Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с инжекциона на витара 1.6 16v

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с инжекциона на витара 1.6 16v

    Витарата е дълга база 93г 1.6 16v с газов инжекцион , от лятото още като я паля сутрин (на бензин) през първта 1 минута не държи добре обороти , прекъсва и предърпва , а като е по-студено около 10 градуса пали и понякога направо гасне , като поработи 1-2 мин се оправя .Ако не намеря проблема зимата ще бера доста ядове , предполагам че е някой температурен датчик.
    Моля някои , който е запознат с инжекционите или е имал подобен проблем да сподели опит.
    0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

  • #2
    До: Проблем с инжекциона на витара 1.6 16v

    MAP сензор. Поне при DAIHATSU-то ми.

    Тръгва добре за около секунда, после падат оборотите, понякога и гасне. След около 20-ина секунди се оправя. Мине ли това - няма проблеми. Като постои 20-30 минути - пак същото.

    А дори и да запаля след като е загряла и престояла 20-ина минути (демек, още е топла), в началото няма мощност, пак за тия 20-ина секунди, и трябва да я настъпя по-здраво за да развърти и да се оправи.

    Това е от бедна смес на ниски обороти. Предполага и аванса може да се нагласи или да върви повече на ниски, ама тогава тропа аванса на високи, или да върви на високи, но да е леко тромава на ниски обороти.

    Та, мисли за MAP сензор. Най-добре вземи от някой колега назаем за проба.

    Виж темп. датчик за водата (ама тоя, дето праща "данни" на компа, а не тоя за стрелката - при мен са отделни), че е по-евтин.
    Виж и маркучетата по инжекциона дали не са запушени.
    Ако можеш да и премериш налягането на горивото дали е в норма.

    Ако всичко това е в норма - съм 90% сигурен че е MAP сензор (или MAF - така наречения дебитомер, но до колкото знам и витарите са с MAP).
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #3
      До: Проблем с инжекциона на витара 1.6 16v

      При мен го прави само когато е изстинала напълно , иначе е почти незабележимо.Държи се точно като при бедна смес все едно не е дръпнат смукача .
      0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

      Коментар


      • #4
        До: Проблем с инжекциона на витара 1.6 16v

        И на мен при загрял и седял 20-ина минути двигател няма спадане на оборотите (почти незабележимо). Само при първо тръгване е малко по-тромава в началто, докато я настъпя както трябва. После няма проблем.

        Но все пак твойто не е Feroza. Аз и не очаквам да се държи съвсем еднакво.

        Но при всички положения е едно от тия неща, дето ти изброих. Започни от най-евтиното (темп. датчик 20-30лв) към най-скъпото (MAP-сензор - 60-200лв.). А ако има от кого да вземеш назаем за една сутрин MAP сензор - най-добре така пробвай.

        А можеш да пробваш да иткачиш маркучето на MAP сензора. Тогава оборотите на празен ход ще паднат малко, ама пък ще стане адски пъргава (поне при форсиране на място) на ниски обороти и докато е студена. Ако и това направи - направо заминавай в магазина за MAP сензор.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #5
          До: Проблем с инжекциона на витара 1.6 16v

          Не съм сигурен дали има маркуче на мап сензора , но ще проверя и утре ще пробвам без него.
          0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

          Коментар


          • #6
            До: Проблем с инжекциона на витара 1.6 16v

            Ако няма, а е закачен направо на колектора, просто го демонтирай, но го остави включен електрически. При мен като го изключа и електрически, не ще да зацепи изобщо. Припалва и веднага гасне.

            Идеята е да му прекъснеш вакуума. Той е или по маркуче, или самия сензор е монтиран директно на входящия колектор.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #7
              До: Проблем с инжекциона на витара 1.6 16v

              След дроселната клапа има един термочуствителен елемент/даже не зная как се нарича/, прилича малко на термостат,само че, не преразпределя течност, а въздух и той променя съотношението на горивната смес на 'студено' и ефекта е като от дръпнат смукач.При мен си беше променил параметрите и на студено работеше идеално,но щом колата загрееше ми обедняваше сместа при прехода от празен ход към ниски обороти и при потегляне колата притрисаше леко, сякаш не работят всички цилиндри.То не бяха свещи;кабели; палец; капачка на делкото и все тая.В магазина на МИРКАТ ми се радваха максимално.
              Румен Николов

              0888 358 572

              Коментар


              • #8
                До: Проблем с инжекциона на витара 1.6 16v

                Ако и това направи - направо заминавай в магазина за MAP сензор.
                При мен Кията прави същите проблеми.Казаха ми да си почистя дюзите на инжекциона.Не знам каква е цената на този МАР сензор,но мисля че е сериозна.
                Kia Sportage 2.0 SOHC- KИЯ - пия само раКИЯ!

                Коментар


                • #9
                  До: Проблем с инжекциона на витара 1.6 16v

                  Първоначално публикуван от sineto Преглед на мнение
                  След дроселната клапа има един термочуствителен елемент/даже не зная как се нарича/, прилича малко на термостат,само че, не преразпределя течност, а въздух и той променя съотношението на горивната смес на 'студено' и ефекта е като от дръпнат смукач.При мен си беше променил параметрите и на студено работеше идеално,но щом колата загрееше ми обедняваше сместа при прехода от празен ход към ниски обороти и при потегляне колата притрисаше леко, сякаш не работят всички цилиндри.То не бяха свещи;кабели; палец; капачка на делкото и все тая.В магазина на МИРКАТ ми се радваха максимално.
                  Въпросния елемент намери ли от къде може да се вземе? И моя е за смяна...

                  Коментар


                  • #10
                    До: Проблем с инжекциона на витара 1.6 16v

                    Първоначално публикуван от cancel Преглед на мнение
                    Ако и това направи - направо заминавай в магазина за MAP сензор.
                    При мен Кията прави същите проблеми.Казаха ми да си почистя дюзите на инжекциона.Не знам каква е цената на този МАР сензор,но мисля че е сериозна.
                    Киа-та няма МАР.Има MAF,което няма нищо общо като система.
                    А на въпросната Витара,най-вероятно не е настроена добре газовата и компа работи в друг режим.След това му трябва малко време,особоно ако е студен мАторя,та да се върне към нормалния интензитет.
                    Виж при газаджиите,да ти закачат газовата на Комп. и погледни милисекундите на бензиновите дюзи,когато е на газ.Трябва да са същите ,когато газовата не работи.Ако при прехвърляне разликата е повече от 1,5 милисекунди,ще трябва да се настройва отново.Каква е газовата,марка?Модел?Къде е слагана...
                    0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

                    Коментар


                    • #11
                      До: Проблем с инжекциона на витара 1.6 16v

                      Първоначално публикуван от ninja_1 Преглед на мнение
                      Киа-та няма МАР.Има MAF,което няма нищо общо като система.
                      А на въпросната Витара,най-вероятно не е настроена добре газовата и компа работи в друг режим.След това му трябва малко време,особоно ако е студен мАторя,та да се върне към нормалния интензитет.
                      Виж при газаджиите,да ти закачат газовата на Комп. и погледни милисекундите на бензиновите дюзи,когато е на газ.Трябва да са същите ,когато газовата не работи.Ако при прехвърляне разликата е повече от 1,5 милисекунди,ще трябва да се настройва отново.Каква е газовата,марка?Модел?Къде е слагана...
                      Соти съгласен съм с теб.Подведох се по колегите.
                      Kia Sportage 2.0 SOHC- KИЯ - пия само раКИЯ!

                      Коментар


                      • #12
                        До: Проблем с инжекциона на витара 1.6 16v

                        Вижте какво намерих за този МАФ сензор.

                        Фактически MAF сензора, датчика за положението на дроселовата клапа ТР и датчика за температурата на входящия въздух са определящите елементи за правилната работа на двигателя във всички динамични режими. Ако MAF сензора излезе от строя, то компа взема предвид показанията за положението на дроселовата клапа ТР и датчика за температурата на входящия въздух и дозира впръскваното гориво, което вече е неточно. Ако и ТР датчика излезе от строя двигателя спира, ако има наранявания (замърсявания) по пътечката на променливия резистор (вътре), то двигателя не работи правилно във всички режими.
                        Важно значение за правилната работа на системата е и състоянието на вакумния регулатор за налягането в горивната система. При нормално каране и рязко подаване на газ се създава рязък вакум в колекторните тръби, регулатора моментално трябва да затваря оттока на горивото към тръбопровода обратно за резервоара за да се поддържа оптималното налягане към инжекторите, в противен случай колата ще забие муцуната, от което много колеги се оплакват с прословутото замисляне на двигателя (забиване на муцуна) при рязко подаване на газ.
                        Ако няма пропуски в шланговете около всмукателните колектори, то причината трябва да се търси най напред в тези датчици и вакумния регулатор (както и филтъра за бензина).
                        Но трябва да се има предвид, че при старите износени двигатели на които компресията е поспаднала, дебита на засмуквания въздух няма да е като нов двигател, разреждането във всмукателните колектори намалява, от там и MAF сензора дори да е напълно изправен ще подаде информация за по малко гориво.
                        Температурния датчик на кутията на филтъра може да се провери с дигитален оммер, като се мери съпротивлението на крачетата на конектора и като се сложи (по далечко) над нагрята плоча например на котлон, съпротивлението трябва да се променя.
                        Вакумния регулатор може да се провери като разкачаме маркучето към колекторните тръби и всмукваме с уста, трябва да оказва съпротивление, ако смукнем бензин лошо, маркучето също трябва да няма пукнатини и да е оригинално. По същество вътре има мебрана и клапан.
                        Това всичко е по смукателния тракт.
                        Не бива да се забравя и ролята на кислородния датчик, разположен на изходящите колектори, той също внася корекция в количеството впръсквано гориво в зависимост от остатъчния кислород в изгорелите газове.
                        За тези които имат рециркулация на отработените газове (EGR) нещата стават още по сложни.
                        Kia Sportage 2.0 SOHC- KИЯ - пия само раКИЯ!

                        Коментар


                        • #13
                          До: Проблем с инжекциона на витара 1.6 16v

                          И все пак четох че се чисти този сензор.Със контактен спрей.Мисля да си купя този спрей и да видя какво ще стане.Дали изобщо ще тръгне Кията.
                          Прикачени файлове
                          Kia Sportage 2.0 SOHC- KИЯ - пия само раКИЯ!

                          Коментар


                          • #14
                            До: Проблем с инжекциона на витара 1.6 16v

                            Може да греша , но доколкото разбрах моята витара е с дебитомер и никъде не можах да видя МАП сензор ,който би трябвало да се среща при по старите инжекциони идеята и на двата е да мерят количеството въздух влязло в двигателя и така се определя количеството бензин , който трябва да се впръска . Пропорцията се определя на базата на масите и понеже масата на въздуха е различна при един и същи обем при различни температури затова се слага и температурен датчик в дебитомера.Днес забелязах че и мойта се лигави като е стояла известно време и я запаля , докато не я изфорсирам няколо пъти , вероятно този дебитомер заяжда и като го разклатиш се оправя.Утре сутринта ще го откача в ръководството пише , че като го няма аварийния режим му задава накакви стойности и би трябвало да работи почти нормално.
                            0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

                            Коментар


                            • #15
                              До: Проблем с инжекциона на витара 1.6 16v

                              По спомени,Витарата има и МАР,и дебитомер...
                              0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X