Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

    Здравейте. Имам два въпроса, за които търсачката не ми помогна.
    Първо: Не ми хареса течноста в охладителната система, беше силно кафява, като, че ли антифриза беше малка част от цялата система. Реших да сменя антифриза, като купих един розов на -60 градуса. При положение,че системата събира 10л. купих седем литра антифриз(концентрат). При смяната му, открихме в долния край на радиатора на изхода му, толкова много голямо стеснение от кафеникова на цвят смес, с гъстота на крем за бръснене, като отвора се беше стеснил толкова колкото да не може да се мушне малкия ми пръст. Изчистехме отвора с подръчни средства. Промихме няколко пъти системата само с вода, като изчаквах да отвори термостата, да смеси всичко, да повърти, и отново източване и така четири пет пъти. Промихме няколко пъти и разширителния съд. До тук добре, но си мисля, че такава гнас сега има и вътре в двигателя, идеята ми е да промия и водната риза на двигателя, но не можах да намеря пробка от където да източа охладителната течност. Та първия ми въпрос е как да промия охладителната система на двигателя?По втория въпрос: След като смених антифриза установих, че нямам парно. Почвам да обезвъздушавам, но откъде?! Играхме си с едни домашни майстори, маркучи разкачахме, кво ли не, двигателя в температурен режим, а от духалките духа ледена епоха, все едно съм с включен климатик, маркучите към радиатора на парното студени. Решихме, че след смяната на антифриза се е запушил малкия радиатор. Малките маркучи долу, (аз запушвача на двете дупки ), промивка на тях и на радиаторчето - изтече много малко гнас. Сглобяване - парно няма. Пропуснах да кажа, че всички действия ги извършвахме на място, като колата не съм я местил и метър. Тръгнах по едни баири да сгрея машината, карах с двата включени моста, но стрелката повече от 9ч. не вдигна. В началото нямаше парно по равното, в града. Като почнах да качвам баира , и ооо чудеса парно, та парно, не знам как се оправи, обевъздуши ли се, какво, но това е факт. Минах така няколко километра, обърнах и тръгнах да се прибирам. Карах по инерция, наблюдавам стрелката на температурата, пускам вента, и шок - десетина секунди духа топло и почна да се охлажда струята от духалките, а температурата почти същата. Е? Включих на скорост, вента спрян, запалих си цигара и си псувам. Пак пробвам пускам вента парно има. Почнах да мисля за причини, не ми идва идея. Помислих сигурно има въздух, и надолу радиатора е в ниска точка, и прави тапа. Айде пак нагоре, но по асфалт с предавки до пета, нагоре парно , та парно. Пак спускам по инерция, с топлия двигател, след десетина секунди, айде трийсет да будат от духалките взе да изстива струята,температура на двигателя между 8 и 9ч., включвам на скорост, има парно (хубаво топло) след двайсетина секунди. Спрях на място, двигателя работи, а от духалките въздуха взе да изстива. Стигнах до извода, че парно имам само когато съм на скорост. Това правилно ли е ? Ако кажете, че не е така, тогава съм в мноого голям филм. Благодаря Ви предварително.

    п.п. Става дума за Нисан Терано 2.7 ТДИ. Мислех, че се вижда в профила ми.
    Последно редактирано от Mil68; 17-11-13, 15:41. Причина: п.п.
    Nissan Terrano II 2.7TDI 2000г. R20 и Detlefs RT2

  • #2
    От: Съвет за охладителната система?

    За промивка си купи препарат но няма от къде да източиш блока изцяло .Относно парното не си го обезвъздушил хубаво.Най -лесно ще ти бъде ако му навириш муцуната на естакада на отворена система и задържиш на 1500-2000 оборота.Другия вариант е да през изходящия маркуч на парното но някой трябва да ти го държи на обороти докато ти му "пускаш" въздуха.При този вариант не се откача целия маркуч а се отваря колкото да изкара въздуха
    Uaz 469 2.4 D MB
    KTM 600 ROTAX
    Hyundai Terracan 2.9 CRDI- 2 бр.
    Иво 0 9 8 осем 9 4 4 2 седем 9

    Коментар


    • #3
      От: Съвет за охладителната система?

      Първоначално публикуван от Иво82 Преглед на мнение
      За промивка си купи препарат но няма от къде да източиш блока изцяло .Относно парното не си го обезвъздушил хубаво.Най -лесно ще ти бъде ако му навириш муцуната на естакада на отворена система и задържиш на 1500-2000 оборота.Другия вариант е да през изходящия маркуч на парното но някой трябва да ти го държи на обороти докато ти му "пускаш" въздуха.При този вариант не се откача целия маркуч а се отваря колкото да изкара въздуха
      Благодаря за бързия отговор. Така го правихме с много навирена муцуна, но не съм вдигал обороти. Пробвахме на отворена система, и маркуча разхлабвахме - течеше течност, но въздух не излезе, явно грешката е , че не вдигнах обороти. дано да е от това. Мисля,че няма значение в какво положение е термостата? Другата събота пак ще пробвам и ще пиша за резултата. Ако има още мнения, споделете ги, моля.
      Nissan Terrano II 2.7TDI 2000г. R20 и Detlefs RT2

      Коментар


      • #4
        От: Съвет за охладителната система?

        Принципно винаги когато парното е включено и колата е на високи обороти ,то духа по-топло и точно обратното на празен ход топлото намалява.Това е чисто физически...просто когато е на празен ход водната помпа върти най-бавно и съответно охл. течност циркулира най-бавно.При бавното и движение тя изстива и воала...парното духа по-малко топло.Когато е в обороти,е обратното...вод. помпа върти по-бързо и охл. течн. не сварва да се охлади толкова и циркулира по-топла...съответно и парното грее повече.
        Това разбира се е в някакви малки граници...т.е. в двата режима имаме топло и по-малко топло.Това което описваш обаче НЕ Е вследствие на гореописаното!
        Най-вероятно иска добро обезвъздушаване!
        П.П. Нали не гледаш топлината на въздуха в ...централните духалки,че там по прецумпция технологично производителя си го е направил да духа студено винаги!
        При вдигане на висока темп. започва да духа леко хладко към топло/поне на моето Терано е така/,а като си на празен ход или караш по асфалта с малко гас си е направо студено!
        П.П.п. Всъщност като се замисля...надали гледаш централните духалки,щом казваш,че маркучите били студени....
        Остава добро обезвъздушаване.Покарай го така известно време,може и да се самообезвъздуши!
        Поздрави!
        NISSAN FOREVER
        -----------------------------------------------------------------------------
        Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

        Коментар


        • #5
          От: Съвет за охладителната система?

          Да, маркучите бяха студени и нямаше парно. Но карането по баира докара парното, и горния маркуч, входящия бе вече горещ, а долния топъл. Точно от централните духалки следих топлия въздух, който постъпва от парното. При каране на скорост, и обороти близо да 2000об., парното е с екстра гореща струя, а по инерция или на място започва да изстива постъпващия въздух от духалките. По принцип, никога до сега не е духало толкова горещо, но както писах - промихме малките маркучи и радиаторчето на парното. Явно не сме обезвъздушили напълно системата, и при обороти духа горещо. Ще се пробваме пак. Благодаря. Лека седмица на всички.
          Nissan Terrano II 2.7TDI 2000г. R20 и Detlefs RT2

          Коментар


          • #6
            От: Съвет за охладителната система?

            Явно имаш много тиня в системата и много вероятно се е набила в парното, опитай да промиеш на място с маркуч от чешмата. За самото парно става дума да се промие в двете посоки многократно
            ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

            Коментар


            • #7
              От: Съвет за охладителната система?

              Колега докато не изчистиш радиатора на парното няма да стане. Аномалията се получава защото радиатора е запушен на 2/3 . Не се занимавай с разни обезвъздушаваници и не губи време.
              878177589

              Коментар


              • #8
                От: Съвет за охладителната система?

                Първоначално публикуван от auto_marin Преглед на мнение
                Явно имаш много тиня в системата и много вероятно се е набила в парното, опитай да промиеш на място с маркуч от чешмата. За самото парно става дума да се промие в двете посоки многократно
                Да, това с промиването на самото парно го направих точно с маркуч от чешмата, като редувах и двете посоки. В началото излезе малко червеникаква гнас, промивах до като потече чиста вода и от едния, и от другия край. Благодаря за полезните съвети, но до събота нямам възможност за работа по колата.
                Nissan Terrano II 2.7TDI 2000г. R20 и Detlefs RT2

                Коментар


                • #9
                  От: Съвет за охладителната система?

                  Първоначално публикуван от Симеон Цинцов Преглед на мнение
                  Колега докато не изчистиш радиатора на парното няма да стане. Аномалията се получава защото радиатора е запушен на 2/3 . Не се занимавай с разни обезвъздушаваници и не губи време.
                  Балгодаря. Ако не стане в събота с обезвъздушаването, въпреки, че промих радиаторчето на парното, пак ще направя същото упражнение.
                  Nissan Terrano II 2.7TDI 2000г. R20 и Detlefs RT2

                  Коментар


                  • #10
                    От: Съвет за охладителната система?

                    Направи го пак, при мен го промивах десетина пъти докато изкарам тинята, много е упорита
                    ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

                    Коментар


                    • #11
                      От: Съвет за охладителната система?

                      Здравейте. Както обещах да пиша по темата след събота(вчера), когато трябваше отново да обезвъздушавам парното, не го направих защото в петък ми дойдоха приятели от Сф. на гости. По добре да се видиш с приятели, а парното ще чака следващия уикенд. В събота след като закусихме , решихме да се разходим посока Юндола - Белмекен. Мислите ми бяха за топлото по време на пътуването, но нали на скорост си имах парно , и в перйод. Напред и на горе, в джипа топло и гот. Стгнахме крайната точка и тръгнахме да се връщаме, а горе 1995м. н.в. - студ и вятър. Спусках на скрост и парно до х. Хр.Смирненски 1860м. н.в. Последните пет километра до Юндола спусках само по инерция, температурния режим на колата бе в нормите, не изстина, и о чудо - парното си духаше доволно топла струя през централните духалки. Продължих тези пет километра по инерция със смесени чувства, но парното си държеше топло, но сгрях яко и накладките. Важното е, че все пак имам вече нормално парно, а как се обезвъздуши само, мога само да предполагам - карането само на горе до Белмекен 40км., може би изигра роля. Поздрави и Благодаря за оказаната помощ и съвети.
                      Nissan Terrano II 2.7TDI 2000г. R20 и Detlefs RT2

                      Коментар


                      • #12
                        От: Съвет за охладителната система?

                        1. Има от къде да се източи блока, но е половин основен ремонт - трябва да се маха турбото и прочие благинки.
                        2. Тераното се обезвъздушава само след няколко загрявания и изстивания. През това време трябва да се следи нивото в казанчето и да се долее ако е нужно.
                        3. Побира 10 кила охлаждаща течност. Понеже не може да се източи всичкото, аз първо промивам обилно с вода с няколко паленета и гасенета, докато започне да тече чиста водица, после сипвам концентрата и допълвам с вода колкото е нужно. След няколко паления и изстивания тя си ги смесва.
                        4. По-добре е да го разредиш 1:1. По-добре охлажда лятото. Тоест 5 литра антифриз трябва да са ти достатъчни - на мен ми стигнаха баш таман.
                        5. Ако ти се занимава, профилактично виж как ти е сложен термостата. Има си дупчица на него, която е редно да е сложена отпред (откъм радиатора). Така се обезвъздушава най-лесно.
                        6. На твое място бих промил с някакъв препарат и чак после бих сипвал хубав антифриз. Бих сменил и капачката на радиатора ако има и най-малко съмнение в нея.
                        7. Бих проверил охлаждането на турбото. То е високо и не би трябвало да е запушено, но пък тръбичките са тънки и не им трябва много за да се запушат.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Съвет за охладителната система?

                          За всякакво парно: обезвъздушава се при изключена перка.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Съвет за охладителната система?

                            И докато прави цялята промивка и прочие, ръчката на парното до край на топло.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Съвет за охладителната система?

                              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                              1. Има от къде да се източи блока, но е половин основен ремонт - трябва да се маха турбото и прочие благинки.
                              2. Тераното се обезвъздушава само след няколко загрявания и изстивания. През това време трябва да се следи нивото в казанчето и да се долее ако е нужно.
                              3. Побира 10 кила охлаждаща течност. Понеже не може да се източи всичкото, аз първо промивам обилно с вода с няколко паленета и гасенета, докато започне да тече чиста водица, после сипвам концентрата и допълвам с вода колкото е нужно. След няколко паления и изстивания тя си ги смесва.
                              4. По-добре е да го разредиш 1:1. По-добре охлажда лятото. Тоест 5 литра антифриз трябва да са ти достатъчни - на мен ми стигнаха баш таман.
                              5. Ако ти се занимава, профилактично виж как ти е сложен термостата. Има си дупчица на него, която е редно да е сложена отпред (откъм радиатора). Така се обезвъздушава най-лесно.
                              6. На твое място бих промил с някакъв препарат и чак после бих сипвал хубав антифриз. Бих сменил и капачката на радиатора ако има и най-малко съмнение в нея.
                              7. Бих проверил охлаждането на турбото. То е високо и не би трябвало да е запушено, но пък тръбичките са тънки и не им трябва много за да се запушат.
                              По т1. - няма да се занимавам. По точки 2;3 и 4 - направено точно така. По т.5 - ще проверя/погледна. Точка 6 вече е пропусната, може би пролетта пак ще сменя антифриза и ще я вмъкна в процедурата. По т.7 - както писах съм технически неграмотен, но ще отправя запитване към приятел,майстор и член на форума - Савата. Да ръчката на топлото до край. Относно съвета на Ясен -перката на парното изключена. Поздрави.
                              Nissan Terrano II 2.7TDI 2000г. R20 и Detlefs RT2

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X