От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?
Виското е цял възел с водната помпа - писах го по-горе, а първоначалната идея за капачката беше на Спарки, аз сам ти я припомних.. Както и да е. Поне за момента виското е в два варянта - оригинално ~ 400лв, без отстпките и Valeo ~ 200 кинта пак без отстъпките. Има други алтернативи, но определено не са сполучливи. Аз смених преди близо 2 години моето с Valeo и от тогава никакви грижи. Колеги също са сменяли с Valeo и с много доволни. Така че ако искаш да не го мислиш за напред избери от горните две.
А по въпроса с капачката - от нея може не само да загрява двигателя, но и да прегрява. Тя е прост клапан поставен на големия кръг. Сработва при ~ 0.9 бара налягане в системата, демек като загрее доволно антифриза. След като клапана (капачката) отвори налягането от системата спада и излишното количество антифриз отива в компенсаторното казанче. (ако обърнеш внимание когато двигателя е топъл в казанчето има повече антифриз отколкото когато е студен). Когато двигателя изстине в охладителната система се получава вакуум и "излишният" антифриз се "смуква" обратно. Ако капачката не отваря, налягането в системата се покачва, съответно охлаждащата течност няма къде да отиде и започва да завира. Ако пък не е затворила плътно - получаваш отворена система = врящ антифриз.
Вероятно се бъркаш с по-старите ( и някой нови) охладителни системи, където всеки елемент от охлаждащата система е под налягане, включително и компенсаторното казанче. Там капачката на радиатора не ти играе роля, там клапана е на самото казанче. При тераното казанчето не е под налягане...
Поздрави !
Първоначално публикуван от Mil68
Преглед на мнение
Виското е цял възел с водната помпа - писах го по-горе, а първоначалната идея за капачката беше на Спарки, аз сам ти я припомних.. Както и да е. Поне за момента виското е в два варянта - оригинално ~ 400лв, без отстпките и Valeo ~ 200 кинта пак без отстъпките. Има други алтернативи, но определено не са сполучливи. Аз смених преди близо 2 години моето с Valeo и от тогава никакви грижи. Колеги също са сменяли с Valeo и с много доволни. Така че ако искаш да не го мислиш за напред избери от горните две.
А по въпроса с капачката - от нея може не само да загрява двигателя, но и да прегрява. Тя е прост клапан поставен на големия кръг. Сработва при ~ 0.9 бара налягане в системата, демек като загрее доволно антифриза. След като клапана (капачката) отвори налягането от системата спада и излишното количество антифриз отива в компенсаторното казанче. (ако обърнеш внимание когато двигателя е топъл в казанчето има повече антифриз отколкото когато е студен). Когато двигателя изстине в охладителната система се получава вакуум и "излишният" антифриз се "смуква" обратно. Ако капачката не отваря, налягането в системата се покачва, съответно охлаждащата течност няма къде да отиде и започва да завира. Ако пък не е затворила плътно - получаваш отворена система = врящ антифриз.
Вероятно се бъркаш с по-старите ( и някой нови) охладителни системи, където всеки елемент от охлаждащата система е под налягане, включително и компенсаторното казанче. Там капачката на радиатора не ти играе роля, там клапана е на самото казанче. При тераното казанчето не е под налягане...
Поздрави !
Коментар