Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

    Първоначално публикуван от Mil68 Преглед на мнение
    Здравейте. След две седмици невъзможност за занимавка по колата, днес намерих време, и както обещах - пиша какво е станало. Сутринта започнах от около 9 ч. , първо източих водата на студено, промих малък и голям радиатор. От малкия си протече чиста вода, въпреки , че парното ми почти го нямаше. От големия изтече оранжево, но в блока си имах оранжев антифриз. Промих с маркуча от долу на горе и от горе на долу до като протече чиста вода. Напълних системата. покарах сгрях, парно този път хич, дори и на 2500об./мин. Стрелката на t е хоризонтално, радиатора при работещ двигател е студен на всякъде, след термостата металната част преди водното съединение е топъл. Достигане на работна температура , и ново източване. Това упражнение от сутринта до около два след обед поне три пъти. Последно пълнене на системата, муцуната на колата на горе, държа на 2500об., уж да се обезвъздуши, да , ама не. Благодаря на колегата И.Стоянов за идеята с капачката на радиатора! Отидох и купих една капачка за 8лв. сложих я , и за около 300-500м. каране на бавните, колата е шест. Термостата си работи, парно имам дори и на място, на малки обороти. Още веднъж Благодаря за съвета с капачката. Явно проблема с обезвъздушаването е бил при нея. На по късен етап днес видях, че под джипа е мокро - вода примесена с антифриз. Установих, че едната скоба на маркуча на парното, тази до термостата, не съм я монтирал правилно, откъдето сълзеше обилно. Размонтирах, при което текна, монтирах я този път правилно , притегнах. Запалих, изчаках да стигне работна температура, включих бавните - едно кръгче из квартала - и отново всичко е ОК. Явно капачката си каза думата. Понеже не мога да сваля радиатора и да го промия с химикали, сега след всяко каране на дълго с караваната, като се прибера и веднага източвам системата с цел промиване - така до есента на всяко излизане/прибиране, докато от радиатора тръгне само чиста топла вода след източването. Съмнявам се да спре загряването, само от капачката, но и това е възможно, понеже е имало вуздущна възглавница в системата. Следващата стъпка е смяна на Виското, но тук искам пояснение - водната помпа с виското ли върви, т.е. един възел ли е ? Тук ми предлагат водна помпа (не е китайче) за 150лв. уж е цял възел с виското, гледах го на компа в магазина. Чак третата стъпка, след виското ще е радиатора. За сега е това. След Гергьовден, когато ще пътувам пак ще пиша да ли проблема си остава.

    Виското е цял възел с водната помпа - писах го по-горе, а първоначалната идея за капачката беше на Спарки, аз сам ти я припомних.. Както и да е. Поне за момента виското е в два варянта - оригинално ~ 400лв, без отстпките и Valeo ~ 200 кинта пак без отстъпките. Има други алтернативи, но определено не са сполучливи. Аз смених преди близо 2 години моето с Valeo и от тогава никакви грижи. Колеги също са сменяли с Valeo и с много доволни. Така че ако искаш да не го мислиш за напред избери от горните две.

    А по въпроса с капачката - от нея може не само да загрява двигателя, но и да прегрява. Тя е прост клапан поставен на големия кръг. Сработва при ~ 0.9 бара налягане в системата, демек като загрее доволно антифриза. След като клапана (капачката) отвори налягането от системата спада и излишното количество антифриз отива в компенсаторното казанче. (ако обърнеш внимание когато двигателя е топъл в казанчето има повече антифриз отколкото когато е студен). Когато двигателя изстине в охладителната система се получава вакуум и "излишният" антифриз се "смуква" обратно. Ако капачката не отваря, налягането в системата се покачва, съответно охлаждащата течност няма къде да отиде и започва да завира. Ако пък не е затворила плътно - получаваш отворена система = врящ антифриз.
    Вероятно се бъркаш с по-старите ( и някой нови) охладителни системи, където всеки елемент от охлаждащата система е под налягане, включително и компенсаторното казанче. Там капачката на радиатора не ти играе роля, там клапана е на самото казанче. При тераното казанчето не е под налягане...


    Поздрави !

    Коментар


    • #47
      От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

      Да, така е. Преди да сменя капачката, никога до сега, когато е загрявал/прегрявал в разширителния съд не се е увеличавало нивото - това ме доведе до смяна на капачката. Ще видим другата седмица. Поздрави!
      Nissan Terrano II 2.7TDI 2000г. R20 и Detlefs RT2

      Коментар


      • #48
        От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

        Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
        - Пък и не е гаранция, че този дето ти си взел и работи коректно...
        Той е втори. Като купих тераното беше с прецакан термостат. Купих такъв за временно, 82 градусов. После като разглобявах, сложих оригинален 88 градусов. Зимата супер, ама лятото не ми хареса. И понеже стария го бях скрил от себе си, купих пак. Никаква разлика. Абсолютно еднакво поведение.

        Невъзможно е от зацепило виско да прегрява.

        @Mil68: Ако караш с вода, никога няма да текне чиста такава. Целия двигател е чугунен. Винаги ще е ръждива. Безсмислено е да правиш толкова промивки. Вече си направил достатъчно. Смени термостата с 82 градусов, сипи G12+ антифриз и не пипай нищо повече, освен ако не си сигурен че има проблем другаде. Напълно възможно е всичките ти проблеми да се били от капачката. Нещо повече - почти сигурно е че са били от това.

        Оригинална помпа е към 400 кинта. Понеже вече пробвах една неоригинална и бях крайно недоволен от виското и (включва по-късно, после за да спре трябва да преохлади, зимата включва на студено, и трябва да спреш за 5-6 минути на загрял мотор, за да отпусне), след едно почти прегряване при зимна разходка, сложих пак оригинална и всичко сега е както трябва да е. Shimahide беше въпросната, от която не съм доволен, ако помня добре. Някой беше сменял с Valeo и каза че била ОК. Но в тая "някаква" от 150лв силно бих се съмнявал. Търси оригинална или от утвърдена марка (вупросното Valeo).

        ...но, всичкото това, ако реално имаш проблем с помпа или виско. Иначе не пипай - по-добро от оригиналното няма. Идва лято, на топло време и пуснат климатик от повече от 10-ина минути, като поседиш малко на някой светофар, при тръгване трябва да си чуеш перката да вие за кратко. Жегата от радиатора на климатика задейства виското дори двигателя да не е загрял. Ако това се случва, всичко с виското ти е наред.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #49
          От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

          Е аз пък 2 пъти съм взимал некоректно работещ термостат. Нов, уж читави марки.

          Поздрави!

          Коментар


          • #50
            От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

            Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
            След като клапана (капачката) отвори налягането от системата спада и излишното количество антифриз отива в компенсаторното казанче.
            Нищо не спада. Капачката просто поддържа максимум 0.9 бара налягане в системата. Просто регулатор на налягане. Еднопосочен. В обратна посока (от казанчето към двигателя) пуска лесно - колкото по-лесно, толкова по-добре.

            Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
            Ако капачката не отваря, налягането в системата се покачва, съответно охлаждащата течност няма къде да отиде и започва да завира.
            Такова нещо като завряла течност заради високо налягане физиката не познава. Ако капачката не отвори, при някакво налягане над тия 0.9 бара антифриза ще избие през следващото най-слабо място в системата - я радиаторчето на парното, я големия радиатор, я някое водно съединене. Но през това време ще си охлабда съвсем добре. Дори по-добре от система номиналното налягане. Затова се избира някакво компромисно налягане в системата, така че хем да е достатъчно ефективна и да няма прекалено много мехурчета, хем да не са нужни прекалено големи технологични заигравки за поддържане на по-високо налягане, които да я оскъпят. След избиването ще кипне, естествено, просто защото налягането в системата е спаднало. Идеята на капачката е да поддържа някакво налягане в системата, просто защото системата под налягане охлажда по-добре, ври на по-висока температура, ако се получат мехурчета в по-топлата част (цилиндри, глава), те спадат отново като се озоват в по-студената част, отделно под налягане кавитацията е много по-малко. Просто казано - налягането в системата ограничава получаването на мехурчета в следствие на висока температура или кавитация. Такива винаги се получават. Въпроса е да не са прекалено много.

            Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
            Ако пък не е затворила плътно - получаваш отворена система = врящ антифриз.
            Ври около цилинтрите и в главата при натоварване, плюс увеличена кавитация около перата на водната помпа и други места. Ефективността на системата спада, а ако газа е прекалено много (газови мехурчета има дори при изправна система, просто с в пъти по-малко и с по-кратък живот като такива), от един момент нататък системата не може да ги преодолее - избълбукват в най-високата и част и спират потока там. Обикновено това е или главата, или радиаторчето на парното, или водните съединения към него. Което и се е случвало в конкретния случай според мен.

            Ако пък клапанчето не пуска антифриз обратно, или вместо антифриз пуска въздух, при изстиването вместо да си дръпне допълнителен антифриз от разширителния съд, в системата прониква въздух (винаги си намира откъде).

            При двигатели с разширителен съд под налягане се случва абсолютно същото, каквото и при другите. Разликата е че там капачката изпуска навън или пропуска навътре въздух, вместо антифриз.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #51
              От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

              Здравейте! След поредното пътуване споделям какво е положението. Спарки е много изчерпателен в горния пост, но както някъде писах - "съм технически неграмотен". След като миналата седмица промих до протичане на чиста вода от малкото радиаторче и големия, след успешната смяна на капачката на радиатора, в следствие на което имам самообезвъздушаване на системата и супер парно, положението е следното. Изминати окло стотина километра с караваната, без никакви изкачвания, с изключение на само един баир около 2км., където стрелката не ме притесни. Колата стоя в покой 2-3 дни. Реших да отворя новата капачка на радиатора - ужас - на отвора на радиатора се беше образувала кална, ръждива и гъста маса. Лошо. При прибирането, ми предстоеше изкачване около 7км. с различен интезитет на наклона, който в края ставаше по стръмен. На около 1км. преди края, стрелката вече беше на 1-2мм. преди края на бялата. Спрях, вдигнах капака, но виското не го чух да вие, оборотите му не видях да са супер бързи, ако мога да преценя на око. Дори ми се струва, че сутрешните са малко по високи. След като колата достигна нормален температурен режим на място (една цигара), продължих, като до като изкача този километър, стрелката пак беше горе. Тоталното ми решение е да сменя виското/водната помпа и радиатора, който явно е много зле от вътре. Иска ми се обаче при тези интервенции, по някакъв начин, поне малко да промия блока, но как? И последно питане: за виското е ясно - Валео, но дайте идеи за радиатора, Моля. Лека вечер, и успешна седмица.
              Nissan Terrano II 2.7TDI 2000г. R20 и Detlefs RT2

              Коментар


              • #52
                От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

                И радиатора го имаше на Valeo. Дори мисля че оригинално вграждания е Valeo. Ама нов ще е скъп.

                Явно имаш много гнус в системата.

                Опитай да промиеш с разтвор на лимонена киселина. Например 3-5 пакетчета на 10 литра вода. Наливаш, палиш караш примерно 10-15 минути, оставяш да изстине до ниво да не се попариш, палиш пак за малко да разбърка тинята и източваш и обилно промиваш няколко пъти след това по същата процедура, но с чиста вода. Или същата процедура, но със специализиран препарат за целта, на който си пише и как да го разредиш.

                При хубав антифриз и чиста система ръбда не трябва да има никаква. От собствен опит - над година след смяната на антифриза при последващата смяна на помпа систамата светеше отвътре а антифриза беше в състоянието, в което съм го сипал - абсолютно бистър, а по системята нямаше никакви отлагания.

                Не е нужно радиатора ти да е зле. Достаътчно е само да е затлачен. Дори можеш само него да накиснеш в още по-концентриран разтвор на лимонена киселина. На алуминия не му пука от киселината - тя ще разложи само ръждата. Ако и вътрешното радиаторче е алуминиево (не знам това) - и за него важи същото.

                Мислех че си го свалял вече, ама явно не си. Аз и при двете сваляния го изпразних от антифриза и го измих обикно с вода. Не че при мен имаше смисъл де - беше си чист. Сваля се лесно - 3 маркуча, 2 болта, откопчаваш долната половина на дифузьора и радиатора е навън. Общо взето работа за 10 минути със все мотането.
                Последно редактирано от sparkybg; 06-05-14, 22:53.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #53
                  От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

                  Щом радиатора е алуминиев ,няма ли да стане и със оцет?

                  Коментар


                  • #54
                    От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

                    Смърди. Пък и не знаеш какво още има вътре.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #55
                      От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

                      Моя опит с хАлуминиеви и медни радиатори показва, че ако с години са били занемарени нямат промиване.Пробвал съм с оцет и едните и другите, изпада гняс, но наблюденията ми са, че стигне ли се дотам няма оправия, ами се сменя радиатора, защото финните тръбички задръстени с котлен камък се почистват добре само механично-т.е. разглобяване, което при радиатори с пластмасови казанчета не си е работа(само мое мнение, ок?)
                      Също така нямам сърце да пусна оцет по цялата охл. система...
                      Бих свалил радиатора и бих го напълнил с оцет, или някаква друга киселина, бих му запушил всички отвори, клатене и джуркане час-два, плакнене и, ако няма оправия-смяна.
                      много автомати-слаби резултати!

                      Коментар


                      • #56
                        От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

                        При последните две промивки слагах първо по пет шишета оцет и допълвах с вода, стоплях системата с каране на бавни, източване, но явно няма ефект и колегата mbenc ще излезе прав. Чудя се въобще дали да си играя при смяната на водната помпа, да ми свалят радиатора, и аз да го наливам с химии,клатя и т.н. с цел почистване, или да не се занимавам. Истината е, че чакам финансова инжекция, и тогава ще реша точно какво ще става - дали помпата ще е Валео или оригиналната, дали нов радиатор или промивки на същия. Сега отново е промит и е с нова и чиста вода, след като на 07.06 го карах по тежък стръмен терен 4,5км., и то само с бавните. Не загря грам, а си беше стръмно, а едно Паджеро пред мен завря. По мое мнение след като загрява с караваната по всякакъв баир, трябваше и сега да сгрее , да ама не.
                        Nissan Terrano II 2.7TDI 2000г. R20 и Detlefs RT2

                        Коментар


                        • #57
                          От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

                          То не винаги оцета е оцет, нищо, че за такъв го взимаме.
                          "Джипът започва да върви, като спре да ти е жал за него"УАЗ 469ТЕРАНО 2,7ТДПЕЖО 307 1,6хди

                          Коментар


                          • #58
                            От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

                            Добре, де-за конкретния автомобил няма ли радиатори на други производители, освен оригинала?На много марки се е налагало да сменявам радиатора, като по финансови причини съм монтирал други, но не е имало проблеми с години...Много съм доволен от Нисенс-май така се казваше фирмата...?
                            много автомати-слаби резултати!

                            Коментар


                            • #59
                              От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

                              Има, на един куп производители, включително NISSENS - 68708A му е номера. На Valeo номера е 731785. И двата ги има и в Rockauto например. Дали в България ги има - не знам.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар


                              • #60
                                От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

                                Здравейте отново. Едно последно питане - на празен ход, на място, когато дам газ и оборотите на колата се увеличават , се увеличават и оборотите на перката - това е при студен, топъл и силно загрял двигател - нормално ли е, означава ли, че виското е в ред? Днес ще проверя какви цени ще ми оферират за нов радиатор , и ще го сменям, защото вече 7-8 промивки, след всяко пътуване, и продължава да бълва кал/гъста ръжда, загрява много, дори беше запушил вчера маркуча от радиатора към разширителя. След смяната на радиатора се надявам всичко вече да е ОК, ако ли не - остава виското с водната помпа.
                                Nissan Terrano II 2.7TDI 2000г. R20 и Detlefs RT2

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X