Ситуацията е следната.
Land Cruiser 80, 4.2td, системата е на 12v, стартера е на 24v, посредством 2 акумулатора в паралел.
Задачата:
Търся начини да си подсигуря запас от заряд за допълнителни консуматори, когато колата е в престой за повече от 24ч. Опциите, които short-list-нах са:
1. Трети акумулатор в багажника.
1а - В тази ситуация и чрез система за управление на акумулатори (независимо кит или направена) мога ли да управлявам двата щатни като един и третия като втори? Имам леки съмнения как ще стимулирам алтернатора да храни и трите. А не ми се влиза във филма в друг алтернатор, щото там ще има и друго по веригата със сигурност...
1b - Третия акумулатор в тази схема би могъл да бъде различен по вид от щатните два, нали?
1c - Моментната ситуация не ми е комфортна, всеки път да мисля дали ако оставя хладилника (и нещо друго) по-дълго дали ще запаля след това...
2. Замяна на стартера с 12v от 1HZ.
При определени комплектации на 7-ма серия с 4.2 1HZ и 105-та серия със същия двигател, стартера си е на 12v и автомобила е оборудван с един акумулатор. Така са и някои Патрули 4.2д. При такава ситуация добавянето на втори за допълнителни консуматори е лесно и безпроблемно. Предстои да проуча колко двата стартера са еднакви и заменяеми. Разбира се, ако някой има опит е добре дошъл да сподели. По-скоро ме притеснява дали 12-волтовия стартер ще се отрази негативно на работата на 1HD-T-то и какви биха били реалните негативи като цяло.
Набавяне/ подсигуряване с заряд от слънчеви батерии, бензинови агрегати и т.н. е ясно. Търси се решение при акумулаторите. Може и друг вариант, освен изброените по-горе. Та?...
Land Cruiser 80, 4.2td, системата е на 12v, стартера е на 24v, посредством 2 акумулатора в паралел.
Задачата:
Търся начини да си подсигуря запас от заряд за допълнителни консуматори, когато колата е в престой за повече от 24ч. Опциите, които short-list-нах са:
1. Трети акумулатор в багажника.
1а - В тази ситуация и чрез система за управление на акумулатори (независимо кит или направена) мога ли да управлявам двата щатни като един и третия като втори? Имам леки съмнения как ще стимулирам алтернатора да храни и трите. А не ми се влиза във филма в друг алтернатор, щото там ще има и друго по веригата със сигурност...
1b - Третия акумулатор в тази схема би могъл да бъде различен по вид от щатните два, нали?
1c - Моментната ситуация не ми е комфортна, всеки път да мисля дали ако оставя хладилника (и нещо друго) по-дълго дали ще запаля след това...
2. Замяна на стартера с 12v от 1HZ.
При определени комплектации на 7-ма серия с 4.2 1HZ и 105-та серия със същия двигател, стартера си е на 12v и автомобила е оборудван с един акумулатор. Така са и някои Патрули 4.2д. При такава ситуация добавянето на втори за допълнителни консуматори е лесно и безпроблемно. Предстои да проуча колко двата стартера са еднакви и заменяеми. Разбира се, ако някой има опит е добре дошъл да сподели. По-скоро ме притеснява дали 12-волтовия стартер ще се отрази негативно на работата на 1HD-T-то и какви биха били реалните негативи като цяло.
Набавяне/ подсигуряване с заряд от слънчеви батерии, бензинови агрегати и т.н. е ясно. Търси се решение при акумулаторите. Може и друг вариант, освен изброените по-горе. Та?...
Коментар