Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Стабилизираща щанга

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Стабилизираща щанга

    Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
    Мале, мале.
    С такива кошници трябва да се разминавам докато си возя децата.
    Това със свалени стабилизиращи щанги е нищо. Тук във Варна има едно Диско със страшен лифт на окачване, та аз като го виждам на пътя, направо отбивам встрани и спирам. Очаквам всеки момент да се разпадне във движение...... С гръм и трясък...... Ако го набарам в покой, ще снимам......
    Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
    Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

    Коментар


    • #32
      До: Стабилизираща щанга

      !
      Може би, това напрежение и леко изкривяване се дължи на лифта, който напъва напречните щанги /отпред и отзад/, които обаче не са компенсирани /свалени по-надолу/. Тук на един колега след 5" лифт, мостовете се разминават и колата върви на .... страна.
      Аз съм на мнението на Чавдар, че номера е да оставиш максимално всички компоненти, защото си оказват влияние. Не само при асфалт, но и при висока скорост на черно. Иначе вземаш по-стара машина и махаш каквото можеш. Ама не сме още в този сектор.
      Няма безнадежни ситуации; има единствено хора, които гледат безнадежно на тях.

      Коментар


      • #33
        До: Стабилизираща щанга

        Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
        ... Причината поради която основно не ги слагам е не толкова заради ходовете,а заради това че ми омръзна да сменям биелети
        Направо по-едно време ми бяха станали консуматив...все са разбити и тропат....
        Според мен въпросното заклащане не е толкова осезаемо,особено когато покараш така и свикнеш....защото всичко е до навик и свикване с поведението на автомобила! ...
        Биелетите не ги беше удължил след лифта, нали? Т.е. през цялото време са работили в някакво ненормално положение. Естествено е да се чупят по-бързо.

        А разликата със и без е много осезаема когато започнеш да въртиш по завои с повечко газ. Т.е., недай Боже, но може да я усетиш добре, ако изпаднеш в ситуация, подобна на т.нар. "лосов тест ...
        Ние не сме неутрални!

        Коментар


        • #34
          До: Стабилизираща щанга

          Проверката завършена!
          Малко сме се поизхвърлили.
          Тези планки на които е закачена щангата са в кит-а, заедно с окачването. Просто си е седяла малко под напрежение /щангата/, може би вследствие от "смакчването" тампона на късата биалетка. Сега удължената част, стои 1.5 см по-ниско от другата. Може би като се смени късата биалетка и се върне в старото положение, за да се закачи щангата трябва да се повдигне с 1 см. Т.е. да е под леко напрежение по време на закачването.

          Ще се допитаме до вносителя /Германия/, за влиянието на това удължение.







          Няма безнадежни ситуации; има единствено хора, които гледат безнадежно на тях.

          Коментар


          • #35
            До: Стабилизираща щанга

            Биалетата защо стои на криво.
            Свалена планка на напречната щанга има ли.

            Коментар


            • #36
              До: Стабилизираща щанга

              Не знам! Като качих снимките и аз се загледох. Но вече бях взел душ. Напречните не съм гледал.

              Впрочем - стои накриво, защото като сме удължили с 3 см. апарата, биалетката "бяга" на една страна /предполагам/. Трябва да се скъси отново и да се опъне. Както и да се смени късата, заради намачкания тампон.
              Принципно не се удължават напречните щанги и не се свалят надолу. Т.е. не е предвиден кит за тях. Може би се приема, че 2" лифт няма да окаже голямо дърпане. Видно обаче при колегата с около 5" лифт - се изкривяват мостовете. Може би удължаване с 4см. планки за двете напречни щанги, не влиза много в сметките на компаниите. Споделете дали при вас сте ги свалили и какво е влиянието за ходовете при опъване на мостовете надолу след лифт.
              Последно редактирано от nikita66; 10-10-09, 13:02. Причина: Пояснение
              Няма безнадежни ситуации; има единствено хора, които гледат безнадежно на тях.

              Коментар


              • #37
                До: Стабилизираща щанга

                Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                Мале, мале.
                С такива кошници трябва да се разминавам докато си возя децата.
                Доста е относително....
                Според мен трябва да се притесняваш от много и различни неща при разминаване по пътя....
                Например ако кошницата срещу теб е с изтървали амортесьори...никакви стабилизиращи щанги няма да и помогнат!!!
                Да не говорим че ако водача на въпросната кошница е на 2-3 ракий....ами тогава...недай Боже....
                Затова че.....всичко е относително...и аз лично смятам че тънките един пръст стабилизиращи щанги на Патрола са ти най-белия кахър по пътищата
                NISSAN FOREVER
                -----------------------------------------------------------------------------
                Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                Коментар


                • #38
                  До: Стабилизираща щанга

                  Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                  Биелетите не ги беше удължил след лифта, нали? Т.е. през цялото време са работили в някакво ненормално положение. Естествено е да се чупят по-бързо.

                  А разликата със и без е много осезаема когато започнеш да въртиш по завои с повечко газ. Т.е., недай Боже, но може да я усетиш добре, ако изпаднеш в ситуация, подобна на т.нар. "лосов тест ...
                  Биелетите още преди лифта ги махнах...
                  Още в началото когато го бях повдигнал с тампони отзад ,ги смених с по-дълги,но....един клон в гората направо ми отпори стойката на задна дясна биелета....а преднитеи преди лифта си заминаваха за около 2-3 месеца.....
                  Така че ....не е последица от лифта и не смяната на биелетите с по-дълги....просто не ми удържат на темпото...
                  А тия дни смятам да реша проблема със заклащането/макар че явно съм му свикнал и не ми прави впечатление/,но със монтаж на втори амортесьори....Мисля че стабилността ще се повиши доста,а въпросното залюляване ще изчезне!!!
                  Поздрави!
                  NISSAN FOREVER
                  -----------------------------------------------------------------------------
                  Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                  Коментар


                  • #39
                    До: Стабилизираща щанга

                    Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
                    ... А тия дни смятам да реша проблема със заклащането/макар че явно съм му свикнал и не ми прави впечатление/,но със монтаж на втори амортесьори....
                    Имай предвид, че това с двойните амортисьори не е толкова лека задачка, колкото може би изглежда.

                    Особено отзад положението е доста тегаво за работа. Ако не махаш купето, достъпът за заваряване на горните захвати е много неудобен.
                    От лявата страна мястото ти е малко и вътрешният амортисьор ще бие в захвата на напречната щанга. Ако пък речеш да сложиш амове с метални камбани - направо ще се мачка.
                    Поради което се наложи захватът на напречната щанга да се премести 4 см надясно, а самата щанга съответно да се скъси ...

                    От дясната страна вътрешният ам може да бие в кантара на спирачките.

                    Има доста мегдан за грешки, в резултат на което за няколко месеца имам 1 изкъртена стойка отзад и 2 изтекли амортисьора.

                    А бе, с две думи, тази работа не е като онази ...

                    Освен това, с двойни амове Патрулът започна да вози неописуемо твърдо. По неравно каменисто трасе имахме чувството, че вътрешностите ни се разплискват.
                    Помисли си дали искаш това за разходкаджийска кола!
                    Ние не сме неутрални!

                    Коментар


                    • #40
                      До: Стабилизираща щанга

                      Е да относително е. Отнася се до наличието или липса на стабилизираща щанга.
                      С изтървали амортисьори чувстваш нестабилност на всякаква скорост и се съобразяваш. Без ст щанга имаш една измамна стабилност когато се движиш в права линия, която стабилност изчезва буквално за миг когато завиеш. Ако е с ниска скорост до 50км/ч ще поднесе, ако е по-бързо направо се обръщаш.
                      Потрошихме Диското

                      Тънката стабилизираща щанга не е гаранция за лошо пътно поведение.
                      На Гранд Черокито е по-тънка от на Патрула.
                      Ама ...

                      http://www.youtube.com/watch?v=ovjHm...ayer_embedded#

                      Без стабилизираща щанга дърпате дявола за опашката. Нямам нищо против, стига да не е за сметка на чуждото нещастие.

                      Коментар


                      • #41
                        До: Стабилизираща щанга

                        Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                        Имаше и друго обърнато Диско, пак на асфалт и с много общо по-между си. Включително и това, че ги бяха карали жените им - тоест рядко. Май и двете бяха със стандартно окачване. Не знам имали ли са стабилизиращи щанги, че едни имат други нямат. Обаче е различно. Диското има някои особенности - тясна колея, висок център на тежеста и възможна липса на стабилизираща щанга - тоест конструктивни дадености за които, ако не си свикнал с машината - не си подготвен и може да бъдеш неприятно изненадан.

                        Коментар


                        • #42
                          Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                          Е да относително е. Отнася се до наличието или липса на стабилизираща щанга.
                          С изтървали амортисьори чувстваш нестабилност на всякаква скорост и се съобразяваш. Без ст щанга имаш една измамна стабилност когато се движиш в права линия, която стабилност изчезва буквално за миг когато завиеш. Ако е с ниска скорост до 50км/ч ще поднесе, ако е по-бързо направо се обръщаш.
                          Потрошихме Диското

                          Тънката стабилизираща щанга не е гаранция за лошо пътно поведение.
                          На Гранд Черокито е по-тънка от на Патрула.
                          Ама ...

                          http://www.youtube.com/watch?v=ovjHm...ayer_embedded#

                          Без стабилизираща щанга дърпате дявола за опашката. Нямам нищо против, стига да не е за сметка на чуждото нещастие.
                          Писах в един от редните си постове...човек трябва да свикне с поведението на колата си по пътя....
                          Карам Патрола без щанги вече 2 години....и повярвай ми често ми се е налагало да резки завои и то при повече от 50 км....
                          Наистина има едно заклащане...но /поне при мен де/,явно е въпрос на свикване и рутина.Ако някой се качи да го кара за първи път,риска съответно е доста голям наистина!!!
                          Въпросното заклащане се получава при движение тип.."змейка"...т.е няколко последователни резки завойчета на ляво-на дясно,но....такъв слалом не можеш да си го позволиш с голяма скорост...всяка кола би се заклатила при 60-80км при такова изпълнение.
                          Смятам че на пътя трудно би се наложило да стигаме до такива маневри и то при висока скорост.А за стандартен остър завой....този проблем го няма....вече два похода правим в Родопите,и по острите завои Патрола се държи като лек автомобил....стабилно и безпроблемно дори и при по-височка скорост
                          А относто преобърнатите Дискавърита....според мен не можеш да сравняваш /както и Андро каза/ Патрола който да не кажа че е най-широкия,ама е един от най-широките междуколесно джипове....е поне у нас в България де.. с тях!!!
                          Вероятността да обърнеш Диско/с каквито и щанги да е/,и вероятността да обърнеш Патрол/особено GR който е по-широк и от по-старите си събратя/,е в пъти по-голяма за Диското
                          Между другото...има доста леки автомобили,които фабрично излизат без стабилизираща щанга...Например аз имах навремето Голф 2 1.6д...автоматик.Фабрично нямаше стабилизираща щанга...чудно ми е как ли е компенсирано това от производителя,защото нищо допълнително нямаше по окачването....просто щангата я нямаше...

                          Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                          Имай предвид, че това с двойните амортисьори не е толкова лека задачка, колкото може би изглежда.

                          Особено отзад положението е доста тегаво за работа. Ако не махаш купето, достъпът за заваряване на горните захвати е много неудобен.
                          От лявата страна мястото ти е малко и вътрешният амортисьор ще бие в захвата на напречната щанга. Ако пък речеш да сложиш амове с метални камбани - направо ще се мачка.
                          Поради което се наложи захватът на напречната щанга да се премести 4 см надясно, а самата щанга съответно да се скъси ...

                          От дясната страна вътрешният ам може да бие в кантара на спирачките.

                          Има доста мегдан за грешки, в резултат на което за няколко месеца имам 1 изкъртена стойка отзад и 2 изтекли амортисьора.

                          А бе, с две думи, тази работа не е като онази ...

                          Освен това, с двойни амове Патрулът започна да вози неописуемо твърдо. По неравно каменисто трасе имахме чувството, че вътрешностите ни се разплискват.
                          Помисли си дали искаш това за разходкаджийска кола!
                          Чавдаре,вчера се чух с Янко,за да се консултирам с него по въпроса а и да го помоля за няколко снимки от неговия Патрол.
                          Той ми спомена че ти е пращал на теб преди да правиш твоя.
                          Изпълнението при теб същото ли е както при него,защото Янко не съм го чувал да споменава за проблеми, а ти ми описваш ситуацията ...доста страшно...
                          И друг важен въпрос...Според теб наличието на втори амортесьори,компенсирали въпросното заклащане на липсващите щанги,защото има логика да е така???
                          Последно редактирано от Чавдар (V93); 13-10-09, 09:45.
                          NISSAN FOREVER
                          -----------------------------------------------------------------------------
                          Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                          Коментар


                          • #43
                            До: Стабилизираща щанга

                            Първоначално публикуван от lubashki777
                            Чавдаре,вчера се чух с Янко,за да се консултирам с него по въпроса а и да го помоля за няколко снимки от неговия Патрол.
                            Той ми спомена че ти е пращал на теб преди да правиш твоя.
                            Изпълнението при теб същото ли е както при него,защото Янко не съм го чувал да споменава за проблеми, а ти ми описваш ситуацията ...доста страшно...
                            Най-съществената разлика с решението на Янко е отпред. При него допълнителният ам е сложен до оригиналния, а при мен - пред моста



                            Точно тази страна, която виждаш на снимката ми е леко проблемна, защото там на спокойното разполагане на амортисьора пречат напречната и кормилната щанга. Поради това, там долната планка не беше добре укрепена и при скока от аватара ми беше поддала. Освен това, при някои положения, гумата опира в амортисьора.

                            Отзад, положението е по принцип е същото като при Янко, но се наложи да се направи едно съществено изменение.

                            На снимката от неговия Патрул обърни внимание на мястото, обозначено със стрелката



                            Ясно се вижда, че тялото на амортисьора е леко смачкано от съприкосновение с левия край на напречната щанга. При мен положението беше още по-лошо, защото вътрешният амортисьор на Янко е ПроКомп ES9000, който е с пластмасов маншон, а моят беше ОМЕ с метална камбана. Т.е. - с по-голям диаметър. Поради това, още при меренето успяхме добре да намачкаме камбаната. Няма достатъчно място там и при артикулация вътрешният амортисьор се блъска в щангата.

                            Поради това при мен изместихме захвата на напречната щанга с 4 см вдясно, а самата щанга след това беше скъсена. Това не е много желателно, обаче нямаше друг вариант.



                            При мен проблемите, за които ти споменах, най-вероятно дойдоха от недобро преценяване на подложката, която е необходима под тампоните, за да се избегне твърд удар на амортисьора при свиване на окачването.
                            Не знам доколко е възможно същият ефект да се постигне от удари на планката в пода на купето, защото и такова нещо беше констатирано.

                            През първия ден на състезанието в Карлово след края на етапа установих, че планката (4 или 5 мм желязо), за която е захванат отгоре единият допълнителен амортисьор, просто се е счупила. За мен единственото обяснение е удари на твърдо.

                            Поради тази причина през 2-я (трасето беше яка трошачка) и 3-я ден отзад останах на единични (двата външни) амортисьори. Изкарах състезанието и 1-2 разходки след това, обаче скоро тези амортисьори (и двата), които работиха сами изпуснаха.
                            При положение, че миналата година съм карал 5 състезания (в т.ч. и двете най-дълги - 500 и 1000 км) + куп разходки само с единични амортисьори и нямах нито един протекъл, за мен най-вероятно причината се крие в това, че след неизбежната промяна на положението на амовете, те работят по начин, който ги товари повече от нормалното.



                            Първоначално публикуван от lubashki777
                            ... И друг важен въпрос...Според теб наличието на втори амортесьори,компенсирали въпросното заклащане на липсващите щанги,защото има логика да е така???
                            Ако си решил да слагаш двойни амортисьори само за да компенсираш люлеенето от липсващите стабилизиращи щанги, за мен това твърдо не си струва разхода и разправията.

                            Аз сложих двойни амове само защото единичните просто не се справят в условията на бързо състезателно каране, скоро прегряват и става трудно да удържиш колата в пътя.

                            За разходкаджийска джипка, особено пък ако се използва и като всекидневна, за мен това не е добър вариант. Със слагането на двойни амове возията возията стана отвратително твърда. На неравен терен, все едно някой те бъхти яко в тялото.
                            Коментарът на жената при първото каране по витошките камънаци беше "С това окачване ще ме откажеш от офроуда" ...

                            Но това го преглътнахме, защото двойните амортисьори ми позволиха да вдигна скоростта при състезателно каране.

                            Въпреки всичко, това е компромисен вариант и в условията, в които ние нормално си правим промените по джипките, е много трудно да се намери точното положение, при което амовете ще работят заедно и няма да си пречат. Много мегдан има за грешки, а печалбата по-скоро ще е съмнителна, при твоя начин на използване на джипа.

                            Та, моята препоръка е, ако не смяташ да се пускаш на скоростни състезания, по-добре не се вкарвай в приключение с такова разпипване на окачването.

                            По-добре си сложи поне задната стабилизираща щанга, като й удължиш биелетите с колкото е необходимо. Не мисля, че ще усетиш такава загуба на ходове, че да си струва риска да се обърнеш някъде по пътищата.
                            Ние не сме неутрални!

                            Коментар


                            • #44
                              До: Стабилизираща щанга

                              Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
                              Например аз имах навремето Голф 2 1.6д...автоматик.Фабрично нямаше стабилизираща щанга...чудно ми е как ли е компенсирано това от производителя,защото нищо допълнително нямаше по окачването....просто щангата я нямаше...
                              Тежък двигател, от там - подсилени пружини отпред, а като сметнеш и късите ходове на предното окачване, картинката се изяснява. Поне така ди мисля поне.

                              А това 1.6D какви кончета беше?
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар


                              • #45
                                До: Стабилизираща щанга

                                Стига глупости. На голф2 целия мост отзад играе ролята на стабилизираща щанга.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X