Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Терано 2 - бензин(2,4) или дизел(2,7)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Терано 2 - бензин(2,4) или дизел(2,7)

    Първоначално публикуван от Kalinkata Преглед на мнение
    Аз пак ще кажа: Нека не навлизаме в тази тема. Хората сме различни и имаме различни предпочитания и очаквания.

    При автомобилите втора употреба, най-важното е състоянието на конкретния, който сме си харесали и е трудно да се правят сравнения на базата на "Една комшийка казала на жена ми..."

    Нека не бъдеме крайни в изказванията си и да уважаваме мнението на всички останали.

    Няма добър или лош автомобил. Има Добре потдържан и Лошо потдържан. Бензин, дизел, автоматик... Всичко е въпрос на възможност (финансова) и употреба (за какво ще го ползваме).
    Точно така е колега, много си прав.
    Всеки има право да се направлява сам и на където си поиска.
    Но колегата е пуснал тази тема за да попита нещо, и да ти кажа аз мразя когато отговорите на хората са от рода "Аз цял живот карам дизел или бензин, значи това е най......
    Колегата поиска дирекно сравнение, и аз мисля, че донякъде ми го дадох.
    Пак казвам нищо лично към никой, който е писал в темата, нито искам да обидя някой или пък да си наложа моето мнение.
    Наистина темата може да стане 200 страници, но нека е с директни сравнения в разни случки от реалния живот.
    Един човек може да си търси добре поддържан дизел или бензин, всичко е въпрос на време и на личен избор.
    Те затова производителите произвеждат и дизел и бензин от един същ модел, за да може ние да си спорим тук.

    Коментар


    • #17
      До: Терано 2 - бензин(2,4) или дизел(2,7)

      И аз съм привърженик на нафтата но в интерес на истината ще добавя само че вероятноста (особенно при по старите машини) да попаднеш на читав дизел е много по малка отколкото в сравнение с бензинов мотор от същата година

      Коментар


      • #18
        До: Терано 2 - бензин(2,4) или дизел(2,7)

        Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
        Колега,
        ти си най-големия фен на дизелови двигатели, който съм виждал. На тебе ти е трудно да дадеш мнение, което не е продиктувано от тази ти любов по тези роначки.
        Напротив. Имал съм 6 бензинови возила (2 от тях все още имам), и само два дизела (единия от които е тоя). И много дълго време зе въздържах от купуването на дизелови автомобили, най-вече заради качеството на горивата ни.

        Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
        1. На еднакви километри и при добра поддръжка, този твой ТУРБО дизел в сравнение с един бензинов двигател, не знаеш просто колко по-зле ще е като състяние на каквото искаш вътре в него. Било бутала, състяние на цилиндри, клапани и др.
        Този мой турбодизел, както и всеки друг между другото, освен добра поддръжка иска и добро каране. Просто не всеки го може. Няма никакви технически причини дизела да е по-зле от бензиновия, а напротив. Ела да ти показа дизел на 180000 (всъщност, не знам колко са, но на километража за 80, е те със сигурност не са толкова, а са поне посочената от мен цифра), каран от млад италианец, в перфектно здраве, палещ от четвърт. Сменил съм от лигавщина подгревни свещи. Със старите също палеше от четвърт, само трябваше повече чакане (10сек.)
        Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
        2. Работата на ТУРБО дизеловия двигател се различава в пъти от тази на еквивалентния бензинов, както ти се изразяваш.
        Да съм твърдял друго?

        Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
        3. Занижените мощности на моторите, с цел издръжливост и надеждност, клонят в пъти повече към бензиновия двигател. Имам в предвид, че нормален атмосферен бензинов мотор 2,4 - 2,5 е около 150-180 к.с, а въпросния на джипа е 116, а дизеловия на 2,7 с тази турбинка, голяма колкото на жена ти сешоара, това е абсолютния максимум, виж с по-голяма турбина става друга бира.
        2.7TDI двигателя с тая турбинка е фабрично 125. Вдига се до 155, с малко повече пушене. Моя е вдигнат на 145, без никакви видими последствия, демек има предостатъчно ресурс.
        А всъщност особено при джип никак не е важна самата мощност, а по-скоро въртящия момент, особено при ниски обороти.
        Нормалната мощност на атмосферен дизелов или бензинов двигател е по-скоро свързана с това кога е проектиран, и по какви технологии е правен, отколкото с кубатурата му. За справка - прегледай двигателите с еднаква кубатура на някоя по-известна марка, щом си толкова начетен.

        Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
        4. Скоростните кутии и дифове и на бензиновия и на дизелония са АБСОЛЮТНО еднакви. В този случай как мислиш на кой мотор ще му е по-добре, на бензиновия червения сектор на оборотомeра започва от 6000 об., а на дизеловия около 4500 об., като имаме предвид, че при 130 км/ч оборотите са както писа 3100. На единия остават около 3000 до критичните, а на другия само 1400. Според теб кой се чувства по-добре, и кой ще има по-малко износване.
        Отново грешка. От едни години нагоре, махат бензиновия двигател (сигурно щото е много убав), и оставят 2.7TDI и 3.0TD или TDI (не помня 3.0 дали имаше интеркулер, но пък и не ме интересува особено, понеже са редки). До тоя момент скоростната кутия е модел FS5W71C, а на новите - FS5R30A. Но даже и това няма значение, понеже според твойте сметки бензиновия двигател на 5-та скорост и 6000 оборота, би трабвало да развие 250Км/ч. Пробвай ако искаш, ама предварително ти гарантирам че никак няма да ти се получи, ако изобщо останеш жив, ама мисля че нама да се стигне до там, просто защото никак няма да стигнеш до тия скорости. От тук май изфирясват всичките бензинови предимства на високите обороти.

        Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
        5. Се си мисля, че проблемите с дизела зимата са доста повече, както и въпроса с поддръжката, ако искаш всичко да си е наред, пак повтарям да е изправно всичко по-мотора, се почва един бой с едни подгревни свещи с разпръсквачи, недай си боже и помпа, пък при бензиновия май има едни свещи, които се сменят на 50-60 000 км. пък и цената им е дебела по 4 лв. бройката. А има и верига ама тя пък се сменя на някви 300 000 км, колко са това и за колко ще ги врътнем, че пак да я сменим.
        Аз проблеми досега тая зима не съм имал никакви. А не съм сменял нищо. Оня ден, както казах, смених подгревни свещи от чиста лигавщина. Заповядай да намериш неизправност. Всеки елемент във всяка машина си има срок на експлоатация. А защо ли досега не съм сменял нито разпръсквачи, нито помпа. Апропо, същата помпа се ползва и на куп други возила, и е може би най-разпространената дизелова помпа изобщо правена някога. Нали не смяташ че ако се трошеше през ден, щяха да оставят механичната и част общо взето еднаква, повече от 40 години.

        Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
        Мога да напиша още поне 40 точки, но нека се спра.
        Ми давай!

        Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
        Както казахте въпрос на личен избор, но нека избора да е продиктуван с повече четене на литература.
        Посочи конкретната литература, че и аз да се ограмотя.

        Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
        Моя избор е такъв:
        Ако искам да си купя трактор или камион си купувам ДИЗЕЛ, защото те са направени да работят с дизелови двигатели, ако сте се интересували сигурно ще знаете, че един камион или трактор не вдига повече от 2500 оборота и това е моментно. Камион при скорост от 92 км/ч поддържа 1800-2100 оборота. Затова са здрави и издържат.

        Ако искам да си купя лека кола си купувам БЕНЗИН, защото леката кола в 98% от случаите не е карана от 98 годишен дядо лекар, който на магистралата не е вдигал повече от 70 км/ч, които са равни на 2000 оборота, а почти винаги си се кара и то стабилно.
        Тук не обсъждаме нито трактор, нито камион, нито лека кола, или нещо бъркам? Дизелова ЛЕКА кола и аз не бих си купил, но дизелов джип - всякак. Ако можех да намеря дизелов двигател със същата мощност, дето да пасне и на другата ми джипка (макар че тя е по-близо до лека кола от тераното), отдавна да съм го сторил, но играчката е доста голяма и не си струва. Конкретния турбо дизел от 80 километра нагоре се кара на пета, разбирай - излизаш на магистралата и забравяш за смяна на скорости, на всичкото отгоре си има предостатъчно мощност от 80 до 150Км/ч. Ще съм любопитен как ще направиш това с бензиновия.


        Едит: Аз повече няма да се обаждам в тая тема. Каквото имах - казах. Всеки да си вади изводите, и да си мери предпочитанията, плюсовете и минусите.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #19
          До: Терано 2 - бензин(2,4) или дизел(2,7)

          [quote]
          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          Напротив. Имал съм 6 бензинови возила (2 от тях все още имам), и само два дизела (единия от които е тоя). И много дълго време зе въздържах от купуването на дизелови автомобили, най-вече заради качеството на горивата ни.
          Трябвало е още малко да издържиш, аз продължавам да го правя.

          Този мой турбодизел, както и всеки друг между другото, освен добра поддръжка иска и добро каране. Просто не всеки го може. Няма никакви технически причини дизела да е по-зле от бензиновия, а напротив. Ела да ти показа дизел на 180000 (всъщност, не знам колко са, но на километража за 80, е те със сигурност не са толкова, а са поне посочената от мен цифра), каран от млад италианец, в перфектно здраве, палещ от четвърт. Сменил съм от лигавщина подгревни свещи. Със старите също палеше от четвърт, само трябваше повече чакане (10сек.)
          Тук си в голяма грешка, нама да те убеждавам в противното, пък и явно никога няма да мога.

          Да съм твърдял друго?
          След като знаеш как работи единия и другия, и на какви различни натоварвания са подложени и двата при горене, значи трябва да знаеш кой ще издържи повече, при равни други обстоятелства.

          2.7TDI двигателя с тая турбинка е фабрично 125. Вдига се до 155, с малко повече пушене. Моя е вдигнат на 145, без никакви видими последствия, демек има предостатъчно ресурс.
          А всъщност особено при джип никак не е важна самата мощност, а по-скоро въртящия момент, особено при ниски обороти.
          Нормалната мощност на атмосферен дизелов или бензинов двигател е по-скоро свързана с това кога е проектиран, и по какви технологии е правен, отколкото с кубатурата му. За справка - прегледай двигателите с еднаква кубатура на някоя по-известна марка, щом си толкова начетен.
          Тук исках да кажа нещо съвсем друго,явно пак не си успял да ме разбереш, както и да е. Сигурно ще има някой, който да успее.
          Много добре знам от какво зависи мощността и какво е необходимо на джипа в дадени обороти. Не се притеснявай скоро ще сменяш турбинката.

          Отново грешка. От едни години нагоре, махат бензиновия двигател (сигурно щото е много убав), и оставят 2.7TDI и 3.0TD или TDI (не помня 3.0 дали имаше интеркулер, но пък и не ме интересува особено, понеже са редки). До тоя момент скоростната кутия е модел FS5W71C, а на новите - FS5R30A. Но даже и това няма значение, понеже според твойте сметки бензиновия двигател на 5-та скорост и 6000 оборота, би трабвало да развие 250Км/ч. Пробвай ако искаш, ама предварително ти гарантирам че никак няма да ти се получи, ако изобщо останеш жив, ама мисля че нама да се стигне до там, просто защото никак няма да стигнеш до тия скорости. От тук май изфирясват всичките бензинови предимства на високите обороти.
          Грешката е в твоя телевизор. Мойто терано е 96 година, говоря за същото терано 96 година, ама дизел. Там са еднакви скоростите. Както ти сам каза на 130 км/ч си на 3100 оборота, е и аз съм с толкова, ако това не са еднакви кутии и дифове, здраве му кажи.
          Не на 5-та няма да дигна никога 250 защото няма как да стане с 116 коня кола или джип, но на 2-ра мога да дигна 100 км/ч на 6000 оборота. Пак не си разбрал. Говоря, че работния диапазон на мотора е до 6000, а при твоя е до 4500, а това на коя предавка колко ще вдигне е друга бира.
          А това, че после спират бензиновия двигател не означава нищо, говорим за модели докато го има.
          Аз проблеми досега тая зима не съм имал никакви. А не съм сменял нищо. Оня ден, както казах, смених подгревни свещи от чиста лигавщина. Заповядай да намериш неизправност. Всеки елемент във всяка машина си има срок на експлоатация. А защо ли досега не съм сменял нито разпръсквачи, нито помпа. Апропо, същата помпа се ползва и на куп други возила, и е може би най-разпространената дизелова помпа изобщо правена някога. Нали не смяташ че ако се трошеше през ден, щяха да оставят механичната и част общо взето еднаква, повече от 40 години.
          Това няма значение къде се ползва и т.н. и нека да не навлизаме в подробности за устройство и т.н., пък и да ти кажа при нормалния дизел нямат много варианти за избиране, че да си ги променят, факт е, че има проблеми с помпите при дизела, това, че ти нямаш може само да те радва. Не ти пожелавам да имаш. Почти съм сигурен, че ако свалиш дюзите и ги дадеш стенд, ще те разочароват доста. Това, което ти си мислиш понякога се различава с действителността, и няма как ти го разбереш без необходимата диагностична апаратура.



          Посочи конкретната литература, че и аз да се ограмотя.
          Няма нужда всеки сам си търси и чете по своему.


          Тук не обсъждаме нито трактор, нито камион, нито лека кола, или нещо бъркам? Дизелова ЛЕКА кола и аз не бих си купил, но дизелов джип - всякак. Ако можех да намеря дизелов двигател със същата мощност, дето да пасне и на другата ми джипка (макар че тя е по-близо до лека кола от тераното), отдавна да съм го сторил, но играчката е доста голяма и не си струва. Конкретния турбо дизел от 80 километра нагоре се кара на пета, разбирай - излизаш на магистралата и забравяш за смяна на скорости, на всичкото отгоре си има предостатъчно мощност от 80 до 150Км/ч. Ще съм любопитен как ще направиш това с бензиновия.
          Ела да видиш как.
          Точно затова говоря, че някой дава мнения без да е запознат с нещо. Ако ти прави впечатлене на теб, а дано да направи на останалите, които четат, че ти през цялото време говориш:
          "Аз не съм имал проблеми"; "Моето терано не е така"; "Моя двигател е без никакви проблеми и в перфектно здраве"
          Когато се качиш да караш И бензиново Терано, тогава давай мнения и казвай това има такива + и -.
          Аз знам, че не обсъждаме трактори и камиони, просто си показах моя начин на мислене.
          Едит: Аз повече няма да се обаждам в тая тема. Каквото имах - казах. Всеки да си вади изводите, и да си мери предпочитанията, плюсовете и минусите.
          Наистина няма смисъл повече да пишем.
          Не може да гледаш света само от собствената камбанария.
          Последно редактирано от tomik; 09-01-09, 14:03.

          Коментар


          • #20
            До: Терано 2 - бензин(2,4) или дизел(2,7)

            Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
            След като знаеш как работи единия и другия, и на какви различни натоварвания са подложени и двата при горене, значи трябва да знаеш кой ще издържи повече, при равни други обстоятелства.
            Цялата конструкция, материали, изчисления, и т.н., са леко различни между бензин и дизел. Рака че равни други обстоятелства просто няма.

            Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
            Много добре знам от какво зависи мощността и какво е необходимо на джипа в дадени обороти. Не се притеснявай скоро ще сменяш турбинката.
            Аз не се и притеснявам. Ама как успя от разстояние да разбереш състоянието на турбината? Патентовай метода. Доста пари ще изкараш.

            А дали ще сменям, или не, турбината, зависи не от това колко съм го тунинговал, а от това как го карам, не мислиш ли? Аз просто искам да имам нужната мощност, когато ми трябва, па макар и веднъж на 2 дена.

            Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
            Грешката е в твоя телевизор. Мойто терано е 96 година, говоря за същото терано 96 година, ама дизел. Там са еднакви скоростите. Както ти сам каза на 130 км/ч си на 3100 оборота, е и аз съм с толкова, ако това не са еднакви кутии и дифове, здраве му кажи.
            Да, като предавателни числа може да са еднакви, дори на 5-та е съвсем сигурно. От там надолу какви са - не знам. Факт е че са с ралични номера. Не знам каква е разликата, освен че втората я въведжат след махането на бензиновия, и добавянето на 3 литорвия дизел.

            Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
            Говоря, че работния диапазон на мотора е до 6000, а при твоя е до 4500, а това на коя предавка колко ще вдигне е друга бира.
            А това, че после спират бензиновия двигател не означава нищо, говорим за модели докато го има.
            Еми тия високи обороти са нужни на бензиновия, понеже силата му е във високите обороти, както несъмнено знаеш. Разчита на обороти за да отдаде мощност. При дизела се разчита на въртящ момент.

            За сведение, макар да не съм 100% сигурен, един и същи дизел се ползва през всичките години, в които се произвежда Terrano 2, и част от годините, в които се прави Терано 1, по спомен 1995г. Първоначално атмосферен, с опция за турбо, а след това и TDI.
            Искаш да ми кажеш че за 9 години продажби, тоя двигател е бил проблемен? TD27, TD27T и TD27Ti са им номерата.

            Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
            факт е, че има проблеми с помпите при дизела, това, че ти нямаш може само да те радва. Не ти пожелавам да имаш. Почти съм сигурен, че ако свалиш дюзите и ги дадеш стенд, ще те разочароват доста. Това, което ти си мислиш понякога се различава с действителността, и няма как ти го разбереш без необходимата диагностична апаратура.
            Виждал съм и апаратурата, и помпата, отвътре. Пропускаш обаче от какво идват проблемите с помпата (като изключим електрониката) - от абдалско отношение, и от гадно гориво, щото на бензиностанцийката в горно нанадолнище е с 5 стотинки по-евтина, или купена от дедо Киро - тракторджията, щото я краде и я дава по-евтино.
            Друг е въпроса за беглите подобия на бошовската помпа, по лиценз, правени от 2-3 други производителя. Тях няма никакъв смисъл да обсъждаме. Помпата при нормална експлоатация издържа 300000 километра безгрижно. Иначе случаи и случки има всякакви, и това че бензиновите двигатели нямат подобна помпа, никак не ги прави по-добри в нещо. А и точно с това си твърдение, ти тотално отричаш не само този, а и сигурно 80% от автомобилните дизелови двигатели с такава помпа.

            Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
            Точно затова говоря, че някой дава мнения без да е запознат с нещо. Ако ти прави впечатлене на теб, а дано да направи на останалите, които четат, че ти през цялото време говориш:
            "Аз не съм имал проблеми"; "Моето терано не е така"; "Моя двигател е без никакви проблеми и в перфектно здраве"
            Когато се качиш да караш И бензиново Терано, тогава давай мнения и казвай това има такива + и -.
            Не е и нужно да се качвам, макар че бих го направил от чисто любопитство. Имам достатъчна техническа грамоност и усет, да преценя кога нещо е направено като хората или не, както и след 4-5 месечно каране, да преценя по държанието му, дали да очаквам евентуални проблеми или не. Индикации за такива до момента няма никакви. Изобщо не твърдя дали конкретния бензинов двигател е лош, или не е, защото не знам. Ако си видял тякова нещо - цитиряй ме. Факт е че е отпаднал, по една или друга причина. Твърдя че няма никакви предпоставки дизела да е по-лош от него. Говорил съм и с човек, работил дълго време в NISSAN, да ми каже какво да гледам и какво да пазя - еми не ми е казал нищо конкретно, освен да сменям редовно масло, и да го пазя от прегряване, което важи и за всеки друг двигател. Това че тук куп народ купува трошляци на по 200-300-500000км, карани от незнайно кой, и незнайно как, и после пищи че му е гръмнало турбото или му се скапала помпата или дюзите, по никакъв начин не означава че дизеловите двигатели са в някакво отношение по-лоши от бензиновите. Да, убеден съм че дюзите ми не работят като чисто нови, и какво от това? Няма никакви признаци за проблем там.

            Просто всеки тип двигатели си има особеностите, плюсовете и минусите. Да, бензиновите понасят повече компромиси, в общия случай. И какво от това? За мен си е съвсем приемливо, а за друг може да не е. Това обаче не прави двигателя по-лош или по-добър.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #21
              До: Терано 2 - бензин(2,4) или дизел(2,7)

              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              Цялата конструкция, материали, изчисления, и т.н., са леко различни между бензин и дизел. Рака че равни други обстоятелства просто няма.
              Не е така и на двата блока е чугун, буталата няква алумиева сплав, глава също алуминий, клапани един и същ материал, сегменти също. Под равни други обстоятелства имам предвид, еднакви километри, еднаква поддръжка, и еднакво гонене. Верно трудно се постига това но за примера и на теория става.

              Аз не се и притеснявам. Ама как успя от разстояние да разбереш състоянието на турбината? Патентовай метода. Доста пари ще изкараш.

              А дали ще сменям, или не, турбината, зависи не от това колко съм го тунинговал, а от това как го карам, не мислиш ли? Аз просто искам да имам нужната мощност, когато ми трябва, па макар и веднъж на 2 дена.
              Незнам имам някакви такива способности просто, отвътре ми е.
              За карането си абсолютно прав, и за мощността даже си абсолютно прав.

              Да, като предавателни числа може да са еднакви, дори на 5-та е съвсем сигурно. От там надолу какви са - не знам. Факт е че са с ралични номера. Не знам каква е разликата, освен че втората я въведжат след махането на бензиновия, и добавянето на 3 литорвия дизел.
              Е да де, те това имах предвид, пък сега номера и тем подобни са подробност. Не само на пета са еднакви. Те това не ми харесва само, но по-късно са се сетили и са си направили кутия само за дизела.

              Еми тия високи обороти са нужни на бензиновия, понеже силата му е във високите обороти, както несъмнено знаеш. Разчита на обороти за да отдаде мощност. При дизела се разчита на въртящ момент.
              То и при бензиновия се разчита на въртящ момент, но наистина идва малко по-късно както си казал. ДА.

              За сведение, макар да не съм 100% сигурен, един и същи дизел се ползва през всичките години, в които се произвежда Terrano 2, и част от годините, в които се прави Терано 1, по спомен 1995г. Първоначално атмосферен, с опция за турбо, а след това и TDI.
              Искаш да ми кажеш че за 9 години продажби, тоя двигател е бил проблемен? TD27, TD27T и TD27Ti са им номерата.[/QUOTE]

              Е те това сравнение вече не ми хареса. Те и Жигулата е произвеждат от 1960 година те до ден днешен, ама да не кажеш, че е много убава.

              Виждал съм и апаратурата, и помпата, отвътре. Пропускаш обаче от какво идват проблемите с помпата (като изключим електрониката) - от абдалско отношение, и от гадно гориво, щото на бензиностанцийката в горно нанадолнище е с 5 стотинки по-евтина, или купена от дедо Киро - тракторджията, щото я краде и я дава по-евтино.
              Друг е въпроса за беглите подобия на бошовската помпа, по лиценз, правени от 2-3 други производителя. Тях няма никакъв смисъл да обсъждаме. Помпата при нормална експлоатация издържа 300000 километра безгрижно. Иначе случаи и случки има всякакви, и това че бензиновите двигатели нямат подобна помпа, никак не ги прави по-добри в нещо. А и точно с това си твърдение, ти тотално отричаш не само този, а и сигурно 80% от автомобилните дизелови двигатели с такава помпа.
              И тук съм съгласен, макар че лошата нафта не влияе толкова зле на точно тази помпа, така че..... А това, че бензиновия няма такава, еми само един дерт по-малко.
              Не отричам тотално дизеловите двигатели, пак повтарям, че са добри но по предназначение. Лично мнение за лека кола не стават, особено пък старите като този.

              Не е и нужно да се качвам, макар че бих го направил от чисто любопитство. Имам достатъчна техническа грамоност и усет, да преценя кога нещо е направено като хората или не, както и след 4-5 месечно каране, да преценя по държанието му, дали да очаквам евентуални проблеми или не. Индикации за такива до момента няма никакви. Изобщо не твърдя дали конкретния бензинов двигател е лош, или не е, защото не знам. Ако си видял тякова нещо - цитиряй ме. Факт е че е отпаднал, по една или друга причина. Твърдя че няма никакви предпоставки дизела да е по-лош от него. Говорил съм и с човек, работил дълго време в NISSAN, да ми каже какво да гледам и какво да пазя - еми не ми е казал нищо конкретно, освен да сменям редовно масло, и да го пазя от прегряване, което важи и за всеки друг двигател. Това че тук куп народ купува трошляци на по 200-300-500000км, карани от незнайно кой, и незнайно как, и после пищи че му е гръмнало турбото или му се скапала помпата или дюзите, по никакъв начин не означава че дизеловите двигатели са в някакво отношение по-лоши от бензиновите. Да, убеден съм че дюзите ми не работят като чисто нови, и какво от това? Няма никакви признаци за проблем там.
              Ами пробвай, /даже може и моя да ти дам да пробваш, ако се видим някога /нали и аз това ти казвам, тогава наистина ще можеш да видиш и плюсовете на бензиновия двигател, и неговите минуси де, то естествено има, но аз мисля, че като цяло са по-малко от дизела. То и бензиновия има дюзи, и те се амортизират, но това влияе доста по-малко на работата на мотора. За километри и други такива пак съм съгласен, но помисли, че ако приемем твоята кола за перфектна, рядко има други такива на тези години.

              Просто всеки тип двигатели си има особеностите, плюсовете и минусите. Да, бензиновите понасят повече компромиси, в общия случай. И какво от това? За мен си е съвсем приемливо, а за друг може да не е. Това обаче не прави двигателя по-лош или по-добър.
              Те това е МИР. И аз съм на това мнение, и всеки сам да избира.
              Най-добре караш единия, после другия и решаваш.

              Коментар


              • #22
                До: Терано 2 - бензин(2,4) или дизел(2,7)

                Е, мир, разбира се.

                Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
                Е те това сравнение вече не ми хареса. Те и Жигулата е произвеждат от 1960 година те до ден днешен, ама да не кажеш, че е много убава.
                Жигулата, и срока и на производство, не са продиктувани от пазарни принципи, а от криворазбрани социалистически такива. Няма база за сравнение, понеже ако нисана беше калпав, просто нямаше да се продава

                А между другото FIAT-а, по който е правена, е бил кола на годината, еди коя си година, пак по спомен.

                Всъщност съм на скромното мнение че жигуловия двигател беше един от най-добрите изобщо правени в СССР. И някак не се сещам за някакъв масов дефект. Имаше си проблемите, главно поради качеството на сглобка и части, но в сравнение с москвичовите примерно, беше на светлинни години като надеждност. И половината ниви в момента пак са на негова основа, и още си ги правят, освен ако не ми е остаряла информацията. Карал съм и Лада 1600 с такъв (е , на негова основа, щото оригинала е 1200), и сравнен с един куп трошляци, дето карахме по това време, вървеше прилично добре.

                А иначе, естествено нямам нищо против да се видим при удобен случай. Даже бих изпил някоя и друга бира с кеф след взаимното проване на джипките.

                Не е зле да напишеш в профила си от кой град си, стига да имаш желание.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #23
                  До: Терано 2 - бензин(2,4) или дизел(2,7)

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  А между другото FIAT-а, по който е правена, е бил кола на годината, еди коя си година, пак по спомен.
                  ей, младежите
                  умната

                  по една бира и за дедовците


                  фиата беше 1968 година car of the year

                  първата жигулка беше у нас 1970 - италианска сглобка - карал съм такава - на всички болтове пишеше FIAT

                  младо, наздраве

                  Коментар


                  • #24
                    До: Терано 2 - бензин(2,4) или дизел(2,7)

                    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                    Е, мир, разбира се.



                    Жигулата, и срока и на производство, не са продиктувани от пазарни принципи, а от криворазбрани социалистически такива. Няма база за сравнение, понеже ако нисана беше калпав, просто нямаше да се продава

                    А между другото FIAT-а, по който е правена, е бил кола на годината, еди коя си година, пак по спомен.

                    Всъщност съм на скромното мнение че жигуловия двигател беше един от най-добрите изобщо правени в СССР. И някак не се сещам за някакъв масов дефект. Имаше си проблемите, главно поради качеството на сглобка и части, но в сравнение с москвичовите примерно, беше на светлинни години като надеждност. И половината ниви в момента пак са на негова основа, и още си ги правят, освен ако не ми е остаряла информацията. Карал съм и Лада 1600 с такъв (е , на негова основа, щото оригинала е 1200), и сравнен с един куп трошляци, дето карахме по това време, вървеше прилично добре.

                    А иначе, естествено нямам нищо против да се видим при удобен случай. Даже бих изпил някоя и друга бира с кеф след взаимното проване на джипките.

                    Не е зле да напишеш в профила си от кой град си, стига да имаш желание.
                    Е стига де, знаех си че това ще кажеш, кола на годината, произлезла от Фиат и дрън дрън.
                    Мотора за времето може да си ок, но в момента е пълен леш.
                    Сега не си спомням на Нива до кога точно го слагаха този 1600 кубика, но като се замисля тогава другите фирми какво предлагаха ми става жално. Та затова всеки слага каквото има. Та те и Нисан така, просто нямат какъв двигател да сложат точно на Тараното. На Патрула им се вижда голям, и не го слагат, вижда им се излишно да сложат 2,0 дизел защото е слаб, и затова и те си карат по старому.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Терано 2 - бензин(2,4) или дизел(2,7)

                      Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
                      Е стига де, знаех си че това ще кажеш, кола на годината, произлезла от Фиат и дрън дрън.
                      Мотора за времето може да си ок, но в момента е пълен леш.
                      Сега не си спомням на Нива до кога точно го слагаха този 1600 кубика, но като се замисля тогава другите фирми какво предлагаха ми става жално. Та затова всеки слага каквото има.
                      За сега не говоря. Тое ясно. Такива карат само мангалите вече.

                      1.7 моноинжекцион, на нивата, поне външно изглежда същия. Само вместо карбуратора са му набутали моноинжекция. Не знам пълната инжекция дали пак така. Просто като отвориш капака на возило, правено в Толияти, преди Самара, те навяват едни спомени....

                      Между другото, самаровия двигател хич не е лош, дори и за сега. Не като качество на изработка, а като характеристики. Самара карбуратор 1.3, е съвсем сравнима като вървеж с Fabia 1.2 пълна инжекция двувалка. Едната я имах преди другата. Една и съща мощност, и разлика само във въртящия момент, в полза на фабията. 5 или 10 Nm, по спомен. Ако на оня му сложат 16 винтила и пълен инжекцион, ми се струва че никак няма да отстъпва на днешните с тая кубатура.

                      Обаче, фабията се кара със 150 безгрижно, а на самарата при над 130 се чуваха едни интересни звуци от скоростната кутия, която иначе си беше съвсем в ред. Може пък и от дифа да е било.

                      Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
                      Та те и Нисан така, просто нямат какъв двигател да сложат точно на Тараното. На Патрула им се вижда голям, и не го слагат, вижда им се излишно да сложат 2,0 дизел защото е слаб, и затова и те си карат по старому.
                      Един V6 дизелак ще му пасне екстра между другото. Ама и 3 литровия е редови, 4 цилиндъра. Такова обаче не съм виждал на живо. Ако са от последните години, не е чудно че са редки.

                      Мисълта ми е друга. Ако двигателя имаше някакви изявени недостатъци, за толкова време, ако не да го сменят, щяха поне да се позамислят и да го оправят. А те не само че не го сменят, ами добавят и турбо, а после и интеркулер. Дори замислям да си сложа манометър за турбото някъде по таблото. От там много добре ще си проличи дали турбото му е достатъчно, или не, и от какви обороти и натоварване действително надува на максимум.

                      Горе долу същото е положението с редовия шестак на патролите. Правят го от някога си, при същата политика - първо турбо, а после и интеркулер, и компютър. А и за него не съм чул някакви изавени оплаквания, освен че се случва да пукне глава, ама това важи за 80% от всички подобни дизели, включително и тоя на тераното, както и един куп двигатели на TOYOTA със горе-долу тая кубатура и мощност.

                      Така че, мисълта ми от самото начало беше че двигателя на тераното не е с нищо по-лош от другите предкамерни дизели от тия години. Има си плюсовете, има си минусите. Всеки си преценява кое ще натежи повече.
                      Последно редактирано от sparkybg; 10-01-09, 10:28.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #26
                        До: Терано 2 - бензин(2,4) или дизел(2,7)

                        Карал съм година и половина служебно Терано 2 2,7ТДИ. Върви като за световно. 170 му е тавана, но до 160 е доста еластичен. Стабилен е на пътя, не е особено комфортен. Този беше от модела с кръглите фарове. Имахме и от следващия модел, той вървеше малко по-малко. Може и по-издухан да му е бил двигателя, не знам. Разход и двата 11-13.
                        Приятел има 2.7 ТД(без интеркулер) - доста по-тромав е от по-новия. Разхода му е същия.
                        Правил съм 1-2 кръгчета с Терано 2 2.4 12V бензин. Доста добре си дърпа - като дизела. Извънградско не съм карал.
                        Имам бус с двигател и кутия на Терано 1 2.4б. 8V. Карал съм и такова терано. Върви колкото настоящия ми джип - дълга витара 1.6 16V или малко по-малко. Буса гори 10 извънградско.

                        За мен стария бензин и стария дизел идват слаби за теглото. Новите са добре.
                        Ти си избери сам кой да е, но е добре да го пробваш на извънградско, да усетиш кой ще ти е по-удобен. Това ако смяташ да караш повечко извънградско.

                        Коментар


                        • #27
                          До: Терано 2 - бензин(2,4) или дизел(2,7)

                          Мисълта ми е друга. Ако двигателя имаше някакви изявени недостатъци, за толкова време, ако не да го сменят, щяха поне да се позамислят и да го оправят. А те не само че не го сменят, ами добавят и турбо, а после и интеркулер. Дори замислям да си сложа манометър за турбото някъде по таблото. От там много добре ще си проличи дали турбото му е достатъчно, или не, и от какви обороти и натоварване действително надува на максимум.
                          Само да ти кажа, че не само налягането на турбото е от значение. Всяка една турбина си има КПД, т.е. тя си е рентабилна до определени к.с. Темата е много дълга и обстойна, затова само един пример.
                          Твоята оригинална турбина примерно с чипа, който си и сложил, надува на 2,0 бара, но това да ти кажа е някакъв абсолютен максимум, дори и на 2,5 бара след това да я надуеш, няма да има полза, но ако смениш турбината с малко по-големичка и надуеш само на 1,0 бар, разликата ще е огромна спрямо твоята оригинална.
                          Това имах предвид и по напред с израза "турбина голяма колкото сешоар".

                          За самаровия двигател и шкодовия, нали знаеш всичко е за сметка на икономията на гориво, и най-вече заради едно EURO 4.

                          За изявени недостатъци и недомислени неща, въобще не говорим по тези двигатели. Всеки един производител знае, че автомобилите, които произвежда ще се развалят, няма вечни неща, в това всеки един трябва да е сигурен. Дори понякога с цената на повече проблеми и по-малко живот, те са готови да угодят на Нас, с някое конче отгоре.

                          Коментар


                          • #28
                            До: Терано 2 - бензин(2,4) или дизел(2,7)

                            Здравейте,

                            понеже и мен ме хванала здраво идeята за свой личен джип и гледам терано 2.7тди - какво масло трябва да се сипва на такъв двигател- предполагам че или 5W-40 или 10W-40?

                            Как да разбера че съм включил успешно понижаващата предавка-на един който гледах освен индикация за 4Х4 друга след това не видях?
                            Предполагам се включват когато не е на скорост
                            Последно редактирано от rsv; 13-01-09, 15:00.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Терано 2 - бензин(2,4) или дизел(2,7)

                              15W40. Просто някакво по-читаво, ако го сменяш 1 път в годината.

                              Ако 2 пъти - за лятото примерно 10W50, а за зимата 5W40.

                              По книга го дават да се сменя 2 пъти.

                              Бавните не можеш да ги сбъркаш - ръчката се натиска надолу и се дърпа назад. Абсурдно е да не разбереш че си на бавни.

                              Иначе, бързи 4x4 могат да се пускат и в движение. С тия ледове и никакви гуми, ми се налага редовно. До към 40км/ч няма никакъв проблем. Само трябва да е на прав участък, и да не напъваш лоста - той си влиза сам като синхронизира зъбите - точно като синхронизатор на скоростна кутия. Дали наистина има синхронизатор обаче нямам идея. Не ми е изхъркало нито веднъж досега. Изключват се по същия начин - бутваш напред, без да напъваш, и той си излиза.
                              Цялата процедура - на прав участък и с натиснат съединител. Поне аз така го правя.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар


                              • #30
                                До: Терано 2 - бензин(2,4) или дизел(2,7)

                                Мерси много- за новак като мен това е много-важна информация.
                                Значи за бавнине няма допълнителна индикация на таблото?

                                До колко км/ч е допустимо да се кара в режим 4Х4 и за колко време по асвалт?
                                Наскоро ме возиха на една Витара '95 и на нея като се изключи двойното трябваше да се даде няколко метра на заден ход за да се отдели предния привод - при тераното нужна ли е такава процедура?

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X