Първоначално публикуван от kudzov
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Температури, прегряване
Свий
X
-
Температури, прегряване
Последно редактирано от fanatic; 12-07-07, 08:19.no signature no problemsТагове: Няма
-
До: фронтера
Няма страшно, не съм за ремонт. А работната температура на дизела е доста над 90. Обикновено около 90 отваря термостата, а спокойно може да се кара и при температура около 105 градуса. Двигателя 2,3 тди е слаб за сериозни оффроуд изпитания, но с този въртящ момент е напълно достатъчен за това купе, без да се очакват чудеса от него."Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
Неизвестен мъдрец
-
До: фронтера
Термостата започва да отваря на 92 и е напълно отворен на 107, виско муфата започва да втвърдява при 93 и е напълно втвърдена при 105, а фронтерите с електрически вентилатори палят вентила на 105, НО въпреки всичко това работната температура си остава 91 градуса и всяка продължителна работа на мотора над тази граница води до 100%-во прегряване, може и да не е монентално а за дълъг период от време примерно 6-7 месеца, повярвай ми всичко това го говоря на базата на горчив личен опит.no signature no problems
Коментар
-
До: фронтера
Съгласен съм със всичко казано от теб. В края на краищата споменах, че температурата на мотора не е преминавала 2/3 от скалата и не съм карал при такава температура от тук до морето. На никой дизел нищо няма да му стане от каране м/у 92 и 100 градуса. Опасността идва, когато се превиши 110, защото антифриза започва да кипи и прави въздушни възглавници. От там до аварията има само няколко секунди или минути в най-добрия случай. Карам само дизели от няколко години насам и имам навика постоянно да следя температурата и налягането на маслото. Карал съм в продължение на десетки километри на границата на червения сектор без никакви проблеми-колата си се движи без ядове и сега. Става въпрос за Пежо 405. Ако на Опела 92 градуса му е критичната температура, инженерите сигурно щяха да измислят най-малкото алармиране за превишаването и."Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
Неизвестен мъдрец
Коментар
-
До: фронтера
Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнениеАко на Опела 92 градуса му е критичната температура, инженерите сигурно щяха да измислят най-малкото алармиране за превишаването и.no signature no problems
Коментар
-
До: Температури, прегряване
И при мен стрелката стои по същия начин при нормално натоварване, но при продължително изкачване с по-висока скорост се качва почти до следващото деление, а един-два пъти се е случвало и леко да я подмина. Според мен няма причина за притеснение, независимо дали е бензин или дизел. Нямам идея защо си имал такива проблеми, но подозирам, че колата, която ти е духала гарнитурите е имала друг, скрит проблем. Вероятно преди да дойде при теб е прегрявана зверски и е изметнала главата. Един приятел имаше проблем с Нисан дизел, който духаше гарнитури в сряда и петък. Даже насред път си ги сменяше понякога . В последствие се оказа, че му е крив блока . Стегна я със силикон и я продаде веднага за колкото можа .... А да се кара студен двигателя е по-вредно, отколкото да е по-топъл от нормалното.
П.П. Сетих се, че пежото, което имах преди време, като го взех и се опитваше да грее и да изхвърля водата, като види малко зор. Причината се оказа едно запушено маркуче, което илизаше от термостата преди клапана и влизаше в радиатора и служи за самообезвъздушаване на главата. Мисля, че същото го има и Фронтерата, но утре ще погледна да съм сигурен.Последно редактирано от kuzdov; 13-07-07, 22:11."Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
Неизвестен мъдрец
Коментар
-
До: Температури, прегряване
Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнениеИ при мен стрелката стои по същия начин при нормално натоварване, но при продължително изкачване с по-висока скорост се качва почти до следващото деление, а един-два пъти се е случвало и леко да я подмина. Според мен няма причина за притеснение, независимо дали е бензин или дизел. Нямам идея защо си имал такива проблеми, но подозирам, че колата, която ти е духала гарнитурите е имала друг, скрит проблем. Вероятно преди да дойде при теб е прегрявана зверски и е изметнала главата. Един приятел имаше проблем с Нисан дизел, който духаше гарнитури в сряда и петък. Даже насред път си ги сменяше понякога . В последствие се оказа, че му е крив блока . Стегна я със силикон и я продаде веднага за колкото можа .... А да се кара студен двигателя е по-вредно, отколкото да е по-топъл от нормалното.
П.П. Сетих се, че пежото, което имах преди време, като го взех и се опитваше да грее и да изхвърля водата, като види малко зор. Причината се оказа едно запушено маркуче, което илизаше от термостата преди клапана и влизаше в радиатора и служи за самообезвъздушаване на главата. Мисля, че същото го има и Фронтерата, но утре ще погледна да съм сигурен.
ако ще 1 час да караш по страшен баир на 3-та с газ до дупка, това което си мислиш че е нормално като я поназориш да ти подминава следващото деление не е така. Не споря с теб по-скоро искам да ти помогна да се се набутваш за бесни ремонти както направих аз.
Провери си всичко по охлаждането муфа, радиатор, термостат, смени си антифриза изчисти си системата направи си проба за наличие на CO в антифриза и ако всичко е наред пии една бира за моя сметка и карай фронтерата с радост.no signature no problems
Коментар
-
До: Температури, прегряване
Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнениепак ти казвам ако ти работи нормално охлаждането при абсолютно никакви режими не трябва да ти подминава това състояние:
Стига ве колега, подминавала го е при мен, теглихме с платформа една друга кола... на 2-ра по един баир,подминава го докато се пусне 2-ра степен на перката после пак пада
Коментар
-
До: Температури, прегряване
Първоначално публикуван от vilik Преглед на мнениеСтига ве колега, подминавала го е при мен, теглихме с платформа една друга кола... на 2-ра по един баир,подминава го докато се пусне 2-ра степен на перката после пак пада
П.С. аз след като си сложих друг датчик и при мен не може да подмине средатаno signature no problems
Коментар
-
До: Температури, прегряване
На моето паджеро беше така - по принцип никакво загряване - на место може да работи 2 седмици и темперетурата не мърдаше от средата. Като му стъпя здраво на педала и по стръмен път (прохода предел) със 100 - 110 км/ч и стрелката минава леко нагоре..... Викам си "бре м...а му стара, що така бре?" Всеки вика нормално било, тва е тежка кола, голямо купе, ..... дъра бъра, капачката на радиатора може да е.... И един ден чета тука във форума една тема, и научавам за съвършено прост и същевременно безпогрешен метод за това как да разбереш защо колата ти прави "така" - вадиш маркуча от към разширителя и го потапяш в буркан или шише с вода (това при нормална работна темперетура). Ако нищо не излиза или излиза само антифриз - ОК, ама ако излизат мехурчета - ходи сменяй гарнитурата докато не се е изкривила или спукала главата.
П.П. Не се сещам кой до беше написал това за маркуча да се потопи в вода, ама който и да е - да си жив и здрав батка!!!!!Don't hunt IF you can't kill
първо 0883 после 333 накрая 448
LZ1BGD
Коментар
-
До: Температури, прегряване
Да, този метод наистина е безпогрешен, но предполагам повечето от вас са виждали какво се случва с маркучите на двигатели с издухани гарнитури - стават корави като ПВЦ тръба и нерядко гърмят, ако няма клапан за налягането. Също така, ако духа малко, стрелката "играе" - в началото като види зор, температурата расте понякога до критичната. След това рязко пада. После пак расте и т.н. докато не изхвърли водата съвсем. Това се дължи на натрупването на газове в главата и най-високите точки на охладителната система, които докато се разширяват, влошават охлаждането на главата и хоп-температурата расте. До момента в който водата (антифриза) тръгне да изтича от някъде и по принципа на скачените съдове увлича антифриз от ризата и т.н., изпускат се натрупаните газове, възстановява се за малко нормалната циркулация на охл. течност и тогава температурата изведнъж спада. Може да не протичат абсолютно по този начин процесите, но горе долу това е моето обяснение за случките, които съм имал с разни "баракуди". Освен това, сутрин от ауспуха излиза доста бял "дим", вследствие на водата, която се е просмукала през нощта в цилиндъра. Даже съм чувал, че е възможно да стане "воден удар" от протекла гарнитура. А вискомуфата ако не работи, колата задължително ще загрява при движение с ниска скорост, независимо при какви обороти, защото тогава охлаждането най-много зависи от перката. За пример помисли кога се включва по-често ел. перката - при движение със 120-130 на 5-а, или при движение с 10-20 на 1-ва и 2-ра?"Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
Неизвестен мъдрец
Коментар
-
До: Температури, прегряване
Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнение.....
ако ще 1 час да караш по страшен баир на 3-та с газ до дупка, това което си мислиш че е нормално като я поназориш да ти подминава следващото деление не е така....."Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
Неизвестен мъдрец
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар