Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Къса витара на пясък :(

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Къса витара на пясък

    Витарата изобщо не си прави труда да разпределя тяговото усилие между мостовете и в зависимост от условията тягата е от 100% отпред до 100% отзад. Междуосев диференциал няма.

    За помпата - не мисли, че каква да е крачна е много по-стока. Не знам какво да препоръчам, обаче. Във Форума има писано.

    Коментар


    • #17
      От: Къса витара на пясък

      Ясене, между витарата на Кольо и тая 2006 общото е в табелката

      47/53 е преден заден

      Демек, изтрий си мненията
      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

      Коментар


      • #18
        От: Къса витара на пясък

        Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
        Ясене, между витарата на Кольо и тая 2006 общото е в табелката

        47/53 е преден заден

        Демек, изтрий си мненията
        Прочее, колко трябва да се спадне една Кобра, за да и се увеличи контактната площ? Ако се докара на - 0.5 бара, може и да се повсмукне малко.

        И още, дали някой ще ми обясни как и с колко проценна се увеличава контактната площ на една гума с профила на BFG AT например ( или каква да е с дебел протектор ) при намаляване на налягането в нея?

        И с колко - защото пренебрежимо малкото увеличаване на контактната елипса е несравнимо с увеличаването на контактната площ при потъването на гумата в пясъка.

        Да ме прощава tihony, ама това рекламно клипче на Rover, дето оня си носи чисто нов джак в багажника, и да го питам, де ще го завре в лъскавата джипка, че и пета за джека не видях в стерилно чистия багажник...

        На Ясен не мога да му отреча, че е виждал снимка на джип за пясък. Верно е това - преди 37-38 години тойотите, с които се возехме из пустинята, бяха с такива гуми - с надлъжни грайфери, и без никакъв протектор - една такава гума си увеличава контактното петно при спадане. Но местните караха само из пустинята с тия тойоти. И никак не държаха да влизат в градовете с тях - оставяха ги по камилските сукове в предградията.

        Питах защо - ми не спират - никак не спират по асфалта ( с доста фина пясъчна добавка отгоре )

        Коментар


        • #19
          От: Къса витара на пясък

          Не съм убеден че се променя контактната площ, но виж формата на петното се променя
          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

          Коментар


          • #20
            От: Къса витара на пясък

            Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
            ...формата на петното се променя
            Става плоско, вместо да е вдлъбнато?

            Коментар


            • #21
              От: Къса витара на пясък

              В тая сфера хич не съм компетентен. Само ще споделя едно мое наблюдение. На плажа в Несебър бръмчи един уаз .. 69 мисля,че е. Обикаля по плажа и зарежда заведенията. Гумите са му тънки,като стотинки. Веднъж не затъна т'ва чудо... а го карат както си искат по пясъка. Това е много противоположно,на изказаните до тук мнения. Някой може ли да внесе повече разяснения защо е така? Доста е интерсно?

              Коментар


              • #22
                От: Къса витара на пясък

                Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                Не съм убеден че се променя контактната площ, но виж формата на петното се променя
                Променя се....
                Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                Коментар


                • #23
                  От: Къса витара на пясък

                  Първоначално публикуван от Absolut Преглед на мнение
                  Нямам книжка за Витарата, но доколкото се съветвах (+изтеглих ръководство и четох по форуми), на късата витара няма селектор на режимите, нито блокировки. Единствено - на 1-ва и 2-ра е 4х4. Какво и как разпределя обаче, не знам - май преден-заден е 40/60%.
                  няма как само на 1-ва и 2-ра да си 4х4......... по скоро става въпрос за друго:
                  при теб да не е като при SX4, щом нямаш селектор..........до скоростния лост нямаш ли едно копче, т.н. "блокаж", който изключва над 60км./ч ???

                  трябвало е да търсиш с такъв селектор:

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:витара.jpg
Прегледи:2
Размер:107.0 КБ
ID:5517440
                  ________________________________________________
                  Subaru OUTBACK 2,5
                  Hyundai TUCSON 2.0

                  Коментар


                  • #24
                    От: Къса витара на пясък

                    turtey според мен е прав - в единия случай гумата има формата на нож - най-голямо налягане върху асфалта е в средата на протектора.
                    И при повишено налягане на гумата колкото и малко да, но протектора се издува малко в средата (контактната му част има форма на V).
                    Което пък върху мека повърхност кара гумата да работи като нож, забивайки се в материята,...
                    Докато при налягане под препоръчаното контактната част на протектора заема формата на ^ , което пък би трябвало да позволи да се разпредели натоварването върху по-голям обем пясък, концентрирайки го към центъра на протектора, и без да се опитва да го изтласква настрани...
                    П.С. това са чисто теоретични разсъждения в опит да се обясни причината за този ефект....

                    П.П.С. Има пясък и пясък.... Преди време гледах как на един плаж всяка сутрин минаваше една количка (като голф количка), която всеки път закъсваше на едно петно мааалко по-различен пясък, докато иначе целия километров плаж го преминаваше без да пробуксува...
                    Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                    Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Къса витара на пясък

                      Гледам, че сте намесили и моята витара, та да кажа-ако колегата иска да върви по пясъка-да си вземе истинска витара.
                      С Франко карах на Варна 2013 с каймани. Не, че са най-агресивните грайфери, ама...

                      Е, закъсах си на две места, ама това ми беше първото състезание на пясък.

                      Верно, инерцията е най-важна, но то си е и за други терени.

                      С две думи-да живей лебедката! Ама на витара 2006 не я виждам да и стои на фасона.

                      За да не съм чак толкова спамер-"първия ред от поста".
                      Колкото по-модерни стават колите-шофьорите изгубват умението да карат. За всичко се грижи компютъра, и шофьора остава с впечатлението, че колата се справя с всичко, на него задачата му е само да дава газ, или натиска спирачката, и да върти кормилото. Което за нормален път може и да работи, ама когато работата се сговни-компютъра повече пречи. Е, ако колата има зададена програма за каране по пясък може и да стане работата, ама нищо не помага повече от опита.
                      Има ли желание-има и начин!

                      Коментар


                      • #26
                        От: Къса витара на пясък

                        Да внеса малко яснота.
                        теорията казва че контактното петно зависи от налягането в гумата и натоварването на гумата.
                        При една и съща кола натоварването остава същото и теоретично контактното петно би трябвало да увеличи площта си, но доколкото то може да се променя само в рамките зависещи от геометрията на гумата.
                        Т.е. практически смея да твърдя че площта на контактното петно остава същата, докато се променя формата му
                        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                        Коментар


                        • #27
                          От: Къса витара на пясък

                          С риск да стана за смях-номера с клатенето по надлъжната ос в покой ли се прави или в движение?
                          Животът е харизан кон според мен...

                          Теди

                          Коментар


                          • #28
                            От: Къса витара на пясък

                            Първоначално публикуван от avzdrav Преглед на мнение
                            С риск да стана за смях-номера с клатенето по надлъжната ос в покой ли се прави или в движение?
                            В покой, слизате и клатите до посиняване ляво дясно ))
                            В Арабската пустиня работи, трябва и на бг плажа да върши работа
                            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                            Коментар


                            • #29
                              От: Къса витара на пясък

                              @IvanIvanovi: При късата витара, 3 врати, най-долните два контрола (врътката на режимите и бутона ESP) ги няма:
                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SUZUKI-GRAND-VITARA-2006107.jpg
Прегледи:1
Размер:26.0 КБ
ID:5517441
                              Въпреки това, на 1 и 2 се задвижват и предните (за 1-ва със сигурност, за 2-ра по усещане при кормуване).

                              Коментар


                              • #30
                                От: Къса витара на пясък

                                Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                                Ясене, между витарата на Кольо и тая 2006 общото е в табелката

                                47/53 е преден заден

                                Демек, изтрий си мненията
                                А, пущинята станала фултайм. И пак се зарива в пясъка, защо?
                                Нищо не трия, да си остане за поколенията.

                                Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
                                На Ясен не мога да му отреча, че е виждал снимка на джип за пясък. Верно е това - преди 37-38 години тойотите, с които се возехме из пустинята, ...
                                За преди 37-38 години в пустинята не знам, ама 1/3 от ужаските и до ден днешен са с такива (с каквито са излязли от завода). Според съветските понятия тия гуми са шосейни (и да, не спират изобщо). Но на пясък са най-добрия вариант:
                                Първоначално публикуван от Борислав Ангелов (fnqkhhhzzz) Преглед на мнение
                                В тая сфера хич не съм компетентен. Само ще споделя едно мое наблюдение. На плажа в Несебър бръмчи един уаз .. 69 мисля,че е. Обикаля по плажа и зарежда заведенията. Гумите са му тънки,като стотинки. Веднъж не затъна т'ва чудо... а го карат както си искат по пясъка. Това е много противоположно,на изказаните до тук мнения. Някой може ли да внесе повече разяснения защо е така? Доста е интерсно?
                                Първо заради идиотските гуми, които само на пясък имат смисъл, а после - юнаците сигурно са си затъвали колкото са затъвали и вече им е омръзнало.

                                Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                                Не съм убеден че се променя контактната площ, но виж формата на петното се променя
                                Ами променят се и двете неща. Площта - с един порядък (това на твърдо, на меко - доста по-малко, ама пък съществено).

                                Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                                Да внеса малко яснота.
                                теорията казва че контактното петно зависи от налягането в гумата и натоварването на гумата.
                                При една и съща кола натоварването остава същото и теоретично контактното петно би трябвало да увеличи площта си, но доколкото то може да се променя само в рамките зависещи от геометрията на гумата.
                                Т.е. практически смея да твърдя че площта на контактното петно остава същата, докато се променя формата му
                                Никаква яснота не внасяш.
                                Ако качим Витара на 33" дървени регенерати, общо взето може и да и махнем вентилите. Тя няма да може да смачка гумите си. Във всички останали случаи механичните свойства на гумите са второстепенни, а петното е приблизително каквото го определя налягането.

                                Това за формата си остава вярно де.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X