Здраейте момци, щях да пиша в моята тема, но ми е леко спешен проблема и затова реших да отворя нова тема. Та, моя Теранозавър много си ме радва, но един проблем ме мъчи откак го имам. Сега зе да зачестява, а в блиските дни ми трябва за дълго пътуване.
Ще започна с предисторията - туко-що бях купил джипа, с оригиналното си радио, което работеше когато си иска. Водих го на ремонт (радиото) и майстора каза, че нищо му няма, така на 2-ри и накрая взех чисто ново Сони. Монтирах го и всичко заспа, през това време джипа се караше предимно на кратки дистанции с чести паления и гасения. Но веднъж връщайки се от Гърция и пускайки фаровете радиото изгасна, после пак си тръна нормално и така работи известно време. След което на дълги разстояния прекъсваше когато си поиска и тръгваше пак когато реши.
- тук е моментът да отбележа, че кабелът на захранването за СД-то е от контактният ключ и не може да се пуска и спира принудително от неговото си копче, а само от ключа, тоест може, ма в случайте когато гаснеше само не можеше да се стартира и когато спра, изгася двигателя и пак запаля работеше нормално.
* Проблема беше на дневен ред и в някаква степен знаех къде да търся виновника, защото междувременно, за експеримент свързах оригиналното нисанско радио в рабтилницата с една колонка и захранване от компютър. И до ден днешен работи безотказно, което ме наведе на мисълта да прегледам кабелите около радиото. Речено сторено всичко бе прегледано обстойно, БЕЗ контактния ключ. Ефект никакав;
* Виновник номер 2 беше старият акумулатор, който имаше следи, че е кипял. Бе сменен с чисто НОВ 100Аh. А междувременно смених и кабелите, целия минус и оправих наддавока на + -а, понеже, някой преди мен бе решил да наддава кабелите с подръчни материали. Наддаването на +-а стана чрез специална"гилза" пресоване и запояване.Ефекта от гимнастиката бе, че джиа започна да пали като луд, както никога до сега не е палил, ДОРИ и със стария акумулатор. Бях се оспокоил, че проблема и с радиото е от това, но НЕ;
* Трети дубъл. Твърдо решен да открия проблема свалих радиото и го занесох на сервиз. Оттам ми казаха, че проблем НЯМА. За теста свързах въпросното радио, 2 месеца през зимата, когато предимно карам Черокито в Чероито. Работи без проблеми . По този повод запонах да търся възможните причинители и днес направх следния тест с цел да проверя алтернатора.
- на празен ход, свързани клеми на акумулатора държи 13.5-13.8V. Когато се форсира стойността не се променя. След това под пълен товар:
- фарове, халогени, лампа з мъгла, аварийни, климатик, вентилатор на 6, СД-то на макс и пак същото замерване с закачени клеми на акумулатора, на празен ход дава напрежение 12.3-12.6V , при форсиране на двигателя напрежението расте до 13.2V.
Тук е момента да спомена и че напоследък, часовника (фабричния на таблото) понякога се нулира от самосебеси, тосет започва от 1.00, сеедно сега е закачен акумулатора.
* Днес бе най-дългото време без СД, около 1 час, след което таман като стигнах пред нас и взех мултицета то тръгна нормално . Та днес ми направи и впечатление, че часовника избледня, почти не се виждаше, докато СД-то го нямаше.
*Също така скоро са ми изгорели и 2-3 крушки по таблото, но незнам дали е от това, защото си бяха оригиналните. Вчера ги смених и нямаше никакви проблеми. Таблото грейна.
*Също така онзи ден (още беше със старите кабели) когато запалих сутринта джипа, свтна чека, изфорсирах го 2-3 пъти и загасна сам. СЛед това го запалих, чека светеше отново, но след 2-3 минути загасна и от тогава и 400км за последните 2 дни никакви проблеми. Оттавам го на лошите кабели, но зане ли човек, предишния ден сменях съединителя, и бях разкачил една букса на скоростната кутия. След обратното и закачане от общо 3 жици. Сложих акумулатора, запалих (пак със старите кабели) и сеетна чека. След което размених 2- от ъпросните 3 жици и джипа при палене се самофорсираше и гаснеше. Оправих жиците и всичко се нареди. Случката с чека беше на другия ден.
Това е възможно най-пълният опис на ситуацията, която се опитвам да разреша...
Сега на мерника са ми:
- реле-регулатора (вградено ли е в алтернатораа и сменя ли се) ?
- сега забелязах, че със същото тиксо с което бяха омотани "кадърно" направените клеми е омотано и около снопа до калника дето влиза в купето. Утре смятам да проверя дали там няма проблем.
За сега нямам никакви други идеии от какво може да е проблемът. Щях да съм 100% сигурен, че е от СД-то, ако часовник не се избледняваше. Когато сменях крушките по таблото забелязах, че часовника е съставен от фина електроника, като СД-то и това ме наведе на мисълта да търся проблем с напрежението, временен спад или покачване.
Поздрави !
п.п. сега ми дойде на ум дали не може да се закъсват или омотват някъде токовете от радиото и часовника. Досега НЕ съм свързвал СД-то на директния + (този дето е за паметта), щото често го забравям и затова на всичките ми коли съм го направил през ключа..
Ще започна с предисторията - туко-що бях купил джипа, с оригиналното си радио, което работеше когато си иска. Водих го на ремонт (радиото) и майстора каза, че нищо му няма, така на 2-ри и накрая взех чисто ново Сони. Монтирах го и всичко заспа, през това време джипа се караше предимно на кратки дистанции с чести паления и гасения. Но веднъж връщайки се от Гърция и пускайки фаровете радиото изгасна, после пак си тръна нормално и така работи известно време. След което на дълги разстояния прекъсваше когато си поиска и тръгваше пак когато реши.
- тук е моментът да отбележа, че кабелът на захранването за СД-то е от контактният ключ и не може да се пуска и спира принудително от неговото си копче, а само от ключа, тоест може, ма в случайте когато гаснеше само не можеше да се стартира и когато спра, изгася двигателя и пак запаля работеше нормално.
* Проблема беше на дневен ред и в някаква степен знаех къде да търся виновника, защото междувременно, за експеримент свързах оригиналното нисанско радио в рабтилницата с една колонка и захранване от компютър. И до ден днешен работи безотказно, което ме наведе на мисълта да прегледам кабелите около радиото. Речено сторено всичко бе прегледано обстойно, БЕЗ контактния ключ. Ефект никакав;
* Виновник номер 2 беше старият акумулатор, който имаше следи, че е кипял. Бе сменен с чисто НОВ 100Аh. А междувременно смених и кабелите, целия минус и оправих наддавока на + -а, понеже, някой преди мен бе решил да наддава кабелите с подръчни материали. Наддаването на +-а стана чрез специална"гилза" пресоване и запояване.Ефекта от гимнастиката бе, че джиа започна да пали като луд, както никога до сега не е палил, ДОРИ и със стария акумулатор. Бях се оспокоил, че проблема и с радиото е от това, но НЕ;
* Трети дубъл. Твърдо решен да открия проблема свалих радиото и го занесох на сервиз. Оттам ми казаха, че проблем НЯМА. За теста свързах въпросното радио, 2 месеца през зимата, когато предимно карам Черокито в Чероито. Работи без проблеми . По този повод запонах да търся възможните причинители и днес направх следния тест с цел да проверя алтернатора.
- на празен ход, свързани клеми на акумулатора държи 13.5-13.8V. Когато се форсира стойността не се променя. След това под пълен товар:
- фарове, халогени, лампа з мъгла, аварийни, климатик, вентилатор на 6, СД-то на макс и пак същото замерване с закачени клеми на акумулатора, на празен ход дава напрежение 12.3-12.6V , при форсиране на двигателя напрежението расте до 13.2V.
Тук е момента да спомена и че напоследък, часовника (фабричния на таблото) понякога се нулира от самосебеси, тосет започва от 1.00, сеедно сега е закачен акумулатора.
* Днес бе най-дългото време без СД, около 1 час, след което таман като стигнах пред нас и взех мултицета то тръгна нормално . Та днес ми направи и впечатление, че часовника избледня, почти не се виждаше, докато СД-то го нямаше.
*Също така скоро са ми изгорели и 2-3 крушки по таблото, но незнам дали е от това, защото си бяха оригиналните. Вчера ги смених и нямаше никакви проблеми. Таблото грейна.
*Също така онзи ден (още беше със старите кабели) когато запалих сутринта джипа, свтна чека, изфорсирах го 2-3 пъти и загасна сам. СЛед това го запалих, чека светеше отново, но след 2-3 минути загасна и от тогава и 400км за последните 2 дни никакви проблеми. Оттавам го на лошите кабели, но зане ли човек, предишния ден сменях съединителя, и бях разкачил една букса на скоростната кутия. След обратното и закачане от общо 3 жици. Сложих акумулатора, запалих (пак със старите кабели) и сеетна чека. След което размених 2- от ъпросните 3 жици и джипа при палене се самофорсираше и гаснеше. Оправих жиците и всичко се нареди. Случката с чека беше на другия ден.
Това е възможно най-пълният опис на ситуацията, която се опитвам да разреша...
Сега на мерника са ми:
- реле-регулатора (вградено ли е в алтернатораа и сменя ли се) ?
- сега забелязах, че със същото тиксо с което бяха омотани "кадърно" направените клеми е омотано и около снопа до калника дето влиза в купето. Утре смятам да проверя дали там няма проблем.
За сега нямам никакви други идеии от какво може да е проблемът. Щях да съм 100% сигурен, че е от СД-то, ако часовник не се избледняваше. Когато сменях крушките по таблото забелязах, че часовника е съставен от фина електроника, като СД-то и това ме наведе на мисълта да търся проблем с напрежението, временен спад или покачване.
Поздрави !
п.п. сега ми дойде на ум дали не може да се закъсват или омотват някъде токовете от радиото и часовника. Досега НЕ съм свързвал СД-то на директния + (този дето е за паметта), щото често го забравям и затова на всичките ми коли съм го направил през ключа..
Коментар