Обява

Свий
Няма добавени обяви.

VITARA ПРОБЛЕМ С ТЕРМОСТАТ ИЛИ НЕЩО ДРУГО

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: VITARA ПРОБЛЕМ С ТЕРМОСТАТ ИЛИ НЕЩО ДРУГО

    Здравейте. Пиша в чужда тема, защото проблема ми е идентичен. От известно време реших, че парното не загрява добре и колата харчи повече, отколкото бих искал. Колата - Витара дълга база, 95 г., 1,6 16V. Стрелката за температурата си стои както винаги, в ляво. Не харчи антифриз, не харчи масло - ако това има значение. Днес отварям капака, след като съм карал 1 - 2 км, пипам двигателя, пипам радиатора - еднаква температура. Парно има, но доста хладко. Перката на радиатора се върти свободно, тоест не се е спекла. Мисля си, щом при недобре загрял двигател и радиатора е топъл, значи термостата не затваря. Прав ли съм? Крив, прав, отидох до най-близкия магазин за авточасти, нямаха наличен термостат, та поръчах за утре. Отварял при 82 градуса. Такъв ли трябва да бъде и нужен ли ми е въобще? Прибирам се у дома, пак отварям капака, почуквам се по главата и си викам - Бъбреци, бъбреци... Няма ми термоизолацията на капака. И се сещам, че лятото ми чукнаха предния капак, откарах колата веднага на майстор, той я оправи, но явно е забравил да я върне. После поглежам в казанчето за антифриза и пак - Бъбреци, бъбреци... Не съм го сменял 4 год и той е с вид на урина от крава с гноен цистит.
    Та въпросите са ми - Да сменявам ли термостата; ако да - 82 гр ли е вярната температура; Ще сменя антифриза, но с какво и как да промия системата? Прочетох по-горе за препарат за котли?
    Извинявам се за дългия пост, благодаря.

    Коментар


    • #47
      До: VITARA ПРОБЛЕМ С ТЕРМОСТАТ ИЛИ НЕЩО ДРУГО

      Първоначално публикуван от Savov Преглед на мнение
      Здравейте. Пиша в чужда тема, защото проблема ми е идентичен. От известно време реших, че парното не загрява добре и колата харчи повече, отколкото бих искал. Колата - Витара дълга база, 95 г., 1,6 16V. Стрелката за температурата си стои както винаги, в ляво. Не харчи антифриз, не харчи масло - ако това има значение. Днес отварям капака, след като съм карал 1 - 2 км, пипам двигателя, пипам радиатора - еднаква температура. Парно има, но доста хладко. Перката на радиатора се върти свободно, тоест не се е спекла. Мисля си, щом при недобре загрял двигател и радиатора е топъл, значи термостата не затваря. Прав ли съм? Крив, прав, отидох до най-близкия магазин за авточасти, нямаха наличен термостат, та поръчах за утре. Отварял при 82 градуса. Такъв ли трябва да бъде и нужен ли ми е въобще? Прибирам се у дома, пак отварям капака, почуквам се по главата и си викам - Бъбреци, бъбреци... Няма ми термоизолацията на капака. И се сещам, че лятото ми чукнаха предния капак, откарах колата веднага на майстор, той я оправи, но явно е забравил да я върне. После поглежам в казанчето за антифриза и пак - Бъбреци, бъбреци... Не съм го сменял 4 год и той е с вид на урина от крава с гноен цистит.
      Та въпросите са ми - Да сменявам ли термостата; ако да - 82 гр ли е вярната температура; Ще сменя антифриза, но с какво и как да промия системата? Прочетох по-горе за препарат за котли?
      Извинявам се за дългия пост, благодаря.
      Ако мислиш че изолацията на капака ти е проблем...малко се съмнявам . Миналата година като си купих Витарата, и аз смених термостат само че 87 или 88 градуса.Хубаво е да си смениш и капачката на радиатора.
      Източваш антивриза, откачаш някой от маркучите и ако имаш водоструйка промиваш под налягане, докато излезе цялата тиня дето се е събрала.После ако искаш може да напълниш системата с вода, сложи 2 тубички препарат за промиване и почистване на системата.Продават ги по бензиностанцийте.После пак хубава промивка с вода и накрая антифриз.
      DJ Иван Тодоров, Вашият парти диджей: http://djivantodorov.com/
      Skype: pach_bs

      Коментар


      • #48
        До: VITARA ПРОБЛЕМ С ТЕРМОСТАТ ИЛИ НЕЩО ДРУГО

        Благодаря колега, а капачката защо?

        Коментар


        • #49
          До: VITARA ПРОБЛЕМ С ТЕРМОСТАТ ИЛИ НЕЩО ДРУГО

          Първоначално публикуван от Savov Преглед на мнение
          Благодаря колега, а капачката защо?
          От нея също се получват много ядове, просто провери дали гуменото и уплътнение е ОК, ако имаш някакви съмнения сменяй
          DJ Иван Тодоров, Вашият парти диджей: http://djivantodorov.com/
          Skype: pach_bs

          Коментар


          • #50
            До: VITARA ПРОБЛЕМ С ТЕРМОСТАТ ИЛИ НЕЩО ДРУГО

            Бих те посъветвал да си вземеш 82 градусов термостат, все пак той е оригиналния - 88 е за страни с по-суров климат. Като знам колко са слаби блока и главата бих заложил на по-ниската работна температура, още повече че и с нея парното е много силно. За капачката гледай да е 1.1 бара.
            Honda XL600LM, 1987
            Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
            Jeep Renegade Trailhawk, 2.0 Multijet 2, 2016

            Коментар


            • #51
              До: VITARA ПРОБЛЕМ С ТЕРМОСТАТ ИЛИ НЕЩО ДРУГО

              Та ето каква я свърших. Източих стария антифриз. Беше зелен и бистър. Промих с някакъв препарат за почистване на охладителни системи, не видях да изтичат кой знае какви парцали и утайки. Смених термостата с нов, 82 градусов, оригиналния също беше такъв. Сипах три литра от червения антифриз плюс вода до горе. Като че ли парното е малко по-силно, но стрелката за температурата пак стои в ляво. Термостата със сигурност не работеше преди смяната, но сега се питам, има ли въобще полза от цялото упражнение.

              Коментар


              • #52
                До: VITARA ПРОБЛЕМ С ТЕРМОСТАТ ИЛИ НЕЩО ДРУГО

                Първоначално публикуван от Savov Преглед на мнение
                Та ето каква я свърших. Източих стария антифриз. Беше зелен и бистър. Промих с някакъв препарат за почистване на охладителни системи, не видях да изтичат кой знае какви парцали и утайки. Смених термостата с нов, 82 градусов, оригиналния също беше такъв. Сипах три литра от червения антифриз плюс вода до горе. Като че ли парното е малко по-силно, но стрелката за температурата пак стои в ляво. Термостата със сигурност не работеше преди смяната, но сега се питам, има ли въобще полза от цялото упражнение.
                Винаги има полза от една профилактика на охладителната система, нищо че е зима
                DJ Иван Тодоров, Вашият парти диджей: http://djivantodorov.com/
                Skype: pach_bs

                Коментар


                • #53
                  До: VITARA ПРОБЛЕМ С ТЕРМОСТАТ ИЛИ НЕЩО ДРУГО

                  Първоначално публикуван от Savov Преглед на мнение
                  Та ето каква я свърших. Източих стария антифриз. Беше зелен и бистър. Промих с някакъв препарат за почистване на охладителни системи, не видях да изтичат кой знае какви парцали и утайки. Смених термостата с нов, 82 градусов, оригиналния също беше такъв. Сипах три литра от червения антифриз плюс вода до горе. Като че ли парното е малко по-силно, но стрелката за температурата пак стои в ляво. Термостата със сигурност не работеше преди смяната, но сега се питам, има ли въобще полза от цялото упражнение.
                  Колега, две такива витари 1,6 16ве имам. Минал съм по твоя път.То не беха термостати, антифризи и т.н. Така са си. Каквото и да правиш стрелката в лявата 1/5 до1/4 седи. Ако парното е добре не я ровичкай повече колицата.
                  NISSAN TERRANO II , 2.4 i,къса база,BF Goodrich Winter slalom, 235/75/15

                  Коментар


                  • #54
                    До: VITARA ПРОБЛЕМ С ТЕРМОСТАТ ИЛИ НЕЩО ДРУГО

                    И моята е 1.6 16ве и стрелката винаги след като загрее стои на 12часа така,че според мен не е нормално да стои в ляво от средата.Най-вероятно щом е промита системата и термостата работи проблема да е във виското.
                    Николай Папазов

                    Коментар


                    • #55
                      До: VITARA ПРОБЛЕМ С ТЕРМОСТАТ ИЛИ НЕЩО ДРУГО

                      Първоначално публикуван от kokoff Преглед на мнение
                      И моята е 1.6 16ве и стрелката винаги след като загрее стои на 12часа така,че според мен не е нормално да стои в ляво от средата.Най-вероятно щом е промита системата и термостата работи проблема да е във виското.
                      Виското е добре. При студен, неработещ двигател се върти свободно на ръка. При студен, работещ двигател я спирам и задържам с ръка. Е, спирането е малко болезнено..

                      Коментар


                      • #56
                        До: VITARA ПРОБЛЕМ С ТЕРМОСТАТ ИЛИ НЕЩО ДРУГО

                        Първоначално публикуван от Savov Преглед на мнение
                        Та ето каква я свърших. Източих стария антифриз. Беше зелен и бистър. Промих с някакъв препарат за почистване на охладителни системи, не видях да изтичат кой знае какви парцали и утайки. Смених термостата с нов, 82 градусов, оригиналния също беше такъв. Сипах три литра от червения антифриз плюс вода до горе. Като че ли парното е малко по-силно, но стрелката за температурата пак стои в ляво. Термостата със сигурност не работеше преди смяната, но сега се питам, има ли въобще полза от цялото упражнение.
                        Стрелката на уреда не трябва да ти е абсолютен критерий - датчика също не е много точен, аз скоро си смених мотора и си прехвърлих термостата от стария че беше чисто нов - и така с абсолютно същите компоненти, но с друг датчик, стрелката сега стои доста по-наляво отпреди. Това обаче не ме дразни защото аз си знам че всичко е наред, както вече писа Пастора - ако имаш парно всичко е ОК. Обаче ако парното е слабо, след като си промил системата, наистина има вероятност и да е вискомуфата. При мене това беше проблема - немеца беше огънал термопластината за да работи перката постоянно и да охлажда по-добре /мъчили са колата гадовете!/, след като си купих нова за 200лв - всичко се оправи.
                        Honda XL600LM, 1987
                        Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                        Jeep Renegade Trailhawk, 2.0 Multijet 2, 2016

                        Коментар


                        • #57
                          До: VITARA ПРОБЛЕМ С ТЕРМОСТАТ ИЛИ НЕЩО ДРУГО

                          Смятам, че стрелката отчита вярно. По-скоро си мисля, че ако бях поставил термостат на 88 градуса би стояла на средата. Към колегите, на които стрелката е на 12 часа - термостатите на 82 или 88 гр отварят?

                          Коментар


                          • #58
                            До: VITARA ПРОБЛЕМ С ТЕРМОСТАТ ИЛИ НЕЩО ДРУГО

                            Е никой ли не се усети да премери температурата на моита 1.6 16в като стои в ляво на чертичката е 80 градуса и там някъде отваря термостата и аз си мислих , че не е наред , но като я замерих се оказа нормално.
                            0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

                            Коментар


                            • #59
                              До: VITARA ПРОБЛЕМ С ТЕРМОСТАТ ИЛИ НЕЩО ДРУГО

                              [quote=Savov;538803]Смятам, че стрелката отчита вярно. По-скоро си мисля, че ако бях поставил термостат на 88 градуса би стояла на средата. Към колегите, на които стрелката е на 12 часа - термостатите на 82 или 88 гр отварят?[/;quote]

                              Моята стрелка е на 11 часа и съм с 88 градуса термостат.Днес си сменихме джипките с на Добри Сайдкик-а и неговото парно духа осезаемо по-горещо Системата ми е промита виското работи (уж) чудя защо нямам същото парно...пък съм и кабрио
                              DJ Иван Тодоров, Вашият парти диджей: http://djivantodorov.com/
                              Skype: pach_bs

                              Коментар


                              • #60
                                До: VITARA ПРОБЛЕМ С ТЕРМОСТАТ ИЛИ НЕЩО ДРУГО

                                Сьщата работа,правиха ми профилактика миналата година на цялата система на парното че беше неосезаемо,подобри се с малко,като имаш на предвид че сьм я затворил двуместна,верно че хлуе от тук от там,ама уплатнявам с дунапренена лента.Замислям се за духалка на 12 волта,гледам ги в хипемарките ги има....
                                LZ1BEL "Mud Angels" Stara Zagora
                                Warning: any change to the factory design of your vehicle has potential dangers which could result in injury or death.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X