Обява

Свий
Няма добавени обяви.

променливи обороти витара

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: променливи обороти витара

    Първоначално публикуван от Лъчезар Преглед на мнение
    ctef, като извадя и запуша вакума от клапана/откъм радиатора/ и вдига оборотите.
    Добре, изпреврил си събитията. Става ясно че поне мембраната е здрава. Трябва да ти качва до около 2100об/мин.
    Но това не отменя проверката за която ти писах. Трябва да видиш как се държи мембраната при студен мотор. Дали въобще реагира, дали непрекъснато си мени положението или е мъртва
    Ако се окаже, че тия неща са наред - клапата избутва дросела и го отваря, но оборотите плуват, значи нещо в дозирането на горивото не е наред и ще го мислим тогава.
    Но ако клапата не е стабилно отворена, трябва да се продължи проверка по веригата.
    Ако не реагира или се мести произволно, трябва да се види малкото клапанче.Да се премери да ли не е изгоряло, и също така да се премери какво напрежение стига до него и постоянно ли е докато мотора е студен.
    Ако се окаже че и клапанчето е здраво, но командното му напрежение се колебае или го няма, нещата не отиват на добре защото стигаме до компютъра. По разбираеми причини него ще го прескочим
    Ще насочим вниманието си към температурните датчици от които взима информация компа.
    Ето някои техни характеристикки:
    Воден: 0°-5,8КΩ; 20°-2,5КΩ; 40°-1,1КΩ; 60°-0,55КΩ; 80°-0,3КΩ
    Въздушен:0°-6-8КΩ; 20°-2,5КΩ; 60°-0,6КΩ
    Ако случайно мембраната се мести и няма устойчиво положение е добре да се мери съпротивлението докато мотора работи. Да се изведат тънки жички от куплинга на датчика и да се включи в тях мултицета. Ако се окаже че съпротивлението плува или въобще не отговаря на необходимото, причината може да е в датчика.
    Така нещата изглеждат прекалено лесно,за да се отстрани проблема, но нищо не пречи да се опита в тази последователност.

    И едно допълнение което няма връзка по случая но е добре всеки да го знае. Жилото за газта, когато мотора работи на празен ход трябва да е така регулирано, че да е свободно и да прави няколко мм. корем при пипане.

    Коментар


    • #32
      До: променливи обороти витара

      ctef, първо да благодаря за помоща.
      Ето и малко нагледен материал
      -при -10С студен двигател

      -при -10С загрял двигател

      Трябва да премеря малкото клапанче откъм перката, обаче прекалено лесно изглежда да е то.

      Коментар


      • #33
        До: променливи обороти витара

        Хм, това на клиповете ми звучи точно като на разместен или прецакан ТПС. Ако имаш и известни затруднения с паленето на бензин, направо почвай оттам. Знам, че все за тпс-а се хващам, ама ...

        Премери дали въобще дава контакт когато трябва, а ако е видимо пипан (оригинално болтчетата са с боя и с личи дали е местен), направо почвай да четеш ръководството и да си търсиш вакуумпомпа.
        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

        Коментар


        • #34
          До: променливи обороти витара

          Лъчо, като гледам клиповете достигам до един извод-имаш няколко проблема, не само когато е студен, но и когато е загрял. При инжекционите е типично да има поне две неща, коити или са за смяна или са за корекция. Кажи ми номера на компа, нека не го изключваме, отделно забелязва се че при студен вдига много оборотите и ги смъква постепенно, докато стигне критичен праг на стойност, при което ЕБУ коригира работата на двигателя и отново влиза в режим, отделно на загрял двигател мисля че оборотите са високи(на клип), гледал ли си предверението на делкото и с какви свещи си, номер и марка, обади ли се на майстора, който ти казах

          Коментар


          • #35
            До: променливи обороти витара

            Колега като я слушам на клипа тази кола ,има проблем в главата или по скоро в распределителниа вал . Пьлен ремонт на главата нов вал и почва да пееее .

            Коментар


            • #36
              До: променливи обороти витара

              Ей, не го шашкайте човека с такива диагнози. Дори и да има подобни съмнения, не са отхвърлени всички останали възможности.
              Моето мнени за шумовете от първия клип е че при такова падане на оборотите, се чуди кой цилиндър кога да запали и затова става такава мелница.
              За втория клип чукането наистина е притеснително. Уж са регулирани клапани, ама знае ли се как Но и шума не може добре да се локализира.
              За този шум искам да направиш една проверка. Ще изключиш стъпковото моторче от буксата му за няколко секунди и виж тропането ще намалее ли?
              А за това падане на оборотите на студен мотор пробвай да изключиш пак вакума на мембраната но на студен и виж дали ще падат.

              То е ясно, че е тотално разпипана. Добре е да се прегледа момент на запалване, дали прекъсват свещи и т.н. ама си трябват инструменти и опит.
              ТПС нали имате предвид сензора за позиция на дросела? Ако да, и за неговата настройка има указания, но ще му дойде времето...

              П.п Пак гледах този път по-внимателно първия клип. Забелязали ли сте как се дъжи мембраната? Когато оборотите са високи тя въобще не допира до оста на дросела! Започва да се отмества едва когато оборотите паднат. Има нещо тотално объркано, или компа се е шашнал
              Последно редактирано от ctef; 23-01-10, 19:50.

              Коментар


              • #37
                До: променливи обороти витара

                Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                Хм, това на клиповете ми звучи точно като на разместен или прецакан ТПС. Ако имаш и известни затруднения с паленето на бензин, направо почвай оттам. Знам, че все за тпс-а се хващам, ама ...
                Премери дали въобще дава контакт когато трябва, а ако е видимо пипан (оригинално болтчетата са с боя и с личи дали е местен), направо почвай да четеш ръководството и да си търсиш вакуумпомпа.
                Пали само докато ме види, а болчето не е пипано, поне гледам боята си стои.
                trent, оборотите ги вдига до около 2100, компа ще го видя и ще пиша, майстора го оставих за последен жокер. Шума от първия клип е от крайното гърне, което е откачено и се удря в бронята. Не я оставям така да се клати, коригирам я с педала на газта, м/у другото забелязах, че жилото е хлабаво. Свещите са нови и са на около 1500км, със сигурност не съм взел боклуци. Кабелите ще ги меря, само да омекне малко времето. Все пак този проблем е на една година, сигурно е съществувал и преди да я купя, пък и сега нямам, кой знае каква работа, та си чопля, това-онова.
                rumenlibia, колега, вашите предложения не се приемат, все пак неможе в бинго зала да попълвате фишове от тото2.
                ctef, за клапаните гаранция са регулирани както трябва. На кое викаш стъпково моторче, къде да търся тази букса. Не знам какви шумове ви се чуват, когато е загрял, наистина на клипа е доста по-шумно, отколкото е в действителност. Не видам да е толкова сложно, поне това което гледам в ръководството. Само вакуумметър нямам.
                Ще ви държа в течениие.

                Коментар


                • #38
                  До: променливи обороти витара

                  Първоначално публикуван от stkiid Преглед на мнение
                  Аз съм имал същите случаи като тебе на няколко пъти и се оказваше реле
                  тиа алтернатори дали имат нещо като болче за реголиране на напрежението на зареждане ? щото гледах в едно рьководство на сайдкик че го има

                  Коментар


                  • #39
                    До: променливи обороти витара

                    Значи да разбираме ли, че когато започва да вдига оборотите в първия клип ти подаваш газ?
                    Стъпковото моторче(или клапанче) е това металното цилиндърче от ляво на инжектора, под онази пластмасова мембрана,която е за една друга работа. Карам те да го изключиш единствено защото когато мотора не е в режим ,то сработва байпаса, но ако не смогва да компенсира започва да чатка яко. На мен ми се чува такова чаткане, но знам ли ....по клип

                    Но независимо от всичко, онази мембрана явно не повдига дросела при студен мотор. Когато паднат оборотите се повдига защото пада подналягането в целия колектор и пружината и се разтяга, а не че и спира подаването на вакум от клапанчето, както трябва да е според мен.

                    Трябва ти евентуално стробоскоп за да провериш момента на запалване и прекъсвания по високото. За вакумметър не съм сигурен, че се налага на този етап.
                    Други мнения

                    Коментар


                    • #40
                      До: променливи обороти витара

                      Първоначално публикуван от ctef Преглед на мнение
                      ...то сработва байпаса, но ако не смогва да компенсира започва да чатка яко. На мен ми се чува такова чаткане, но знам ли ....по клип...
                      И аз го докарвам на звук точно на тракането на байпаса, като не е където трябва.
                      Само по себе си не е страшно, но като не си върши работата ... а тя работата му е тъкмо тая, да ти държи оборотите стабилно.

                      @boby2: сигурен ли си, че не си гледал друго?
                      Освен това не знам как точно са ти мерили алтернатора без товар, но ако това означава мерене при работещ двигател с откачен акумулатор, направо си смени майстора, преди да ти е издухало нещо по колата. За да не рабори с акъла си има само няколко възможни причини - износени четки, прецакан регулатор (реле, въпреки, че никакво реле не е), повреден кабел, скапан ремък, изгорял диод. Всичко това се проверява достатъчно лесно и надеждно и няма нужда да се гадае.
                      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                      Коментар


                      • #41
                        До: променливи обороти витара

                        Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                        И аз го докарвам на звук точно на тракането на байпаса, като не е където трябва.
                        Само по себе си не е страшно, но като не си върши работата ... а тя работата му е тъкмо тая, да ти държи оборотите стабилно.

                        @boby2: сигурен ли си, че не си гледал друго?
                        Освен това не знам как точно са ти мерили алтернатора без товар, но ако това означава мерене при работещ двигател с откачен акумулатор, направо си смени майстора, преди да ти е издухало нещо по колата. За да не рабори с акъла си има само няколко възможни причини - износени четки, прецакан регулатор (реле, въпреки, че никакво реле не е), повреден кабел, скапан ремък, изгорял диод. Всичко това се проверява достатъчно лесно и надеждно и няма нужда да се гадае.
                        мерси колега ще провера

                        Коментар


                        • #42
                          До: променливи обороти витара

                          Прилагам една снимка за да се разбираме по-лесно

                          ctef, докато снимах клипа, абсолютно нищо не съм пипал по колата.
                          Куплунга е общ и няма как да изключа само него, нещо не успях да го отделя. Може и от студа да е, но по вероятно неправилен подход
                          Като изкарам маркуча за вакума от клапанчето, вдига на 2600оборота, без да се променят.
                          Щом трябва и стробоскоп ще намеря, само незнам дали ще се справя сам с центровката.
                          Към края на седмицата продължавам, така че ако имате и други идеи, споделяйте.

                          Коментар


                          • #43
                            До: променливи обороти витара

                            Лъчо, не се мотай, заминавай на майстора, дето ти дадох номераче ми се пие тъмна бира

                            Коментар


                            • #44
                              До: променливи обороти витара

                              И все пак ако решиш да се пробваш сам, насочи вниманието си към работата на тази мембрана и провери по пътя на сигнала. Ако щеш, започни в обратен ред. Първо провери показанията на температурните датчици дали са коректни. След това ако са коректни, дали стига напрежение до малкото клапанче.
                              За сега не се занимавай с другите проверки.
                              Но така със съвети от тук може да ти отнеме много време и пак да не се стигне до никъде. Така че си реши.

                              Коментар


                              • #45
                                До: променливи обороти витара

                                Е те сега майтапа стана пълен!
                                Преи малко решавам да разтъпча Витарата и се почна. паля си директно на газ, запали, поработи 10 секунди и угасна. Е, казвам си, нищо, което не сме виждали. Слизам, поглеждам изпарителя - нищо му няма. Странно. Хайде на бензин - същата история, само дето работи около 2 секунди и гасне. Хъ!
                                Понеже студено (има-няма към -6) а и живея на високо, пискам по инерция, паля на бензин, вдига 2500 оборота и ... угасва.

                                Брех, твойта кожа, сега пък какво?? не е като да не пискам на бензин от време на време за профилактика, а и миналия ден доста покарах на бензин - никакъв проблем. От друга страна TPS- ми е леко прецакан, та все още не успявам да се ядосам качествено. Пускам още малко по инерция, паля, газта в пода (знам, че не е красиво да се прави така) - вдга до към 4000 оборота и до там. Работи 5-10 секунди и угасне, както си е на 4000.

                                Да, ама тук вече TPS-а не играе чак толкова, и вече сериозно се хвърлям в размисъл. Слизам, гледам - нищо необичайно. Пак паля по инерция (досвидя ми акумулатора) - мака му и прасе, вдигна си оборотите и заработи като кукла - кеф ти газ, кеф ти бензин.

                                И тук е най-тъпото в цялата история. Когато е в къщи - дреме ми, обаче утре или вдругиден ми предстои обиколка по северна България, с възможни забежки на изток, а там ако ми го направи тоя номер, може да стане много кофти.

                                Акумулатора е отличен, има газ (почти 3/4), има и бензин достатъчно. Какво толкова може да е замръзнало, дето да се оправи за 10 секунди работа на мотора и да влияе еднакво и на газ и на бензин? Газовата е с клапан на изхода, затваря плътно, проверено, не е като да се дави от това. Идеи? Че много мразя повреди, които се "поправят" самички

                                Допълнение: Проблема май се изясни и се казва калпав въздушен филтър. Мръсната гад просто замръзва, нататък е ясно...
                                Последно редактирано от tef4o; 25-01-10, 12:07. Причина: Решаване на проблема.
                                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X