Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Теч на антифриз на Терано 2

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Теч на антифриз на Терано 2

    Каза че си разглобявал горе термостатното тяло. Може пак от там да сълзи и да се събира долу.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #32
      От: Теч на антифриз на Терано 2

      Силно се надявам да е така, защото това, което казва Андро сигурно си е половин основен ремонт...като пари. В интерес на истината предния път като му постегнах болтовете теча изчезна и остана само да мокрее. Сега пак е текнало и общо взето е мааалко по-добре от преди пристягането, но пак си има влажно по земята. Не че ми пречи, но като става локвичка в покой ми говори, че теча е прекалено голям, за да не може системата да вдигне номинално налягане с всичките негативи от това. Има ли проблем на първо време да се движа така, като не говоря за издевателства?

      Усъмних се, че теча е от другаде, защото не виждам ясно изразена диря от термостата до мястото, където се събира локвичка. Може би съвсем леко лъщи вътре в самата сглобка, точно до уплътнението.

      Явно ще гледам и разглобявам отново.

      Ако се окаже най-лошия вариант ще го мисля при кого да ходя, че такъв ремонт определено ми е над възможностите.

      Коментар


      • #33
        От: Теч на антифриз на Терано 2

        Намерих една снимка - в тая част - блок, ако е е теча е проблем. Нагоре няма проблем.

        Коментар


        • #34
          От: Теч на антифриз на Терано 2

          След края на работния ден почистих мястото и почнах да следя...както шефът ми обича да казва при лоши новини "Честита нова година". Демек - тече от там, откъдето най не трябва.

          Тече е силно казано, за около половин час се образуваха 2 микроскопични капчици, които даже не можех да позная, че са капки докато не ги пипнах с отвертката. Намират се точно около въпросната плоча, която се "залепя" на блока, а във ветикално отношение са на около 2см под гарнитурата на главата. Това може би обяснява и дребните боклучета, които се събират на дъното на разширителния съд, прилича на някакъв окис, който се е отделил от някъде.

          Говорих с Андро по телефона, за което му благодаря. Според него това са два дни работа и то отговорна. (няма и как да е иначе да се бърка по двигателя) Като сметна труда на някой и всичките гарнитури, гарнитурки и т.н. не ми мърдат 300лв за тая операция. А и в крайна сметка не се знае дали някой няма да си остави ръцете и да тече другаде след това.

          По принцип съм крайно против такива добавки, но мислите ли, че предвид миниатюрния теч и съпътстващите отстраняването му драми мога да мина с някаква химия? Чел съм всякакви мнения из форума - от твърдо не през зависи до твърдо да. Предполагам има значение и каква е химията и кой я използва. Зная, че някои реагират при досег с въздух, което ми се струва чудесен вариант...като замисъл. На практика?

          Коментар


          • #35
            От: Теч на антифриз на Терано 2

            Тази сутрин е сухо 0.о Иди разбери какво става...

            Коментар


            • #36
              От: Теч на антифриз на Терано 2

              Ако ти се налага да досипваш антифриз в казанчето не по-често от веднъж на 2-3 месеца, аз не бих го пипал изобщо. (което значи половин литър загуба на месец, при моето каране, което е грубо 800-1300км месечно)

              А добавка бих слагал единствено при ситуации от клас на спешност "изуй гащи", демек ако съм някъде на майната си и не мога да се прибера само доливайки.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #37
                От: Теч на антифриз на Терано 2

                Да споделя и аз личен опит по въпроса за теча на анфриз, "дължащ се" на водната помпа.
                След като през лятото се наложи да сменя термостатното тяло, поради спукан капак, след подмяна и на температурен датчик и термостата в комплект с капачката на радиатора (за всеки случай), до преди няколко седмици, всичко беше наред.
                Една сутрин, забелязах мокро петно под двигателната част и след демонтаж на подкартерната защита, се оказа, че капе антифриз. По първоначален поглед, ми се стори, че изпуска от гарнитурата на водната помпа, поради което, минах по процедурата с демонтаж, смяна на гарнитура и монтаж обратно.
                Ето няколко снимки, за да може да се онагледят и предишните коментари по въпроса с водната помпа.

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20161106_132202-1.jpg
Прегледи:1
Размер:102.0 КБ
ID:5735976

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20161106_141542-1.jpg
Прегледи:1
Размер:193.4 КБ
ID:5735977

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20161106_141611-1.jpg
Прегледи:1
Размер:105.8 КБ
ID:5735979

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20161106_141555-1.jpg
Прегледи:1
Размер:95.3 КБ
ID:5735978

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20161106_153845-1.jpg
Прегледи:1
Размер:169.7 КБ
ID:5735980

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20161106_160556-1.jpg
Прегледи:1
Размер:160.9 КБ
ID:5735981

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20161106_160604-1.jpg
Прегледи:1
Размер:188.0 КБ
ID:5735982

                Но, както казваше Петко Бочаров: "Да, ама не". След смяната на гарнитурата, нещата изобщо не се подобриха, даже като че ли започна да прокапва по-силно.
                Наложи се, да карам за кратко с шишета антифриз в багажника за доливане, докато се сдобия с нова помпа.

                Изказвам специалната си благодарност към Любо (lubashki777), с чието любезно съдействие, се сдобих с правилната за нашия модел помпа Valeo.
                На следващата седмица проиграх упражнението с демонтажа и монтажа отново, този път - с фабрична гарнитура, която върви в комплект с помпата, вместо да си играя и да изрязвам такава от клингерит.
                Надявам се (да чукна на дърво), с това вече да съм решил въпросите с охладителната система.
                Ето няколко снимки на помпата - за сравнение със старата.

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20161112_122659-1.jpg
Прегледи:1
Размер:91.3 КБ
ID:5735983

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20161112_122709-1.jpg
Прегледи:1
Размер:92.6 КБ
ID:5735984

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20161112_122719-1.jpg
Прегледи:1
Размер:107.2 КБ
ID:5735985

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20161112_122755-1.jpg
Прегледи:1
Размер:106.4 КБ
ID:5735986

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20161112_122829-1.jpg
Прегледи:1
Размер:86.8 КБ
ID:5735987
                proud founder of Anna Veith fan club Bulgaria
                NISSAN Terrano II R20 2.7 TDi [A1 Rh+]
                Заедно в борбата срещу злокачествените мозъчни тумори

                Коментар


                • #38
                  От: Теч на антифриз на Терано 2

                  Здравей , вътре в кашончето има една книжка - пише без силикон на гарнитурата , видях на първите снимки ( старата помпа ) доста силикон . Дано на новата помпа да не си слагал или съвсем малко . ( аз сложих ( малко) понеже "чукча не читатель.." ).

                  Коментар


                  • #39
                    От: Теч на антифриз на Терано 2

                    Знам, прочетох я. То и на кутията на темостата пишеше, че на хартиената гарнитура на капака не се слага силикон, но по стар нашенски обичай, за по-голямо подсигуряване, сложих и нямам никакви проблеми.
                    На новата помпа също сложих, но наистина - съвсем тънко, като филм, защото все пак, гъвкавият силикон си мисля, че по-добре уплътнява от хартията. Може би е параноя, но взех такова решение, дано да не съм сгрешил с него.
                    proud founder of Anna Veith fan club Bulgaria
                    NISSAN Terrano II R20 2.7 TDi [A1 Rh+]
                    Заедно в борбата срещу злокачествените мозъчни тумори

                    Коментар


                    • #40
                      От: Теч на антифриз на Терано 2

                      Първоначално публикуван от Жеков Преглед на мнение
                      Здравей , вътре в кашончето има една книжка - пише без силикон на гарнитурата , видях на първите снимки ( старата помпа ) доста силикон . Дано на новата помпа да не си слагал или съвсем малко . ( аз сложих ( малко) понеже "чукча не читатель.." ).
                      Няма проблем със силикона. Слагам, но съвсееем малко. Доста по-малко от Ники.

                      Термостат съм отварял поне 3 пъти до сега, и си е още с оригиналната гарнитура, като течове няма. Сега обаче сдаде и ще видя дали пак ще процедрам така в зависимост от състоянието на оригиналната гарнитура. В краен случай ще му изрежа нова от клингерит и пак ще му сложа тъъъничко силикон.
                      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                      Коментар


                      • #41
                        От: Теч на антифриз на Терано 2

                        За новата гарнитура на помпата размазах между пръстите си силикона ( "мастер" - червен за Т и налягане ) и така намазах гарнитурата , двигателя запалих на следващия ден и не след дълго видях по капачката на радиатора и в антифриза много малки червени топченца от "тънко" намазания силикон . Сега , може и марката да е виновна , не знам , но определено мисля , че сгреших като мазах силикон . Старата помпа ( пирбург ) беше обилно "гарнирана " с два различни силикона т.е. текла , мазали са 1 път , продължила да тече - пак мазане и явно така съм я взел докато смених накрая с нова помпа.

                        Коментар


                        • #42
                          От: Теч на антифриз на Терано 2

                          Ами ако си напълнил системата още преди да е изсъхнал силикона нищо чудно, че са се отделили топченца.
                          Не виждам как ще стане това ако той е изсъхнал като хората по простата причина, че е достатъчно здрав и разтеглив да е много трудно да го откъснеш дори с ръце.

                          Аз лично като сложа стягам елемента само с ръце и го оставям да изсъхне, за да може силикона да придобие формата на гарнитура. Чак след това стягам колкото трябва. Ако стегнеш докрай още докато е течен и се "изцърка" настрани каква файда, че си го слагал...

                          Преди няколко месеца гледах с ужас как комшията ми, който работи в автосервиз като механик веднага след като залепи капака на задния диференциал го напълни с масло и излезе да кара, за да можел силикона да "стегне" от температурата...това малко хора го знаели и затова не им държали гарнитурите, каза той.

                          Нужно ли е да казвам, че в следващите дни мазните петна по асфалта около къщата почнаха да се множат.

                          Коментар


                          • #43
                            От: Теч на антифриз на Терано 2

                            Отделят си се като стой та гледай! На места детайлите опират метал в метал, или гарнитурата е толкова сплескана че е изхвърлила всичкия силикон встрани. Тогава се държи на съвсем тъничка ципа и хич не му трябва много за да се отдели.
                            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                            Коментар


                            • #44
                              Колеги и на мен ми прокапа, 3 тди, долу на блока под капака за веригата, гледам че има метална гарнитура, и силикон червен, явно е даден капака преди време незнайно за какво.
                              И много се притесних как ще се оправи.
                              Майстора се чуди дали трябва да маха моста от долу, за да излезе картера, а от там и въпросния капак, за да се смени гарнитура

                              Добре
                              Нов съм, съжалявам, просто не намрих подобна тема за 3 тди
                              Последно редактирано от sparkybg; 18-09-20, 23:28.

                              Коментар


                              • #45
                                Първоначално публикуван от Tedi_Mincho Преглед на мнение
                                Колеги и на мен ми прокапа, 3 тди, долу на блока под капака за веригата, гледам че има метална гарнитура, и силикон червен, явно е даден капака преди време незнайно за какво.
                                И много се притесних как ще се оправи.
                                Майстора се чуди дали трябва да маха моста от долу, за да излезе картера, а от там и въпросния капак, за да се смени гарнитура

                                Добре
                                Нов съм, съжалявам, просто не намрих подобна тема за 3 тди

                                От капака на веригата няма как да тече антифриз. Тече ти от помпата най-вероятно.

                                Червен силикон няма никъде оригинално, тъй че някой е отварял или картер, или капак на веригата - от обяснението ти не става ясно.

                                Отделно капак на верига и капак на мотор са различни неща - капака на веригата е върху капака на мотора. Едното се маха горе-долу лесно, другото се маха като се махне картер, а той се маха като се махне преден диф.

                                Снимай ми къде тече и все пак кажи какво тече.

                                Не намираш, щото няма. 3.0TDI нямат "модулът", който имат 2.7. Те двигателите нямат нищо общо.

                                По водната система на тоя мотор имаш следните уплътнения:
                                1. Гарнитура на помпата (метална или паронит)
                                2. Семеринг на помпата (несменяем - сменя се помпата)
                                3. Гарнитура между щуцера за горния маркуч и капака на веригата (графитна, сменя се лесно)
                                4. Правоъгълно гумено уплътнение между капака на веригата и капака на зъбните колела (сменя се горе-долу лесно)
                                5. Правоъгълно гумено уплътнение между капака на зъбните колела и предната ламарина (сменя се трудно)
                                6. Гарнитура между блока и предната ламарина (метална, сменя се трудно)
                                7. Гарнитура между главата и предната ламарина (матална, сменя се трудно)
                                8. Гарнитура между масления топлообменник и блока (графитна, сменя се умерено трудно, тече рядко)
                                9. Гарнитури между корпуса на масления топлообменник и самия топлообменник (графитни, сменят се умерено трудно, ще смесва вода и масло ако пропускат, пропускат рядко, до сега май не съм чул за такъв случай)
                                10. Гарнитура на капака на термостата (гумена, сменя се лесно)

                                Най-често тече помпата или гарнитурата и, рядко гарнитурата между предната ламарина и главата или между предната ламарина и блока. Ако е помпа или гарнитурата и - радвай се. Ако е другото, или се примиряваш че тече, или ще има сериозно разглобяване и един куп гарнитурки, О-пръстенчета и прочие, които самите те не са малко пари, отделно че е половин основен ремонт - например капака на зъбните колела не може да излезе без да се махне картера, а картера не може да се махне без да се махне предния диф.

                                Снимай къде тече, пък после ще го мислим.
                                Последно редактирано от sparkybg; 18-09-20, 23:28.
                                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X