Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с тоците или ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с тоците или ?

    Здраейте момци, щях да пиша в моята тема, но ми е леко спешен проблема и затова реших да отворя нова тема. Та, моя Теранозавър много си ме радва, но един проблем ме мъчи откак го имам. Сега зе да зачестява, а в блиските дни ми трябва за дълго пътуване.
    Ще започна с предисторията - туко-що бях купил джипа, с оригиналното си радио, което работеше когато си иска. Водих го на ремонт (радиото) и майстора каза, че нищо му няма, така на 2-ри и накрая взех чисто ново Сони. Монтирах го и всичко заспа, през това време джипа се караше предимно на кратки дистанции с чести паления и гасения. Но веднъж връщайки се от Гърция и пускайки фаровете радиото изгасна, после пак си тръна нормално и така работи известно време. След което на дълги разстояния прекъсваше когато си поиска и тръгваше пак когато реши.
    - тук е моментът да отбележа, че кабелът на захранването за СД-то е от контактният ключ и не може да се пуска и спира принудително от неговото си копче, а само от ключа, тоест може, ма в случайте когато гаснеше само не можеше да се стартира и когато спра, изгася двигателя и пак запаля работеше нормално.
    * Проблема беше на дневен ред и в някаква степен знаех къде да търся виновника, защото междувременно, за експеримент свързах оригиналното нисанско радио в рабтилницата с една колонка и захранване от компютър. И до ден днешен работи безотказно, което ме наведе на мисълта да прегледам кабелите около радиото. Речено сторено всичко бе прегледано обстойно, БЕЗ контактния ключ. Ефект никакав;
    * Виновник номер 2 беше старият акумулатор, който имаше следи, че е кипял. Бе сменен с чисто НОВ 100Аh. А междувременно смених и кабелите, целия минус и оправих наддавока на + -а, понеже, някой преди мен бе решил да наддава кабелите с подръчни материали. Наддаването на +-а стана чрез специална"гилза" пресоване и запояване.Ефекта от гимнастиката бе, че джиа започна да пали като луд, както никога до сега не е палил, ДОРИ и със стария акумулатор. Бях се оспокоил, че проблема и с радиото е от това, но НЕ;
    * Трети дубъл. Твърдо решен да открия проблема свалих радиото и го занесох на сервиз. Оттам ми казаха, че проблем НЯМА. За теста свързах въпросното радио, 2 месеца през зимата, когато предимно карам Черокито в Чероито. Работи без проблеми . По този повод запонах да търся възможните причинители и днес направх следния тест с цел да проверя алтернатора.
    - на празен ход, свързани клеми на акумулатора държи 13.5-13.8V. Когато се форсира стойността не се променя. След това под пълен товар:
    - фарове, халогени, лампа з мъгла, аварийни, климатик, вентилатор на 6, СД-то на макс и пак същото замерване с закачени клеми на акумулатора, на празен ход дава напрежение 12.3-12.6V , при форсиране на двигателя напрежението расте до 13.2V.
    Тук е момента да спомена и че напоследък, часовника (фабричния на таблото) понякога се нулира от самосебеси, тосет започва от 1.00, сеедно сега е закачен акумулатора.
    * Днес бе най-дългото време без СД, около 1 час, след което таман като стигнах пред нас и взех мултицета то тръгна нормално . Та днес ми направи и впечатление, че часовника избледня, почти не се виждаше, докато СД-то го нямаше.
    *Също така скоро са ми изгорели и 2-3 крушки по таблото, но незнам дали е от това, защото си бяха оригиналните. Вчера ги смених и нямаше никакви проблеми. Таблото грейна.
    *Също така онзи ден (още беше със старите кабели) когато запалих сутринта джипа, свтна чека, изфорсирах го 2-3 пъти и загасна сам. СЛед това го запалих, чека светеше отново, но след 2-3 минути загасна и от тогава и 400км за последните 2 дни никакви проблеми. Оттавам го на лошите кабели, но зане ли човек, предишния ден сменях съединителя, и бях разкачил една букса на скоростната кутия. След обратното и закачане от общо 3 жици. Сложих акумулатора, запалих (пак със старите кабели) и сеетна чека. След което размених 2- от ъпросните 3 жици и джипа при палене се самофорсираше и гаснеше. Оправих жиците и всичко се нареди. Случката с чека беше на другия ден.

    Това е възможно най-пълният опис на ситуацията, която се опитвам да разреша...
    Сега на мерника са ми:
    - реле-регулатора (вградено ли е в алтернатораа и сменя ли се) ?

    - сега забелязах, че със същото тиксо с което бяха омотани "кадърно" направените клеми е омотано и около снопа до калника дето влиза в купето. Утре смятам да проверя дали там няма проблем
    .


    За сега нямам никакви други идеии от какво може да е проблемът. Щях да съм 100% сигурен, че е от СД-то, ако часовник не се избледняваше. Когато сменях крушките по таблото забелязах, че часовника е съставен от фина електроника, като СД-то и това ме наведе на мисълта да търся проблем с напрежението, временен спад или покачване.

    Поздрави !
    п.п. сега ми дойде на ум дали не може да се закъсват или омотват някъде токовете от радиото и часовника. Досега НЕ съм свързвал СД-то на директния + (този дето е за паметта), щото често го забравям и затова на всичките ми коли съм го направил през ключа..


  • #2
    От: Проблем с тоците или ?

    "-Тук е момента да спомена и че напоследък, часовника (фабричния на таблото) понякога се нулира от самосебеси, тосет започва от 1.00, сеедно сега е закачен акумулатора"
    Хи, според мен ти прекъсва кабел или букса. Нулирането показва, че спира напрежението до часовника и СД то по някаква причина.

    Коментар


    • #3
      От: Проблем с тоците или ?

      Я огледай кабелите да не правят късо някъде, протрито към маса примерно
      ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

      Коментар


      • #4
        От: Проблем с тоците или ?

        Виште, нямам особено време и желания да разглобя джипа на съставни части, още повече преди дълъг път.
        Надявам се, някой да е имал сходен проблем и да взема решението наготово.
        Най -напред ме интересува, дали алтернатора ми е вред.
        Ако може, някой да замери по горната схема неговото да видим показателите...

        Поздрави!

        Коментар


        • #5
          От: Проблем с тоците или ?

          На трезво да поразмишляваме

          Коментар


          • #6
            От: Проблем с тоците или ?

            Аз залагам на не добра маса купе - двигател -табло.

            Коментар


            • #7
              От: Проблем с тоците или ?

              Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
              Аз залагам на не добра маса купе - двигател -табло.
              Сега ще го започвам. Като споменах, преди няколко дни съм сменил всички кабели от и до акумулатора. Масите са почистени, обезмаслени, напръскани с контактен спрей и стегнати стабилно. Ще прегледам масата която идва до радиото. Не съм сигурен, ще видя в ръководството, но май контактния ключ оправлява стандартно (+)-а, а минуса е постоянен. Ако не разреша проблема, ще пусна нови кабели от акумулатора и се надявам, че нещата ще се оправят.

              Поздрави !

              Коментар


              • #8
                От: Проблем с тоците или ?

                Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
                е омотано и около снопа до калника дето влиза в купето
                Не казвам да разкостиш колата а да огледаш за наранена изолация, при отворите дето минават сноповете или мърдащи кабели, не им е нужно много да изпили изолатора
                ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

                Коментар


                • #9
                  От: Проблем с тоците или ?

                  Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
                  ...
                  *Също така онзи ден (още беше със старите кабели) когато запалих сутринта джипа, свтна чека, изфорсирах го 2-3 пъти и загасна сам. СЛед това го запалих, чека светеше отново, но след 2-3 минути загасна и от тогава и 400км за последните 2 дни никакви проблеми. Оттавам го на лошите кабели, но зане ли човек, предишния ден сменях съединителя, и бях разкачил една букса на скоростната кутия. След обратното и закачане от общо 3 жици. Сложих акумулатора, запалих (пак със старите кабели) и сеетна чека. След което размених 2- от ъпросните 3 жици и джипа при палене се самофорсираше и гаснеше. Оправих жиците и всичко се нареди. Случката с чека беше на другия ден...
                  Tова ти е от другата тема:
                  Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
                  ...
                  10) разкачате всички датчици вакууми и каквото видите по скоростите и раздатката. Имаше един дето не го бях видял и се отскубнаха 2 жици от общо 3 от сами куплинг. Незнам за какво е датчика, но ако не е правилно свързан джипа пали, леко се форсира и гасне . Така, че умната с него...
                  Искубал си буксата на датчик КВ. Отиди някъде да го видят работи ли все още този датчик и ако работи да се върже правилно и надеждно, защото при проблем с него оставаш насред пътя.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Проблем с тоците или ?

                    Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                    Tова ти е от другата тема: Искубал си буксата на датчик КВ. Отиди някъде да го видят работи ли все още този датчик и ако работи да се върже правилно и надеждно, защото при проблем с него оставаш насред пътя.
                    Ами незнам в нашия регион дали има някой който да го провери кадърно датчика, но досега около година и 20к километра не съм имал грижи, ДАНО и занапред да е така. А иначе датчика в домашни условия, смисъл с мултицет може ли да се провери ? Че предполагам не е някакви стотинки и да го сменя превантивно не ми се ще много - много. НО ако има начин да го проверя, макар че щом работи . ..
                    * системата е Бош ;
                    - датича е накачен абсолютно коректно, буксите са напръскани с контактен спрей, а жиците с априкрепени стабилно

                    Днес разкостих цялото табло, прегледх всички жици за които се сетих. Погледнах сноповете с кабелите дето минават в купето - 2 са от двете страни и са в едни плътни гуми. Няма никакви проблеми. Пробвах какво ли не и резултат никакъв, тоест всичко си е наред и си е както е излязло от завода. Намерих един филтър, останал от друг касетофон. В него има 2 трансформатора, кондензатор и 2 предпазителя. Монтирах го и се надявам да нямам повече проблеми
                    - едвам успях да го хвана в момента в който прекъсна, пак стана при пълна консумация и порсиране, за части от секундата мултицета, който измерваше тока на входа на СД-то , отчете стойност 3V, след което застана на 12.7. Аз си обяснавам нещата така - при пълна консумация в даден момент, когато спадат и се покачват оборотите спонтанно се получава пик или спад в напрежението за част от секундата, но достатъчно да обърка електрониката в СД-то. Филтъра който сложих се надявам да предотварти един такъв пик или спад.
                    - също така открих 2 релета в бушониерата, 2-те в средата. Когато ги извадя СД-то си работи новмално, само дето когато извадя ключа от таблото СД-то не гасне. При поставянето има всичко си идва на място. ДАНО да нямам повече проблеми, но ако отимам ще пробвам с поставянето и махането на въпросните релета.
                    Ами засега е това птк ще видим, ако има проложителни промени ще пиша, междувременно, ако някой се е сблъсквал с проблема или сходен да сподели, плийсс

                    Коментар


                    • #11
                      От: Проблем с тоците или ?

                      Имах подобен проблем с един форд-оказа се нагоряла основа на едно от големите релета.На Тераното-незнам не ми се е случвало.Но по симптомите сигурно е нещо подобно-не добра връзка било то на маса,предпазител или реле.По принцип почити всички коли имат едно реле кето изключва всички излишни консуматори в момент ,,стартер,,може и то да е.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Проблем с тоците или ?

                        Е това реле е много вероятен причинител, щото на друга кола съм имал сюпроблеми от него, но идея нямам къде е в Тераното.

                        Поздрави!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Проблем с тоците или ?

                          Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
                          Е това реле е много вероятен причинител, щото на друга кола съм имал сюпроблеми от него, но идея нямам къде е в Тераното.

                          Поздрави!
                          - някой да има идея дали изобщо в нисаните има такова реле ?

                          Коментар


                          • #14
                            От: Проблем с тоците или ?

                            Радостта беше краткотрайна. Днес тъкмо се зарадвах, че няма проблеми и след 4 - часова работа нон стоп, СД-то и часовника пак умряха ...
                            - вече съм крайно, твърдо и изцяло решен, че ако се наложи целия джип гайка по гайка ще разхвърля, но ще намеря проблема.
                            Вече е 100% ясно, че проблема е свързан с часовника, моие предположения са, че или се омешват тоците незнайно къде, макар и да прегледах почти цялата инсталация зад таблото.
                            Искам да локализирам проблема, като намясто да го предизвикам принудително, така ще открия виновника. Днес човек, който е спец по алтернаторите каза, че моя е за нови четки, но полужението не е толкова трагично и не би следвало да има проблеми със зареждането.
                            Днес след работа съм намислил да свали СД-то и да го закача на ТЕС-а и ще му намалям напрежението постепенно от 12V надолу, да остановя дали при спад на напрежението се включва някаква защите в самото СД и спира да работи.
                            Имам някакви съмнения, че проблема е свързан с бажикащото нещо, след като изключа двигателя. Дори и когато дам на контакт и изключа пак жужи - какво е ?
                            - говорих с познат автоелектротехник и той няма идея от какво може да е.
                            - обмислям и + филтъра който добавих да сложа някакъв кондензатор, който да обира евентуални спадове в напрежението. Спадове се получават само до СД-то, до акумулатора няма такива признаци ..

                            * много си мисля и за релето (ако изобщо го има) дето спира тока при въртенето на стартера.
                            Най-общо проблема се появява при по-продължително пътуване.

                            Айде помагайте, че се отчаЙвам..
                            Последно редактирано от I.Stoyanov; 23-07-13, 14:38.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Проблем с тоците или ?

                              Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
                              .
                              Вече е 100% ясно, че проблема е свързан с часовника, моие предположения са, че или се омешват тоците незнайно къде, макар и да прегледах почти цялата инсталация зад таблото.

                              Айде помагайте, че се отчаЙвам..
                              Да пробвам и аз.
                              Според мен проблема не ти е в часовника, той е индикатор за проблема.
                              Тъй като проблема се показва самопроизволно и няма устойчивост повредата по-скоро не е в кабелите а в елемент от някоя платка.
                              Нещо се "запушва/отпушва" когато си иска и прави пиковете в напрежението.
                              сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
                              dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X