Поради постоянното питане и писане как става диагностиката с кламер, ето как става:
1. Включвате на контакт
2. Изчаквате не по-малко от 2 секунди
3. Давате на късо изводи "CHK" и "IGN" (виж снимките по-долу) на диагностичната букса с парче жица, кламер или каквото намерите за добре
4. Махате жицата/кламера.
5. Лампата "Check engine" ще започне да мига. Броя на дългите премигвания са първите 2 цифри от кода на грешката, броя на късите премигвания - вторите 2 цифри. Например 13 дълги и 5 къси премнигвания означават грешка 1305. Ако има няколко натрупани грешки, те ще се изредят една след друга. Код 0505 (пет дълги и 5 къси премигвания) означава че няма натрупани грешки.
6. Ако не искате да триете натрупаните грешки, изключвате от контакт и процедурата е завършена.
7. Ако искате да изтриете натрупаните грешки, пак давате на късо изводите.
8. Махате жичката/кламера, грешките са изтрити
9. Изключвате от контакт
Изводи, които се дават на късо на 14 пинова букса (обикновено на возила до около 2000г.), които се дават на късо:
Изводи, които се дават на късо на 16 пинова букса (след 2000г):
Кодовете за грешки за повечето дизели са както следва (все пак е желателно да погледнете кодовете в сервизното ръководство точно за вашето возило и двигател):
0101 - CAM POS SEN (PUMP) (сензор за положение на колянов/разпределителен вал, в помпата)
0102 - MAS AIR FLOW SEN (дебитомер)
0103 - COOLANT TEMP SEN (сензор за температура на охлаждащата течност)
0104 - VEHICLE SPEED SEN (сензор за скоростта на движение)
0105 - CONT SLEEV POS SEN (сензор за положението на муфата за количество гориво, в помпата)
0107 - ADJUST RESISTOR
0108 - F/INJ F/B 2 (датчик за позиция на муфата за количество гориво, обикновено при замърсена помпа, при 2.7TDI мотора)
0201 - F/INJ TIMG F/B (умна дюза, датчик колянов/разпределителен вал, авансатор, недостиг на гориво - трябва да се гледа ръководство за конкретния мотор)
0202 - F/INJ F/B (умна дюза, датчик колянов вал, авансатор, недостиг на гориво - трябва да се гледа ръководство за конкретния мотор)
0203 - ACCEL POS SW (F/C) (ключе за положение на педала на газта)
0205 - ELECTRIC GOV
0207 - ECM 1 (компютър)
0208 - OVER HEAT (прегряване)
0301 - ECM 2 (компютър)
0303 - I/C INT/A TEMP SEN (сензор за температура на входящия въздух)
0304 - NEEDLE LIFT SEN (умна дюза)
0306 - FUEL CUT S/V 1 (клапан за спиране на горивото 1)
0307 - FCV SHORT
0308 - FUEL CUT S/V 2 (клапан за спиране на горивото 2)
0402 - FUEL TEMP SENSOR (сензор за температура на горивото, обикновено в помпата)
0403 - ACCEL POS SENSOR (сензор за положението на педала на газта)
0406 - INT/AIR VOLUME (EXCESSIVELY HIGH SIGNAL FROM MAF SENSOR) (прекалено високо напрежение от дебитомера)
0407 - CRANK POS SEN (TDC) EC-144 (сензор за положение на коляновия вал, върху двигателя)
0408 - GOV CUT CIRCUIT EC-149
0504 - A/T COMM LINE (комуникационна линия на автоматична скоростна кутия)
0505 - Няма натрупани грешки
0701 - INJ PMP - CAM POS SEN (сензор за положение на коленов/разпределителен вал, в помпата)
0702 - INJ PMP - PULSE SENSOR
0703 - INJ PMP - COMM LINE (комуникационна линия на помпата)
0704 - INJ PUMP - SPILL VALVE (клапан за количество на впръскване, в помпата)
0705 - INJ PMP - C/MODULE (контролен модул на помпата)
0706 - INJ PMP - TIMING FB (обратна връзка за предверението, в помпата)
0802 - ECM 10 (датчик за атмосферно налягане в компютъра)
0804 - ECM 11 (компютър)
0807 - ECM 14 (ключе на педала на спирачката, изгорели/недаващи добър контакт крушки на стоповете или поставени "неправилни" LED крушки на стоповете)
0901 - ECM 12 (компютър)
0902 - ECM RELAY (реле на компютъра)
0903 - ECM 15 (компютър)
0905 - TURBO PRESSURE (налягане на турбото, обикновено при пренадуване)
1003 - EGR VOLUME CONT/V (клапан за управление на EGR)
1004 - FUEL CUT SYSTEM1 (система за спиране на горивото)
1401 - 1408 — NATS MALFUNCTION (аларма, имобилайзер)
Ако все пак искате нещо повече, ще трябва кабел и софтуер.
14 и 16 пиновите букси поне при трилитровото терано са съвместими. Това са изводите:
16 пиновата:
14 пиновата:
Сигналите и протокола са едни и същи. Дали успоредно на нисанския протокол се поддържа и OBD2 - не знам.
По отношение на софтуер, ECUTalk (потърсете в Google) е възможно най-доброто free решение, а често е по-добро от доста скъпи платени такива. Не си прекодира грешките, а дава нисанските директно, което значи директно гледане в сервизното ръководство по код, когато има такива. Със същото се гледат и живи данни.
Четецът за 14 пинова букса е това:
Може да се купи от eBay, има го в няколко варианта. Може да попитате дали и в "програматорибг" (търсете в Google) го има. Моя го купих от там преди време.
Има и нови модели - директно на USB (просто преходника USB-COM си е вграден в тялото, за разлика от моя, който иска външен такъв), както и Bluetooth (RS232 over Bluetooth). Из eBay с лопата да ги ринеш. Търси се "Nissan consult".
Единствения недостатък на този софтуер е че може да гледа единствено и само двигател, и то само грешки и живи данни. Няма разцъкване на релета, диагностика на ABS, ербеци, NATS, обучение на ключове и други подобни.
1. Включвате на контакт
2. Изчаквате не по-малко от 2 секунди
3. Давате на късо изводи "CHK" и "IGN" (виж снимките по-долу) на диагностичната букса с парче жица, кламер или каквото намерите за добре
4. Махате жицата/кламера.
5. Лампата "Check engine" ще започне да мига. Броя на дългите премигвания са първите 2 цифри от кода на грешката, броя на късите премигвания - вторите 2 цифри. Например 13 дълги и 5 къси премнигвания означават грешка 1305. Ако има няколко натрупани грешки, те ще се изредят една след друга. Код 0505 (пет дълги и 5 къси премигвания) означава че няма натрупани грешки.
6. Ако не искате да триете натрупаните грешки, изключвате от контакт и процедурата е завършена.
7. Ако искате да изтриете натрупаните грешки, пак давате на късо изводите.
8. Махате жичката/кламера, грешките са изтрити
9. Изключвате от контакт
Изводи, които се дават на късо на 14 пинова букса (обикновено на возила до около 2000г.), които се дават на късо:
Изводи, които се дават на късо на 16 пинова букса (след 2000г):
Кодовете за грешки за повечето дизели са както следва (все пак е желателно да погледнете кодовете в сервизното ръководство точно за вашето возило и двигател):
0101 - CAM POS SEN (PUMP) (сензор за положение на колянов/разпределителен вал, в помпата)
0102 - MAS AIR FLOW SEN (дебитомер)
0103 - COOLANT TEMP SEN (сензор за температура на охлаждащата течност)
0104 - VEHICLE SPEED SEN (сензор за скоростта на движение)
0105 - CONT SLEEV POS SEN (сензор за положението на муфата за количество гориво, в помпата)
0107 - ADJUST RESISTOR
0108 - F/INJ F/B 2 (датчик за позиция на муфата за количество гориво, обикновено при замърсена помпа, при 2.7TDI мотора)
0201 - F/INJ TIMG F/B (умна дюза, датчик колянов/разпределителен вал, авансатор, недостиг на гориво - трябва да се гледа ръководство за конкретния мотор)
0202 - F/INJ F/B (умна дюза, датчик колянов вал, авансатор, недостиг на гориво - трябва да се гледа ръководство за конкретния мотор)
0203 - ACCEL POS SW (F/C) (ключе за положение на педала на газта)
0205 - ELECTRIC GOV
0207 - ECM 1 (компютър)
0208 - OVER HEAT (прегряване)
0301 - ECM 2 (компютър)
0303 - I/C INT/A TEMP SEN (сензор за температура на входящия въздух)
0304 - NEEDLE LIFT SEN (умна дюза)
0306 - FUEL CUT S/V 1 (клапан за спиране на горивото 1)
0307 - FCV SHORT
0308 - FUEL CUT S/V 2 (клапан за спиране на горивото 2)
0402 - FUEL TEMP SENSOR (сензор за температура на горивото, обикновено в помпата)
0403 - ACCEL POS SENSOR (сензор за положението на педала на газта)
0406 - INT/AIR VOLUME (EXCESSIVELY HIGH SIGNAL FROM MAF SENSOR) (прекалено високо напрежение от дебитомера)
0407 - CRANK POS SEN (TDC) EC-144 (сензор за положение на коляновия вал, върху двигателя)
0408 - GOV CUT CIRCUIT EC-149
0504 - A/T COMM LINE (комуникационна линия на автоматична скоростна кутия)
0505 - Няма натрупани грешки
0701 - INJ PMP - CAM POS SEN (сензор за положение на коленов/разпределителен вал, в помпата)
0702 - INJ PMP - PULSE SENSOR
0703 - INJ PMP - COMM LINE (комуникационна линия на помпата)
0704 - INJ PUMP - SPILL VALVE (клапан за количество на впръскване, в помпата)
0705 - INJ PMP - C/MODULE (контролен модул на помпата)
0706 - INJ PMP - TIMING FB (обратна връзка за предверението, в помпата)
0802 - ECM 10 (датчик за атмосферно налягане в компютъра)
0804 - ECM 11 (компютър)
0807 - ECM 14 (ключе на педала на спирачката, изгорели/недаващи добър контакт крушки на стоповете или поставени "неправилни" LED крушки на стоповете)
0901 - ECM 12 (компютър)
0902 - ECM RELAY (реле на компютъра)
0903 - ECM 15 (компютър)
0905 - TURBO PRESSURE (налягане на турбото, обикновено при пренадуване)
1003 - EGR VOLUME CONT/V (клапан за управление на EGR)
1004 - FUEL CUT SYSTEM1 (система за спиране на горивото)
1401 - 1408 — NATS MALFUNCTION (аларма, имобилайзер)
Ако все пак искате нещо повече, ще трябва кабел и софтуер.
14 и 16 пиновите букси поне при трилитровото терано са съвместими. Това са изводите:
16 пиновата:
14 пиновата:
Сигналите и протокола са едни и същи. Дали успоредно на нисанския протокол се поддържа и OBD2 - не знам.
По отношение на софтуер, ECUTalk (потърсете в Google) е възможно най-доброто free решение, а често е по-добро от доста скъпи платени такива. Не си прекодира грешките, а дава нисанските директно, което значи директно гледане в сервизното ръководство по код, когато има такива. Със същото се гледат и живи данни.
Четецът за 14 пинова букса е това:
Може да се купи от eBay, има го в няколко варианта. Може да попитате дали и в "програматорибг" (търсете в Google) го има. Моя го купих от там преди време.
Има и нови модели - директно на USB (просто преходника USB-COM си е вграден в тялото, за разлика от моя, който иска външен такъв), както и Bluetooth (RS232 over Bluetooth). Из eBay с лопата да ги ринеш. Търси се "Nissan consult".
Единствения недостатък на този софтуер е че може да гледа единствено и само двигател, и то само грешки и живи данни. Няма разцъкване на релета, диагностика на ABS, ербеци, NATS, обучение на ключове и други подобни.
Коментар