Колега май си в грешка. Стъпковия няма реостат а и на клапата има "нещо".
Колега на моята Витара като свалих стъпковия мотор от страната която се хваща към алуминия има нещо като платка с едно реостатче и едно лосче което бута клапата на инжекциона.Това е за мотор 1.6 16 V G16B.
Кола без турбо е като жена без цици, върши работа но не доставя удоволствие.
Витара 1.6 16V TURBO POWER!!!
"Mud Angels" Stara Zagora
е те това лосче регулира сместа бензин въздух ,ама не го барй по добре да не пресереш повече , то дава инфо на компа колко въздух влиза в мотора и казва колко бензин да налее дюзата , не съм изучавал подробно инжекцията на витара за това се обърни към колегата тефчо ,той си пада по джапанезетата аз повече по дойчландите
Теч?! Какъв теч? Това под колата е просто потта на всички коне под капака!
Пичове, за същото нещо ли говорим? Онова на дроселната клапа с реостата ... да не е ТПС?
Байпаса е една кръгла "джурукма" с 2 кабела и една интересна пластмаса на другия край. Стои ... май под и леко вдясно от корпуса на дросела (по спомен).
На някои има винт за регулировка, предполагам, че е на обратната пружина, но никога не съм го бъзикал, не се е налагало.
О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...
е те това лосче регулира сместа бензин въздух ,ама не го барй по добре да не пресереш повече , то дава инфо на компа колко въздух влиза в мотора и казва колко бензин да налее дюзата , не съм изучавал подробно инжекцията на витара за това се обърни към колегата тефчо ,той си пада по джапанезетата аз повече по дойчландите
Задачата на това лостче e не да дава инфо колко въздъх влиза и не регулира сместа бензин въздух.За тая работа са дебитомерите,те подават колко въздух влиза а оттам компа се оправя квото му е зададено.
Онова на дроселната клапа с реостата ... да не е ТПС?
Да теф4о точно тпс е (throttle position sensor)
Колега на моята Витара като свалих стъпковия мотор от страната която се хваща към алуминия има нещо като платка с едно реостатче и едно лосче което бута клапата на инжекциона.Това е за мотор 1.6 16 V G16B.
Казвам: Витарата стъпкови мотори няма никъде. Обаче байпасния клапан (IACV или Idle Air Control Valve, демек регулируем клапан за празния ход), понякога го наричат "стъпково". на някои коли наистина е стъпково (примерно Корса), на други е мотор, но обикновен, с редуктори, а на повечето си е като на Витарата - просто един най-обикновен електромагнитен клапан, който се управлява с честотен сигнал, или ако трябва да сме по-точно - ШИМ (Широчинно-импулсна модулация). на прост български - даваш повече ток (на импулси!), отваря повече и обратното.
Ролята на тоя клапан е да пуска повече или по-малко въздух, заобикаляйки дроселната клапа (от там и байпас, щото си е точно това). Когато двигателя е на празен ход, компа следи оборотите и ако тръгнат да падат, отваря клапана малко повече, съответно тръгва малко повече въздух, което води до малко повечко бензин и така нататък. Резултатът е, че двигателя не си мени оборотите, когато натиснеш спирачките или пуснеш фаровете.
Това е много повърхностно и доста грубо обяснение, но мисля, че е достатъчно ясно.
От там нататък. Онова на дроселната клапа с 3, 4 или 5 извода, не помня на G16B с колко е, e TPS или Throtle position Sensor, а на български - най0обикновен потенциометър, обикновено с контакт в едната страна, който казва на компа къде точно е педала на газта. В смисъл - дали и колко е натиснат.
Когато не е на мястото си, компа се шашка, щото данните за положението на педала се разминават с истината и с показанията на другите датчици. Когато разминаването е малко, може леко да вдигне разхода на бензин или да работи неустойчиво на празен ход и в ниските преходни режими. Когато е голямо, директно светва чек-а.
Това също е доста обобщено, но ако си бъзикал ТПСа, вземи го нагласи на мястото му, някъде маше пуснати инструкции как се прави.
О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...
Казвам: Витарата стъпкови мотори няма никъде. Обаче байпасния клапан (IACV или Idle Air Control Valve, демек регулируем клапан за празния ход), понякога го наричат "стъпково". на някои коли наистина е стъпково (примерно Корса), на други е мотор, но обикновен, с редуктори, а на повечето си е като на Витарата - просто един най-обикновен електромагнитен клапан, който се управлява с честотен сигнал, или ако трябва да сме по-точно - ШИМ (Широчинно-импулсна модулация). на прост български - даваш повече ток (на импулси!), отваря повече и обратното.
Ролята на тоя клапан е да пуска повече или по-малко въздух, заобикаляйки дроселната клапа (от там и байпас, щото си е точно това). Когато двигателя е на празен ход, компа следи оборотите и ако тръгнат да падат, отваря клапана малко повече, съответно тръгва малко повече въздух, което води до малко повечко бензин и така нататък. Резултатът е, че двигателя не си мени оборотите, когато натиснеш спирачките или пуснеш фаровете.
Това е много повърхностно и доста грубо обяснение, но мисля, че е достатъчно ясно.
От там нататък. Онова на дроселната клапа с 3, 4 или 5 извода, не помня на G16B с колко е, e TPS или Throtle position Sensor, а на български - най0обикновен потенциометър, обикновено с контакт в едната страна, който казва на компа къде точно е педала на газта. В смисъл - дали и колко е натиснат.
Когато не е на мястото си, компа се шашка, щото данните за положението на педала се разминават с истината и с показанията на другите датчици. Когато разминаването е малко, може леко да вдигне разхода на бензин или да работи неустойчиво на празен ход и в ниските преходни режими. Когато е голямо, директно светва чек-а.
Това също е доста обобщено, но ако си бъзикал ТПСа, вземи го нагласи на мястото му, някъде маше пуснати инструкции как се прави.
Колега аз съм го върял на двете страни и освен разлика в свободние ход в вървежа няма обеден съм Пробвано е.Ама намери темата за настройката да го направя както трябва.
Кола без турбо е като жена без цици, върши работа но не доставя удоволствие.
Витара 1.6 16V TURBO POWER!!!
"Mud Angels" Stara Zagora
Какво? Я по-простичко ми го кажи,защото на трима маистори съм ходил и ми казват че имам!
Tея майстори са толкова и майстори,теф4о го е описал и то много точно,имаме клапан а не както го наричат стъпково моторче.
По късно ще потърся данни за правилното регулиране.
Коментар