Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Терано 2 - бензин(2,4) или дизел(2,7)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Терано 2 - бензин(2,4) или дизел(2,7)

    Ами това е въпроса

    кой мотор е по читав - по-рядко се ремонтира, частите са по-евтинки, зимно време създава по-малко проблеми и т.н.

    Разхода как варира?

    Бензина добре ли се газифицира т.е. интересува ме ако вече е сложена ГАЗ дали може да създава проблеми.
    • Toyota Hilux DLX, 05.2007 • MB E 320 CDI, 05.2007 • Mazda 3 BL 08.2011 • Punto 1,2 SPI 10.1998 •

  • #2
    До: Терано 2 - бензин(2,4) или дизел(2,7)

    Ми аз съм с дизел. Никви ядове при никви температури, хем е с неизправни подгревни свещи. Пали от четвърт и не пуши. Няма ангренажен ремък или верига - със зъбни колела е.

    на 3100 оборота поддържа 130 с лекота, иска и още. Вдигал съм 150 на моменти, само за малко. Често се хващам да търся 6-та скорост. Направо си я проси.

    Разход 9 извънградско, в жегата с пуснат климатик и 100-130Км/ч.

    Градско - според задръстванията. В момента по студовете ми даде 11.5 на смесено каране, но сутрин го чакам по 5 минути да загрее поне малко, а после тамън загрее, и съм стигнал до работата.

    Дизел се купува сега в студовете, рано сутрин. Ако запали без проблем и не пуши, и върви нормално, значи е читав.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #3
      До: Терано 2 - бензин(2,4) или дизел(2,7)

      И аз съм за дизела,имам поглед върху няколко бензинови,показват се биелите през блока да видят кой кара.
      FORD MAVERIK 2.7TD
      Тел.0898662817
      LZ1IID

      Коментар


      • #4
        До: Терано 2 - бензин(2,4) или дизел(2,7)

        Аз съм с бензинов. Грижи нямам никакви. Автомобила е сравнително тих. Разход от 8 извън града до 13-18 градско.

        Инжекциона е Hitachi и аз не бих го газифицирал.

        Също така не бих си купил 10 годишен дизел, но това е въпрос на личен избор и преценка.

        Коментар


        • #5
          До: Терано 2 - бензин(2,4) или дизел(2,7)

          Първоначално публикуван от Kalinkata Преглед на мнение
          Също така не бих си купил 10 годишен дизел, но това е въпрос на личен избор и преценка.
          Щото? Повечето дизели са дори по-дълговечни от бензиновите.

          А сега в студовете си личи перфектно дали са или не са читави. Просто трябва да пали от четвърт, и да не пуши грам. Поне моя така се държи.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #6
            До: Терано 2 - бензин(2,4) или дизел(2,7)

            Дизела за мен е по добър.Но както казаха и други колеги да е читав.Сега в студа поне лесно се проверява.Но пък пушека за мен не е чак такъв показател за изправност.Имал съм 7 Мерцедеса.124и Бусове и една G класа.Палеха лесно при-20 ако не е замръзнала нафтата но попушваха малко всичките.А едно Паджеро и Едно Терано не пушеха грам но голям зор в студа с паленето.Впоследствие се установи ниска компресия.Трябва да пали в студа лесно само с едно подгряване без да се пречудва дали да пали.Като се пали не трябва да се задържа ключа за да се помага на двигателя със стартера за да "хване" двигателя.След като запали двигателя трябва да е спокоен и да не се тресе и "брои" цилиндрите.Пробата трябва да става на студен поне на една нощ мотор.От щеката на маслото не трябва да "духа" въобще.Но има скъпи добавки за масло и тези фактори взеха да се манипулират.

            Коментар


            • #7
              До: Терано 2 - бензин(2,4) или дизел(2,7)

              Първоначално публикуван от Немезис Преглед на мнение
              Дизела за мен е по добър.Но както казаха и други колеги да е читав.Сега в студа поне лесно се проверява.Но пък пушека за мен не е чак такъв показател за изправност.Имал съм 7 Мерцедеса.124и Бусове и една G класа.Палеха лесно при-20 ако не е замръзнала нафтата но попушваха малко всичките.А едно Паджеро и Едно Терано не пушеха грам но голям зор в студа с паленето.Впоследствие се установи ниска компресия.Трябва да пали в студа лесно само с едно подгряване без да се пречудва дали да пали.Като се пали не трябва да се задържа ключа за да се помага на двигателя със стартера за да "хване" двигателя.След като запали двигателя трябва да е спокоен и да не се тресе и "брои" цилиндрите.Пробата трябва да става на студен поне на една нощ мотор.От щеката на маслото не трябва да "духа" въобще.Но има скъпи добавки за масло и тези фактори взеха да се манипулират.
              Колега, говорех за конкретния двигател. Мерцедеси бусове и г-класи са с други двигатели, със съответните им възможности и особености.

              На щеката на тоя няма да духа, дори да не е в ред. Ако турбото работи, то издърпва всичко, и от щеката дори ще смуче.

              Както казах, лесно палене и накакво пушене, дори и на студен двигател. Равномерната работа си личи за всеки, карал някога дизел.

              Иначе, сутрин на студа си вибрира. Тампоните са се удървили. Спира да вибрира чак като се стоплят. Още не мога да установа дали тия на двигателя, или тия на ауспуха отдолу, но трябва да я покарам едни 20-ина минути, и вибрациите намаляват с пъти, без да се променя с нищо работата на двигателя. Лятото тия вибрации ги няма, дори и на съвсем студен двигател.

              Иначе, нямам идея бензиновия как е като мощност и динамика, но дизела има в излишък и от двете. Кара се почти като лека кола.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #8
                До: Терано 2 - бензин(2,4) или дизел(2,7)

                Още едно преимущество което се сетих за дизела,няма ремъци няма верига,като УАЗ зъбни колела.
                FORD MAVERIK 2.7TD
                Тел.0898662817
                LZ1IID

                Коментар


                • #9
                  До: Терано 2 - бензин(2,4) или дизел(2,7)

                  Моя нисан е 2.4 и много лесно се слага газ.При цена 0.76лв. за литър и разход смесен 16/100км.Имам приятел с 2.7 дизел и му харчи около 10/100км. ако зареждаш при 1.70лв по добре на газ.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Терано 2 - бензин(2,4) или дизел(2,7)

                    [quote=sparkybg;584762]Щото? Повечето дизели са дори по-дълговечни от бензиновите.quote]

                    Както и по-горе написах, въпрос на личен избор и преценка.

                    Що не дизел? Щото не ме кефи. Не ме кефи мотора да ми дрънчи на празен ход. Не ме кефи некачественната и замръзваща нафта. Не ме кефят проблемите с турбини, дебитомери и прочие. Не ме кефи да го чакам сутрин на студа да поработи, с ясното съзнание, че ще ме стопли след 20 минути. Не ме кефи, защото при дизела се цели икономия и тази икономия се постига чрез изпомпване на сетните сили на двигателя. И още сто причини.

                    А темата Бензин срещу Дизел сигурно ще наскочи 200 страници ако я започнеме. Въпрос на концепция и въпрос на светоусещане. Моето лично светоусещане е, че в последно време дизелите се припокриват с концепцията на БМВ от преди години. А именно: БМВ е новото БМВ. След петата година е просто кола...

                    Коментар


                    • #11
                      До: Терано 2 - бензин(2,4) или дизел(2,7)

                      Първоначално публикуван от Kalinkata Преглед на мнение
                      Както и по-горе написах, въпрос на личен избор и преценка...
                      Естествено. Не съм се опитва и да кажа друго.

                      Идеята ми беше че не е важно колко годишен е дизела (или бензина). Въпроса е в какво състояние е. Няма никаква техническа причина 10 годишен дизел да не е в ред, или да е по не в ред от еквивалентен бензинов двигател, на същите години.

                      Иначе, да, чатка, като всеки дизел от тоя вид. Докато загрее. Как се оправя - всички знаем - нови дюзи и нова помпа, или поне плунжер с плунжерно тяло, ако проблема е там.

                      Ама, кво като чатка? Върви си безпроблемно. Мен чаткането не ме притеснява, и явно точно там е разликата.

                      Чаткането само по себе си не е технически проблем, и не води до нищо друго, освен самото чаткане. От това нито ще пали по-трудно, нито ще върви по-малко, нито ще пуши повече, нито ще харчи повече.

                      Въпрос на вкус.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #12
                        До: Терано 2 - бензин(2,4) или дизел(2,7)

                        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                        Колега, говорех за конкретния двигател. Мерцедеси бусове и г-класи са с други двигатели, със съответните им възможности и особености.

                        На щеката на тоя няма да духа, дори да не е в ред. Ако турбото работи, то издърпва всичко, и от щеката дори ще смуче.

                        Както казах, лесно палене и накакво пушене, дори и на студен двигател. Равномерната работа си личи за всеки, карал някога дизел.

                        Иначе, сутрин на студа си вибрира. Тампоните са се удървили. Спира да вибрира чак като се стоплят. Още не мога да установа дали тия на двигателя, или тия на ауспуха отдолу, но трябва да я покарам едни 20-ина минути, и вибрациите намаляват с пъти, без да се променя с нищо работата на двигателя. Лятото тия вибрации ги няма, дори и на съвсем студен двигател.

                        Иначе, нямам идея бензиновия как е като мощност и динамика, но дизела има в излишък и от двете. Кара се почти като лека кола.
                        Ясно е че са други.Просто ги дадох като пример че пушенето или липсата на пушук не е критерий за добър мотор.А като е износен мотора или има счупен сигмент компресията бяга в картера и през щеката би трябвало да духа.Аз съм за дизеловия мотор.Но можеш да не взимаш това под внимание пристрастен съм

                        Коментар


                        • #13
                          До: Терано 2 - бензин(2,4) или дизел(2,7)

                          Мерси на всички за мненията. Наистина идеята не беше бензин-дизел ами сравнение на точно тези 2 типа мотори. Повече от ясно е че най-важното за един двигател е да е обслужван редовно и да не е много озорван.

                          Като притежател на дизелов Бенц и новината че дизелите не са с ремък, май клоня към тях (не че съм сигурен дали зъбните колела са предимство), което не изключва ако попадна на читав бензин да го отнеса
                          • Toyota Hilux DLX, 05.2007 • MB E 320 CDI, 05.2007 • Mazda 3 BL 08.2011 • Punto 1,2 SPI 10.1998 •

                          Коментар


                          • #14
                            До: Терано 2 - бензин(2,4) или дизел(2,7)

                            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                            Естествено. Не съм се опитва и да кажа друго.

                            Идеята ми беше че не е важно колко годишен е дизела (или бензина). Въпроса е в какво състояние е. Няма никаква техническа причина 10 годишен дизел да не е в ред, или да е по не в ред от еквивалентен бензинов двигател, на същите години.

                            Иначе, да, чатка, като всеки дизел от тоя вид. Докато загрее. Как се оправя - всички знаем - нови дюзи и нова помпа, или поне плунжер с плунжерно тяло, ако проблема е там.

                            Ама, кво като чатка? Върви си безпроблемно. Мен чаткането не ме притеснява, и явно точно там е разликата.

                            Чаткането само по себе си не е технически проблем, и не води до нищо друго, освен самото чаткане. От това нито ще пали по-трудно, нито ще върви по-малко, нито ще пуши повече, нито ще харчи повече.

                            Въпрос на вкус.
                            Колега,
                            ти си най-големия фен на дизелови двигатели, който съм виждал. На тебе ти е трудно да дадеш мнение, което не е продиктувано от тази ти любов по тези роначки.
                            1. На еднакви километри и при добра поддръжка, този твой ТУРБО дизел в сравнение с един бензинов двигател, не знаеш просто колко по-зле ще е като състяние на каквото искаш вътре в него. Било бутала, състяние на цилиндри, клапани и др.
                            2. Работата на ТУРБО дизеловия двигател се различава в пъти от тази на еквивалентния бензинов, както ти се изразяваш.
                            3. Занижените мощности на моторите, с цел издръжливост и надеждност, клонят в пъти повече към бензиновия двигател. Имам в предвид, че нормален атмосферен бензинов мотор 2,4 - 2,5 е около 150-180 к.с, а въпросния на джипа е 116, а дизеловия на 2,7 с тази турбинка, голяма колкото на жена ти сешоара, това е абсолютния максимум, виж с по-голяма турбина става друга бира.
                            4. Скоростните кутии и дифове и на бензиновия и на дизелония са АБСОЛЮТНО еднакви. В този случай как мислиш на кой мотор ще му е по-добре, на бензиновия червения сектор на оборотомeра започва от 6000 об., а на дизеловия около 4500 об., като имаме предвид, че при 130 км/ч оборотите са както писа 3100. На единия остават около 3000 до критичните, а на другия само 1400. Според теб кой се чувства по-добре, и кой ще има по-малко износване.
                            5. Се си мисля, че проблемите с дизела зимата са доста повече, както и въпроса с поддръжката, ако искаш всичко да си е наред, пак повтарям да е изправно всичко по-мотора, се почва един бой с едни подгревни свещи с разпръсквачи, недай си боже и помпа, пък при бензиновия май има едни свещи, които се сменят на 50-60 000 км. пък и цената им е дебела по 4 лв. бройката. А има и верига ама тя пък се сменя на някви 300 000 км, колко са това и за колко ще ги врътнем, че пак да я сменим.

                            Мога да напиша още поне 40 точки, но нека се спра.
                            Както казахте въпрос на личен избор, но нека избора да е продиктуван с повече четене на литература.
                            Моя избор е такъв:
                            Ако искам да си купя трактор или камион си купувам ДИЗЕЛ, защото те са направени да работят с дизелови двигатели, ако сте се интересували сигурно ще знаете, че един камион или трактор не вдига повече от 2500 оборота и това е моментно. Камион при скорост от 92 км/ч поддържа 1800-2100 оборота. Затова са здрави и издържат.

                            Ако искам да си купя лека кола си купувам БЕНЗИН, защото леката кола в 98% от случаите не е карана от 98 годишен дядо лекар, който на магистралата не е вдигал повече от 70 км/ч, които са равни на 2000 оборота, а почти винаги си се кара и то стабилно.
                            Последно редактирано от tomik; 09-01-09, 11:38.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Терано 2 - бензин(2,4) или дизел(2,7)

                              Аз пак ще кажа: Нека не навлизаме в тази тема. Хората сме различни и имаме различни предпочитания и очаквания.

                              При автомобилите втора употреба, най-важното е състоянието на конкретния, който сме си харесали и е трудно да се правят сравнения на базата на "Една комшийка казала на жена ми..."

                              Нека не бъдеме крайни в изказванията си и да уважаваме мнението на всички останали.

                              Няма добър или лош автомобил. Има Добре потдържан и Лошо потдържан. Бензин, дизел, автоматик... Всичко е въпрос на възможност (финансова) и употреба (за какво ще го ползваме).

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X