Павка и на мен така ми пропадна нещо като 2-3 пъти за едно лято(разбирай 3 месеца) и след това от веднъж лейна и филма беше ясен.Имай предвид, че гумичките който дават по каталога са 22мм,а те не стават за нашата долна помпа.Този размер май е за дизеловите или за тези след 98' . Мисля,че по-горе някъде съм описал размера на гумичката
Откак ми пропадна само веднъж педала на съединителя, на 03-08-14г. от тогава (пу-пу) до днес, една година и няколко месеца вече не ми е правил проблем и течността си стои на ниво, в момента в който почне да ми пропада още 1-2 пъти, то директно ще слагам нов ремонтен комплект или направо нова помпа в зависимост дали няма да е надрало буталцето....
По-добре сега да смениш, за да избегнеш надиране на буталото евентуално,аз така мисля.Ти обичаш да взимаш нови неща,а помпата май беше към 200лв
Емо, както пише в подписа ми ..., смятам че щом не се налага да доливам вече толкова време спирачна течност, значи се държи и не би трябвало да надира буталцето, в крайна сметка ако се наложи нова оригинална помпа, ще купя, аз съм си такъв че обичам всичко с оригинални и качествени части да си поддържам фронти, така както и всичките ми предишни МПС-та, макар и финансово да боли, но това че съм сложил оригинални части ми носи удовлетворение и спокойствие за мен, че съм направил каквото трябва за да е технически ОК и на ниво Фронти
Защото за горната в един от реномираните магазини за авточасти ми обявиха цена за С 80лв и за Х 265лв.Та затова питам.
Та в този ред на мисли... гледам, че проблемите са с модела помпа монтиран на С20NE и събратята му връстници. Не прочетох оплаквания от следващият модел помпа. И това ме води до чуденка... по-добра ли е по-новата помпа, или просто уплътнителите в нея не са навъртяли годините на по-стария модел?
Мисля че няма значение по нова,или по стара година.Ако течността се сменя профилактично и системата е чиста,мисля ще кара по дълго.И все пак стават ли помпите от C20NE на X20?
Малко ъп на темата - долната пак започна да сълзи и реших колкото по - скоро толкова по - добре. Е...заръчахме ремонтния комплект уж за този модел и година на ОФА, ама пак дойдоха 22мм. Само дето на моята долната помпа е 19мм !!!Проблема е, че самия цилиндър е компрометиран. Закачих си я пак и започна голямото търсена на нова помпа нещо на сносна цена. Оня ден питахме информативно в Еврото и казаха, че имат 100лв, а днес се оказа, че въпросната е с размер на цилиндъра 38мм и е за съвсем друг мотор, а пък в програмата им излиза за мен. Утре ще попитам на Олимпия, макар, че цената вероятно е над 200лв. Някой случайно да е намерил заместител?
п.с Да не се окаже, че моята е сменена с друга, защото няма никакъв номер по нея, а и на всякъде по сайтовете за този модел дават 22мм за долна помпа
Последно редактирано от emilganev; 07-03-17, 19:46.
Между А и Б има разлика, която и от снимката се вижда. А тази скъпата я знам, ама ми идва в повече. Днес говорих с Олимпия и човека каза "Сори пич,ама тя е по - скъпа от джипа и мога да ти предложа само ремонтен комплект,който включвал не само гумичка, а и буталото" За цени нищо не говорихме. Поръчах една втора употреба за 60лв. Човека го познавам, взимал съм доста неща от него и е 100% коректен. Та проблема за сега ще се реши по този начин.
п.с Намерих и една която е TRW на цена 26лв, но има разлика в дупчицата, където влиза контрата на маркуча за течността и най - лошото от снимката не се вижда дали захвата е същия. Като гледам номерата, който са дадени и като заместители, на тази скъпата излизаше евтината, за която говоря, но с едва две цифри разлика в номера.
Последно редактирано от CarTest™; 14-03-17, 12:12.
Днес успешно монтирах втора ръка помпа и смея да каже в перфектно състояние и няма никакви язви по цилиндъра. Обезвъздушихме доста бързо и сменена ДОТ4 нова течност. Но имаше един лееек проблем - не забелязахме, че има разлика във това нещо(забравих му името) дето е от вилката и бута буталото. Тази, която дойде при мен беше с по-късо и при първото обезвъздушаване изкочи цилиндъра. И чак тогава се досетих за вероятна разлика, която се оказа някъде към 2 см,но защо не знам. Моята помпа има резба и две гайки, като за регулиран, а тази другата няма. Та...това в общи линии всичко е ОК. Ииии ДА - на "новата" помпа пак е 19мм гумичката
Ето и самата помпа. Дано на никой не му се налага да я търси! Това е номер на помпата която би трябвало да е същата като тази ADG03612 А този номер е нещо подобно,което от снимката не личи дали захвата е същия PJH115
Последно редактирано от CarTest™; 14-03-17, 12:13.
Причина: Добяване на линк
Привет emilganev,
Съзнавам, че пиша постфактум, но го правя и за другите които четат форума.
До определено износване помпата и буталото се ремонтират. Вече втора година с ремонтирана помпа и една година с ремонтирано бутало.
След като извървях същия път: Нова 280, сервиз на приятели - 25%, употребявана -60 лв. почти се бях навил. Отказа ме приятел немец, които ми показа нова в Германия за 32 евро.
Демонтирах помпата и я занесох на специалист по помпи и уплътнения за спирачни системи и хидравлика. В Пловдив е известен като Шкодрата. Тънкия момент е да се оберат язвичките и да се подбере правилното уплътнение, в предвид новия диаметър на цилиндъра. Стария Шкодра си правеше уплътненията, подозирам и новия. Ако ли не поне има подходящ набор.
Ремонтен комплект се отказах да търся, щото имаше сравнително големи язви, които щяха да унищожат уплътнението бързо.
ремонта излезе 1/3 от цената на втора употреба и съм доволен.
Желателно е да се ремонтират и помпата и буталото едновременно. Явно се износват сходно. Аз не се съобразих с това, и карах доста време с теч на буталото.
Поздрави.
Коментар