До: променливи обороти витара
Добре, изпреврил си събитията. Става ясно че поне мембраната е здрава. Трябва да ти качва до около 2100об/мин.
Но това не отменя проверката за която ти писах. Трябва да видиш как се държи мембраната при студен мотор. Дали въобще реагира, дали непрекъснато си мени положението или е мъртва
Ако се окаже, че тия неща са наред - клапата избутва дросела и го отваря, но оборотите плуват, значи нещо в дозирането на горивото не е наред и ще го мислим тогава.
Но ако клапата не е стабилно отворена, трябва да се продължи проверка по веригата.
Ако не реагира или се мести произволно, трябва да се види малкото клапанче.Да се премери да ли не е изгоряло, и също така да се премери какво напрежение стига до него и постоянно ли е докато мотора е студен.
Ако се окаже че и клапанчето е здраво, но командното му напрежение се колебае или го няма, нещата не отиват на добре защото стигаме до компютъра. По разбираеми причини него ще го прескочим
Ще насочим вниманието си към температурните датчици от които взима информация компа.
Ето някои техни характеристикки:
Воден: 0°-5,8КΩ; 20°-2,5КΩ; 40°-1,1КΩ; 60°-0,55КΩ; 80°-0,3КΩ
Въздушен:0°-6-8КΩ; 20°-2,5КΩ; 60°-0,6КΩ
Ако случайно мембраната се мести и няма устойчиво положение е добре да се мери съпротивлението докато мотора работи. Да се изведат тънки жички от куплинга на датчика и да се включи в тях мултицета. Ако се окаже че съпротивлението плува или въобще не отговаря на необходимото, причината може да е в датчика.
Така нещата изглеждат прекалено лесно,за да се отстрани проблема, но нищо не пречи да се опита в тази последователност.
И едно допълнение което няма връзка по случая но е добре всеки да го знае. Жилото за газта, когато мотора работи на празен ход трябва да е така регулирано, че да е свободно и да прави няколко мм. корем при пипане.
Първоначално публикуван от Лъчезар
Преглед на мнение
Но това не отменя проверката за която ти писах. Трябва да видиш как се държи мембраната при студен мотор. Дали въобще реагира, дали непрекъснато си мени положението или е мъртва

Ако се окаже, че тия неща са наред - клапата избутва дросела и го отваря, но оборотите плуват, значи нещо в дозирането на горивото не е наред и ще го мислим тогава.
Но ако клапата не е стабилно отворена, трябва да се продължи проверка по веригата.
Ако не реагира или се мести произволно, трябва да се види малкото клапанче.Да се премери да ли не е изгоряло, и също така да се премери какво напрежение стига до него и постоянно ли е докато мотора е студен.
Ако се окаже че и клапанчето е здраво, но командното му напрежение се колебае или го няма, нещата не отиват на добре защото стигаме до компютъра. По разбираеми причини него ще го прескочим

Ще насочим вниманието си към температурните датчици от които взима информация компа.
Ето някои техни характеристикки:
Воден: 0°-5,8КΩ; 20°-2,5КΩ; 40°-1,1КΩ; 60°-0,55КΩ; 80°-0,3КΩ
Въздушен:0°-6-8КΩ; 20°-2,5КΩ; 60°-0,6КΩ
Ако случайно мембраната се мести и няма устойчиво положение е добре да се мери съпротивлението докато мотора работи. Да се изведат тънки жички от куплинга на датчика и да се включи в тях мултицета. Ако се окаже че съпротивлението плува или въобще не отговаря на необходимото, причината може да е в датчика.
Така нещата изглеждат прекалено лесно,за да се отстрани проблема, но нищо не пречи да се опита в тази последователност.

И едно допълнение което няма връзка по случая но е добре всеки да го знае. Жилото за газта, когато мотора работи на празен ход трябва да е така регулирано, че да е свободно и да прави няколко мм. корем при пипане.
Коментар