стартера - тук вътрешното съпротивление има голяма роля. По първия въпрос - за стартерна батерия дълбок разряд се води 10% от капацитета... е за к'во ми е да нося 200 Ач батерии от които безпроблемно мога да използвам 20... В това отношение май геловите са много по-добре, но пък са едни цени...

                    Я да видим какво ще кажеш за това:



                    Троян до колкото съм чувал са върха на сладоледа при тяговите батерии. 105Ач (20) и ток 650А... Ако са два паралелни за 12В стартер ще имат 1/2 натоварване и би трябвало да не го усетят изобщо. При Яро, ако се вържат последователно на 24 В тока пак е наполвина. Цената изглежда приемлива (365 лв клиентска цена в БГ) което горе долу ги доближава до спирални Ексайд или Оптима но с половината капацитет на тези... А тези би трябвало да си отдават безгрижно целия капацитет не по-зле... Стискаме ли си ръцете
                    Technical Rescue Direct - life lies in courage
                    http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                    Коментар


                    • #70
                      От: Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

                      Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнение
                      Ами не е въпроса само в това колко лебедки ще разпъваш годишно. Сериозния според мен проблем е първо колко реално от капацитета на акумулатора можеш да използваш без да му разкажеш играта за един сезон и второ колко от капацитета му можеш да използваш и след това той да даде ток на стартера - тук вътрешното съпротивление има голяма роля. По първия въпрос - за стартерна батерия дълбок разряд се води 10% от капацитета... е за к'во ми е да нося 200 Ач батерии от които безпроблемно мога да използвам 20...
                      "безпроблемно" е една много относителна категория. Като цяло мисля, че не си прав за 20-те амперчаса. 200 са си 200 и ако не можеш да ги ползваш, значи не са 200. Да, циклите са по-малко, но все пак различно от 1. За вътрешното съпротивление вече съм казвал, но като цяло за запалване на здрав двигател ти трябва около 1 амперчас. Е, за да го вземеш наведнъж, сигурно трябва да са останали 2-3, но общо взето е това.

                      Я кажи къде намери троянеца на такава цена в България и кого да изнудваме за отстъпки? Иначе, нещо което не виждам е тези всичките параметри след колко цикъла са гарантирани. Единственият му недостатък е, че е с течен електролит, ама ако обещаеш да не се обръщаш - всичко ще е наред.

                      Коментар


                      • #71
                        От: Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

                        Не знам това ли е вносителя, тук намерих цена и някаква спецификация. Има и други сходни модели, този ми се стори оптимален като цена и размер.
                        Добре, а в другата тема си писал, че тяговите нямат добра саморегулация на тока при зареждане... я дай малко разяснение по въпроса. Какъв им е проблема и какъв би им бил проблема при щатно използване в автомобил (на място на стартерен)
                        Technical Rescue Direct - life lies in courage
                        http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                        Коментар


                        • #72
                          От: Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

                          Той там е описан проблемът и общо взето не е голям. Трябваше да ги пазиш от зарядни токове над C/2, ама нещо не го виждам това изискване напоследък. Те и нещо конвергираха двете технологии (тягови и стартерни). По-важна е температурната компенсация на зарядното напрежение. Не, че и така няма да работи, но ще губи вода през лятото и капацитет през зимата. А ти нали за капацитет се бориш.

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X